Libraria Eu Sunt - libraria sufletului

în perioada 12 august - 3 septembrie vom fi în vacanţă. Ultimele expedieri se vor face pe 11 august, iar comenzile primite în perioada vacanţei vor fi onorate începând cu 4 septembrie. Revenim cu o surpriză :)
intrare cont | creare cont | asistenţă
» EuSunt » Cele zece Mahavidya vineri, 18 august 2017 
căutare avansată
  căutare   OK
 
domenii
arte divinatorii astrologie budism creştinism dicţionare filosofie hinduism islamism iudaism literatură maeştri spirituali mitologie ocultism orientări spirituale paranormal psihologie taoism terapii yoga
 
 
index alfabetic
noutăţi în curând autori edituri titluri
 
 
newsletter

abonare
 
 
informaţii utile
asistenţă cum comand despre livrare cum plătesc despre EuSunt anunţuri
 
 
link-uri
link-uri parteneri
 

Cele zece Mahavidya

aspectele feminine ale Divinităţii în viziunea tantrică
de David Kinsley
Recomanda unui prieten Recomanda unui prieten
Cele zece Mahavidya Imaginea mare preţ Eu Sunt: 28,00 lei

preţ listă: 30,00 lei

reducere:
2,00 lei (6,67%)

  buc.
alte modalităţi de comandă:

1. prin e-mail la comenzi@eusunt.ro

2. prin messenger la libraria_eusunt

3. telefonic la:
orange 0754.025.588
vodafone 0722.298.137
romtelecom 021.665.69.86

Detalii despre cartea Cele zece Mahavidya

   "Scopul tantrismului este de a trezi conştiinţa adeptului, de a o dilata şi de a o intensifica. Puterile magice şi înţelepciunea pot fi asociate cu acest proces de transformare, căci multe din puterile magice specificate reprezintă puteri mentale. Prin explorarea şi dilatarea propriei conştiinţe, adeptul descoperă noi dimensiuni ale capacităţilor sale psihice. Odată cu trezirea şarpelui kundalini, care începe să urce şi dinamizează toate chakra-ele, adeptul îşi trezeşte diferite aspecte sau dimensiuni ale conştiinţei, realizând că puterile sale mentale sau psihice sunt mult mai mari decât ce îşi imagina el. De vreme ce cele zece Mahavidya sunt frecvent asociate cu trezirea conştiinţei odată cu parcurgerea diferitelor etape ale căii spirituale, nu este de mirare că ele sunt asociate cu siddhi-urile."
   "Ce ar putea face un occidental cu un grup de zeiţe dintre care una îşi taie propriul cap, alta preferă să i se dăruiască drept ofrandă obiecte impure de către adepţi aflaţi ei înşişi într-o stare de impuritate, alta stă pe un cadavru, scoţând afară o limbă de demon, alta face sex cu un partener masculin aşezat pe rugul unui crematoriu, alta stă pe o canapea ale cărei picioare reprezintă patru mari zei masculini din panteonul hindus, alta preferă să fie adorată pe terenul de ardere a cadavrelor prin ofrande de spermă şi alta este o văduvă urâtă ca o cotoroanţă? Sunt oare aceste zeiţe, cunoscute sub numele de cele zece Mahavidya, simple creaţii bizare ale unui grup de radicali din cadrul tradiţiei hinduse, nişte fiinţe obscure a căror semnificaţie este periferică prin comparaţie cu temele de bază din spiritualitatea hindusă? Oare trebuie să le considerăm din start tangenţiale, poate chiar irelevante pentru religia hindusă? După ani de studii şi reflecţii pe această temă, am ajuns la concluzia că acest grup de zeităţi are o logică inerentă, şi dacă sunt înţelese în contextul corect, chiar şi cele mai revoltătoare membre ale sale revelează adevăruri spirituale extrem de importante."
Mulţumiri ... 11
Introducere ... 13

