Libraria Eu Sunt - libraria sufletului
intrare cont | creare cont | asistenţă
» EuSunt » Decodificarea personalităţii duminică, 30 aprilie 2017 
căutare avansată
  căutare   OK
 
domenii
arte divinatorii astrologie budism creştinism dicţionare filosofie hinduism islamism iudaism literatură maeştri spirituali mitologie ocultism orientări spirituale paranormal psihologie taoism terapii yoga
 
 
index alfabetic
noutăţi în curând autori edituri titluri
 
 
newsletter

abonare
 
 
informaţii utile
asistenţă cum comand despre livrare cum plătesc despre EuSunt anunţuri
 
 
link-uri
link-uri parteneri
 

Decodificarea personalităţii

cum sa înţelegem oamenii
de Samuel Barondes
Recomanda unui prieten Recomanda unui prieten
Decodificarea personalităţii Imaginea mare preţ Eu Sunt: 23,00 lei

preţ listă: 25,00 lei

reducere:
2,00 lei (8,00%)

  buc.
alte modalităţi de comandă:

1. prin e-mail la comenzi@eusunt.ro

2. prin messenger la libraria_eusunt

3. telefonic la:
orange 0754.025.588
vodafone 0722.298.137
romtelecom 021.665.69.86

Detalii despre cartea Decodificarea personalităţii

Ce vă supără sau ce vă preocupă în legătură cu şeful sau cu prietenul fiicei dumneavoastră? Oare persoana cu care aveţi o relaţie v-ar putea deveni partener de viaţă? Vă puteţi baza pe intuiţie când evaluaţi oamenii? Cartea această vă va ajuta să găsiţi răspunsurile.
Pe baza unor cercetări extinse, renumitul psihiatru şi neurocercetator Samuel Barondes vă oferă metode eficiente şi uşor de folosit pentru a înţelege cum sunt oamenii cu adevărat şi cum au devenit astfel. Veţi avea la îndemână un sistem pentru a evalua trăsăturile unei persoane, caracterul sau şi simţul identităţii sale, unificandu-le într-o imagine de ansamblu. Învăţând să vă gândiţi la ceilalţi în acest fel, veţi face alegeri mai bune în relaţiile personale, veţi recunoaşte indiciile unor disfuncţii sau pericole, veţi aprecia din plin complexitatea şi unicitatea fiecărei persoane pe care o veţi întâlni.
Introducere ... 7

Partea I: Descrierea deosebirilor de personalitate

1. Trăsăturile personalităţii ... 13
2. Tipare problematice ... 34

Partea a II-a: Explicarea deosebirilor dintre personalităţi

3. Cum ne diferenţiază genele ... 61
4. Modelarea unui creier personal ... 83

Partea a IlI-a: Persoane împlinite, vieţi împlinite

5. Ce este un caracter frumos? ... 107
6. Identitatea: crearea unei poveşti personale ... 129
7. Construirea imaginii de ansamblu ... 143

