Libraria Eu Sunt - libraria sufletului
intrare cont | creare cont | asistenţă
» EuSunt » Boala ca simbol sâmbătă, 23 septembrie 2017 
căutare avansată
  căutare   OK
 
domenii
arte divinatorii astrologie budism creştinism dicţionare filosofie hinduism islamism iudaism literatură maeştri spirituali mitologie ocultism orientări spirituale paranormal psihologie taoism terapii yoga
 
 
index alfabetic
noutăţi în curând autori edituri titluri
 
 
newsletter

abonare
 
 
informaţii utile
asistenţă cum comand despre livrare cum plătesc despre EuSunt anunţuri
 
 
link-uri
link-uri parteneri
 

Boala ca simbol

simptome, interpretare, prelucrare, compensare
de Ruediger Dahlke
Recomanda unui prieten Recomanda unui prieten
Boala ca simbol Imaginea mare preţ Eu Sunt: 63,00 lei

preţ listă: 70,00 lei

reducere:
7,00 lei (10,00%)

  buc.
alte modalităţi de comandă:

1. prin e-mail la comenzi@eusunt.ro

2. prin messenger la libraria_eusunt

3. telefonic la:
orange 0754.025.588
vodafone 0722.298.137
romtelecom 021.665.69.86

Detalii despre cartea Boala ca simbol

Acest compendiu conţine peste 400 de tablouri clinice, cu peste 1.000 de simptome. El constituie un ajutor în procesul de autoajutorare, făcând posibilă utilizatorului raportarea pe proprie răspundere la sarcinile de viaţă care sunt indicate de boală.
Ruediger Dahlke intermediază o înţelegere totală a bolii, ce se bazează pe dialogul dintre corp şi suflet. Simptomele maladive sunt înţelese ca mesaje sufleteşti. Ele sunt indicaţii mai mult sau mai puţin clare în privinţa unor conflicte interioare, reprezentând totodată indicatori în direcţia paşilor spre vindecare. În conformitate cu această părere, boala constituie o şansă de eliberare de elementele apăsătoare şi de reintegrare a aspectelor pierdute. Persoana afectată face în felul acesta un pas în direcţia maturizării şi a însănătoşirii sale profunde.
Deoarece în cazul unei boli corpul devine scena pe care se manifestă procesele interioare, cheia unei adevărate însănătoşiri poate consta numai în preluarea de către corp a acestei sarcini. Aşadar este nevoie să se înţeleagă interpretarea bolii şi să se transpună conştient în practica (prelucrarea motivului) de zi cu zi paşii evolutivi necesari. Înfăptuirea acestui proces de cunoaştere şi de creştere duce la bucuria de a trăi şi la împlinirea personalităţii.
În prima parte a acestei cărţi, organizată în sistem alfabetic, sunt expuse regiunile corporale şi organele în interpretarea lor simbolică pentru omul sănătos. În această parte au fost expuse indicaţii referitoare la limbajul formelor corpului. De exemplu este interpretată forma braţelor şi a picioarelor sau a trunchiului şi a bărbiei. Privirea suplimentară aruncată asupra formei unei părţi corporale face posibilă o analiză şi mai cuprinzătoare a situaţiei incipiente având în vedere cunoaşterea faptului că tot ceea ce are formă are şi sens, şi semnificaţie.
Partea a doua a cărţii conţine registrul cu simptomele maladive. Acestea sunt interpretate în legătură cu simbolistica fundamentală a organelor afectate. Din corelaţiile simptomelor se conturează căi interioare şi exterioare în privinţa modului în care pacientul se poate desprinde de boală. Aşa de exemplu, este inegalabil mai bine ca omul să-şi extindă şi să-şi deschidă inima în sensul iubirii (faţă de aproape), decât să lase această atitudine să se manifeste la nivel corporal, sub forma dilataţiei cordului în cadrul insuficienţei cardiace.
Ruediger Dahlke înţelege boala drept un proces plin de sens, drept o cale a sufletului de aducere în conştienţă a unor conflicte sufleteşti nerezolvate. Pentru aceasta este necesar să înţelegem interpretările simbolice ale simptomelor maladive, adică să descifrăm mesajul bolii.
Introducere ... 6