Partea întâi Cele zece Mahavidya privite ca grup ... 21
   Cele zece Mahavidya ... 23
   Contexte literare şi iconografice tipice ... 27
   Cele zece Mahavidya ca forme ale lui Mahadevi ... 34
   Miturile originii celor zece Mahavidya ... 38
   1. Cele zece Mahavidya ca forme ale zeiţei Sati ... 38
   2. Cele zece Mahavidya ca forme ale lui Parvati ... 45
   3. Cele zece Mahavidya ca forme ale lui Kali ... 47
   4. Cele zece Mahavidya ca forme ale lui Durga ... 48
   5. Cele zece Mahavidya ca forme ale lui Shatakshi ... 55
   Concluzii ... 56
   Relaţii reciproce între cele zece Mahavidya    ... 59
   1. Formele Marii Zeiţe ... 59
   2. Conexiuni shivaite ... 60
   3. Surorile ... 60
   4. Etape în viaţa femeilor ... 61
   5. Etape ale creării şi distrugerii ... 62
   6. Cele trei guna-e ... 63
   7. Cele trei stări ... 64
   8. Formele teribile şi cele pacifiste ... 65
   9. Aspecte dinamice şi statice ale Divinităţii ... 66
   10. Cunoaşterea şi ignoranţa (tăinuirea) ... 66
   11. Fazele lunare ... 67
   12. Zeiţele şi calea mâinii stângi sau a mâinii drepte ... 68
   13. Etapele conştiinţei ... 69
   Adorarea celor zece Mahavidya ... 73
   Adorarea în temple ... 73
   Adorarea tantrică ... 74
   Cele zece Mahavidya şi puterile magice ... 80
   Semnificaţia termenului Mahavidya ... 84
   Consideraţii finale ... 88

Partea a doua Cele zece Mahavidya în aspectul lor individual ... 93
   Kali Zeiţa neagră ... 95
   Istoria timpurie a lui Kali ... 98
   Preeminenţa lui Kali în tantrism ... 104
   Kali ca Mahavidya exemplară    ... 110
   Limba lui Kali: gustul interzis ... 112
   Părul lui Kali: impurificare şi disoluţie ... 115
   Kali ca expresie a realităţii supreme ... 118
   Concluzie ... 125

Tara Zeiţa care îi călăuzeşte pe adepţi atunci când au necazuri ... 127
   Locul Tarei în budism ... 127
   Vasishtha şi Mahacina-tara ... 132
   Tara cea teribilă din hinduism ... 135
   Semnificaţia simbolică a Tarei ... 141
   Latura blândă a Tarei în hinduism ... 143
   Adorarea Tarei la Tarapith ... 148

Tripura-sundari Cea fermecătoare în cele trei lumi ... 152
   Mitologie şi caracteristici ... 154
   Numele Tripura-sundari, Shodasi şi Lalita ... 162
   Mantra Srividya şi Sri Chakra ... 166

Bhuvaneshvari Cea al cărei corp este lumea ... 173
   Mitul originii ... 173
   Bhuvaneshvari privită ca întruchipare a lumii fizice ... 175
   Regina cosmică ... 178
   Bija-mantra hrim ... 179
   Yantra lui Bhuvaneshvari ... 181
   Frumuseţea, atractivitatea şi simbolurile lui Bhuvaneshvari ... 186

Chinnamasta Zeiţa auto-decapitată ... 190
   Prototipuri posibile ... 191
   Miturile originii ... 194
   Implicaţiile miturilor originii ... 196
   Ofrandele din capete ... 198
   Capetele privite ca simboluri ale unor obiecte de putere ... 200
   Transcenderea dorinţei ... 202
   Vitalitatea sexuală    ... 204
   Simbolul creaţiei vii ... 206
   Fluxul ascendent al lui kundalini ... 208
   Chinnamunda şi tradiţia meditativă budistă ... 211
   Transcenderea conştiinţei false ... 212
   Adorarea Chinnamastei ... 213

Bhairavi Cea teribilă ... 218
   Un imn în onoarea lui Bhairavi ... 218
   Zeiţa distrugerii ... 221
   Zeiţa cu multe forme ... 223
   Dimensiunile cosmice ... 227

Dhumavati Zeiţa văduvă ... 228
   Nirrti, Jyestha şi Alakshmi ... 228
   Miturile originii ... 234
   Dhumavati ca simbol al rolului transformator al destinului nefavorabil ... 236
   Templul lui Dhumavati din Varanasi ... 241
   Portrete neobişnuite ale lui Dhumavati ... 243

Bagalamukhi Cea care paralizează ... 249
   Miturile originii ... 249
   Numele de Bagalamukhi şi Pitambara ... 252
   Puterile magice ... 256
   Shava Sadhana ... 260
   Templele lui Bagalamukhi ... 267

