Libraria Eu Sunt - libraria sufletului
intrare cont | creare cont | asistenţă
» EuSunt » Dincolo de vid şi plin sâmbătă, 25 februarie 2017 
căutare avansată
  căutare   OK
 
domenii
arte divinatorii astrologie budism creştinism dicţionare filosofie hinduism islamism iudaism literatură maeştri spirituali mitologie ocultism orientări spirituale paranormal psihologie taoism terapii yoga
 
 
index alfabetic
noutăţi în curând autori edituri titluri
 
 
newsletter

abonare
 
 
informaţii utile
asistenţă cum comand despre livrare cum plătesc despre EuSunt anunţuri
 
 
link-uri
link-uri parteneri
 

Dincolo de vid şi plin

Învăţătura şcolilor Ch'an (Zen) din China
Recomanda unui prieten Recomanda unui prieten
Dincolo de vid şi plin Imaginea mare preţ Eu Sunt: 24,00 lei

preţ listă: 25,00 lei

reducere:
1,00 leu (4,00%)
momentan indisponibilă *

Puteţi cere ca să fiţi anuntaţi atunci când această carte devine disponibilă.
Pentru aceasta trebuie ca să fiţi autentificaţi.
Apasaţi aici pentru a vă autentifica.
alte modalităţi de comandă:

1. prin e-mail la comenzi@eusunt.ro

2. prin messenger la libraria_eusunt

3. telefonic la:
orange 0754.025.588
vodafone 0722.298.137
romtelecom 021.665.69.86

Detalii despre cartea Dincolo de vid şi plin

În Sutra Diamantului, Buddha a spus că el nu avea o învăţătură (Dharma) rigidă de predat, deoarece doctrina sa constă doar în eliminarea gândurilor care tulbură mintea; când mintea devine liniştită, înţelepciunea inerentă fiecărui om poate să se manifeste şi să-l facă pe acesta să perceapă natura proprie, care conduce la atingerea stării de iluminare. Totuşi, întrucât oamenii au capacităţi diferite de a percepe adevărul, Buddha a fost nevoit să-i înveţe Hinayana pe cei ce puteau să primească doar adevărul incomplet şi Mahayana pe discipolii care erau pregătiţi pentru învăţătura supremă.
În ciuda faptului că Buddha le-a revelat realitatea ultimă în sutre, discipolii săi nu au reuşit să o înţeleagă. în cele din urmă el a cules o floare şi le-a arătat-o pentru a le pune la încercare puterea de a pătrunde ţelul ultim al învăţăturii sale. Dintre toţi, doar Mahakasyapa a înţeles gestul lui Buddha şi, recunoscător, l-a întâmpinat cu un zâmbet larg. Atunci Buddha i-a spus: "Eu am comoara Ochiului Adevăratei Dharma pe care acum ţi-o transmit ţie". O transmisiune dincolo de cuvinte, de la minte la minte. Acesta a fost începutul descendenţei Ch'an (Zen) a celor douăzeci şi opt de patriarhi indieni şi cinci patriarhi chinezi.
Cuvânt introductiv ... 5
Şcoala învăţării ... 5
învăţătura Ch'an (Zen) ... 7
Tehnicile Ch'an ... 7
Trezirea ... 10

1. ŞCOALA KUEI YANG (IKYO ZEN)
Maestrul Ling Yu din muntele Kuei Shan ... 11

2. ŞCOALA Kuei Yang (Ikyo Zen)
Maestrul Hui Chi din Muntele Yang Shan ... 28

3. ŞCOALA Lin Chi (Zenul Rinzai)
Maestrul Ch'an I Hsuan din Lin Chi ... 49

4. ŞCOALA Ts'ao Tung (Zen Soto)
Maestrul Liang Chiai de pe muntele Tung Shan ... 101

5. ŞCOALA Ts'ao Tung (ZEN Soto)
Maestrul Pen Chi din muntele Ts'ao Shan ... 139

6. ŞCOALA Yun Men (Zenul lui Unmon)
Maestrul Wen Yen de la mănăstirea Kuang Feng ... 171