PARTEA 1
Registrul regiunilor corporale şi al organelor ... 35

PARTEA a 2-a
Registru de simptome ... 125

Bibliografie ... 674
Prescurtări ale bibliografiei ... 36 şi 126

pag. 24-25

   ...să înţelegem sensul mai profund al unei fistule intestinale, ceea ce însă nu o va face să dispară imediat. în cazul în care ea este apoi închisă prin operaţie însă, şansa ca ea să nu se formeze din nou este cu mult mai mare. Interpretarea simptomelor maladive nu înseamnă să lăsăm tot restul deoparte, ci, dimpotrivă, atunci când sensul şi sarcina de viaţă au fost înţelese, redresarea operatorie are în toate cazurile mai multe şanse să decurgă fără complicaţii, iar boala să nu recidiveze.
   Este bine să reflectăm în continuare la diferenţa dintre alopatia medicamentoasă aplicată, folosită pentru suprimarea simptomelor, şi aplicarea simptomelor în domeniul sufletesc, pentru a ne putea apropia de centru trecând prin polul opus. Pacientul bolnav de depresie va trebui să-şi admită homeopatic temele fricii sale - întunericul, moartea şi agresiunea - dar şi experienţele în privinţa luminii îl vor putea ajuta să descopere cealaltă parte a medaliei. De aceea este de la sine înţeles că atât terapia umbrei cât şi băile de lumină şi de soare, şi în special întâlnirile cu lumina interioară, vor acţiona într-un mod plin de sens pe calea înapoi către centru, care este ţelul oricărei terapii.
   La urma urmelor, faptul de a fi bolnav este căderea din centru (al Mandalei vieţii), reprezentând cu aceasta un dezechilibru, respectiv încercarea corpului de a compensa dezechilibrul. Vindecarea trebuie să tindă înspre centru, iar acesta se află prin definiţie între cei doi poli, şi de aceea terapia trebuie să se străduiască să acţioneze mereu pe această axă, în sensul restabilirii centrului. Calea cea mai rapidă (acută) înspre acesta trece adesea prin polul opus (alopat). Abordarea homeopatică va mări, pentru început, prin primul său pas, unilateralitatea, ceea ce poate amplifica uneori problema în sensul unei prime înrăutăţiri. Ţelul de lungă durată este stimularea forţelor vindecătoare proprii ale organismului în aşa fel încât deplasarea înspre centru să se pună în mişcare prin propria sa putere. în fiecare caz, ambele aspecte lucrează pe aceeaşi axă, pe aceeaşi direcţie, la aceeaşi temă.
   Boala (exprimată prin simptome) poate fi considerată drept corectură la nivel corporal a dezechilibrului, corectură necesară pentru a nu lăsa talerele balanţei să se încline prea mult într-o parte. Pentru a rămâne la această imagine, precizăm că vindecarea nu trebuie asigurată restabilind echilibrul prin paşi forţaţi, plini de suferinţă, ci prin paşi conştienţi făcuţi din propria voinţă liberă. Pa balanţa vieţii, corpul şi sufletul au aceeaşi greutate, indiferent că nouă (şi medicinii universitare) ne convine sau nu acest lucru. Atunci când nu rezolvăm ceva la nivel sufletesc, corpul se implică şi aduce problema în specificul său corporal. Este evident că numai aşa pot fi menţinute talerele balanţei pe linia orizontală. Dacă începem să prelucrăm tema sufletească, atunci corpul poate să-şi reducă strădaniile sale simptomatice, balanţa rămâne în echilibru şi putem vorbi de însănătoşire. Sufletul se reîntoarce la responsabilitatea sa şi trăieşte conştient tematica pe care a trebuit să o încorporeze anterior corpul în mod inconştient în simptomele maladive. De aceea este infinit mai bine să ne deschidem inima în sensul iubirii (faţă de aproape), decât să lăsăm această deschidere să treacă la nivel corporal, ceea ce se manifestă - în cadrul insuficienţei cardiace - sub forma dilataţiei cordului. Dar şi pacienţii cu insuficienţă cardiacă îşi pot despovăra organul fizic ce pompează sângele printr-o extindere plină de iubire a inimii. Sfatul biblic de a "redeveni ca nişte copii" trebuie neapărat conceput de la început la nivelul transpus, pentru că dacă el se manifestă în corp ca maladie Alzheimer, mai poate fi prea puţin remediat. în acest caz, centrul de greutate trebuie să se afle într-o adevărată profilaxie.
   întrebarea medicală standard: "Ce vă lipseşte?", are în primul rând în vedere aspectul alopatic, şi aşa s-a dezvoltat pornind de aici calea principală a medicinii, situată mai aproape de aspectele din prim-plan. Direcţia homeopată se preocupă însă de problema: "Cum ajung mai bine la un echilibru de durată?" Ea procedează într-un mod indirect, dar conduce în schimb la un echilibru cu adevărat stabil, deoarece se bazează pe forţele de vindecare proprii ale corpului în loc de a lupta cu trupe străine (ca de exemplu antibioticele). Acestea din urmă determină organismul să devină dependent de ajutorul străin, pe când cea dintâi îl determină să devină tot mai independent.
   Simptomatica, indicată prin întrebarea medicală "Ce vă lipseşte?" ne dezvăluie ceea ce avem şi principiul primordial despre care este vorba. Alergicii suferă din cauza luptelor pe care sistemul lor imunitar îl duce împotriva unor presupuşi alergeni ostili. Principiul luptei este simbolizat în principiul primordial al lui Mart^, deci în acest caz tematica lui Marte este greşit concepută. Acest tip de pacienţi tânjesc spre pace, reprezentată de Venus. Dacă însă Marte se exprimă în simptomele maladive, deci lipseşte din conştientă, trebuie învăţată cu prioritate lecţia lui Marte, ceea ce înseamnă că cei afectaţi trebuie să înveţe să-şi folosească deschis şi ofensiv energiile şi să înveţe să-şi ia viaţa în mâini5, şi să bată fierul cât e cald. Dacă au făcut acest lucru, polul opus al păcii, Venus, le va reveni oarecum ca un fruct copt.
   Numai dacă am înţeles esenţa alopatiei şi a homeopatiei se pot acorda şi completa reciproc cele două direcţii, într-un mod plin de sens. O cale pragmatică, confirmată ca valoare în câmpul de tensiune dintre medicina universitară şi metodele complementare este aceea de a separa în gândire diagnoza de terapie. Cea dintâi trebuie formulată în limbajul medicinii universitare, sau cel puţin trebuie asigurată. Ceea ce poate fi stabilit prin cercetarea sângelui în laborator trebuie să fie sigur pe această...

