Libraria Eu Sunt - libraria sufletului

în perioada 12 august - 3 septembrie vom fi în vacanţă. Ultimele expedieri se vor face pe 11 august, iar comenzile primite în perioada vacanţei vor fi onorate începând cu 4 septembrie. Revenim cu o surpriză :)
intrare cont | creare cont | asistenţă
» EuSunt » Apusul misticii populare luni, 21 august 2017 
căutare avansată
  căutare   OK
 
domenii
arte divinatorii astrologie budism creştinism dicţionare filosofie hinduism islamism iudaism literatură maeştri spirituali mitologie ocultism orientări spirituale paranormal psihologie taoism terapii yoga
 
 
index alfabetic
noutăţi în curând autori edituri titluri
 
 
newsletter

abonare
 
 
informaţii utile
asistenţă cum comand despre livrare cum plătesc despre EuSunt anunţuri
 
 
link-uri
link-uri parteneri
 

Apusul misticii populare

farmece, legări, dezlegări - eseu de etnopsihologie
de Vasile Andru
Recomanda unui prieten Recomanda unui prieten
Apusul misticii populare Imaginea mare preţ Eu Sunt: 21,00 lei

preţ listă: 22,00 lei

reducere:
1,00 leu (4,55%)

  buc.
alte modalităţi de comandă:

1. prin e-mail la comenzi@eusunt.ro

2. prin messenger la libraria_eusunt

3. telefonic la:
orange 0754.025.588
vodafone 0722.298.137
romtelecom 021.665.69.86

Detalii despre cartea Apusul misticii populare

   Poate că această carte este printre ultimele care atestă o lume încă vie a descântecelor, a vrăjilor, a legărilor oculte. Mâine, tulburările psihice care stau sub incidenţa magiei vor presupune alt limbaj terapeutic. (...)
   Problema dezlegărilor încă este de actualitate. Chiar când o firească demitizare va aduce o altă înţelegere a acestor categorii de fapte, dezlegările vor avea o actualitate care ţine nu doar de dominantă tradiţională a pacienţilor afectaţi, din zone rurale; ea ţine de constituirea omului şi de oglindirea, în mentalul sau, a istoriei sale, dinspre geneza până astăzi. (Vasile Andru)
   PROLEGOMENE
Desfermecatul ... 5

   PARTEA I - MAGIA LA ROMÂNI
Vrăji şi victime ... 21
Legări minore şi legări majore ... 25
Moartea prin farmece? ... 29
Atacul psi şi contracararea lui ... 34
Dezlegarea unui blestem de familie (Leona la vrăjitoarea din Malu Mare) ... 41
Descântec de restaurare a frumuseţii (Un atac psihic special) ... 50

   PARTEA A II-A - RELATIVITATEA IADULUI (Riscurile spiritismului şi ale hipnozei "sauvage")
Trânta cu spiritele pe Athos ... 59
Inducerea sindromului P prin hipnoză "sauvage" (spontană) ... 67
Globalizarea lui Dracula ... 79
Viziunile, halucinaţii canalizate teologic ... 92
Polinezia nu crede în Iad ... 97

   PARTEA A III-A - SINDROMUL P (POSESIUNE DEMONICĂ): DE LA FOLCLOR LA ETNOPSIHIATRIE
Posedarea demonică, o boală psihică? ... 107
Cei vulnerabili ... 111
Drama Mariei la Sihăstria (Un caz exploatat mediatic) ... 116
Părintele Cleopa, explicaţii humuleştene ... l33
Cazul Tanacu sau sfârşitul exorcizărilor folclorice ... 138

   PARTEA A IV-A - ILUMINAREA BATE EXORCIZAREA
Ion Creangă, dresorul de diavoli ... 155
Necuratul la români, ieri şi azi ... 163
Umilirea diavolului local, de Anul Nou ... 168

   PARTEA A V-A - ARHEOLOGIA DEZLEGĂRILOR (Raiul şi iadul se mută din teologie în psihologie)
"Litera ucide, iar Spiritul dă viaţă" (2 Cor., 3:6) ... 175
Dezvrăjirea unui tânăr din Cezareea (de către Marele Vasilie) ... 177
Molitvele lui Vasile cel Mare, instrumente pneumatologice ... 189
Un extras din molitva a doua ... 193
Ioan Hrisostom, un spirit sofianic ... 198