7. ŞCOALA Fa Yen (Hogen Zen)
Maestrul Wen I de la Mănăstirea Ch'ing Liang ... 222

Note suplimentare ... 241

pag. 45

   Un călugăr îl întrebă pe maestru: "Ce vrea să spună Şcoala Ch'an prin acea intrare prin poarta care duce la iluminarea spontană?" Maestrul răspunse: "Această (intrare) este foarte grea; (ea este bună pentru) adepţii Şcolii Patriarhilor, care reprezintă cele mai puternice rădăcini (potenţialităţi) şi au cea mai înaltă înţelepciune, şi de asemenea pe cei care auzind (o frază) se trezesc la completul adevăr, dobândind astfel Marea Contemplaţie (Dharani). însă aceştia sunt foarte rari. întrucât cei mai mulţi oameni sunt rădăcini micuţe şi au o înţelepciune inferioară, cei din vechime au spus că aceşti oameni vor fi pierduţi atunci când vor atinge acel stadiu, dacă în Ch'an nu se va preda meditaţia în linişte.
   Călugărul întrebă: "Dar în afară de asta nu mai există nici o altă metodă simplă şi rapidă care să le dea posibilitate învăţăceilor să intre prin ea?" Maestrul răspunse: "(Dacă spun) ,există' sau ,nu există', îşi voi tulbura mintea. Unde te-ai născut? Călugărul răspunse: "în Yu Chou." Maestrul întrebă: "Te mai gândeşti acolo?" Călugărul răspunse: "Da." Maestrul spuse: "în Yu Chou există case cu etaj, parcuri şi dumbrăvi, e plin de oameni şi cai. (Acum) alungă-ţi gândirea şi vezi dacă mai sunt atât de multe lucruri la care să te gândeşti." Călugărul răspunse: "Atunci când fac astfel, nu mai văd nici unul din toate aceste lucruri." Maestrul spuse: "Aceasta este încă o interpretare a obiectelor; acesta este stadiul credinţei, nu stadiul personalităţii. Conform cu interpretarea ta, tu realizezi doar o singură condiţie subtilă şi eşti calificat doar să te aşezi şi să îmbraci roba. Mai târziu, vei realiza singur (restul)." Călugărul se prosternă pentru a-şi arăta recunoştinţa, şi plecă.

pag. 45

   Un călugăr îl întrebă pe maestru: "Ce vrea să spună Şcoala Ch'an prin acea intrare prin poarta care duce la iluminarea spontană?" Maestrul răspunse: "Această (intrare) este foarte grea; (ea este bună pentru) adepţii Şcolii Patriarhilor, care reprezintă cele mai puternice rădăcini (potenţialităţi) şi au cea mai înaltă înţelepciune, şi de asemenea pe cei care auzind (o frază) se trezesc la completul adevăr, dobândind astfel Marea Contemplaţie (Dharani). însă aceştia sunt foarte rari. întrucât cei mai mulţi oameni sunt rădăcini micuţe şi au o înţelepciune inferioară, cei din vechime au spus că aceşti oameni vor fi pierduţi atunci când vor atinge acel stadiu, dacă în Ch'an nu se va preda meditaţia în linişte.
   Călugărul întrebă: "Dar în afară de asta nu mai există nici o altă metodă simplă şi rapidă care să le dea posibilitate învăţăceilor să intre prin ea?" Maestrul răspunse: "(Dacă spun) ,există' sau ,nu există', îşi voi tulbura mintea. Unde te-ai născut? Călugărul răspunse: "în Yu Chou." Maestrul întrebă: "Te mai gândeşti acolo?" Călugărul răspunse: "Da." Maestrul spuse: "în Yu Chou există case cu etaj, parcuri şi dumbrăvi, e plin de oameni şi cai. (Acum) alungă-ţi gândirea şi vezi dacă mai sunt atât de multe lucruri la care să te gândeşti." Călugărul răspunse: "Atunci când fac astfel, nu mai văd nici unul din toate aceste lucruri." Maestrul spuse: "Aceasta este încă o interpretare a obiectelor; acesta este stadiul credinţei, nu stadiul personalităţii. Conform cu interpretarea ta, tu realizezi doar o singură condiţie subtilă şi eşti calificat doar să te aşezi şi să îmbraci roba. Mai târziu, vei realiza singur (restul)." Călugărul se prosternă pentru a-şi arăta recunoştinţa, şi plecă.