Bibliografie ... 155
Mulţumiri ... 181
Despre autor ... 183
Index ... 184

pag. 22-23

    Extraversiunea este înclinaţia de a te apropia de ceilalţi. Oamenii cu un grad ridicat de Extraversiune sunt stimulaţi de lumea socială, le place să fie în centrul atenţiei şi adesea îşi asumă responsabilităţi. De asemenea, le plac emoţiile şi distracţiile, sunt optimişti, plini de energie şi doresc să trăiască emoţii pozitive. Cei cu un grad scăzut de Extraversiune sunt mai puţin interesaţi de interacţiuni interpersonale şi au tendinţa să fie rezervaţi şi tăcuţi. Dar relativa lor lipsă de interes faţă de compania celorlalţi nu înseamnă neapărat că nu le plac oamenii sau că sunt anxioşi din punct de vedere social, ori deprimaţi: poate că preferă pur şi simplu să fie singuri.
    Agreabilitatea este înclinaţia de a fi altruist, cooperant şi amabil. Oamenii cu un grad ridicat de Agreabilitate sunt atenţi, plini de compasiune, săritori şi dornici de compromis. Lor le plac cu adevărat oamenii şi presupun că toţi sunt cumsecade şi de încredere. Cei cu un grad scăzut de Agreabilitate sunt mai puţin altruişti şi mai interesaţi de sine, mai mult competitivi decât cooperanţi şi probabil sceptici faţă de intenţiile celorlalţi. De asemenea, au tendinţa să fie reci, ostili şi să nu respecte drepturile celorlalţi.
    Conştiinciozitatea este înclinaţia de a-ţi controla impulsurile şi de a urmări cu tenacitate atingerea ţelurilor. Oamenii cu un grad ridicat de Conştiinciozitate sunt ordonaţi, de încredere, harnici, îngrijiţi şi punctuali. Ei au tendinţa să planifice şi să examineze totul cu atenţie. Sunt mai interesaţi de obiectivele pe termen lung decât de cele pe termen scurt. Oamenii cu un grad scăzut de Conştiinciozitate sunt mai spontani, nu suportă constrângerile, sunt mai puţin docili şi mai puţin interesaţi de realizări. Deşi Conştiinciozitatea se dovedeşte a fi importantă în procesul de îndeplinire a sarcinilor, ea mai poate influenţa şi relaţiile interpersonale.
    Nevrozismul este înclinaţia de a avea sentimente negative, mai ales ca reacţie la ameninţările sociale percepute. Oamenii cu un grad ridicat de Nevrozism sunt instabili emoţional, au tendinţa să se supere din cauza unor ameninţări sau frustrări minore şi adesea sunt prost dispuşi. Sunt înclinaţi către anxietate, depresie, stinghereală, îndoială de sine, stângăcie, mânie şi vină. Oamenii cu un grad scăzut de Nevrozism sunt stabili emoţional, calmi, liniştiţi şi imperturbabili. Însă absenţa sentimentelor negative nu înseamnă că sunt înclinaţi în mod deosebit către sentimente pozitive.
    Deschiderea este înclinaţia de a fi inventiv şi de a te bucura de noutate şi de varietate. Oamenii cu un grad ridicat de Deschidere au simţ artistic, sunt nonconformişti, intelectuali, conştienţi de propriile sentimente şi acceptă ideile noi. Oamenii cu un grad scăzut de Deschidere preferă lucrurile simple, directe, familiare şi evidente în locul celor complexe, ambigue, noi şi subtile. Au tendinţa să fie convenţionali, conservatori şi să se opună schimbării. Deşi celor cu un grad ridicat de Deschidere le place mobilitatea mentală, această trăsătură nu este identică cu inteligenţa. Oamenii extrem de inteligenţi pot prezenta atât un grad ridicat de deschidere, cât şi unul scăzut.

pag. 22-23

    Extraversiunea este înclinaţia de a te apropia de ceilalţi. Oamenii cu un grad ridicat de Extraversiune sunt stimulaţi de lumea socială, le place să fie în centrul atenţiei şi adesea îşi asumă responsabilităţi. De asemenea, le plac emoţiile şi distracţiile, sunt optimişti, plini de energie şi doresc să trăiască emoţii pozitive. Cei cu un grad scăzut de Extraversiune sunt mai puţin interesaţi de interacţiuni interpersonale şi au tendinţa să fie rezervaţi şi tăcuţi. Dar relativa lor lipsă de interes faţă de compania celorlalţi nu înseamnă neapărat că nu le plac oamenii sau că sunt anxioşi din punct de vedere social, ori deprimaţi: poate că preferă pur şi simplu să fie singuri.
    Agreabilitatea este înclinaţia de a fi altruist, cooperant şi amabil. Oamenii cu un grad ridicat de Agreabilitate sunt atenţi, plini de compasiune, săritori şi dornici de compromis. Lor le plac cu adevărat oamenii şi presupun că toţi sunt cumsecade şi de încredere. Cei cu un grad scăzut de Agreabilitate sunt mai puţin altruişti şi mai interesaţi de sine, mai mult competitivi decât cooperanţi şi probabil sceptici faţă de intenţiile celorlalţi. De asemenea, au tendinţa să fie reci, ostili şi să nu respecte drepturile celorlalţi.
    Conştiinciozitatea este înclinaţia de a-ţi controla impulsurile şi de a urmări cu tenacitate atingerea ţelurilor. Oamenii cu un grad ridicat de Conştiinciozitate sunt ordonaţi, de încredere, harnici, îngrijiţi şi punctuali. Ei au tendinţa să planifice şi să examineze totul cu atenţie. Sunt mai interesaţi de obiectivele pe termen lung decât de cele pe termen scurt. Oamenii cu un grad scăzut de Conştiinciozitate sunt mai spontani, nu suportă constrângerile, sunt mai puţin docili şi mai puţin interesaţi de realizări. Deşi Conştiinciozitatea se dovedeşte a fi importantă în procesul de îndeplinire a sarcinilor, ea mai poate influenţa şi relaţiile interpersonale.
    Nevrozismul este înclinaţia de a avea sentimente negative, mai ales ca reacţie la ameninţările sociale percepute. Oamenii cu un grad ridicat de Nevrozism sunt instabili emoţional, au tendinţa să se supere din cauza unor ameninţări sau frustrări minore şi adesea sunt prost dispuşi. Sunt înclinaţi către anxietate, depresie, stinghereală, îndoială de sine, stângăcie, mânie şi vină. Oamenii cu un grad scăzut de Nevrozism sunt stabili emoţional, calmi, liniştiţi şi imperturbabili. Însă absenţa sentimentelor negative nu înseamnă că sunt înclinaţi în mod deosebit către sentimente pozitive.
    Deschiderea este înclinaţia de a fi inventiv şi de a te bucura de noutate şi de varietate. Oamenii cu un grad ridicat de Deschidere au simţ artistic, sunt nonconformişti, intelectuali, conştienţi de propriile sentimente şi acceptă ideile noi. Oamenii cu un grad scăzut de Deschidere preferă lucrurile simple, directe, familiare şi evidente în locul celor complexe, ambigue, noi şi subtile. Au tendinţa să fie convenţionali, conservatori şi să se opună schimbării. Deşi celor cu un grad ridicat de Deschidere le place mobilitatea mentală, această trăsătură nu este identică cu inteligenţa. Oamenii extrem de inteligenţi pot prezenta atât un grad ridicat de deschidere, cât şi unul scăzut.

