Libraria Eu Sunt - libraria sufletului
intrare cont | creare cont | asistenţă
» EuSunt » Aspiraţia. Rugăciunea şi Japa. Yoga. Meditaţia vineri, 24 martie 2017 
căutare avansată
  căutare   OK
 
domenii
arte divinatorii astrologie budism creştinism dicţionare filosofie hinduism islamism iudaism literatură maeştri spirituali mitologie ocultism orientări spirituale paranormal psihologie taoism terapii yoga
 
 
index alfabetic
noutăţi în curând autori edituri titluri
 
 
newsletter

abonare
 
 
informaţii utile
asistenţă cum comand despre livrare cum plătesc despre EuSunt anunţuri
 
 
link-uri
link-uri parteneri
 

Aspiraţia. Rugăciunea şi Japa. Yoga. Meditaţia


de Sri Aurobindo, Mama (Mirra Alfassa)
Recomanda unui prieten Recomanda unui prieten
Aspiraţia. Rugăciunea şi Japa. Yoga. Meditaţia Imaginea mare preţ Eu Sunt: 13,90 lei

momentan indisponibilă *

Puteţi cere ca să fiţi anuntaţi atunci când această carte devine disponibilă.
Pentru aceasta trebuie ca să fiţi autentificaţi.
Apasaţi aici pentru a vă autentifica.
alte modalităţi de comandă:

1. prin e-mail la comenzi@eusunt.ro

2. prin messenger la libraria_eusunt

3. telefonic la:
orange 0754.025.588
vodafone 0722.298.137
romtelecom 021.665.69.86

Detalii despre cartea Aspiraţia. Rugăciunea şi Japa. Yoga. Meditaţia

Adevărata aspiraţie vine de la psihic; cu un vital purificat şi supus psihicului aspiraţia devine mai intensă, dar dacă vitalul nu este pur, reacţia este de intensitate rajasică, de neastâmpăr, nerăbdare, depresie şi dezamăgire.
Pentru a ajunge la adevăr şi esenţă trebuie să fim pregătiţi să renunţăm mai întâi la orice formă de ataşament. Nu renunţarea exterioară este cea mai importantă, ci renunţarea interioară...
Rugăciunea ne ajută să stabilim mai întâi o legătură pe un plan mai jos, unde încă mai există egoism şi amăgire; însă după o vreme vom putea să depăşim acest plan şi să ne înălţăm spre adevărul spiritual.
Sufletul se îndreaptă spre Sufletul-Mamă cu toate neîmplinirile şi speranţele lui, iar Mama Divină caută să îl aline cu iubirea care îi izvorăşte din inimă. Acesta este locul în care iubirea este la ea acasă, locul în care ne întoarcem din peregrinările noastre, unde ne aflăm în sfârşit odihna.
Aspiraţia e cea mai importantă; un univers încremenit în perfecţiune eternă ar fi lipsit de bucuria progresului.
Yoga nu poate fi urmată fără o deşteptare prealabilă a întregii noastre fiinţe la o altă existenţă, mai spirituală, mai vastă.
...vorbim de Yoga, dar în altă parte o vom numi altfel, raţiunea de a trăi, de exemplu. Iar cei aplecaţi spre religie pot să-i spună altfel, Prezenţa Divină, de pildă.
Numărul orelor pe care le petreci meditând nu este neapărat un indiciu al progresului spiritual. Adevăratul progres apare abia atunci când vei constata că eşti în stare să meditezi fără ca acest lucru să ţi se pară un efort. Odată ajuns la acest nivel ai să vezi că este mai dificil nu să meditezi, ci să te opreşti din meditat; devine tot mai greu să nu mai meditezi, să nu te mai gândeşti la Divinitate, să te întorci la conştiinţa obişnuită.
ASPIRAŢIA

Aspiraţie şi respingere ... 9
Adevărata aspiraţie ... 12
Tipuri de aspiraţie ... 17
Flacăra ... 19
Aspiraţia în practică ... 25
Renunţarea - importanţă şi metodă ... 29
Renunţarea - nu la viaţă, ci la viaţa trăită în eroare ... 36

RUGĂCIUNEA ŞI JAPA

De ce ne rugăm ... 41
Puterea rugăciunii ... 45
Cum să ne rugăm ... 47
Ce să cerem Divinităţii ... 53
Rugăciunea şi aspiraţia ... 58
Adevărata rugăciune ... 64
Rugăciunea colectivă ... 67
Japa şi mantra ... 69
Puterea mantrei ... 71