Matangi Zeiţa proscrisă    ... 270
   Referiri timpurii la Matangi într-o legendă budistă      ... 270
   Miturile originii ... 274
   Zeiţa care preferă impurităţile ... 276
   Zeiţa proscrisă (a castelor inferioare - paria) ... 280
   Zeiţa puterilor magice ... 284
   Kamala Zeiţa lotusului ... 287
   Istoria timpurie a lui Sri ... 289
   Asocierea lui Sri Lakshmi cu zeităţile masculine ... 290
   Sri Lakshmi şi Vishnu ... 291
   Adorarea lui Lakshmi ... 293
   Poziţia Kamalei în rândul celor zece Mahavidya ... 293

Partea a treia Concluzii finale ... 301
   Cadavrele şi terenurile funerare ... 301
   Craniile şi capetele tăiate ... 307
   Sexualitatea şi conştiinţa trezită ... 310
   Numitorul comun al imagisticii morţii şi al celei sexuale ... 314
   Rolurile femeilor şi adoraţia lor ... 316
   Natura potenţial eliberatoare a modelelor antisociale ... 323

Glosar ... 325
Bibliografie ... 333

pag. 41

   Shiva a întrebat-o apoi cine erau celelalte zeiţe care îl înconjurau. Zeiţa le-a enumerat pe rând: Kali, Tara, Kamala, Bhuvaneshvari, Chinnamasta, Shodasi, Sundari, Bagalamukhi, Dhumavati şi Matangi. În raport cu Shiva, care se afla cu faţa orientată către sud, Kali se afla în faţă (fiind, deci, orientată tot către sud), Tara deasupra, Chinnamasta în dreapta (fiind orientată către vest), Bhuvaneshvari la stânga (fiind orientată către est), Bagala în spate (fiind orientată către nord), Dhumavati în direcţia sud-est, Tripura-sundari în direcţia sud-vest, Matangi în direcţia nord-vest, iar Shodasi în direcţia nord-est. Mahabhagavata-purana localizează în versetul 77.4-11 cele zece Mahavidya în raport cu zeiţa Kamakhya, pe care o identifică cu Kali. Kamakhya (sau Kali) se află în centru, stând aşezată pe un cadavru care zace pe un lotus aflat la rândul lui pe un leu. Cadavrul îi aparţine lui Shiva, lotusul este identificat cu Brahma, iar leul cu Vishnu. Altfel spus, zeiţa este susţinută de cele trei mari zeităţi masculine din panteonul hindus. Cele zece Mahavidya sunt răspândite în jurul figurii centrale, care este orientată cu faţa către sud30. Niciuna din aceste enumerări ale celor zece Mahavidya nu face precizări cu privire la înfăţişarea individuală sau la caracteristicile specifice ale acestora.
   Brihaddharma-purana afirmă însă că Tara reprezintă timpul şi că Chinnamasta este palidă şi înspăimântătoare, dar cea mai mare parte a celor două texte se mulţumeşte să facă referiri foarte generale cu privire la întregul grup. În ambele relatări, Sati apare în forma ei teribilă, neagră, identificată uneori cu Kali, şi îi spune lui Shiva că cele zece zeiţe reprezintă diferitele ei forme.

pag. 41

   Shiva a întrebat-o apoi cine erau celelalte zeiţe care îl înconjurau. Zeiţa le-a enumerat pe rând: Kali, Tara, Kamala, Bhuvaneshvari, Chinnamasta, Shodasi, Sundari, Bagalamukhi, Dhumavati şi Matangi. În raport cu Shiva, care se afla cu faţa orientată către sud, Kali se afla în faţă (fiind, deci, orientată tot către sud), Tara deasupra, Chinnamasta în dreapta (fiind orientată către vest), Bhuvaneshvari la stânga (fiind orientată către est), Bagala în spate (fiind orientată către nord), Dhumavati în direcţia sud-est, Tripura-sundari în direcţia sud-vest, Matangi în direcţia nord-vest, iar Shodasi în direcţia nord-est. Mahabhagavata-purana localizează în versetul 77.4-11 cele zece Mahavidya în raport cu zeiţa Kamakhya, pe care o identifică cu Kali. Kamakhya (sau Kali) se află în centru, stând aşezată pe un cadavru care zace pe un lotus aflat la rândul lui pe un leu. Cadavrul îi aparţine lui Shiva, lotusul este identificat cu Brahma, iar leul cu Vishnu. Altfel spus, zeiţa este susţinută de cele trei mari zeităţi masculine din panteonul hindus. Cele zece Mahavidya sunt răspândite în jurul figurii centrale, care este orientată cu faţa către sud30. Niciuna din aceste enumerări ale celor zece Mahavidya nu face precizări cu privire la înfăţişarea individuală sau la caracteristicile specifice ale acestora.
   Brihaddharma-purana afirmă însă că Tara reprezintă timpul şi că Chinnamasta este palidă şi înspăimântătoare, dar cea mai mare parte a celor două texte se mulţumeşte să facă referiri foarte generale cu privire la întregul grup. În ambele relatări, Sati apare în forma ei teribilă, neagră, identificată uneori cu Kali, şi îi spune lui Shiva că cele zece zeiţe reprezintă diferitele ei forme.