pag. 24-25

   ...să înţelegem sensul mai profund al unei fistule intestinale, ceea ce însă nu o va face să dispară imediat. în cazul în care ea este apoi închisă prin operaţie însă, şansa ca ea să nu se formeze din nou este cu mult mai mare. Interpretarea simptomelor maladive nu înseamnă să lăsăm tot restul deoparte, ci, dimpotrivă, atunci când sensul şi sarcina de viaţă au fost înţelese, redresarea operatorie are în toate cazurile mai multe şanse să decurgă fără complicaţii, iar boala să nu recidiveze.
   Este bine să reflectăm în continuare la diferenţa dintre alopatia medicamentoasă aplicată, folosită pentru suprimarea simptomelor, şi aplicarea simptomelor în domeniul sufletesc, pentru a ne putea apropia de centru trecând prin polul opus. Pacientul bolnav de depresie va trebui să-şi admită homeopatic temele fricii sale - întunericul, moartea şi agresiunea - dar şi experienţele în privinţa luminii îl vor putea ajuta să descopere cealaltă parte a medaliei. De aceea este de la sine înţeles că atât terapia umbrei cât şi băile de lumină şi de soare, şi în special întâlnirile cu lumina interioară, vor acţiona într-un mod plin de sens pe calea înapoi către centru, care este ţelul oricărei terapii.
   La urma urmelor, faptul de a fi bolnav este căderea din centru (al Mandalei vieţii), reprezentând cu aceasta un dezechilibru, respectiv încercarea corpului de a compensa dezechilibrul. Vindecarea trebuie să tindă înspre centru, iar acesta se află prin definiţie între cei doi poli, şi de aceea terapia trebuie să se străduiască să acţioneze mereu pe această axă, în sensul restabilirii centrului. Calea cea mai rapidă (acută) înspre acesta trece adesea prin polul opus (alopat). Abordarea homeopatică va mări, pentru început, prin primul său pas, unilateralitatea, ceea ce poate amplifica uneori problema în sensul unei prime înrăutăţiri. Ţelul de lungă durată este stimularea forţelor vindecătoare proprii ale organismului în aşa fel încât deplasarea înspre centru să se pună în mişcare prin propria sa putere. în fiecare caz, ambele aspecte lucrează pe aceeaşi axă, pe aceeaşi direcţie, la aceeaşi temă.
   Boala (exprimată prin simptome) poate fi considerată drept corectură la nivel corporal a dezechilibrului, corectură necesară pentru a nu lăsa talerele balanţei să se încline prea mult într-o parte. Pentru a rămâne la această imagine, precizăm că vindecarea nu trebuie asigurată restabilind echilibrul prin paşi forţaţi, plini de suferinţă, ci prin paşi conştienţi făcuţi din propria voinţă liberă. Pa balanţa vieţii, corpul şi sufletul au aceeaşi greutate, indiferent că nouă (şi medicinii universitare) ne convine sau nu acest lucru. Atunci când nu rezolvăm ceva la nivel sufletesc, corpul se implică şi aduce problema în specificul său corporal. Este evident că numai aşa pot fi menţinute talerele balanţei pe linia orizontală. Dacă începem să prelucrăm tema sufletească, atunci corpul poate să-şi reducă strădaniile sale simptomatice, balanţa rămâne în echilibru şi putem vorbi de însănătoşire. Sufletul se reîntoarce la responsabilitatea sa şi trăieşte conştient tematica pe care a trebuit să o încorporeze anterior corpul în mod inconştient în simptomele maladive. De aceea este infinit mai bine să ne deschidem inima în sensul iubirii (faţă de aproape), decât să lăsăm această deschidere să treacă la nivel corporal, ceea ce se manifestă - în cadrul insuficienţei cardiace - sub forma dilataţiei cordului. Dar şi pacienţii cu insuficienţă cardiacă îşi pot despovăra organul fizic ce pompează sângele printr-o extindere plină de iubire a inimii. Sfatul biblic de a "redeveni ca nişte copii" trebuie neapărat conceput de la început la nivelul transpus, pentru că dacă el se manifestă în corp ca maladie Alzheimer, mai poate fi prea puţin remediat. în acest caz, centrul de greutate trebuie să se afle într-o adevărată profilaxie.
   întrebarea medicală standard: "Ce vă lipseşte?", are în primul rând în vedere aspectul alopatic, şi aşa s-a dezvoltat pornind de aici calea principală a medicinii, situată mai aproape de aspectele din prim-plan. Direcţia homeopată se preocupă însă de problema: "Cum ajung mai bine la un echilibru de durată?" Ea procedează într-un mod indirect, dar conduce în schimb la un echilibru cu adevărat stabil, deoarece se bazează pe forţele de vindecare proprii ale corpului în loc de a lupta cu trupe străine (ca de exemplu antibioticele). Acestea din urmă determină organismul să devină dependent de ajutorul străin, pe când cea dintâi îl determină să devină tot mai independent.
   Simptomatica, indicată prin întrebarea medicală "Ce vă lipseşte?" ne dezvăluie ceea ce avem şi principiul primordial despre care este vorba. Alergicii suferă din cauza luptelor pe care sistemul lor imunitar îl duce împotriva unor presupuşi alergeni ostili. Principiul luptei este simbolizat în principiul primordial al lui Mart^, deci în acest caz tematica lui Marte este greşit concepută. Acest tip de pacienţi tânjesc spre pace, reprezentată de Venus. Dacă însă Marte se exprimă în simptomele maladive, deci lipseşte din conştientă, trebuie învăţată cu prioritate lecţia lui Marte, ceea ce înseamnă că cei afectaţi trebuie să înveţe să-şi folosească deschis şi ofensiv energiile şi să înveţe să-şi ia viaţa în mâini5, şi să bată fierul cât e cald. Dacă au făcut acest lucru, polul opus al păcii, Venus, le va reveni oarecum ca un fruct copt.
   Numai dacă am înţeles esenţa alopatiei şi a homeopatiei se pot acorda şi completa reciproc cele două direcţii, într-un mod plin de sens. O cale pragmatică, confirmată ca valoare în câmpul de tensiune dintre medicina universitară şi metodele complementare este aceea de a separa în gândire diagnoza de terapie. Cea dintâi trebuie formulată în limbajul medicinii universitare, sau cel puţin trebuie asigurată. Ceea ce poate fi stabilit prin cercetarea sângelui în laborator trebuie să fie sigur pe această...