pag. 99

   ...mult mai bun decât zece ani de umblet (în căutarea unui maestru învăţat). După părerea acestui călugăr-munte, nu există prea multe lucruri; este suficient să fii un om obişnuit, să fii nepreocupat de nimic şi să-ţi petreci timpul îmbrăcând roba şi mâncând orezul.
   Dacă-l întâlniţi pe Buddha, ucideţi-l, dacă întâlniţi un Arhat, ucideţi-l, dacă vă întâlniţi părinţii, ucideţi-i, dacă vă întâlniţi rudele, ucideţi-le. Doar astfel veţi fi eliberaţi, (iar) dacă nu veţi fi prinşi de exterior, veţi fi liberi şi independenţi.
   Dacă veţi putea pune capăt (hoinărelilor) minţii chiar şi pentru o clipă, acest lucru se numeşte copacul Bodhi. Dacă nu veţi putea pune capăt (hoinărelilor) minţii nici măcar pentru o clipă, acest lucru se numeşte copacul ignoranţei. Ignoranţa nu are un sălaş şi nu are nici început şi nici sfârşit. Dacă, clipă de clipă, nu reuşiţi să opriţi această minte (rătăcitoare), veţi urca în acest copac al ignoranţei şi veţi intra în cele şase lumi ale existenţei şi în cele patru feluri de naştere, cauzându-vă astfel blană pe corp şi coarne în cap. Dacă în schimb veţi reuşi să vă opriţi (mintea), atunci veţi dobândi un corp pur şi curat. Dacă nu daţi naştere nici unui gând, veţi urca în copacul Bodhi şi veţi poseda puteri supranaturale care vă vor da posibilitatea să apăreţi, după voinţă, în orice corp de transformare, în oricare dintre cele trei lumi ale existenţei.
   Există călugăr raşi în cap şi orbi care, după ce au mâncat orezul şi şi-au astâmpărat foamea, se aşează de îndată în meditaţie pentru a privi în interiorul activităţilor lor (mentale) şi pentru a opri gândurile, pentru ca acestea să nu mai apară din nou. Aceşti oameni urăsc larma şi caută liniştea; aceasta este calea ereticilor. Patriarhul spune: "Acei care îşi îndreaptă mintea către tăcere, sau contemplă exteriorul ţinând mintea sub control, liniştind-o şi îngheţând-o pentru a intra în samădhi (starea de imperturbabilitate) - toţi aceştia se află în starea de activitate (mentală).

pag. 122

   Un călugăr nu se simţea bine şi i-a cerut maestrului (să vină) să-l vadă. Maestrul a venit în vizită iar călugărul l-a întrebat: "De ce nu salvezi şi copiii celorlalte familii?" Maestrul întrebă: "Tu fiul cărei familii eşti?" Călugărul răspunse: "Eu am fost fiul unei mari familii care nu credea în Buddha." Maestrul rămase tăcut vreme îndelungată şi călugărul întrebă: "Care este starea celui mâhnit de apropierea celor patru munţi?" Maestrul răspunse: "Acest călugăr-munte a venit şi el de la casa familiei altor oameni." Călugărul întrebă: "Există o transmutare sau nu?" Maestrul răspunse: "Nu este nici o interschimbare." Călugărul întrebă: "Unde o să-mi spui să merg (acum)?" Maestrul răspunse: "într-un lan de porumb." Călugărul oftă şi spuse: "Vă rog să aveţi mare grijă de dumneavoastră." Apoi îşi dădu suflarea în postura aşezat. Maestrul bătu de trei ori în craniul călugărului cu bastonul de maestru şi spuse: "Tu ştii doar să pleci, dar nu ştii cum să vii."