pag. 71

   Există, într-adevăr, dovezi că cele zece Mahavidya sunt asociate cu chakra-ele în particular şi cu kundalini-yoga în general. Spre exemplu, despre Bhuvaneshvari se spune că doarme în muladhara-chakra, adică în chakra de la baza coloanei vertebrale, acolo unde doarme kundalini.
   Se mai spune de asemenea că Bhuvaneshvari taie nodurile chakra-elor (adică le trezeşte) şi se înalţă prin ele pentru a-l întâlni pe Shiva, ceea ce înseamnă că textul pune un semn de egalitate între ea şi kundalini.
   Un alt exemplu se referă la Tripura-bhairavi, numită şi Sat-chakra-krama-vasini (cea care îşi are sălaşul în cele şase chakra-e).
   Catalogarea diferitelor căi ale tantra-elor conferă şi mai multă credibilitate acestei abordări. Multe tantra-e enumera şapte (uneori nouă) căi diferite, pe care le descriu şi le cataloghează gradat, de la cele inferioare, care urmăresc obiective lumeşti, şi până la cele superioare, care urmăresc scopuri transcendente. O listă standard a celor şapte căi, în ordine ascendentă, este următoarea: Vedachara, Vaishnavachara, Shaivachara, Dakshinachara, Vamachara, Siddhantachara şi Kaulachara. Shaktisamgama-tantra afirmă că cea mai înaltă dintre aceste căi, Kaulachara, este urmată de kula, familia de adoratori care cunosc adevărul potrivit căruia realitatea supremă este alcătuită din shakti şi din Shiva80. Potrivit Mahanirvana-tantra, calea Kaulachara include realizarea ritualului pancha-makara (al celor cinci principii esenţiale), dar numai după ce aspirantul a fost iniţiat de un guru. Un exemplu perfect de zeiţe care simbolizează stări progresive ale perfecţiunii poate fi găsit în cultul Srividya.
   Prin progresul ritual şi meditativ de la partea exterioară a chakra-ei Srividya, care reprezintă întregul cosmos, către centra, adeptul dobândeşte diferite siddhi-uri sau perfecţiuni. Siddhi-urile exterioare sunt mai puţin puternice şi au o natură mai lumească, în timp ce siddhi-urile interioare sunt mai spirituale şi mai eficiente. De aceea, acestea din urmă sunt personificate, fiind numite zeiţe.