YOGA

Ce este Yoga ... 73
Sistemele Yoga ... 77
Yoga integrală ... 83
Calea ... 88
Dificultăţi în Yoga ... 95
Yoga şi viaţa de zi cu zi ... 100

MEDITAŢIA

Ce este meditaţia ... 105
Cum să medităm ... 112
Obstacole care apar când medităm ... 116
Adevărata meditaţie ... 120
Meditaţia colectivă ... 122
Concentrarea - natura şi importanţa ei ... 126
Cum să ne concentrăm ... 130
Centrii concentrării ... 133
Adevărata solitudine ... 135
Ce faci în momentele de recreere ... 137

pag. 33

   Faptul că durerea îţi aparţine e însă o iluzie. În realitate durerea nu e a ta, ci a fost trimisă asupra ta. Pentru că putem să reacţionăm diferit la acelaşi lucru - uneori simţim o durere insuportabilă, alteori o fericire intensă; şi de fiecare dată este vorba de exact acelaşi lucru. Diferenţa e că în primul caz eşti permeabil la forţele adverse pentru că încă nu ai reuşit să le înlături complet, în timp ce în al doilea caz ai ajuns la un nivel superior şi eşti deja departe de ele, astfel că nu au cum să te mai afecteze. Nu mai simţi latura lor negativă, ci doar pe cea pozitivă. Graţia Divină este, cel puţin în parte, şi în experienţe pe care tu le crezi total negative, şi ea este cea care te poate ajuta să progresezi şi să simţi Bucuria divină. Iată de ce ajungi să simţi durerea -pentru că în loc să te identifici cu Graţia Divină care te ajută să înaintezi, te identifici cu exact acel lucru de care te străduieşti să scapi şi nu reuşeşti să vezi şi partea lui bună; iar atunci când vrei să-l îndepărtezi şi să scapi de el această mişcare duce automat la durere.
   Este un experiment pe care poţi să-l încerci şi tu: când descoperi în tine un lucru de care vrei să scapi, dacă te identifici cu el vei simţi durere când începi să-1 îndepărtezi; dar dacă te identifici nu cu el, ci, dimpotrivă, cu Forţa Divină care nu vrea altceva decât să te elibereze, atunci vei simţi nu durere, ci fericirea Graţiei Divine şi acea beatitudine care vine odată cu reuşita.
   E foarte simplu, dacă te identifici cu forţele răului acestea te vor influenţa şi te vor face să suferi, dar dacă te identifici cu forţele binelui acestea îţi vor dărui bucurie. Şi nu mă refer la plăcere, sau la bucuria aceea care duce la exuberanţă; eu vorbesc de Bucuria divină, aceea care nu se vede, ci se simte cu toată fiinţa.
   Iată de ce trebuie să fii pregătit şi să ştii ce înseamnă durerea, bucuria, plăcerea, Bucuria divină - ce semnifică...

pag. 33

   Faptul că durerea îţi aparţine e însă o iluzie. În realitate durerea nu e a ta, ci a fost trimisă asupra ta. Pentru că putem să reacţionăm diferit la acelaşi lucru - uneori simţim o durere insuportabilă, alteori o fericire intensă; şi de fiecare dată este vorba de exact acelaşi lucru. Diferenţa e că în primul caz eşti permeabil la forţele adverse pentru că încă nu ai reuşit să le înlături complet, în timp ce în al doilea caz ai ajuns la un nivel superior şi eşti deja departe de ele, astfel că nu au cum să te mai afecteze. Nu mai simţi latura lor negativă, ci doar pe cea pozitivă. Graţia Divină este, cel puţin în parte, şi în experienţe pe care tu le crezi total negative, şi ea este cea care te poate ajuta să progresezi şi să simţi Bucuria divină. Iată de ce ajungi să simţi durerea -pentru că în loc să te identifici cu Graţia Divină care te ajută să înaintezi, te identifici cu exact acel lucru de care te străduieşti să scapi şi nu reuşeşti să vezi şi partea lui bună; iar atunci când vrei să-l îndepărtezi şi să scapi de el această mişcare duce automat la durere.
   Este un experiment pe care poţi să-l încerci şi tu: când descoperi în tine un lucru de care vrei să scapi, dacă te identifici cu el vei simţi durere când începi să-1 îndepărtezi; dar dacă te identifici nu cu el, ci, dimpotrivă, cu Forţa Divină care nu vrea altceva decât să te elibereze, atunci vei simţi nu durere, ci fericirea Graţiei Divine şi acea beatitudine care vine odată cu reuşita.
   E foarte simplu, dacă te identifici cu forţele răului acestea te vor influenţa şi te vor face să suferi, dar dacă te identifici cu forţele binelui acestea îţi vor dărui bucurie. Şi nu mă refer la plăcere, sau la bucuria aceea care duce la exuberanţă; eu vorbesc de Bucuria divină, aceea care nu se vede, ci se simte cu toată fiinţa.
   Iată de ce trebuie să fii pregătit şi să ştii ce înseamnă durerea, bucuria, plăcerea, Bucuria divină - ce semnifică...