pag. 108-109

   ...vegetativ-nervoasă şi hormonală; supraveghere şi conducere a aşa-numitelor procese primitive ale vieţii (cum ar fi respiraţia, digestia ş.a.m.d.) care constituie baza vieţii; prelucrarea şi coordonarea semnalelor venite din interiorul corpului cu cele venite din lumea înconjurătoare.
   Principiul primordial: Mercur-Lună.

   Sistem limfatic
   Interpretare simbolică: cel de-al treilea sistem de vase al organismului; realizează transportul înapoi la inimă; purificarea ţesuturilor prin spălare: -> Limfocitele (= poliţişti) merg împreună cu fluxul la staţiunile limfatice (lat. lympha = apă).
   Sarcină/Temă: alături de vene constituie sistem de transportare a moleculelor mai mari (grăsimi, albumină); cel mai mare vas îl constituie canalul toracic, care este cel mai mare vas limfatic şi o cale de transport de prim rang pentru grăsimi şi plasma sanguină.
   Principiul primordial: Mercur-Lună.

   Sistem nervos
   (General)
   Interpretare simbolică: transmiţătorul la distanţă al corpului, asigură serviciul de transmitere a ştirilor.
   Sarcină/Temă: comunicarea într-un sistem multidimensional: intermediere, conducere, reglare, control, crearea de combinaţii electrochimice, intermedierea ştirilor; asigură legătura dintre conştienţă şi corp; sistem nervos voluntar: ajutor al voinţei şi simţirii conştiente; noul sistem nervos "omenesc"; sistem nervos involuntar (sistemul nervos intestinal, -> Parasimpatic, -> Parasympathicus, -> Symphathicus): organ de execuţie al proceselor inconştiente şi al reflexelor (vechiul sistem nervos animal).
   Principiul primordial: Mercur. Bibl.: S187-243, M284-298.

   Smalţul dentar
   (Adamantin)
   Interpretare simbolică: pol al durităţii: oţel al armelor, substanţa diamantină a corpului, smalţul îl face pe partener să se topească datorită durităţii şi vitalităţii sale orbitoare.
   Sarcină/Temă: a oţeli armele, a înarma dinţii pentru duritatea luptei vieţii; a tăia şi a măcina. Principiul primordial: Saturn.

   Somnul
   Interpretare simbolică: partea întunecată a vieţii, jumătatea feminină a existenţei, coşmarul sufletului.
   Sarcină/Temă: regenerare, prelucrarea conflictelor zilei şi vieţii; compensarea veghii din timpul zilei, arhetipal masculină.
   Principiul primordial: Luna. Bibl.: Sch.

   Spate
   (Vezi şi Coloana vertebrală)
   Interpretare simbolică: trădează vârsta (anii pe care îi avem pe cocoaşă); purtător al poverilor vieţii, indică povara vieţii şi strădania ("a se cocoşa muncind pentru cineva"); a avea putere, sprijin; frumuseţe, graţie (un spate frumos poate fi şi o încântare); denotă onestitate şi verticalitate: a fi drept, a se îndrepta pentru cineva, a sta chezaş pentru cineva.
   Sarcină/Temă: îndreptare pe verticală; a purta şi a suporta; capacitatea de a suporta (şi de a aduce beneficii).
   Principiul primordial: Saturn. Bibl: S 271-300, CD Probleme cu spatele.

   Splina
   Interpretare simbolică: Izvor al bucuriei vieţii, poartă de intrare pentru forţele eterice, răspunzătoare pentru conducerea forţelor vitale pranice, vitalizează corpul eteric, corpul energiilor, reglează şi preluarea de energie, pentru ca trupul să nu fie supraîncărcat; în caz de supraîncărcare elimină energia aflată în surplus; filtru al forţei vitale, rezervor al vitalităţii (sângelui), leagăn şi mormânt al globulelor roşii şi al celor albe - asemănător zeiţelor Hekate şi Kali, care predau şi preiau viaţa; ţinut limfatic în slujba apărării organismului; ideile fixe, spleen-ul îşi au originea într-un dezechilibru din cadrul splinei (engl. spleen); încăpăţânarea dusă până la încremenire îşi poate afla aici originea; în medicina chineză este "funcţionarul" subordonat "împăratului" care este responsabil cu apărarea şi reglează şi raţiunea; desemnat şi drept "mamă". Conduce procesele de limpezire, respectiv de hrănire, sevele şi influenţele energetice. Repartizare: Yin. Elementul: Pământ. Emoţia: Reflectarea/îngrijorarea. Complementar cu Stomacul (Yang).
   Sarcină/Temă: purificarea forţei vieţii; în medicina spirituală constituie organul responsabil cu substanţele subtile; la teosofi s-a aflat la rangul unei chakre; în medicina antroposofică este pus în legătură cu tema morţii.
   Principiul primordial: Marte-Lună-Saturn.

