Libraria Eu Sunt - libraria sufletului
intrare cont | creare cont | asistenţă
» EuSunt » Curs practic de yoga joi, 23 februarie 2017 
căutare avansată
  căutare   OK
 
domenii
arte divinatorii astrologie budism creştinism dicţionare filosofie hinduism islamism iudaism literatură maeştri spirituali mitologie ocultism orientări spirituale paranormal psihologie taoism terapii yoga
 
 
index alfabetic
noutăţi în curând autori edituri titluri
 
 
newsletter

abonare
 
 
informaţii utile
asistenţă cum comand despre livrare cum plătesc despre EuSunt anunţuri
 
 
link-uri
link-uri parteneri
 

Curs practic de yoga

Iyengar yoga pas cu pas, în 500 de fotografii
de Judy Smith
Recomanda unui prieten Recomanda unui prieten
Curs practic de yoga Imaginea mare preţ Eu Sunt: 35,00 lei

preţ listă: 39,90 lei

reducere:
4,90 lei (12,28%)

  buc.
alte modalităţi de comandă:

1. prin e-mail la comenzi@eusunt.ro

2. prin messenger la libraria_eusunt

3. telefonic la:
orange 0754.025.588
vodafone 0722.298.137
romtelecom 021.665.69.86

Detalii despre cartea Curs practic de yoga

Ilustrat cu 500 de fotografii, acest curs bazat pe sistemul Iyengar yoga face deosebit de accesibilă învăţarea posturilor specifice. Începătorii şi practicanţii de nivel intermediar vor învăţa cum să îşi tonifice muşchii, să îşi stimuleze circulaţia, să îşi îmbunătăţească postura, în beneficiul sănătăţii generale. Exerciţiile calmează mintea, sporesc concentrarea şi înlătură stresul. Include peste 100 de secvenţe de yoga descrise pas cu pas, îndrumări despre cum se începe, când se practică şi ce echipament este necesar. Asanele clasice sunt grupate pe tipuri şi în funcţie de dificultate, cu variaţii adecvate pentru toate nivelurile de pregătire şi de flexibilitate. Un manual perfect pentru toate vârstele şi nivelurile de pregătire.
PREFAŢA DE JEANNE MASLEN ... 6
INTRODUCERE ... 8

ELEMENTELE DE BAZĂ ALE METODEI IYENGAR ... 10
ASANE ÎN PICIOARE ... 20
ASANE ÎN POZIŢIA ŞEZÂND ... 42
RĂSUCIRI ... 58
ASANE INVERSATE ... 66
ASANE CU FAŢA ÎN SUS ŞI CU FAŢA ÎN JOS ... 74
PRACTICA ZILNICĂ ... 88
TERAPIA PRIN YOGA ... 106

ORGANIZAŢII ŞI ADRESE UTILE ... 140
MULŢUMIRI ŞI LECTURI SUPLIMENTARE ... 141
INDEX ... 142

pag. 14-15

   Yoga Sutra

   Filosofia urmată de B.K.S. Iyengar este cea a lui Patanjali, un înţelept care a trăit în India în jurul anului 300 Î.Hr. Patanjali este reprezentat ca jumătate om, jumătate şarpe, cu trupul răsucit în spirală, având o coroană alcătuită din şapte capete de şerpi. în simbolismul tradiţional al Indiei antice, aceasta reprezintă infinitatea. Două dintre mâinile sale sunt unite în rugăciune, reprezentând o stare meditativă, în timp ce celelalte două mâini ţin o scoică şi un disc de lumină. Scoica ne aduce aminte de propria practică yoga şi discul reprezintă roata timpului sau legea cauzei şi a efectului. Cu jumătate din faţă zâmbeşte, cealaltă fiind serioasă. Patanjali este cunoscut ca fondator al yoga, fiind cel care a codificat un set de 196 de aforisme numite Yoga Sutra. Această lucrare sistematizează principiile şi practicile yoga prin unificarea diferitelor aspecte ce ţin de teorie şi practică, reuşind să le prezinte într-un text concis şi cuprinzător.
   Aceste aforisme acoperă toate aspectele vieţii, începând cu un cod de conduită şi încheind cu perceperea de către om a adevăratului său sine. Patanjali arată cum putem să ne transformăm prin practica yoga, să obţinem controlul asupra minţii şi emoţiilor noastre, să depăşim obstacolele care ne împiedică iluminarea spirituală şi să atingem scopul urmărit de yoga.