   PARTEA A VI-A - PUTEREA GÂNDULUI (Gestionarea miracolului)
De la programarea sălbatică la programarea sofronică ... 203
A fost sau n-a fost un New Age? ... 223

pag. 44-45

   Leona în căutarea dezlegării

   Voi povesti despre lupta Leonei de a rupe o legare ocultă. Legarea, blestemul erau îndreptate asupra fratelui ei, care a şi murit în chip groaznic. Dar se pare că "blestemul" se răsfrângea asupra întregii familii, mai ales asupra Leonei, care avea o sensibilitate mai acută.
   Leona a auzit de vrăjitoarea din Malu Mare de la prietena ei.
   Aceasta i-a zis:
   "M-am dus la ea, şi, de atunci, mi s-au dezlegat puterile."
   Un asemenea ecou colectiv e în stare să-ţi sporească nădejdea. Şi nădejdea, ştim, ridică milivoltajul creierului.

   Libertatea omului superior

   Leona a luat trenul din Bucureşti la ora 5.30 dimineaţa. A mers mult, drum obositor. Apoi a luat un autobuz până într-un sat cu dealuri şi lunci. A ajuns într-o sâmbătă la uşa vrăjitoarei. Era aşteptată.
   Leona era împărţită între scepticism şi nădejde. Surâdea la ideea de a consulta o vrăjitoare. Îşi zicea, pe jumătate serioasă:
   "La urma urmei, e jocul meu cu viaţa, cu steaua mea..."
   Libertatea omului superior poate fi atât de mare, încât la un moment dat să facă exact contrariul a ceea ce voia să facă...
   Puţină nădejde şi mult scepticism: definiţia omului modern.
   Leona îşi zicea: "Trebuie să existe dezlegare, din moment ce există legare. Trebuie ca unul să dezlege din moment ce altul a legat."
   Raţionamentul ei este corect. Doar că mijloacele...

   Trei suporturi magice

   Vrăjitoarea din Malu Mare i-a cerut în prealabil să-i aducă: o cantitate de praf colectat din trei camere (a ei, a părinţilor, a fratelui ucis), ţărână de pe preşul de la intrare şi un petic de haină din mâneca dreaptă. Şi coceni de porumb dintr-o anumită zonă, apă închisă în cele trei case, şi bani. Leona a adus tot ce se cerea.
   Vrăjitoarea a făcut descântări de apă, de pasăre neagră, de veşminte. Ea a citit, în fum şi cenuşă, numele persoanei care a aruncat blestemul: Călina.
   Şi deodată credibilitatea vrăjitoarei a crescut.
   Călina este un nume rar la noi. E numele vecinei rele. La o ceartă aprigă, pe teme de...

pag. 44-45

   Leona în căutarea dezlegării

   Voi povesti despre lupta Leonei de a rupe o legare ocultă. Legarea, blestemul erau îndreptate asupra fratelui ei, care a şi murit în chip groaznic. Dar se pare că "blestemul" se răsfrângea asupra întregii familii, mai ales asupra Leonei, care avea o sensibilitate mai acută.
   Leona a auzit de vrăjitoarea din Malu Mare de la prietena ei.
   Aceasta i-a zis:
   "M-am dus la ea, şi, de atunci, mi s-au dezlegat puterile."
   Un asemenea ecou colectiv e în stare să-ţi sporească nădejdea. Şi nădejdea, ştim, ridică milivoltajul creierului.

