Libraria Eu Sunt - libraria sufletului

în perioada 20 decembrie - 4 ianuarie ne vom bucura de vacanta de iarna. Comenzile primite in aceasta perioada vor fi onorate incepand cu data de 5 ianuarie. Ultima zi de expedieri din acest an este 19 decembrie.
intrare cont | creare cont | asistenţă
» EuSunt » Eliberarea de cunoscut luni, 22 decembrie 2014 
căutare avansată
  căutare   OK
 
domenii
arte divinatorii astrologie budism creştinism dicţionare filosofie hinduism islamism iudaism literatură maeştri spirituali mitologie ocultism orientări spirituale paranormal psihologie taoism terapii yoga
 
 
index alfabetic
noutăţi în curând autori edituri titluri
 
 
newsletter

abonare
 
 
informaţii utile
asistenţă cum comand despre livrare cum plătesc despre EuSunt anunţuri
 
 
link-uri
link-uri parteneri
 

Eliberarea de cunoscut


de Jiddu Krishnamurti
Recomanda unui prieten Recomanda unui prieten
Eliberarea de cunoscut Imaginea mare preţ Eu Sunt: 21,00 lei

preţ listă: 22,00 lei

reducere:
1,00 leu (4,55%)
momentan indisponibilă *

Puteţi cere ca să fiţi anuntaţi atunci când această carte devine disponibilă.
Pentru aceasta trebuie ca să fiţi autentificaţi.
Apasaţi aici pentru a vă autentifica.
alte modalităţi de comandă:

1. prin e-mail la comenzi@eusunt.ro

2. prin messenger la libraria_eusunt

3. telefonic la:
orange 0754.025.588
vodafone 0722.298.137
romtelecom 021.665.69.86

Detalii despre cartea Eliberarea de cunoscut

   Krishnamurti a rămas în afara oricărui curent de gândire, în afara oricărui sistem filozofic academic, în afara oricărei mistici tradiţionale. El se adresează oamenilor obişnuiţi. Vorbele lui sunt limpezi, dar el ne invită în permanenţă să trecem dincolo de cuvinte şi să înţelegem realitatea pe care acestea o desemnează. Krishnamurti nu are nevoie de interpreţi; pentru a-i pătrunde mesajul nu sunt necesare cunoştinţe filozofice, ştiinţifice sau religioase, este nevoie doar de abandonarea tuturor prejudecăţilor care ne înlănţuie.
   Krishnamurti atrage atenţia asupra faptului că fiinţa umană este fragmentată psihologic, că este sfâşiată de tendinţe de natură diferită. El susţine că omul, pentru a putea înţelege raporturile sale cu lumea obiectivă şi cu lumea de simboluri pe care el însuşi a creat-o, trebuie să se înţeleagă mai întâi pe sine însuşi. Această cunoaştere de sine implică nu doar luciditatea totală cu privire la reacţiile ce au loc la nivelul fiinţei ca urmare a influenţelor pe care le exercită mediul, ci şi examinarea modului specific în care funcţionează gândirea.
   După Krishnamurti cauza majoră a tuturor suferinţelor rezidă în dezordinea şi în confuzia instaurate în conştiinţă, în faptul că suntem complet ignoranţi cu privire la natura procesului gândirii. Soluţia la această criză este înţelegerea condiţionărilor care ne împiedică să fim liberi, este atenţia îndreptată permanent către tot ceea ce este legat de procesul gândirii; dar această atitudine nu este una de intervenţie, de critică, de alegere de respingere, ci este o "pasivitate creatoare". Această "meditaţie" face ca mintea să devină complet liniştită. Şi, spune Krishnamurti, când mintea este tăcută are loc întâlnirea cu "ceea ce este", se petrece ceva miraculos, ceva ce nu poate fi redat în cuvinte: "energia adâncului descoperă un câmp adecvat şi se exprimă în mod liber".
   Citind opera lui Krishnamurti nu se pune problema de a-i înţelege învăţătura ci de a ne înţelege pe noi înşine. Învăţătura lui nu este o culegere de abstracţii goale şi uscate, ci o soluţie reală la problemele atât de complexe cu care se confruntă omul contemporan. Ea provoacă o adevărată revoluţie interioară, care mătură toate valorile trecutului - oricare ar fi natura acestora - şi invită fiinţa umană la o autentică trăire a Vieţii.
I. Căutarea omului - Mintea torturată - Abordarea tradiţională - Capcana
respectabilităţii - Fiinţa umană şi individualitatea - Conflictul existenţei
Natura fundamentală a omului - Responsabilitatea - Adevărul - Transformarea de sine - Risipa de energie - Eliberarea de autoritate ... 7