pag. 49

   O trăsătură distinctivă majoră a tiparului compulsiv constă în punctajul ridicat al faţetelor Conştiinciozităţii. Şi ce e rău în asta? Oare competenţa, acurateţea, simţul datoriei, autodisciplina, chibzuinţă şi strădania de a izbândi nu sunt calităţi pe care părinţii noştri ne-au încurajat mereu să ni le însuşim? Oare nu reprezintă ele ingredientele succesului? Atunci, care este diferenţa dintre tiparul adaptabil al unei Conştiinciozităţi ridicate, asociate cu realizări benefice, şi tiparul potenţial problematic al aceleiaşi Conştiinciozităţi ridicate, numit însă compulsiv?
   La fel ca în cazul tuturor tiparelor problematice, este o chestiune de proporţie. De exemplu, Theodore Milion descrie progresia componentei pe care o numeşte perfecţionism în intervalul situat între adaptabil ("Mă mândresc cu ce fac"), inadaptabil ("Nu mă pot opri să muncesc până când un lucru nu e perfect, chiar dacă satisface deja cerinţa iniţială") şi extrem de inadaptabil ("Pentru că nimic nu e suficient de bun, nu isprăvesc niciodată lucrul început"). Descrierea din DSM conţine alte indicii ale perfecţionismului inflexibil: "este preocupat într-o asemenea măsură de detalii, reguli, liste, ordine, organizare sau planuri, încât dispare sensul major al activităţii"; "este excesiv de riguros, scrupulos şi inflexibil în chestiuni legate de moralitate, etică sau valori"; "ezită să delege sarcini sau să lucreze cu alţii dacă aceştia nu se supun în totalitate felului său de a proceda".
   Dar nu numai gradul ridicat de Conştiinciozitate este responsabil de formele problematice ale acestui tipar. La urma urmei, mulţi performeri prezintă punctaje ridicate la capitolul Conştiinciozitate, dar într-o manieră foarte flexibilă. O caracteristică distinctă a inadaptabilităţii în acest caz este tendinţa de a fi asociată cu un nivel ridicat al Nevrozismului, mai ales în ceea ce priveşte anxietatea şi vulnerabilitatea. Spre deosebire de cei cu o Conştiinciozitate crescută, ale căror strădanii pot fi recompensate prin bucuria realizării, persoanele inadaptabile în acest domeniu nu prea găsesc plăcere în ceea ce fac. În schimb, sunt...

pag. 114-115

   Echivalarea tiparelor inadaptabile cu defectele de caracter nu este chiar o judecată idiosincratică. Pare a fi o preferinţă larg răspândită pentru oameni oneşti, curajoşi, stabili emoţional, flexibili, productivi, modeşti, generoşi, de încredere, sociabili şi doar moderat excentrici - tipurile de indivizi care nu posedă niciunul dintre cele zece defecte din listă. Mai simplu spus, comportamentele pe care noi le considerăm semnele unui caracter frumos pot fi şi adaptabile, deoarece majoritatea oamenilor recunosc că sunt de dorit, preferă să aibă de-a face cu cei care le exprimă şi au tendinţa să se ferească de ceilalţi.
   Emitem tot timpul astfel de judecăţi. Şi punem un accent deosebit pe caracter atunci când evaluăm intuitiv oamenii. Deşi mintea noastră este înclinată în mod natural să observe toate trăsăturile majore ale unei persoane, cele care ne atrag atenţia şi ne domină gândirea au o aromă morală legată de reacţiile emoţionale.
   De ce se întâmplă aşa? De ce trăsăturile cu o calitate morală au un efect atât de puternic asupra noastră? Să fie oare numai o reflectare a influenţelor culturale menţionate de Allport? Sau există ceva mai elementar şi mai ascuns care necesită o atenţie explicită? Să fie oare vorba de instinctele morale care încorporează emoţii specifice în aprecierile noastre despre ceilalţi oameni?

