Libraria Eu Sunt - libraria sufletului
intrare cont | creare cont | asistenţă
» EuSunt » Cântul eliberatului - mistică tantrică în texte joi, 30 martie 2017 
căutare avansată
  căutare   OK
 
domenii
arte divinatorii astrologie budism creştinism dicţionare filosofie hinduism islamism iudaism literatură maeştri spirituali mitologie ocultism orientări spirituale paranormal psihologie taoism terapii yoga
 
 
index alfabetic
noutăţi în curând autori edituri titluri
 
 
newsletter

abonare
 
 
informaţii utile
asistenţă cum comand despre livrare cum plătesc despre EuSunt anunţuri
 
 
link-uri
link-uri parteneri
 

Cântul eliberatului - mistică tantrică în texte

ed. a II-a
de Dattatreya
Recomanda unui prieten Recomanda unui prieten
Cântul eliberatului - mistică tantrică în texte Imaginea mare preţ Eu Sunt: 22,00 lei

preţ listă: 25,00 lei

reducere:
3,00 lei (12,00%)

  buc.
alte modalităţi de comandă:

1. prin e-mail la comenzi@eusunt.ro

2. prin messenger la libraria_eusunt

3. telefonic la:
orange 0754.025.588
vodafone 0722.298.137
romtelecom 021.665.69.86

Detalii despre cartea Cântul eliberatului - mistică tantrică în texte

Volumul prezent se doreşte a fi un demers "întru Cunoaşterea de sine". Conceperea lui a avut drept punct de plecare ideea de a configura un posibil drum iniţiatic, aşa cum a fost descris în tradiţia lui Dattatreya. Înfaţişat în scrierile diferitelor şcoli filosofice şi caste religioase fie ca un mare maestru spiritual, fie ca un yoghin desăvârşit, fie ca o zeitate ocupând unul din primele locuri ale panteonului hindus. Dattatreya a influenţat prin puterea de penetrare a învăţăturii sale viaţa religioasă şi spirituală de pe întregul continent indian. Forţa sa este marturisită, cu intensităţi diferite, de mai toate curentele, fie ca este vorba de tantrismul hindus ori buddhist, de lumea ortodoxiei ritualice brahmane, trecând prin sufism şi jainism. Lucrarea săvârşită de Dattatreya este, înainte de orice, una de trasformare a fiinţei umane şi de călăuzire a ei spre eliberare. (Vlad Şovărel)
Studiu introductiv ... 9
Cronologie ... 9
Mitologie ... 10
Literatura tradiţiei ... 19

Dattatreya stotra ... 27

Yoga sastra ... 33
Mantra Yoga ... 36
Laya Yoga ... 37
Karma Yoga ... 39
Yama şi niyama ... 39
Postura (asana) ... 40
Controlul suflurilor (pranayama) ... 42
Restrângerea simţurilor (pratyahara) ... 47
Concentrarea (dharana) ... 48
Meditarea (dhyana) ... 50
Contemplarea (samadhi) ... 51
Mudra şi bandha ... 52
Raja Yoga ... 57