   CELE OPT RAMURI DIN YOGA

   Potrivit lui Patanjali, yoga se compune din opt ramuri. Fiecare dintre aceste ramuri are propria sa identitate separată, dar toate formează un întreg, iar atunci când sunt integrate, cele opt etape devin adevărata yoga. Cele opt aspecte ale yoga sunt:

   1. Yama (disciplina socială)
   Cinci legi universale: non-violenţa, respectarea adevărului: a nu fura; înfrânarea sexuală şi a nu acumula. în calitate de coduri de comportament etic, ele trebuie respectate în viaţa de zi cu zi pentru a promova armonia şi înţelegerea în societate.

   2. Niyama (disciplina individuală)
   Cinci principii de conduită personală: curăţenia, mulţumirea, austeritatea, cercetarea propriului sine şi devoţiunea faţă de Dumnezeu. n timp ce legile yama se aplică moralei universale, principiile niyama sunt reguli de comportament care se aplică disciplinei fizice şi mentale a practicanţilor yoga.

   3. Asana (posturi)
   Potrivit Sutrelor lui Patanjali, "posturile duc la stabilitatea corpului şi la liniştirea minţii". Practicarea asanelor îmbunătăţeşte flexibilitatea, vitalitatea şi sănătatea şi activează organele (inima, plămânii, rinichii, ficatul, splina şi pancreasul). Cu toate acestea, adevărata importanţă a posturii constă în realizarea conexiunii dintre corp şi minte, astfel încât cele două să devină întreţesute, pentru a iniţia astfel drumul de la trezirea fizică la cea spirituală.

   4. Pranayama (controlul respiraţiei)
   Patanjali afirmă că Pranayama ar trebui să fie practicată numai după ce asanele au fost exersate suficient încât să constituie o fundaţie fermă. Practicarea tehnicilor de Pranayama elimină tensiunile corporale, calmează sistemul nervos si linişteşte mintea.

   5. Pratyahara (retragerea şi controlul simţurilor)
   Această retragere a simţurilor de la obiectele dorinţei reprezintă legătura dintre primele patru ramuri şi ultimele trei. După respectarea normelor de etică universală şi personală (yama şi niyama) şi după practicarea asanelor şi a tehnicilor de Pranayama, simţurile pot fi orientate spre interior pentru a se obţine o stare de linişte deplină.

   6. Dharana (concentrarea)
   După practicarea posturilor corporale, rafinarea minţii prin Pranayama şi interiorizarea simţurilor prin pratyahara, se ajunge la etapa a şasea, dharana. Aici mintea este complet absorbită şi concentrată asupra unui singur punct sau a unei singure activităţi. Cu cât mintea rămâne mai mult în această stare de concentare, cu atât devine mai puternică.

   7. Dhyana (meditaţia)
   Când practicantul îşi menţine atenţia focalizată neîntrerupt în dharana, aceasta trece în dhyana. în această stare de concentrare profundă şi de meditaţie netulburată, mintea, corpul şi respiraţia devin una şi se contopesc într-o singură stare de a fi.

   8. Samadhi (realizarea de sine)
   Acesta este punctul culminant al practicii yoga - trăirea plenară a unei stări de unitate şi pace. Această stabilizare a minţii este esenţa practicii yoga, fiind o stare de detaşare de simţuri ca urmare a unei complete rafinări a trupului şi a minţii. Corpul şi simţurile sunt în repaus, ca şi cum am fi adormiţi, iar mintea şi raţiunea sunt alerte, ca şi cum am fi treji, dar ceea ce experimentăm în această stare este dincolo de starea obişnuită de conştiinţă.