II. Cunoaşterea de sine - Simplitatea şi umilinţa - Condiţionarea ... 23

III. Câmpul conştiinţei - Totalitatea vieţii - Luciditatea ... 34

IV. Căutarea plăcerii - Dorinţa - Pervertirea gândirii - Memoria - Bucuria ... 41

V. Preocuparea de sine - Nesaţul după o situaţie - Temerile şi frica totală -
Fragmentarea gândirii - Sfârşitul fricii ... 47

VI. Violenţa - Mânia - Justificarea şi condamnarea - Idealul şi actualul ... 60

VII. Relaţiile dintre oameni - Conflictele - Socialul - Sărăcia - Stupefiantele
Dependenţa - Comparaţiile - Dorinţele - Idealurile - Ipocrizia ... 71

VIII. Libertatea - Revolta - Singurătatea - Inocenţa - A trăi cu noi înşine aşa
cum suntem ... 83

IX. Timpul - Suferinţa - Moartea ... 89

X. Iubirea ... 98

XI. A privi şi a asculta - Arta - Frumuseţea - Austeritatea - Imaginile -Problemele - Spaţiul ... 111

XII. Observatorul şi lucrul observat ... 121

XIII. Ce este gândirea? - Ideile şi acţiunea - Provocarea - Materia - Originea gândirii ... 127

XIV. Poverile trecutului - Tăcerea minţii - Comunicarea - Realizarea - Disciplina - Liniştea- Adevăr şi realitate ... 134

XV. Experienţele trăite - Satisfacţia - Dualitatea - Meditaţia ... 141

XVI. Revoluţia totală - Mintea religioasă - Energia - Pasiunea ... 149

Postfaţă ... 158

pag. 32

   III

   Câmpul conştiinţei - Totalitatea vieţii - Luciditatea

   Cei ce devin conştienţi de condiţionarea lor sesizează întregul câmp al conştiinţei lor, adică acel domeniu în care funcţionează gândirea şi în care există relaţiile. Toate fricile, intenţiile, mobilurile, dorinţele, plăcerile, inspiraţiile, năzuinţele, speranţele, suferinţele, bucuriile se află în acest câmp. însă noi am împărţit această conştiinţă în două, o parte activă şi cealaltă pasivă, considerând că se situează la niveluri diferite: gândurile, sentimentele şi activităţile noastre fiind la suprafaţă, şi dedesubt, aşa-zisul subconştient, care se compune din tot ceea ce nu ne este familiar şi care ocazional se exprimă prin intuiţii şi visuri.
   Un mic ungher al conştiinţei noastre ocupă aproape întreaga noastră viaţă; restul, pe care-l numim inconştient, cu toate imperativele sale, cu fricile sale, cu calităţile sale rasiale, înnăscute sau dobândite, ne rămâne complet necunoscut.
   Ori, vă întreb, există cu adevărat ceea ce ne-am obişnuit să numim subconştient? Folosim acest cuvânt foarte uşor. Noi am acceptat că există aşa ceva, ca şi frazele şi terminologia pe care psihanaliştii şi psihologii le-au introdus în vorbire - dar există aşa ceva? De ce îi acordăm o atât de mare...