   Sprâncene
   Interpretare simbolică: antet al ochilor, expresie.
   Sarcină/Temă: "organe de execuţie" esenţiale ale mimicii intuitive, naturale, ca şi ale celei conştient implicate; expresie a sentimentului, protecţie a ochilor împotriva umezelii sau a luminii prea mari; oferă un cadru al ochilor.
   Principiul primordial: Saturn-Venus. Bibi.: KS

   Sprâncene, forma lor
   Interpretare simbolică: l. Arce înalt arcuite: uimire, surpriză, uluire;...

pag. 205-206

   ...şi acţiuni concrete, şi vieţuirea ei; a savura cu intensitate plenitudinea, aroma şi abundenţa vieţii; mişcările şi strigătele puternice pot uşura "naşterea" calculilor biliari; practicate la np, acestea îi pot face inutili; profilactic este tot ceea ce menţine în plus mele sus-menţionate.
   Compensarea situaţiei: vezi Colici siliare.
   Referinţă principială primordială: Pluto/Saturn-Marte. Bibl.: V 148-152.

   Calculi vezicali
   (Vezi şi Litiază)
   Nivelul corporal: vezica urinară (menţinerea presiunii şi eliminarea ei).
   Specificul simptomelor: elementele sufleteşti de prisos sunt reţinute; ele sunt pietrificate şi rămân consolidate ca atare în rezervorul de eliminare a apei reziduale, în loc de a fi eliminate.
   Prelucrarea motivului: a avea în vedere vechile teme sufleteşti şi a le menţine în flux, a asculta conştient înăuntrul său şi a simţi locul în care vor să cristalizeze temele; a se confrunta în mod concentrat şi disciplinat cu ele; a aduce un aport suficient de fluiditate sufletească nouă; terapie cu propria arină, pentru a se confrunta încă o dată şi din punct de vedere corporal cu cele ie prisos.
   Compensarea situaţiei: a îngădui consolidarea şi stabilizarea celor sufleteşti în loc de a voi să te desprinzi imediat de ele (perlele cresc din particulele de murdărie introduse în scoică); a lăsa aspectele sufleteşti să devină concrete, în loc să se concretizeze la nivel corporal.
   Referinţă principială primordială: Saturn-Lună.

   Calvitie
   Vezi Păr, căderea lui.

   Cancer
   (Vezi şi Sistem imunitar, Autoîmbolnăvire/Autoagresiune, Agresivitate)
   Nivelul corporal: pot fi afectate aproape toate regiunile şi organele corpului.
   Specificul simptomelor: neoplasm: ceva nou creşte, se formează, se modelează, creştere la nivelul nepotrivit, necaz adânc, rănire neprelucrată, sentimente de vinovăţie devenite insuportabile (faţă de sine însuşi şi de viaţa pierdută) şi deosebit de frecvent trăiri de şoc ce blochează forţele proprii de apărare, devenind declanşatori ai bolii. Cancerul începe, din punct de vedere imunologic, după prăbuşirea sistemului de apărare (în cazul în care sistemul de apărare este intact, celulele canceroase care se formează sunt suprimate, proces care se pare că se petrece adesea); problemă de viaţă autodistrugătoare şi nerecunoscută pregăteşte baza: a se învârti şi a da înapoi ca racul (aluzie la zodia Racului = Cancer - n. tr.); degenerare: abatere de la specificul propriu, de la calea sa primordială; abatere de la propria linie de evoluţie (în domeniul de teme afectat) într-o măsură atât de mare încât corpul trebuie să-i ajute temei (uitate sau refulate) să se exprime, ca să nu lipsească în întregime; cancerul înfăptuieşte la nivel corporal ceea ce ar fi trebuit schimbat la modul sufletesc în domeniul corespunzător al conştientei; degenerarea celulelor trebuie înţeleasă ca o luptă disperată de supravieţuire a celulei iritate până la moarte (de exemplu prin toxine), comparabile cu mlădiţele născute din disperarea copacilor pe cale de a muri; un eveniment decisiv, o cezură decisivă în viaţă; greşeală intervenită în conceptul înfăptuirii libertăţii şi nemuririi; suprimarea posibilităţilor de realizare a experienţelor de graniţă, a impulsurilor de viaţă; respectare strictă a normelor; adaptare socială perfectă (normopatie); agresiune şi egoism manifestate în procesul cancerului: politică a înaintării prin "datul din coate" reprimată agresiv, dreptul celui mai puternic, infiltrare, invazie, oprimare, exploatare a sclavilor (a celulelor cu rol de sclav); cancerul preia sarcina sufletului: înfăptuire de sine, înfrângerea regulilor convieţuirii normale; punerea accentului preponderent pe cap (accentuarea aspectului intelectual); transformarea idealurilor demne de veneraţie în principiul totalitar al egoului; dorinţă nevieţuită de impunere a propriilor interese fără a ţine cont de nimic; manifestarea părţii întunecate a femininului (Hekate/Kali): umbră a iubirii ca răzbunare a principiului feminin prea îndelung chinuit; egoism în locul comunicării cu mediul înconjurător, omul-potenţă, pretenţii la nemurire; căutarea nemuririi şi atotputerniciei (sufletului) se manifestă în celulele canceroase în loc de a se manifesta în conştientă; iubire (ca principiu care depăşeşte toate graniţele) la nivelul nepotrivit; proces de regresie: reflectarea asupra originii, sursa lui Religio s-a cufundat în tendinţele regresive ale celulelor canceroase ale corpului; creşterea şi progresul ca ţeluri pervertite în vremea şi societatea noastră; a recunoaşte metastazele ca filiale (lat. filiae = fiice întunecate aducătoare de pieire) cu care acoperim corpul Pământului; model colectiv de expansiune şi înfăptuire a propriilor interese care nu ţine seama de nimic; oglindă a exploatării Pământului de către om; polarizare a Eului şi a societăţii: lipsa unei conştiente faţă de o unitate superioară, cuprinzătoare.
   Prelucrarea motivului: a face bilanţul: "corespunde calea mea de până acum, căii mele iniţiale?"; a se deschide în domeniul de teme respectiv pentru propriile idei, reprezentări şi fantezii îndrăzneţe lăsate deoparte, lăsându-le în mod curajos, liniştit şi îndrăzneţ să crească şi să se extindă;...