Dariana upanişad ... 59
Partea I-a - Yama ... 62
Nonviolenţa (ahimsa) ... 62
Adevărul (satya) ... 62
Onestitatea (asteya) ... 62
Castitatea (brahmacarya) ... 63
Compasiunea (daya) ... 63
Dreapta purtare (arjava) ... 63
Calmul (ksama) ... 63
Hotărârea (dhrti) ... 64
Alimentaţia cumpătată (mitahara) ... 64
Curăţenia (sauca) ... 64
Brahman-Atman vedanavidhi ... 65
Partea a II-a - Niyama ... 66
Asceza (tapas) ... 66
Mulţumirea (samtosa) ... 66
Credinţa în existenţa [lui Brahman] (astikya) ... 67
Dăruirea (dana) ... 67
Adorarea Domnului (isvarapujana) ... 67
Ascultarea Vedantei (siddhantasravana) ... 67
Sfioşenia (hri) ... 67
Credinţa (mati) ... 67
Rugăciunea (japa) ... 68
Partea a III-a - Asana ... 69
Postura favorabilă (svastikasana) ... 69
Postura faţei de vacă (gomukhasana) ... 69
Postura lotusului (padmasana) ... 69
Postura eroului (virasana) ... 70
Postura leului (simhasana) ... 70
Postura tronului (bhadrasana) ... 70
Postura eliberatului (muktasana) ... 70
Postura păunului (mayurasana) ... 71
Postura plăcută (sukhasana) ... 71
Partea IV-a - Dehapramana ... 72
Enumerarea tuturor traseelor energetice ... 72
Natura şi locul lui Kundalini ... 73
Locurile traseelor energetice ... 74
Curgerea suflului prin traseele energetice ... 75
Funcţiunile "suflurilor" ... 76
Zeităţile [tutelare] traseelor energetice ... 76
Mişcarea Lunii şi a Soarelui în traseele energetice ... 77
Mişcarea anuală a suflului solar prin traseele energetice ... 77
Sfintele locuri de pelerinaj din noi înşine ... 78
Vizualizarea lui Siva în propriul sine ... 80
Devenind Brahman prin vizualizarea Lui ... 80
Partea a V-a ... 81
Purificarea traseelor energetice ... 81
Simptomele purificării traseelor energetice ... 82
Puritatea propriului sine (atman) ... 82
Partea a VI-a ... 84
Caracteristicile controlului suflului ... 84
Descrierea inspiraţiei (puraka) etc ... 85
Rezultatele controlului suflului ... 85
Diferite pranayama care îndepărtează bolile ... 86
Cucerirea suflului prin practica sanmukhimudra etc ... 88
Simptomele cuceririi suflului ... 89
Obţinerea Cunoaşterii ca rezultat al distrugerii bolilor şi păcatelor, al detaşării prin cucerirea suflului ... 89
Partea a VII-a ... 91
Caracteristicile şi diversele tipuri de restrângere a simţurilor (pratyahara) ... 91
Rezultatele restrângerii simţurilor ... 92
Pratyahara caracterizată prin reţinerea suflului ... 92
Pratyahara aprobată de Vedanta ... 92
Partea a VVII-a ... 94
Dharana în cele cinci elemente ... 94
Dharana în Atman ... 95
Partea a IX-a ... 96
Meditaţie asupra lui savisesa Brahman ... 96
Meditaţie asupra lui nirvisesa Brahman ... 96
Rezultatele meditaţiei ... 96
Partea a X-a ... 97
Natura contemplării (samadhi) ... 97
Ceea ce rămâne este doar Brahman ... 97
Concluzie ... 98

Yoga rahasya ... 99
Despre Yoga ... 101
Izbânda prin Yoga ... 110
Obiceiurile yoginului ... 116

Aksi upanişad ... 121
Partea I Ştiinţa vizionarului ... 123
Partea a II-a ... 125
Natura intrinsecă a ştiinţei lui Brahman ... 125
Yoga este calea către brahmavidya ... 125
Etapa I în yoga ... 125
Etapa a II-a în yoga ... 126
Etapa a III-a în yoga ... 127
Etapa a IV-a în yoga ... 129
Etapa a V-a în yoga ... 129
Etapa a VI-a în yoga ... 130
Etapa a VII-a în yoga ... 130
Reguli privitoare la devoţiunea către Brahman prin [mantra] OM ... 131

Avadhuta upanişad ... 133

Jivanmukti gita ... 141

Avadhuta gita ... 147
Partea I ... 149
Partea a II-a ... 160
Partea a III-a ... 166
Partea a IV-a ... 178
Partea a V-a ... 184
Partea a VI-a ... 191
Partea a VII-a ... 196
Partea a VIII-a ... 199

Anexe ... 201
Pranava vartika ... 202
Purificările premergătoare controlului suflului (pranayama) ... 209
Literatura tradiţiei ... 215