pag. 54

   Şi asta e mai bine pentru mine, nu-i aşa?

   Depinde. Se poate ca ceea ce primeşti să fie de o calitate mai înaltă. Dacă însă vrei ceva cu tot dinadinsul, atunci e mult mai bine să fii foarte precis şi să ceri exact ce vrei să primeşti.
   Sigur că ai şanse mult mai mari dacă te laşi complet în voia Divinităţii, dar în cazul ăsta nici nu ai de ce să te arăţi nemulţumit de ce obţii. Nu ai de ce să-ţi spui: "M-am rugat pentru că de fapt voiam să capăt cutare lucru!", pentru că dacă ai o idee clară despre ce vrei să capeţi atunci e mult mai bine să fii precis în formularea ta, cu toată sinceritatea şi limpezimea de care eşti în stare, şi să laşi la latitudinea Graţiei Divine dacă îţi dă ce ai cerut sau nu; în orice caz, cel puţin ştii că ai cerut foarte limpede ce vrei. Nu ai de ce să crezi că e un lucru nelalocul lui.
   E mult mai rău să nu fi cerut clar ce vrei să capeţi şi să te revolţi după aceea. Sau se mai poate ca ceea ce ai cerut tu, lucrul la care aspiri, să nu fie bun nici pentru tine, nici pentru ceilalţi. Dacă se întâmplă aşa ceva trebuie să dai dovadă de înţelepciune şi să poţi să spui cu toată convingerea de care eşti în stare: "Facă-se Voia Ta!". Dar atâta vreme cât ştii ce vrei şi îţi formulezi foarte precis cererea acesta nu are cum să fie un lucru rău, dimpotrivă, e ceva foarte natural şi de înţeles.
   De exemplu, dacă ai fost necugetat sau ai făcut o greşeală şi îţi doreşti în mod sincer să te schimbi nu văd de ce ar fi un lucru rău să ceri exact asta. Iar dacă eşti sincer în dorinţa ta, cu adevărat sincer, ai toate şansele să capeţi ce ai cerut.
   Nu trebuie să crezi că Divinitatea este imposibil de...

pag. 79

   În Raja-Yoga instrumentul ales este mintea. Tiparele de gândire sunt mai întâi disciplinate şi purificate pentru a putea fi direcţionate înspre Fiinţa Divină, iar apoi, prin asana şi pranayama, forţa fizică e potolită şi concentrată, în timp ce forţa vieţii, eliberată ritmic, este concentrată şi ea într-o forţă superioară, iar mintea, susţinută şi întărită prin această acţiune şi concentrare de proporţii a corpului este, la rândul ei, purificată de senzaţia de oboseală, de emoţii şi gânduri, eliberată de confuzie şi dispersie prin forţa concentrării şi transpusă într-o stare mai înaltă, de transă. Prin această disciplinare se ating două obiective - unul temporar şi altul etern. Mintea dezvoltă o capacitate nemaiatinsă până atunci de înţelegere, voinţă, receptivitate şi iluminare, ajungând la acele puteri ascunse de care se vorbeşte atât, însă ceea ce contează până la urmă este modul în care mintea noastră îşi domoleşte activitatea şi intră în transă, pentru a reuşi să ajungă la conştiinţa divină şi a se pierde în ea, în timp ce sufletul se uneşte cu Fiinţa Divină.
   Tripla Cale lucrează cu cele trei forţe principale ale vieţii mentale a sufletului. Cunoaşterea selectează raţiunea şi viziunea mentală prin purificarea, concentrarea şi disciplinarea celui aflat în căutarea, la cel mai înalt nivel, a cunoaşterii şi viziunii divine, cu scopul de a ajunge să vadă Divinul, să-l cunoască, să fie acel Divin. Acţiunea îşi alege drept instrument voinţa celui care îndeplineşte acea acţiune şi face ca viaţa lui să devină o ofrandă adusă Divinităţii, iar purificarea, concentrarea, disciplinarea şi supunerea în faţa Voinţei Divine reprezintă calea prin care sufletul ajunge la unificarea cu Cel care a făcut şi stăpâneşte peste tot universul. Prin abnegaţie ajungem la forţele emoţionale ale sufletului, iar acest proces de căutare, atât de pur şi intens, ne va duce la unirea cu Fiinţa Divină. Acesta este, până la...