pag. 376-377

   Specificul simptomelor: aversiune corporală, respingere pronunţată; amintire plină de teamă a caracterului pieritor al Pământului şi a legării proprii de acest Pământ; împotrivire faţă de decădere şi întoarcerea la Pământul-mamă.
   Prelucrarea motivului: a învăţa să-ţi articulezi aversiunile; a-şi manifesta verbal dezgustul; a face exerciţii care au sensul de a recunoaşte că tot ceea ce este creat este pieritor. Compensarea situaţiei: acord şi înţelegere cu propria corporalitate; conciliere cu ruinarea corporală proprie care va interveni cu necesitate la bătrâneţe şi cu descompunerea trupului după moarte.
   Referinţă principială primordială: Pluto-Saturn.

   Gripă
   (Vezi şi Căile respiratorii, bolile lor, Răceli, Gripă aviară)
   Nivelul corporal: capul (capitala corpului), nasul (putere, mândrie), gâtul (încorporare, legătură, comunicare), plămânii (contact, comunicare, libertate), musculatură (motor, putere).
   Specificul simptomelor: situaţia vieţii nu îl impresionează pe om, îl lasă rece; a se închide în sine şi a nu se mai încălzi pentru nimeni şi nimic: răcire; a-şi procura agenţii patogeni (viruşii de Influenza) care sunt potriviţi pentru punerea în scenă a dramei intenţionate; închiderea porţilor senzoriale înspre afară: "a avea nasul plin", a avea guturai; a-şi închide gâtul; retragere din situaţia cotidiană de criză: a-şi clădi ziduri de apărare din batistele de hârtie, a-şi construi un câmp de luptă, a-şi menţine oamenii şi situaţiile la distanţă de trup: "nu vă apropiaţi, că sunt răcit!"; supra-împovărare, dorinţă de evaziune: a renunţa la a auzi şi a vedea, a nu voi să mai vezi şi să mai auzi nimic, decât să stai în pat şi să-ţi tragi pătura peste cap; evitarea altor contacte sociale: "a nu voi să mai înghiţi nimic" (amigdalele inflamate blochează în mod agresiv trecerea); atitudine de apărare: a tuşi pe ceilalţi; sentiment de zdrobire ca după o bătălie; îngrădire a comunicării: nasul este plin, gâtul plin, răguşeală, bronhiile se umplu tendenţios până la blocarea schimbului de gaze în cadrul -> Pneumoniei (conflict de comunicare la nivel mai profund) pentru manifestarea căruia însă trebuie să ne preluăm proprii agenţi patogeni (majoritatea lor bacterii); a fi scuturat în bătălia de apărare (prin frisoane); tendinţa de purificare la nivel corporal.
   Prelucrarea motivului: a-şi mărturisi şi recunoaşte dezinteresul şi lipsa de entuziasm faţă de situaţia curentă din viaţă; a se închide înspre afară; a-şi stabili graniţe; a-şi menţine liber spaţiul lăuntric; retragere de bună-voie din faţa activităţilor exterioare, a-şi menţine în mod activ departe de trup cerinţele exterioare; a se închide ofensiv faţă de alte măsuri de influenţă; a demonstra în mod limpede că nu mai eşti dispus să accepţi (să înghiţi) situaţia (condiţiile actuale); a-şi crea spaţiu; a se apăra în mod deschis şi ofensiv; a tuşi ceva în faţa celor neagreaţi; a-şi crea spaţiu pentru sine însuşi; a lua atitudine faţă de cerinţele luptei, a merita în mod activ răguşeala şi sentimentul de zdrobire; a evita orice alt schimb (comunicare) Ia modul în care s-a petrecut până acum; a se lăsa zgâlţâit de luptă în vederea îmbunătăţirii situaţiei de viaţă; a-şi vieţui până la capăt sensibilitatea (Haarspitzenkatarrh: "nu mă atinge"); a purifica situaţiile neclare; încercarea sortită eşecului de a îndepărta prin vaccinare această temă din viaţa oamenilor arată cât de puţin poate realiza această strategie bine intenţionată de împiedicare a gripei (A 202-211).
   Compensarea situaţiei: a se menţine in plus; a se purifica de problemele încremenite; a se adapta calităţilor temporale (marile epidemii de gripă din toamnă şi iarnă constrâng oamenii la o odihnă pe care ei nu o abordează de bunăvoie, deşi timpul vorbeşte limpede în această perioadă a anului despre somnul de iarnă).
   Referinţă principială primordială: Marte-Neptun. Bibl: A 176-183.