Bibliografie şi abrevieri ... 217
Note şi comentarii ... 223
Index ... 267

pag. 40

   Postura (asana)

   31. - Ascultă! dintre cele opt milioane patru sute de mii de asana, cea mai bună este menţionată de către Adinatha. Această āsana este descrisă aici astfel:

   Padma-āsana

   32. făcând cu mare grijă ca ambele picioare să stea împreunate pe coapse [cu tălpile] în sus, iar dupâ aceea aşezând mâinile la fel, [cu palmele] în sus, [yoginul] trebuie să privească
   33. fix vârful nasului, [şi să pună] limba la rădăcina dinţilor "regali" (incisivii superiori). Trebuie să respire uşor proptind bărbia aproape de piept.
   34. Astfel, "abdomenul" trebuie umplut uşor, inspirând cu putere. Apoi aerul trebuie expirat uşor, tot cu utere.
   35. Aceasta este padmāsana, descrisă ca fiind nimicitoarea tuturor bolilor. Deşi este greu de obţinut de către oricine, [ea] este dobândită pe pământ doar de cel înţelept.
   36. - Samkrti! ia aminte bine la calea practicii Yoga pentru că [tot] ceea ce va fi spus trebuie practicat de către yogini cu mare luare aminte şi hotărâre.
   37. [Orice om, fie că este] tânăr, bătrân ori bolnav obţine treptat, prin practică şi atenţie deplină, perfecţiunea în Yoga.
   38. Brahman ori ascet, buddhist ori arhat (jain), ka-palika sau cārvāka, [dacă este înzestrat] cu înţelepciune şi e plin de credinţă, printr-o practică...

pag. 40

   Postura (asana)

   31. - Ascultă! dintre cele opt milioane patru sute de mii de asana, cea mai bună este menţionată de către Adinatha. Această āsana este descrisă aici astfel:

   Padma-āsana

   32. făcând cu mare grijă ca ambele picioare să stea împreunate pe coapse [cu tălpile] în sus, iar dupâ aceea aşezând mâinile la fel, [cu palmele] în sus, [yoginul] trebuie să privească
   33. fix vârful nasului, [şi să pună] limba la rădăcina dinţilor "regali" (incisivii superiori). Trebuie să respire uşor proptind bărbia aproape de piept.
   34. Astfel, "abdomenul" trebuie umplut uşor, inspirând cu putere. Apoi aerul trebuie expirat uşor, tot cu utere.
   35. Aceasta este padmāsana, descrisă ca fiind nimicitoarea tuturor bolilor. Deşi este greu de obţinut de către oricine, [ea] este dobândită pe pământ doar de cel înţelept.
   36. - Samkrti! ia aminte bine la calea practicii Yoga pentru că [tot] ceea ce va fi spus trebuie practicat de către yogini cu mare luare aminte şi hotărâre.
   37. [Orice om, fie că este] tânăr, bătrân ori bolnav obţine treptat, prin practică şi atenţie deplină, perfecţiunea în Yoga.
   38. Brahman ori ascet, buddhist ori arhat (jain), ka-palika sau cārvāka, [dacă este înzestrat] cu înţelepciune şi e plin de credinţă, printr-o practică...