pag. 32

   III

   Câmpul conştiinţei - Totalitatea vieţii - Luciditatea

   Cei ce devin conştienţi de condiţionarea lor sesizează întregul câmp al conştiinţei lor, adică acel domeniu în care funcţionează gândirea şi în care există relaţiile. Toate fricile, intenţiile, mobilurile, dorinţele, plăcerile, inspiraţiile, năzuinţele, speranţele, suferinţele, bucuriile se află în acest câmp. însă noi am împărţit această conştiinţă în două, o parte activă şi cealaltă pasivă, considerând că se situează la niveluri diferite: gândurile, sentimentele şi activităţile noastre fiind la suprafaţă, şi dedesubt, aşa-zisul subconştient, care se compune din tot ceea ce nu ne este familiar şi care ocazional se exprimă prin intuiţii şi visuri.
   Un mic ungher al conştiinţei noastre ocupă aproape întreaga noastră viaţă; restul, pe care-l numim inconştient, cu toate imperativele sale, cu fricile sale, cu calităţile sale rasiale, înnăscute sau dobândite, ne rămâne complet necunoscut.
   Ori, vă întreb, există cu adevărat ceea ce ne-am obişnuit să numim subconştient? Folosim acest cuvânt foarte uşor. Noi am acceptat că există aşa ceva, ca şi frazele şi terminologia pe care psihanaliştii şi psihologii le-au introdus în vorbire - dar există aşa ceva? De ce îi acordăm o atât de mare...

pag. 85

   IX

       Timpul - Suferinţa - Moartea

   Sunt ispitit să vă spun povestea unui mare discipol care a mers la Dumnezeu pentru a-i cere să-l înveţe adevărul. Sărmanul Dumnezeu îi spuse: "Prietene, este o zi atât de călduroasă, adu-mi te rog un pahar cu apă." Aşa că discipolul plecă şi bătu la uşa primei case la care nimeri. O tânără fermecătoare se ivi în prag, el se îndrăgosti pe dată de ea, se căsătoriră şi avură împreună mai mulţi copii; discipolul uită cu desăvârşire sarcina pe care o avea de îndeplinit. Într-o bună zi începu să plouă, apa căzu în torente zile de-a rândul, străzile fură inundate iar casele măturate de apele vijelioase. Discipolul îşi luă soţia, puse copiii pe umeri şi, în timp ce se strecura afară, strigă: "Doamne, te implor, îndură-te de noi,", iar Domnul îi răspunse: "Unde este paharul cu apă pe care ţi l-am cerut"?
   Este o poveste destul de potrivită, fiindcă cei mai mulţi dintre noi gândesc în termeni de timp. Omul trăieşte în sfera timpului. Născocirea viitorului a fost jocul favorit al evadărilor sale.
   Noi gândim că se pot ivi schimbări în noi înşine în decursul timpului, că ordinea în noi înşine poate fi clădită puţin câte puţin, cu mici adăugiri în fiecare zi. Însă timpul nu aduce nici ordinea şi nici pacea, aşa că trebuie să încetăm să mai gândim în...

pag. 93

   X
       Iubirea

   A năzui la siguranţă în raporturile noastre înseamnă, în mod inevitabil, a trăi în suferinţă şi frică. Această căutare a siguranţei cheamă nesiguranţa. Am găsit oare vreodată siguranţă în vreuna din relaţiile noastre? Am găsit? Cei mai mulţi oameni doresc siguranţă în iubire şi în a fi iubit, însă există oare iubire când fiecare îşi caută propria sa securitate, propriul său drum? Noi nu suntem iubiţi fiindcă nu ştim să iubim.
   Ce este iubirea? Cuvântul acesta este atât de uzat şi de corupt încât abia îndrăznesc să-l folosesc. Fiecare vorbeşte de iubire, fiecare revistă, fiecare ziar; fiecare misionar vorbeşte neîncetat de iubirea veşnică. "Eu îmi iubesc ţara, îl iubesc pe rege, iubesc o carte, iubesc muntele, iubesc plăcerea, îmi iubesc soţia, iubesc pe Dumnezeu."
   Este oare iubirea o idee? Dacă este, atunci ea poate fi cultivată, hrănită, apărată, propovăduită, deformată în fel şi chip. Când spunem că iubim pe Dumnezeu, ce vor să însemne vorbele noastre? Înseamnă că iubim o proiecţie a propriei noastre imaginaţii, îmbrăcată într-un fel de respectabilitate conformă cu ceea ce credem că este mai nobil şi mai sfânt. A spune "Îl iubesc pe Dumnezeu" este o...