   Gripă aviară
   (Denumirea anterioară: Ciuma păsărilor; vezi şi Gripă / Influenza, Ornitoză)
   Nivelul corporal: capul (capitala corpului), nasul (putere, mândrie, sexualitate), gâtul (încorporare, legătură, comunicare), plămânii (contact, comunicare, libertate), musculatura (motor, forţă).
   Specificul simptomelor: simptome maladive extrem de rare provocate prin mutaţia unui virus specializat în privinţa regnului animal, respectiv a lumii păsărilor; o asemenea mutaţie a apărut o singură dată în ultima sută de ani (sigur) cu un efect înspăimântător, şi în mod posibil o a doua oară; însă nimic nu aduce certitudinea că se va întâmpla din nou; isteria declanşată de teama faţă de gripa aviară serveşte în primul rând la a aduce populaţia, saturată de vaccinuri, din nou la vaccinare (deşi un vaccin împotriva gripei nu prezintă nicio protecţie împotriva gripei aviare: un vaccin împotriva gripei aviare încă nu există la ora actuală); pericolul propriu-zis constă, până în ziua de azi, în slăbirea sistemului imunitar pe baza fricii provocate de -> Vaccinare, complicaţii la, unde păsările, ca simbol al sufletului, sunt deosebit de potrivite să declanşeze o teamă colectivă; realmente, în acest mod este afectată libertatea umană: oamenii deveniseră prea liberi şi independenţi în deciziile lor (de exemplu împotriva vaccinării), devenind din nou supuşi şi ascultători prin asemenea metode.

pag. 628-629

   ...trecut de la wăgen - n. tr.); a se da rotund; a purta povara altor niveluri nevieţuite; sentiment al importanţei, al autorităţii şi al puterii.
   Prelucrarea motivului: a-şi recunoaşte propria greutate ca fiind cea potrivită pe moment, învăţând să o accepţi, a-şi procura îngrijire şi răsplată pe alte căi decât mânarea, ca de exemplu sexualitate plină de plăcere, ritualuri erotice, masaje uşoare, savurarea artei, respectiv a artei culinare; a "ciuguli" în mod conştient; ritualuri de a mânca, a căuta un înlocuitor pentru "mâncare"; a recunoaşte grăsimea acumulată ca salvator temporar al vieţii pentru a se putea elibera de ea ulterior, atunci când iubirea se va revărsa din nou; a învăţa să te ocroteşti şi pe alte căi decât prin izolarea cu grăsime: a replica verbal cu observaţii tăioase şi cu o limbă ascuţită, înarmându-se cu argumente în loc de grăsime şi dezvoltând promptitudinea; a-şi accepta propriul rol sexual; a învăţa să ţii cont de faptul că poţi fi rănit atunci când vrei să "agăţi" pe cineva; a dobândi greutate (respectiv pondere) la nivele mai evoluate; a-şi primi răsplata (eventual luptând pentru ea) despre care consideră omul că o merită, a răzbate pin viaţă, a accepta viaţa şi a învăţa să o digeri; a elabora noi forme de viaţă (valabile pentru propria persoană) ca şi o formă lăuntrică nouă faţă de care să se orienteze cea exterioară: postul ca ritual conştient al trecerii la noul tip de viaţă; a aduce mobilitate în echilibrul oxigenului.
   Compensarea situaţiei: a vieţui o iubire care să includă corpul, sufletul şi spiritul; a se simţi "rotund" (în sensul de cât mai desăvârşit), crescând în ponderea sufletească: a fi important în loc de supraponderal; a-şi extinde domeniul de influenţă; plenitudine lăuntrică.
   Referinţă principială primordială: Jupiter-Venus.
Bibl.: G, KS, F 463 ş.u., Dahlke Coloanele sănătăţii, CD împreună cu cartea însoţitoare Greutatea mea ideală, CD împreună cu cartea însoţitoare Vezi dezintoxicare, îndepărtare a zgurei, desprindere, VCD Probleme cu greutatea.

   Sufocare, acces de
   (Vezi şi Crup/Angină difterică)
   Nivelul corporal: căile respiratorii (comunicare, contact). Specificul simptomelor: încercare demonstrativă de a întrerupe contactul cu lumea, semn că în situaţia respectivă aerul de respirat nu este suficient; a se simţi strangulat, a nu avea suficientă energie vitală şi suficient spaţiu vital; a nu putea vieţui ceea ce ţi-ai dori.
   Prelucrarea motivului: a reduce conştient contactele, a se retrage, a-şi limita de bunăvoie spaţiul vital, a nu consuma atât de multă energie; a reduce lucrurile în mod înţelept.
   Compensarea situaţiei: a recunoaşte singurătatea şi izolarea ca şansa de a fi întru totul pentru sine şi cu sine.
   Referinţă principială primordială: Pluto-Mercur.