   Primele cinci ramuri (yama, niyama, asana, Pranayama şi pratyahara) sunt cunoscute ca discipline ale yoga. Ele pregătesc corpul şi purifică mintea şi simţurile pentru următoarele trei ramuri (dharana, dhyana şi samadhi), care sunt cunoscute ca realizări ale yoga.
   Patanjali spune: "Studiul celor opt ramuri ale yoga duce la purificarea corpului, a minţii şi a intelectului; flacăra cunoaşterii este menţinută vie şi se trezeşte discernământul". Solicitările vieţii moderne pot genera stres, care duce la boli, precum şi la o stare de frământare mentală chinuitoare. 0 sănătate bună este rezultatul armoniei dintre trup, minte şi suflet. Este rezultatul unei diete echilibrate, al exerciţiilor fizice şi al unei minţi nestresate. În yoga, asanele revitalizează corpul, iar Pranayama aduce un sentiment...

pag. 14-15

   Yoga Sutra

   Filosofia urmată de B.K.S. Iyengar este cea a lui Patanjali, un înţelept care a trăit în India în jurul anului 300 Î.Hr. Patanjali este reprezentat ca jumătate om, jumătate şarpe, cu trupul răsucit în spirală, având o coroană alcătuită din şapte capete de şerpi. în simbolismul tradiţional al Indiei antice, aceasta reprezintă infinitatea. Două dintre mâinile sale sunt unite în rugăciune, reprezentând o stare meditativă, în timp ce celelalte două mâini ţin o scoică şi un disc de lumină. Scoica ne aduce aminte de propria practică yoga şi discul reprezintă roata timpului sau legea cauzei şi a efectului. Cu jumătate din faţă zâmbeşte, cealaltă fiind serioasă. Patanjali este cunoscut ca fondator al yoga, fiind cel care a codificat un set de 196 de aforisme numite Yoga Sutra. Această lucrare sistematizează principiile şi practicile yoga prin unificarea diferitelor aspecte ce ţin de teorie şi practică, reuşind să le prezinte într-un text concis şi cuprinzător.
   Aceste aforisme acoperă toate aspectele vieţii, începând cu un cod de conduită şi încheind cu perceperea de către om a adevăratului său sine. Patanjali arată cum putem să ne transformăm prin practica yoga, să obţinem controlul asupra minţii şi emoţiilor noastre, să depăşim obstacolele care ne împiedică iluminarea spirituală şi să atingem scopul urmărit de yoga.

   CELE OPT RAMURI DIN YOGA

   Potrivit lui Patanjali, yoga se compune din opt ramuri. Fiecare dintre aceste ramuri are propria sa identitate separată, dar toate formează un întreg, iar atunci când sunt integrate, cele opt etape devin adevărata yoga. Cele opt aspecte ale yoga sunt:

   1. Yama (disciplina socială)
   Cinci legi universale: non-violenţa, respectarea adevărului: a nu fura; înfrânarea sexuală şi a nu acumula. în calitate de coduri de comportament etic, ele trebuie respectate în viaţa de zi cu zi pentru a promova armonia şi înţelegerea în societate.

   2. Niyama (disciplina individuală)
   Cinci principii de conduită personală: curăţenia, mulţumirea, austeritatea, cercetarea propriului sine şi devoţiunea faţă de Dumnezeu. n timp ce legile yama se aplică moralei universale, principiile niyama sunt reguli de comportament care se aplică disciplinei fizice şi mentale a practicanţilor yoga.

   3. Asana (posturi)
   Potrivit Sutrelor lui Patanjali, "posturile duc la stabilitatea corpului şi la liniştirea minţii". Practicarea asanelor îmbunătăţeşte flexibilitatea, vitalitatea şi sănătatea şi activează organele (inima, plămânii, rinichii, ficatul, splina şi pancreasul). Cu toate acestea, adevărata importanţă a posturii constă în realizarea conexiunii dintre corp şi minte, astfel încât cele două să devină întreţesute, pentru a iniţia astfel drumul de la trezirea fizică la cea spirituală.