   Libertatea omului superior

   Leona a luat trenul din Bucureşti la ora 5.30 dimineaţa. A mers mult, drum obositor. Apoi a luat un autobuz până într-un sat cu dealuri şi lunci. A ajuns într-o sâmbătă la uşa vrăjitoarei. Era aşteptată.
   Leona era împărţită între scepticism şi nădejde. Surâdea la ideea de a consulta o vrăjitoare. Îşi zicea, pe jumătate serioasă:
   "La urma urmei, e jocul meu cu viaţa, cu steaua mea..."
   Libertatea omului superior poate fi atât de mare, încât la un moment dat să facă exact contrariul a ceea ce voia să facă...
   Puţină nădejde şi mult scepticism: definiţia omului modern.
   Leona îşi zicea: "Trebuie să existe dezlegare, din moment ce există legare. Trebuie ca unul să dezlege din moment ce altul a legat."
   Raţionamentul ei este corect. Doar că mijloacele...

   Trei suporturi magice

   Vrăjitoarea din Malu Mare i-a cerut în prealabil să-i aducă: o cantitate de praf colectat din trei camere (a ei, a părinţilor, a fratelui ucis), ţărână de pe preşul de la intrare şi un petic de haină din mâneca dreaptă. Şi coceni de porumb dintr-o anumită zonă, apă închisă în cele trei case, şi bani. Leona a adus tot ce se cerea.
   Vrăjitoarea a făcut descântări de apă, de pasăre neagră, de veşminte. Ea a citit, în fum şi cenuşă, numele persoanei care a aruncat blestemul: Călina.
   Şi deodată credibilitatea vrăjitoarei a crescut.
   Călina este un nume rar la noi. E numele vecinei rele. La o ceartă aprigă, pe teme de...

pag. 122-123

   Corelare între păcate şi boli

   Maria este părăsită de bărbat, care, după un timp, a fugit. Bărbatul a fost acuzat de laşitate, că a părăsit o soţie bolnavă. Şi chiar este un laş, ca mulţi din tagma masculilor. El însă avea ca scuză formală: că soţia lui este "îndrăcită"; în plus, el se considera victima unei legări, ca atare se credea scutit de scrupule. A fugit.
   Maria este dusă de mama ei la mănăstire, ca să-l alunge pe diavol. Biserica numeşte aceste cazuri "bolnavi de duhuri rele". Com-plexul psihic este personificat, e tratat ca "duh rău".
   Slujbele de exorcizare (de "dezlegare") au efect pozitiv la omul religios. Mai există o relaţie între păcat şi o boală. Orice păcat este o "legare" şi produce o anumită boală. Purificarea, arderea păcatului, aduce "dezlegarea", vindecarea.

   Vraja, o acţiune hipnotică

   Oare Maria s-a născut bolnavă psihic, sau a fost îmbolnăvită prin manevrele şocante ale vrăjitoarei?
   Psihozele sunt din naştere. Copilul născut cu o fragilitate psihică se comportă ca şi sănătos până la 17-21 de ani. După aceea survine o "decompensare", adică manifestarea bolii.
   La Maria, "pactul" şi "legarea" vrăjitoarei au acţionat devastator asupra psihicului, deja labil din naştere. Ceremonialul pactului are efecte hipnotice, adică inhibă creierul. Mara a fost vrăjită cu "spălături din scăldătoare de mort, cu spurcăciuni şi baie din iad. E cea mai mare făcătură de pe faţa pământului" (spicuiri din delirul Mariei).
   În acelaşi timp, Maria s-a născut într-o familie cu factori de risc psihic. Mama ei este retardată cultural, superstiţioasă (ea a dus-o la vrăjitoare!). Tatăl are o fire acut neadaptată, a şi părăsit domiciliul când Maria era încă mică.
   Ştim că psihoticii se nasc psihotici, ei nu "contractează" boala. Boala este latentă la început şi se decompensează la adolescenţă sau la post-adolescenţă. Este o enigmă a psihiatriei.
   Biserica spune la fel: "Nimeni nu ştie precis de ce întră diavolii în unii oameni!"
   La Maria, vraja a avut rol de declanşator şi amplificator al simptomului latent. Maria avea şi o labilitate provenind din contextul familial. În familia ei au existat conflicte între părinţi, culminând cu plecarea tatălui...

pag. 190-191

   "Orice om este virtual bolnav şi muritor"