pag. 55

   Vajroli

   137. O să-ţi descriu [practica] vajroli care este ţinută în taină de toţi yoginii. Ea este foarte secretă şi nu trebuie dezvăluită nimănui.
   138. Acel yogin care cunoaşte [în mod direct] vajroli este receptacolul perfecţiunii, [mergând] pe calea propriei voinţe, fără a se mai supune regulilor enunţate de Yoga (yama şi niyama).
   139. Legat de acest subiect, îţi spun cele două lucruri greu de obţinut de oricine, iar dacă sunt dobândite de cineva, atunci poate fi numită ca generatoarea perfecţiunii în Yoga.
   140. Cele două [lucruri greu] de obţinut sunt: laptele şi lichidul seminal; al doilea [lucru] greu de obţinut este dobândit de bărbaţi, într-un mod înţelept, cu [ajutorul] femeii. Şi femeia care practică Yoga unirii sexuale poate obţine [absorbţia] prin strădanie şi cu ajutorul bărbatului.
   141. Bărbat ori femeie, atunci când prin indiferenţă a unuia faţă de celălalt [referitor] la starea de a fi bărbat ori femeie şi printr-o singură practică, doar a propriului scop, poate fi obţinută realizarea [lui vajroli]
   142. [In timpul] jocului [amoros], dacă sămânţa [iese afară, în acel moment yoginul] trebuie s-o păstreze pe aceasta trăgând-o înapoi în sine - dacă sămânţa este păstrată astfel [yoginul] învinge moartea pe deplin.
   143. Moartea [vine] prin pierderea seminţei, Viaţa [vine] din păstrarea seminţei.

pag. 84

   Caracteristicile controlului suflului

   1. - Ascultă cu atenţie Sāmkrti! O să descriu metoda controlului suflului (prānāyāma). Prānāyāma este descrisă prin recaka, puraka şi kumbhaka.
   2. Recaka, puraka şi kumbhaka au fost descrise ca fiind alcătuite din trei litere (varna - A, U, M); se spune acelaşi lucru şi despre pranava iar prānāyāma este alcătuită din această [pranava].
   3. [Yoginul] stând pe burtă şi inspirând, trebuie să tragă spre sine aerul prin idā; în acel moment trebuie să-şi aducă aminte [de forma] literei A timp de şaisprezece mātrā.
   4. Apoi [aerul] inspirat trebuie reţinut şaizeci şi patru de mātrā, răstimp în care [yoginul] trebuie să-şi aducă aminte de forma literei U şi să repete (japa) pranava.
   5. Concentrându-se pe deplin pe repetarea (japa) [mantrei AUM], trebuie să reţină [aerul] atât cât poate [fără să forţeze, timp în care trebuie să-şi aducă aminte de forma] literei M, eliminând aerul inspirat,
   6. prin pingalā, [timp de] treizeci şi două de mātrā Aceasta este prānāyāma şi doar aceasta trebuie practicată.
   7. După aceea, inspirând prin pingalā [timp] de şaisprezece mātrā, [yoginul] trebuie să-şi aducă aminte de forma literei A, [concentrându-şi] mintea într-un singur punct.

pag. 105

   Postura lotusului (padma-āsana)

   30. Călcâiele, fiind aşezate deasupra, nu trebuie să atingă penisul sau testiculele; capul trebuie să fie uşor ridicat iar dinţii [inferiori] nu trebuie să atingă dinţii [superiori];
   31. privind vârful propriului nas, [yoginul] nu [trebuie să] se mai uite în [alte] direcţii. Caracterul tamas este [îndepărtat] prin rajas iar cel rajas prin sattva. Cunoscătorul [sistemului] Yoga se află_astfel în tattva pură (sattva).
   32. [El] trebuie să recurgă la pratyāhāra printr-o practică constantă de restrângere (nigrhya) a simţurilor împreună cu obiectele simţurilor, a suflului etc. şi, desigur, şi a minţii.
   33. Cel care, stând singur, îşi restrânge dorinţele precum [restrânge] broasca ţestoasă toate membrele -[fiind] întotdeauna fericit în Sine - îl vede pe Ātman în sine (ātman).
   34. Acela, purificându-se atât pe dinafară cât şi pe dinăuntru, şi umplând trupul de la ombilic până la gât [cu suflu], trebuie să facă pratyāhāra.
   35. Cu adevărat toate păcatele yoginului care practică Yoga şi care este autocontrolat dispar - având drept [rezultat] şederea în Sine (svastha).
   36. Iar după aceea (param) [trebuie să] privească, una câte una, calităţile (guna) lui Prakrti, [apoi] atomul (paramānu) de eter (vyoma) etc, la fel şi pe Ātman cel fără de pată.
   37. Astfel, yoginul care are drept scop prānāyāma trebuie să fie moderat în privinţa hranei, iar casa să-i fie pământul [pe care l-a] cucerit treptat.