pag. 118

   XIII
       Ce este gândirea? - Ideile şi acţiunea - Provocarea - Materia - Originea gândirii

   Să examinăm acum în ce constă gândirea şi să începem prin a distinge gândirea care trebuie exersată cu grijă, în mod logic şi sănătos în viaţa de fiecare zi, de cealaltă formă de gândire. Până ce nu vom cunoaşte bine natura lor diferită, nu vom putea înţelege acel ceva mult mai adânc, pe care mintea nu-l poate atinge.
   Să încercăm, prin urmare, să înţelegem ansamblul acestei structuri complexe care este mintea. Să vedem ce este memoria, cum ia naştere gândirea şi cum condiţionează ea toate actele noastre; şi ajungând să înţelegem toate aceste lucruri, poate că vom da peste ceea ce gândirea n-a putut descoperi nicicând.
   De ce a devenit gândirea atât de importantă în viaţa noastră? Vorbesc de acea gândire care manipulează ideile, de cea care este reacţia amintirilor acumulate în celulele creierului nostru. Poate că mulţi oameni nu şi-au pus o astfel de întrebare, sau dacă şi-au pus-o nu i-au acordat prea mare atenţie, considerând că ceea ce este cu adevărat important este emoţia. Insă eu nu văd cum pot fi despărţite cele două. Dacă gândirea nu dă continuitate simţirii, simţirea piere numaidecât.

pag. 140

   XVI

       Revoluţia totală - Mintea religioasă Energia - Pasiunea

   Obiectivul pe care ni l-am propus în cuprinsul acestei cărţi a fost de a provoca în noi înşine, şi prin urmare în vieţile noastre, o revoluţie totală, care n-are nimic comun cu structura societăţii. Societatea, aşa cum e alcătuită, este ceva îngrozitor, cu nesfârşitele ei războaie, fie că aceste agresiuni sunt ofensive sau defensive.
   Avem nevoie de ceva cu totul nou - o mutaţie, o revoluţie totală a fiinţei. Bătrânul creier nu are putinţa de a rezolva problema relaţiilor umane. Bătrânul creier este asiatic, european, american sau african. Pe scurt, ne întrebăm dacă este cu putinţă să se provoace o mutaţie în însăşi celulele cerebrale.
   Să ne mai întrebăm o dată, acum când am ajuns să ne înţelegem mai bine pe noi înşine, dacă este cu putinţă ca o fiinţă omenească, care duce zilnic o viaţă obişnuită în această lume brutală, violentă, crudă - în această lume care devine din ce în ce mai eficientă, deci din ce în ce mai crudă - dacă îi este cu putinţă să realizeze o revoluţie, nu numai în relaţiile sale exterioare, ci şi în câmpul gândirii sale, al simţirii sale şi al faptelor sale.

  • cartea a apărut în aprilie 2014 la editura Herald, în cadrul colecţiei Aventura spiritului
  • traducător: Remus Silvianu
  • cartea cuprinde 176 pagini în format 13x20cm şi o greutate de 0.155 kg
  • ISBN: 978-973-111-433-0
  • cartea a fost vizualizată de 3091 ori începând cu data de 06.05.2011
Nu sunt păreri

Puteţi adăuga păreri doar dacă sunteţi autentificat.
  • Poşta Română
    8.00 lei
    Livrare prin Poşta Română, plata ramburs
    Termen de livrare: 2-4 zile lucrătoare
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 100.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în Bucureşti şi zone limitrofe (Bookurier)
    8.00 lei
    Bucureşti, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroeşti, Dudu, Măgurele, Mogoşoaia, Otopeni, Pantelimon, Popeşti Leordeni, Pipera, Roşu, Voluntari.
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 100.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în alte localităţi decât Bucureşti (GLS)
    14.00 lei
    livrare prin curier rapid în orice localitate, confirmarea livrării se va face telefonic
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 200.00 lei

Nu sunt definite linkuri pentru această carte
carţi de acelaşi autor cu "Eliberarea de cunoscut"
contact | termeni şi condiţii | © EuSunt.ro | ultima actualizare vineri, 19 decembrie 2014
Cărţi vizualizate recent
toolbar
toolbar