   Până nu demult, era obiceiul ca, în 1 Ianuarie, să se citească rugăciunile dezlegării pentru toţi creştinii. Ele se citeau public pentru că "orice om este virtual bolnav şi muritor", supus căderii; iar curăţirea sau dezlegarea ciclică îl menţin sub binecuvântare, relansează păstrătorii vieţii.
   Exorcismele anuale se asociază cu dezlegările pe care le citesc duhovnicii la spovedanie sau ]n situaţii speciale.
   Molitvele lui Vasile cel Mare sunt tainice. Reproducem aici doar fragmente din textele celor trei rugăciuni; ele se află înMolitvelnice, dar citirea personală este dezavuată. Ele se citesc numai de preoţi special rânduiţi, sau ierarhi, în context special. Nu trebuie citite prea des, pentru ca efectul lor percutant să nu se tocească. (La fel cum tehnicile proiective, în psihoterapie, nu trebuie repetate aceleiaşi persoane.) De aceea, doar o dată pe an se citeau public; ca o eliberare de posibila acumulare inconştientă a răului. La unele biserici se citesc săptămânal, după Sfântul Maslu. Această practică este dezavuată. La mănăstirile unde se fac exorcizări, ele se citesc când este cazul.
   În cele ce urmează dăm explicaţii privind acţiunea de purificare şi vindecare prin cele trei molitve, ca atunci când un penitent sau bolnav le va primi, să le fructifice mai cu folos.

   Denunţarea tăietorilor vieţii

   Citirea primei rugăciuni, ziceam mai sus, pregăteşte terenul minţii; sunt denunţaţi "tăietorii vieţii", sunt denunţate forţele răului.

   Desfacerea legăturii, sau "alungările"

   A doua rugăciune rupe legătura malefică sau vicioasă, desface blocarea hipnotică (sau autohipnotică, la superstiţioşi). Ruperea legăturii se face prin repetarea poruncii de alungare a "duhului rău".
   Aceasta este partea cu "blestemele".
   Reamintim că Vasile cel Mare n-a folosit niciodată, în aceste molitve, termenul "blestem" (katara, în greceşte). În româneşte, s-a tradus "te blestem" pentru a impresiona şi a şoca imaginaţia poporimii, ca eliberarea să fie mai eficientă.

  • cartea a apărut în decembrie 2016 la editura Paralela 45, în cadrul colecţiei Biblioteca pentru suflet
  • cartea cuprinde 256 pagini în format 10x18cm şi o greutate de 0.155 kg
  • ISBN: 978-973-47-2403-1
  • cartea a fost vizualizată de 360 ori începând cu data de 06.05.2011
Nu sunt păreri

Puteţi adăuga păreri doar dacă sunteţi autentificat.
  • Poşta Română
    10.00 lei
    Livrare prin Poşta Română, plata ramburs
    Termen de livrare: 2-4 zile lucrătoare
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în Bucureşti şi zone limitrofe (Bookurier)
    10.00 lei
    Bucureşti, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroeşti, Dudu, Măgurele, Mogoşoaia, Otopeni, Pantelimon, Popeşti Leordeni, Pipera, Roşu, Voluntari.
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în alte localităţi decât Bucureşti
    14.00 lei
    livrare prin curier rapid în orice localitate, confirmarea livrării se va face telefonic
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 200.00 lei

Nu sunt definite linkuri pentru această carte
carţi de acelaşi autor cu "Apusul misticii populare"
carţi din acelaşi domeniu cu "Apusul misticii populare"
()
derulare
Aventurile sufletului
Aventurile sufletului
(transformare personală)
Certitudini - Imboldul
Certitudini - Imboldul
(transformare personală)
Al treilea Iisus
Al treilea Iisus
(transformare personală)
De la bine la excelent
De la bine la excelent
(dezvoltare personală)
Secretele matricei
Secretele matricei
(ştiinţă, general)
Mai mult de 10%
Mai mult de 10%
(transformare personală, dezvoltare personală)
Culori şi numere
Culori şi numere
(dezvoltare personală)
contact | termeni şi condiţii | © EuSunt.ro | ultima actualizare vineri, 11 august 2017
Cărţi vizualizate recent
toolbar
toolbar