pag. 91

   Sadhana nu se realizează prin seturi prestabilite de tehnici de meditaţie sau mantre, de exemplu, ci prin aspiraţie, concentrare în sine şi în afară, prin deschidere înspre Puterea Divină şi acceptarea lucrărilor ei, prin renunţarea şi respingerea la tot ce este străin de mintea şi inima noastră. Doar prin credinţă, aspiraţie şi acceptare vom ajunge la elevare şi iluminare.
   Yoga integrală este (sau cel puţin vrea să fie) o întoarcere înspre Divinitate, de aceea pretinde cunoaştere, muncă, iubire, schimbarea totală şi definitivă, căutarea perfecţiunii, astfel încât natura însăşi să devină una cu Natura Divină. Nu numai inima se întoarce spre Divinitate şi se schimbă, ci şi mintea, iată de ce este atât de importantă cunoaşterea, iată de ce vorbim de voinţă, forţă, acţiune, creaţie. Yoga integrală preia metodele şi tehnicile altor şcoli, dar le tratează diferit, pentru că scopul este altul. Purasha se separă de Prakiti nu pentru a o abandona sau a o transforma într-un obiect de joacă, ci pentru a o cunoaşte mai bine şi a deveni stăpânul şi protectorul a tot ce se află şi petrece în natură; iar devenind astfel sau aflându-ne doar în procesul de devenire înseamnă să punem Divinităţii la dispoziţie tot ce avem. Nu contează de unde şi cu ce începem - cunoaştere, acţiune, bahkti (iubire), Tapasya (energie), purificare şi transformarea naturii noastre - nu contează nici cu ce alegem să continuăm, dacă preferăm să le combinăm şi unificăm într-o singură mişcare sau dacă până la urmă le tratăm pe fiecare în parte. Nu există reguli care să ne asigure reuşita, totul depinde de natura şi personalitatea fiecăruia. Abandonul, renunţarea reprezintă esenţa în orice sistem yoga, dar nu putem pretinde de la nimeni să ajungă la ele de la început; totul trebuie făcut progresiv, important e să...

  • cartea a apărut în 2007 la editura Mar
  • traducător: Daniela Zagu
  • cartea cuprinde 144 pagini în format 13x20cm şi o greutate de 0.135 kg
  • ISBN: 978-973-88157-7-3
  • cartea a fost vizualizată de 4111 ori începând cu data de 06.05.2011
Nu sunt păreri

Puteţi adăuga păreri doar dacă sunteţi autentificat.
  • Poşta Română
    10.00 lei
    Livrare prin Poşta Română, plata ramburs
    Termen de livrare: 2-4 zile lucrătoare
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în Bucureşti şi zone limitrofe (Bookurier)
    10.00 lei
    Bucureşti, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroeşti, Dudu, Măgurele, Mogoşoaia, Otopeni, Pantelimon, Popeşti Leordeni, Pipera, Roşu, Voluntari.
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în alte localităţi decât Bucureşti
    14.00 lei
    livrare prin curier rapid în orice localitate, confirmarea livrării se va face telefonic
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 200.00 lei

Nu sunt definite linkuri pentru această carte
carţi de acelaşi autor cu "Aspiraţia. Rugăciunea şi Japa. Yoga. Meditaţia"
carţi din acelaşi domeniu cu "Aspiraţia. Rugăciunea şi Japa. Yoga. Meditaţia"
(maeştri spirituali > Aurobindo, yoga > general)
contact | termeni şi condiţii | © EuSunt.ro | ultima actualizare joi, 23 martie 2017
Cărţi vizualizate recent
toolbar
toolbar