   Sughiţ
   (Singultus; se manifestă în special la copii, în general fără valoare maladivă, dar deranjant)
   Nivelul corporal: diafragma (graniţă).
   Specificul simptomelor: întrerupere a fluxului normal al vieţii; aducere în memorie a sediului forţelor sufleteşti (care în concepţia anticilor se afla în diafragmă): descărcări şi încordări convulsive ale sufletului; oftat sau râs suprimat; îndreaptă atenţia asupra actului înghiţirii: "a fi înghiţit prea multe"; inversul actului înghiţirii: ceva soseşte la nivelul comunicării (vezi modalitatea magică de vindecare: a descoperi cine se gândeşte la tine pentru ca sughiţul să înceteze); sentimentul de a fi expus, de a deveni conştient de propria neputinţă faţă de procesele interioare; motiv de glume şi ironizare pentru persoanele din preajmă şi care nu sunt afectate.
   Prelucrarea motivului: a se îngriji de întreruperi plăcute presărate cu glume în fluxul vieţii; a da drumul celor care te apasă pe suflet şi tind să iasă în afară (eventual în salturi); a se ajuta pe sine însuşi, fără să te sperii nici de străfulgerările spirituale, nici de inspiraţiile îndrăzneţe; mijloc magic de apărare din medicina populară: dat fiind că sughiţul se manifestă atunci când cineva se gândeşte la tine, a descoperi cine o face şi atunci sughiţul încetează.
   Compensarea situaţiei: a îndepărta monotonia parcursului zilnic prin glume şi salturi în gândire.
   Referinţă principială primordială: Uranus. Bibl.: V 79-81.

   Suicid, tendinţă de
   (Vezi şi Depresii)
   Nivelul corporal: deosebit de vizat este gâtul (încorporare, legătură, comunicare), dar şi toate celelalte sisteme pot fi expuse acestei sabotări de sine.
   Specificul simptomelor: distructivitate vieţuită în mod deschis faţă de sine însuşi: 1. Fugă de răspundere într-un mod activ, arhetipal masculin (marţian), prin împuşcare, sărire de pe bloc sau tăierea venelor; 2. Mod feminin arhetipal pasiv (plutonian): a lua otravă, a zăcea semiconştient stingându-se sub ochii familiei; a se preda pe sine şi a se dărui morţii, care-şi face timp pentru fiecare persoană; în general: a voi să evadeze, fugă de răspundere şi de cerinţele vieţii; omul nu se descurcă cu cerinţele impuse sau resimţite ca necesare; ieşire aparentă dintr-o situaţie resimţită drept fără ieşire; a fi jertfa iluziei că odată cu moartea trec toate (relele); adesea...

  • cartea a apărut în iulie 2014 la editura Adevăr Divin, în cadrul colecţiei Vindecare spirituală
  • traducător: Delia Popescu
  • Titlu original: Krankheit als Symbol: Ein Handbuch der Psychosomatik. Symptome, Be-Deutung, Einlösung
  • cartea cuprinde 680 pagini în format 16.5x23cm şi o greutate de 0.965 kg
  • ISBN: 978-606-8420-55-4
  • cartea a fost vizualizată de 3819 ori începând cu data de 06.05.2011
Nu sunt păreri

Puteţi adăuga păreri doar dacă sunteţi autentificat.
  • Poşta Română
    10.00 lei
    Livrare prin Poşta Română, plata ramburs
    Termen de livrare: 2-4 zile lucrătoare
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în Bucureşti şi zone limitrofe (Bookurier)
    10.00 lei
    Bucureşti, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroeşti, Dudu, Măgurele, Mogoşoaia, Otopeni, Pantelimon, Popeşti Leordeni, Pipera, Roşu, Voluntari.
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în alte localităţi decât Bucureşti
    14.00 lei
    livrare prin curier rapid în orice localitate, confirmarea livrării se va face telefonic
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 200.00 lei

Nu sunt definite linkuri pentru această carte
carţi de acelaşi autor cu "Boala ca simbol"
carţi din acelaşi domeniu cu "Boala ca simbol"
(orientări spirituale > transformare personală, terapii > general)
derulare
Drumul către tine însuţi
Drumul către tine însuţi
(transformare personală, dezvoltare personală)
Liniştea timpului
Liniştea timpului
(transformare personală)
Legile spiritului
Legile spiritului
(transformare personală)
Merele cad în cer
Merele cad în cer
(transformare personală)
Albinele şi înţelepciunea
Albinele şi înţelepciunea
(povestiri, transformare personală)
Întinerirea
Întinerirea
(general)
A muri nu înseamnă a muri
A muri nu înseamnă a muri
(transformare personală)
A face dragoste cu Dumnezeu
A face dragoste cu Dumnezeu
(cuplu spiritual, erotism, transformare personală)
Codul înţelepciunii mayaşe
Codul înţelepciunii mayaşe
(transformare personală)
Medicina spirituală
Medicina spirituală
(dezvoltare personală, general)
Zeiţele rămân tinere pentru totdeauna
Zeiţele rămân tinere pentru totdeauna
(dezvoltare personală, general)
contact | termeni şi condiţii | © EuSunt.ro | ultima actualizare vineri, 22 septembrie 2017
Cărţi vizualizate recent
toolbar
toolbar