   într-o noapte, înainte de a aprinde felinarul, un călugăr intră în camera întunecoasă pentru a-i pune câteva întrebări maestrului, după care se retrase. Apoi maestrul îi ceru asistentului său să aprindă un felinar şi să-l cheme înăuntru pe acel călugăr. Pe când călugărul se apropia, maestrul îi spuse asistentului: "Ia trei uncii de făină şi dă-i-le Venerabilului prieten." Călugărul îşi scutură mânecile sale lungi şi se retrase, şi se trezi pentru totdeauna (în privinţa Dharmei maestrului). Apoi el îşi dărui toată îmbrăcămintea şi toţi banii maestrului şi pregăti o masă în cinstea acestuia. Trei ani mai târziu el îşi luă rămas bun de la maestru, care spuse: "Petreceţi timpul cu înţelepciune." Hsueh Feng care se afla lângă maestru (şi lângă asistentul acestuia), întrebă: "Când se va reîntoarce aici călugărul care pleacă acum?"

pag. 147

   ...răspunse: "Da, are." Călugărul întrebă: "Ce trebuie să facă cineva atunci când vin dintr-o dată cei şase hoţi?" Maestrul răspunse: "Acela va trebui să aibă de asemenea măreaţa compasiune." Călugărul întrebă: "Cum poţi avea o mare compasiune?" Maestrul răspunse: "Totul trebuie retezat cu o singură lovitură de sabie." Călugărul întrebă: "Ce urmează după ce (sabia a) tăiat totul?" Maestrul răspunse: "Realizarea identităţii va fi astfel înfăptuită." Călugărul întrebă: "Care sunt atitudinile celor cinci poziţii faţă de oaspete?" Maestrul îl întrebă la rândul său: "La ce poziţie te referi?" Călugărul răspunse: "Vin din poziţia aparentului şi cer (respectuos) Venerabilului domn să mă primească, de pe poziţia sa, cea a realului." Maestrul răspunse: "Eu nu voi primi aparentul." Călugărul întrebă: "De ce nu mă primiţi?" Maestrul răspunse: "Pentru că mi-e teamă că realul va aluneca în aparent." Maestrul îl întrebă atunci pe călugăr: "Este sau nu este refuzul meu de a primi (aparentul) o atitudine faţă de oaspete?" Călugărul răspunse: "Era deja o atitudine faţă de oaspete (de îndată ce ai început să vorbeşti despre ea). Maestrul spuse: "Corect, corect."

   (Un călugăr îl) întrebă pe maestru: "De unde apar miriadele de lucruri?" Maestrul răspunse: "Din iluzie." Călugărul întrebă: "Şi atunci când nu mai este iluzie, ele unde sunt?" Maestrul răspunse: "Ele mai există (încă)." Călugărul întrebă: "Unde se află?" Maestrul răspunse: "De ce te amăgeşti singur?"

  • cartea a apărut în noiembrie 2009 la editura Herald, în cadrul colecţiei Zen
  • traducător: Marilena Constantinescu
  • Titlu original: Ch'an and zen teaching
  • cartea cuprinde 256 pagini în format 13x22cm şi o greutate de 0.260 kg
  • ISBN: 978-973-111-134-6
  • cartea a fost vizualizată de 1611 ori începând cu data de 06.05.2011
Nu sunt păreri

Puteţi adăuga păreri doar dacă sunteţi autentificat.
  • Poşta Română
    10.00 lei
    Livrare prin Poşta Română, plata ramburs
    Termen de livrare: 2-4 zile lucrătoare
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în Bucureşti şi zone limitrofe (Bookurier)
    10.00 lei
    Bucureşti, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroeşti, Dudu, Măgurele, Mogoşoaia, Otopeni, Pantelimon, Popeşti Leordeni, Pipera, Roşu, Voluntari.
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în alte localităţi decât Bucureşti
    14.00 lei
    livrare prin curier rapid în orice localitate, confirmarea livrării se va face telefonic
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 200.00 lei

Nu sunt definite linkuri pentru această carte
carţi din acelaşi domeniu cu "Dincolo de vid şi plin"
(budism > zen)
contact | termeni şi condiţii | © EuSunt.ro | ultima actualizare sâmbătă, 25 februarie 2017
Cărţi vizualizate recent
toolbar
toolbar