   4. Pranayama (controlul respiraţiei)
   Patanjali afirmă că Pranayama ar trebui să fie practicată numai după ce asanele au fost exersate suficient încât să constituie o fundaţie fermă. Practicarea tehnicilor de Pranayama elimină tensiunile corporale, calmează sistemul nervos si linişteşte mintea.

   5. Pratyahara (retragerea şi controlul simţurilor)
   Această retragere a simţurilor de la obiectele dorinţei reprezintă legătura dintre primele patru ramuri şi ultimele trei. După respectarea normelor de etică universală şi personală (yama şi niyama) şi după practicarea asanelor şi a tehnicilor de Pranayama, simţurile pot fi orientate spre interior pentru a se obţine o stare de linişte deplină.

   6. Dharana (concentrarea)
   După practicarea posturilor corporale, rafinarea minţii prin Pranayama şi interiorizarea simţurilor prin pratyahara, se ajunge la etapa a şasea, dharana. Aici mintea este complet absorbită şi concentrată asupra unui singur punct sau a unei singure activităţi. Cu cât mintea rămâne mai mult în această stare de concentare, cu atât devine mai puternică.

   7. Dhyana (meditaţia)
   Când practicantul îşi menţine atenţia focalizată neîntrerupt în dharana, aceasta trece în dhyana. în această stare de concentrare profundă şi de meditaţie netulburată, mintea, corpul şi respiraţia devin una şi se contopesc într-o singură stare de a fi.

   8. Samadhi (realizarea de sine)
   Acesta este punctul culminant al practicii yoga - trăirea plenară a unei stări de unitate şi pace. Această stabilizare a minţii este esenţa practicii yoga, fiind o stare de detaşare de simţuri ca urmare a unei complete rafinări a trupului şi a minţii. Corpul şi simţurile sunt în repaus, ca şi cum am fi adormiţi, iar mintea şi raţiunea sunt alerte, ca şi cum am fi treji, dar ceea ce experimentăm în această stare este dincolo de starea obişnuită de conştiinţă.

   Primele cinci ramuri (yama, niyama, asana, Pranayama şi pratyahara) sunt cunoscute ca discipline ale yoga. Ele pregătesc corpul şi purifică mintea şi simţurile pentru următoarele trei ramuri (dharana, dhyana şi samadhi), care sunt cunoscute ca realizări ale yoga.
   Patanjali spune: "Studiul celor opt ramuri ale yoga duce la purificarea corpului, a minţii şi a intelectului; flacăra cunoaşterii este menţinută vie şi se trezeşte discernământul". Solicitările vieţii moderne pot genera stres, care duce la boli, precum şi la o stare de frământare mentală chinuitoare. 0 sănătate bună este rezultatul armoniei dintre trup, minte şi suflet. Este rezultatul unei diete echilibrate, al exerciţiilor fizice şi al unei minţi nestresate. În yoga, asanele revitalizează corpul, iar Pranayama aduce un sentiment...

pag. 90

   Practica zilnică si ordinea de execuţie

   Practica posturilor are un impact benefic asupra întregului corp. Posturile tonifică muşchii, ţesuturile, ligamentele, articulaţiile şi nervii şi, în egală măsură, menţin şi îmbunătăţesc sănătatea şi buna funcţionare a tuturor sistemelor corpului. Este important să continuaţi să practicaţi până când vă familiarizaţi cu posturile şi vă simţiţi confortabil în ele. Când reuşiţi aceasta, resimţiţi pe deplin efectele benefice. De aceea, este bine să practicaţi cât mai des posibil, de preferat zilnic.