pag. 128

   21. Este numit non-ataşament general acţiunea de detaşare faţă de obiecte precum: "eu nu sunt făptuitor-experimentator, nu sunt oprimat-oprimator".
   22. Existenţa plăcerii şi a suferinţei derivă din acţiunile făcute [în viaţa] anterioară sau depind de Isvara - în felul acesta, aici-acum, pentru mine, nu există făptuitor.
   23. Plăcerile-neplăcerile sunt boli mari; Posesiunile sunt cele mai mari dezastre; Unirile sunt [menite] despărţirii; Suferinţele sunt bolile gândurilor.
   24. Detaşarea generală a minţii [celui] care a realizat ţelul afirmaţiilor (vakyārtha) [din textele sacre] este acea absenţă lăuntrică a noţiunii obiectelor, [obţi-, nută] printr-o neîntreruptă detaşare faţă de toate obiectele care sunt supuse modelării timpului.
   25. Mahātman - printr-o angajare în această practică metodică: "Nu sunt eu agentul! agentul este Īsvara ori propria-mi karma anterioară",
   26. şi ducând mai departe reflecţia asupra înţelesului [acestor] vorbe - [va obţine] detaşarea supremă, care a fost descrisă ca fiind: tăcerea (mauna), şederea (āsana) şi liniştirea (sānta).

   Elogiu etapelor precedente

   27. Atunci când apare, datorită împlinirii şi plăcerii, prima etapă este dulce. Deabia ajuns [pe această] treaptă ea este aidoma germenelui ambroziei (amrta) lăuntrice.
   28. Această primă etapă este pură şi lăuntrică, fiind izvorul celorlalte [stări]; după aceasta se pot obţine a doua şi a treia etapă.

  • cartea a apărut în octombrie 2008 la editura Herald, în cadrul colecţiei Cărţi fundamentale
  • traducător: Vlad Şovărel
  • cartea cuprinde 288 pagini în format 13x22cm şi o greutate de 0.310 kg
  • ISBN: 978-973-111-079-0
  • cartea a fost vizualizată de 2091 ori începând cu data de 06.05.2011
Nu sunt păreri

Puteţi adăuga păreri doar dacă sunteţi autentificat.
  • Poşta Română
    10.00 lei
    Livrare prin Poşta Română, plata ramburs
    Termen de livrare: 2-4 zile lucrătoare
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în Bucureşti şi zone limitrofe (Bookurier)
    10.00 lei
    Bucureşti, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroeşti, Dudu, Măgurele, Mogoşoaia, Otopeni, Pantelimon, Popeşti Leordeni, Pipera, Roşu, Voluntari.
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în alte localităţi decât Bucureşti
    14.00 lei
    livrare prin curier rapid în orice localitate, confirmarea livrării se va face telefonic
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 200.00 lei

Nu sunt definite linkuri pentru această carte
carţi de acelaşi autor cu "Cântul eliberatului - mistică tantrică în texte"
carţi din acelaşi domeniu cu "Cântul eliberatului - mistică tantrică în texte"
(yoga > tantra)
derulare
Femeia şi erotismul spiritualizat
Femeia şi erotismul spiritualizat
(erotism, arta iubirii, tantra)
Iubitul tantric
Iubitul tantric
(cuplu spiritual, erotism, tantra)
Experienţa tantrică
Experienţa tantrică
(Osho, tantra)
Amintirile unui aspirant la eternitate - vol. 1
Amintirile unui aspirant la eternitate - vol. 1
(vedanta, transformare personală, tantra)
Buddhismul tantric
Buddhismul tantric
(tibetan, tantra)
Tantra, un mod de a trăi şi de a iubi
Tantra, un mod de a trăi şi de a iubi
(transformare personală, tantra)
contact | termeni şi condiţii | © EuSunt.ro | ultima actualizare joi, 30 martie 2017
Cărţi vizualizate recent
toolbar
toolbar