pag. 111

   ...unele dintre ele o prezintă chiar ca pe o femeie veşnic tânără, cu sânii fermi şi rotunzi şi cu faţa frumoasă şi zâmbitoare. În textele târzii, îndeosebi în tantra-e, ea este prezentată ca fiind agresivă din punct de vedere sexual şi este ilustrată sau descrisă adeseori ca făcând sex cu Shiva. În sahasranama stotra ei (imnul celor o mie de nume), multe dintre epitetele care îi sunt atribuite insistă asupra apetitului ei sexual sănătos sau asupra atractivităţii sale erotice. De pildă, este numită: "Cea a cărei formă esenţială este dorinţa sexuală", "Cea a cărei formă este Yoni", "Cea care este situată în Yoni", "Cea care este împodobită cu o ghirlandă de Yoni", "Cea care iubeşte Lingamul", "Cea care locuieşte în Lingam", "Cea care este adorată cu ofrande de spermă", "Cea care locuieşte într-un ocean de spermă", "Cea care este întotdeauna umplută cu spermă" etc. Din această perspectivă, Kali violează conceptul de femeie controlată de soţ şi pe care numai măritişul o poate satisface din punct de vedere sexual.
   Într-adevăr, ea are un apetit sexual vorace, care o face să devină periculoasă. Kali întruchipează conceptul de libertate, îndeosebi în ceea ce priveşte normele sociale. Ea locuieşte la periferia societăţii normale, preferând terenurile funerare de ardere a morţilor, adică acele locuri care sunt evitate de toţi cei care trăiesc în societate. Îi place de asemenea să locuiască în păduri şi în jungle, printre oamenii primitivi. Părul ei despletit şi nuditatea sa sugerează că nu poate fi controlată, nepăsându-i deloc de normele şi aşteptările sociale şi etice. Este prezentată întotdeauna ca un outsider care nu ţine cont de convenţii. De pildă, este adorată de criminali şi de nelegiuiţi, este nerafinată, are o înfăţişare şi obiceiuri necizelate, dar este foarte puternică, plină de energie, poate tocmai pentru că încalcă toate modelele şi normele sociale.
   O parte din aceste caracteristici sunt asumate şi de alte Mahavidya. De pildă, Tara este foarte apropiată de Kali în ceea ce priveşte înfăţişarea şi caracterul, împărtăşind alături de ea rolul de outsider independent. Chinnamasta are o înfăţişare chiar mai şocantă decât cea a lui Kali, încălcând cu brutalitate modelul soţiei, mamei sau fiicei supuse, controlate şi ascultătoare. Ea sugerează o energie atât de necontrolată încât conduce la autodistrugere. La rândul ei, Matangi (îndeosebi Uccishta-matangini, aşa cum vom vedea) este preponderent asociată cu jungla şi cu impurităţile. Bagalamukhi este o zeiţă teribilă, asociată cu magia neagră. Dhumavati reprezintă însăşi esenţa manifestărilor nebenefice:...

pag. 152

   Tripura-sundari

   Cea fermecătoare în cele trei lumi

   Tripura-sundari este cea de-a treia Mahavidya din lista celor zece, fiind enumerată a treia, imediat după Kali şi Tara. Mai este cunoscută şi sub numele de Shodasi, Lalita, Kameshvari, Srividya şi Rajarajeshvari. Unele texte o consideră, la fel ca şi pe Kali şi Tara, o adi-Mahavidya (o Mahavidya primordială), fapt care sugerează că zeiţa ocupă o poziţie înaltă în cadrul grupului, reprezentând, la fel ca şi primele două, o viziune completă asupra realităţii.
   Potrivit altor surse, Tripura-sundari simbolizează viziunea penultimă a conştiinţei iluminate, acea etapă a conştiinţei în care aceasta a devenit sattva-ică, dar în care îi lipseşte plenitudinea conştiinţei care a atins iluminarea perfectă (etapă reprezentată de Kali, care transcende toate calităţile şi formele, nirguna).
   Dhyana-mantra lui Tripura-sundari o descrie astfel: "Ea străluceşte la fel ca un soare care răsare. În cele patru mâini ţine o secure, o ţepuşă, un arc şi săgeţi". Alte detalii legate de înfăţişarea ei pot fi găsite în faimosul imn scris în onoarea ei, Lalita-sahasranama, în care se precizează că zeiţa este aşezată pe un tron, la fel ca o regină (numele 2 şi 3), că poartă bijuterii (numele 13 şi 14), că poartă semnele de bun augur ale femeii măritate (numele 16-25) şi că are sânii mari şi o talie subţire (numele 36). Fruntea îi este împodobită cu o semilună în creştere, iar zâmbetul ei îl copleşeşte pe Shiva, care apare ca domnul dorinţei, Kama (numele 28). Stă aşezată pe cadavrele lui Brahma, Vishnu, Shiva, Lakshmi şi Sarasvati (numele 614). în iconografie, Tripura-sundari este prezentată adeseori pe un lotus situat pe corpul imobil al lui Shiva, aflat la rândul lui pe un tron ale cărui picioare sunt formate din zeii Brahma, Vishnu, Shiva şi Rudra. Îîn unele cazuri, lotusul creşte din ombilicul lui Shiva. În altele, el creşte din Sri chakra, yantra Tripurei-sundari. În aceste imagini ale zeiţei, aceasta se naşte din ea însăşi, căci Sri chakra este identică cu ea.