   Instinctele morale şi emoţiile morale

   Convingerea că există instincte morale nu este nouă, iar unul dintre principalii săi susţinători nu a fost altul decât Charles Darwin. Dându-şi seama că comportamentele sociale instinctive ale animalelor au evoluat prin selecţie naturală, Darwin a tras concluzia că acelaşi fenomen e valabil şi în cazul fiinţelor umane şi că acest proces a contribuit la dezvoltarea sentimentelor şi acţiunilor noastre morale. Iată ce scrie el în Originea omului: "Orice animal înzestrat cu instincte sociale pronunţate, inclusiv sentimente parentale şi filiale, va dobândi inevitabil un simţ sau o conştiinţă morală imediat ce forţele sale intelectuale ajung la fel, ori aproape la fel de dezvoltate ca ale omului."
   Pentru a înţelege semnificaţia presupunerii lui Darwin ar fi bine să recurgem la limbajul genelor. Darwin vrea să spună că instinctele sociale şi morale, alături de circuitele cerebrale care le controlează, au evoluat în acelaşi fel ca şi alte procese mintale înnăscute legate de gândire şi simţire - prin selecţia naturală a variantelor genetice relevante - şi că unul dintre motivele pentru care genomul uman conţine nenumărate variante genetice care încurajează instinctele sociale şi morale este acela că astfel de variante contribuie la adaptare.
   În cazul instinctelor care-i îndeamnă pe oameni să-şi crească copiii şi să aibă o atitudine generoasă faţă de alte rude apropiate, avantajul selectiv este uşor de identificat: perpetuarea genelor comune, marea forţă motrice a evoluţiei. Dar de ce ne impun conştiinţa sau instinctele sociale să fim generoşi cu străinii? Având în vedere faptul că adaptabilitatea este determinată de concurenţa dintre indivizi, oare nu ar trebui ca genele care contribuie la egoism să fie cele selecţionate în mod natural? Ce forţe favorizează selectarea genelor şi mecanismelor psihologice care înăbuşă egoismul şi promovează ceea ce putem numi un comportament moral?
   Un răspuns convingător, propus cu vehemenţă de Robert Trivers, este acela că instinctele morale - instinctele care ne determină să ne comportăm în moduri de pe urma cărora beneficiază alţi indivizi sau ordinea socială generală - au evoluat pentru că ele le aduc avantaje şi celor care le manifestă. Mai simplu spus, formele primitive ale acestor instincte, cum ar fi extinderea prudentă a generozităţii şi asupra străinilor, au condus...

  • cartea a apărut în octombrie 2016 la editura Meteor Press, în cadrul colecţiei Psihologie
  • traducător: Eugen Damian
  • cartea cuprinde 192 pagini în format 13x20cm şi o greutate de 0.145 kg
  • ISBN: 978-606-8653-68-6
  • cartea a fost vizualizată de 275 ori începând cu data de 06.05.2011
Nu sunt păreri

Puteţi adăuga păreri doar dacă sunteţi autentificat.
  • Poşta Română
    10.00 lei
    Livrare prin Poşta Română, plata ramburs
    Termen de livrare: 2-4 zile lucrătoare
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în Bucureşti şi zone limitrofe (Bookurier)
    10.00 lei
    Bucureşti, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroeşti, Dudu, Măgurele, Mogoşoaia, Otopeni, Pantelimon, Popeşti Leordeni, Pipera, Roşu, Voluntari.
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în alte localităţi decât Bucureşti
    14.00 lei
    livrare prin curier rapid în orice localitate, confirmarea livrării se va face telefonic
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 200.00 lei

Nu sunt definite linkuri pentru această carte
carţi din acelaşi domeniu cu "Decodificarea personalităţii"
(psihologie > dezvoltare personală)
derulare
Renaşterea interioară
Renaşterea interioară
(dezvoltare personală)
Psihologia succesului
Psihologia succesului
(aplicată, dezvoltare personală)
Adorabilitatea
Adorabilitatea
(dezvoltare personală)
Calea intuitivă
Calea intuitivă
(dezvoltare personală)
Iubirea, dincolo de luna de miere…
Iubirea, dincolo de luna de miere…
(cuplu, dezvoltare personală)
Inteligenţa corporală
Inteligenţa corporală
(dezvoltare personală)
Cele cinci limbaje ale scuzelor
Cele cinci limbaje ale scuzelor
(cuplu, dezvoltare personală)
Descoperă-ţi destinul
Descoperă-ţi destinul
(dezvoltare personală, NLP)
Descifrarea gesturilor
Descifrarea gesturilor
(dezvoltare personală)
Adevăratul refugiu
Adevăratul refugiu
(dezvoltare personală)
Fii coios - CD
Fii coios - CD
(dezvoltare personală)
contact | termeni şi condiţii | © EuSunt.ro | ultima actualizare sâmbătă, 29 aprilie 2017
Cărţi vizualizate recent
toolbar
toolbar