   CLASIFICAREA POSTURILOR
   Vorbind la modul general, posturile în picioare sunt dinamice şi stimulatoare. Ele regenerează trupul şi mintea, eliminând tensiunile, durerile şi suferinţele. Posturile în picioare constituie baza tuturor celorlalte posturi şi, cu ajutorul lor, practicanţii ajung să-şi cunoască diferitele părţi ale trupului, muşchii şi articulaţiile, şi să le folosească inteligenţa pentru a dinamiza şi conştientiza acele părţi. Practica zilnică începe, de obicei, cu posturile în picioare, tocmai pentru a trezi corpul fizic - braţele, picioarele şi coloana vertebrală - şi pentru a stimula creierul, conectând mişcările cu zone specifice ale corpului. Ele amplifică vitalitatea şi forţa interioară, dar şi hotărârea lăuntrică.
   Posturile din poziţie şezând sunt introduse după posturile în picioare, pentru a odihni picioarele şi a le elibera de tensiuni. Posturile şezând cu aplecare în faţă sunt liniştitoare. Ele elimină oboseala, liniştesc nervii şi calmează mintea, în posturile în picioare, creierul este stimulat; în posturile şezând, mintea agitată, fluctuantă devine pasivă.
   Posturile cu răsucire întind şi torsionează coloana vertebrală. Aceste posturi elimină durerile de spate, precum
şi rigiditatea gâtului şi a umerilor. Organele interne sunt stimulate atunci când trunchiul este torsionat, iar digestia este îmbunătăţită.
   Posturile inversate dau energie întregului organism. Ele elimină tensiunile din picioare, activează şi hrănesc organele interne, stimulează creierul şi îmbunătăţesc respiraţia, sistemul circulator şi pe cel nervos. Posturile în picioare, cele şezând şi cele răsucite pregătesc corpul şi mintea pentru posturile inversate. Femeile nu ar trebui să realizeze posturile inversate la menstruaţie.
   Posturile cu faţa în jos, cu faţa în sus sau cele întinse la sol sunt cunoscute şi sub numele de posturi abdominale, iar practica asanelor nu ar trebui să înceapă direct cu ele. Posturile în picioare tonifică muşchii stomacului, pentru ca aceştia să poată fi folosiţi corect, iar posturile inversate protejează organele, pentru ca acestea să nu fie perturbate în timpul executării posturilor abdominale; de aceea, ar trebui realizate înainte de posturile abdominale.
   Savasana (postura relaxării) ar trebui realizată timp de 5-10 minute (în funcţie de cât timp avem la dispoziţie), la finalul fiecărei şedinţe de asane.

   SUGESTIE PENTRU O ŞEDINŢĂ DE ASANE

   Sugerăm realizarea următoarelor ansambluri de posturi, pentru a vă încuraja să aveţi o practică sistematică şi progresivă. Este mai bine să practicaţi un timp mai scurt în fiecare zi, decât o şedinţă mai lungă de posturi o dată sau de două ori pe săptămână. Integraţi-vă într-un grup/curs de yoga pentru a practica sub îndrumarea unui profesor de yoga competent, care să vă asigure că realizaţi progrese într-un ritm constant.
   Fiecare şedinţă de asane poate fi realizată zilnic, începând cu Şedinţa 1 în prima zi şi progresând până la Şedinţa 5, la finalul săptămânii. Repetaţi primele 5 şedinţe timp...

  • cartea a apărut în ianuarie 2016 la editura Litera
  • cartea cuprinde 144 pagini în format 17x20.5cm şi o greutate de 0.365 kg
  • ISBN: 978-606-33-0275-6
  • cartea a fost vizualizată de 1177 ori începând cu data de 06.05.2011
Nu sunt păreri

Puteţi adăuga păreri doar dacă sunteţi autentificat.
  • Poşta Română
    10.00 lei
    Livrare prin Poşta Română, plata ramburs
    Termen de livrare: 2-4 zile lucrătoare
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în Bucureşti şi zone limitrofe (Bookurier)
    10.00 lei
    Bucureşti, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroeşti, Dudu, Măgurele, Mogoşoaia, Otopeni, Pantelimon, Popeşti Leordeni, Pipera, Roşu, Voluntari.
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în alte localităţi decât Bucureşti
    14.00 lei
    livrare prin curier rapid în orice localitate, confirmarea livrării se va face telefonic
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 200.00 lei

Nu sunt definite linkuri pentru această carte
carţi din acelaşi domeniu cu "Curs practic de yoga"
(yoga > general)
contact | termeni şi condiţii | © EuSunt.ro | ultima actualizare marţi, 21 februarie 2017
Cărţi vizualizate recent
toolbar
toolbar