pag. 284

   Zeiţa puterilor magice

   A treia legendă scoate în evidenţă un alt aspect al lui Matangi: asocierea ei cu puterile magice, şi în special cu aceea de a exercita controlul asupra altor persoane. Înţeleptul Matanga practică o serie de austerităţi cu scopul de a obţine astfel de puteri, iar Matangi apare ca o manifestare a lui Kali pentru a-i împlini dorinţa lui Matanga.
   La fel ca şi celelalte zeiţe din rândul celor zece Mahavidya, îndeosebi Bagalamukhi, Matangi este adorată pentru a obţine anumite puteri magice sau psihice. într-o rugăciune descrisă în Mahabhagavata-purana, cele zece Mahavidya sunt grupate în funcţie de puterile lor particulare. Sadhaka se roagă să devină la fel de generos ca Chinnamasta, să semene cu Bagalamukhi pe câmpul de luptă, cu Dhumavati atunci când este mânios, cu Tripura-sundari atunci când îndeplineşte funcţii regale, cu Bhuvaneshvari pe timp de pace, şi să îşi controleze duşmanii la fel ca Matangi. În mai multe pasaje, Tantrasara afirmă că prin meditaţia asupra ei, prin recitarea mantra-ei sale sau prin adorarea lui Matangi, adeptul dobândeşte puterea de a-i controla pe ceilalţi, de a manifesta orice realitate prin puterea cuvântului şi de a-i atrage pe oameni.
   Textele consacrate celor zece Mahavidya conţin adeseori o secţiune numită prayog viddhi, "referitoare la împlinirea dorinţelor". Aici sunt oferite diferite "reţete" pentru obţinerea anumitor beneficii concrete prin adorarea zeiţei respective. Deşi Matangi nu este singura zeiţă asociată cu îndeplinirea dorinţelor, ea rămâne totuşi una din principalele zeiţe adorate pentru obţinerea puterilor magice şi pentru acordarea de favoruri. De aceea, pentru a ne face o idee mai clară în legătură cu adorarea celor zece Mahavidya, merită să discutăm mai detaliat acest aspect al cultului lui Matangi. Înainte de a aduce ofrande specifice pentru îndeplinirea dorinţelor personale, adeptul trebuie să facă anumite rituri preliminare. Primul şi cel mai important dintre ele constă în activarea mantra-ei zeiţei (purashcarna), în cazul de faţă a mantra-ei lui Matangi, care reprezintă un aspect indispensabil al ritualurilor care urmează.
   Sadhaka activează mantra practicând următoarele tehnici: 1) el recită mantra de zece mii de ori; 2) oferă prin ardere flori amestecate cu miere şi unt ghee, în timp ce rosteşte mantra de o mie de ori; 3) toarnă apă purificată...

  • cartea a apărut în noiembrie 2008 la editura Mix, în cadrul colecţiei Alternative spirituale
  • traducător: Cristian Hanu
  • cartea cuprinde 350 pagini în format 13x20cm şi o greutate de 0.340 kg
  • ISBN: 978-973-8471-76-4
  • cartea a fost vizualizată de 2983 ori începând cu data de 06.05.2011
Nu sunt păreri

Puteţi adăuga păreri doar dacă sunteţi autentificat.
  • Poşta Română
    10.00 lei
    Livrare prin Poşta Română, plata ramburs
    Termen de livrare: 2-4 zile lucrătoare
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în Bucureşti şi zone limitrofe (Bookurier)
    10.00 lei
    Bucureşti, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroeşti, Dudu, Măgurele, Mogoşoaia, Otopeni, Pantelimon, Popeşti Leordeni, Pipera, Roşu, Voluntari.
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în alte localităţi decât Bucureşti
    14.00 lei
    livrare prin curier rapid în orice localitate, confirmarea livrării se va face telefonic
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 200.00 lei

Nu sunt definite linkuri pentru această carte
carţi din acelaşi domeniu cu "Cele zece Mahavidya"
(yoga > tantra)
derulare
Kama Sutra pentru femei
Kama Sutra pentru femei
(arta iubirii, tantra)
Amintirile unui aspirant la eternitate - vol. 1
Amintirile unui aspirant la eternitate - vol. 1
(vedanta, transformare personală, tantra)
Tantra, un mod de a trăi şi de a iubi
Tantra, un mod de a trăi şi de a iubi
(transformare personală, tantra)
contact | termeni şi condiţii | © EuSunt.ro | ultima actualizare vineri, 11 august 2017
Cărţi vizualizate recent
toolbar
toolbar