Libraria Eu Sunt - libraria sufletului
intrare cont | creare cont | asistenţă
» EuSunt » Exorcismele duminică, 30 aprilie 2017 
căutare avansată
  căutare   OK
 
domenii
arte divinatorii astrologie budism creştinism dicţionare filosofie hinduism islamism iudaism literatură maeştri spirituali mitologie ocultism orientări spirituale paranormal psihologie taoism terapii yoga
 
 
index alfabetic
noutăţi în curând autori edituri titluri
 
 
newsletter

abonare
 
 
informaţii utile
asistenţă cum comand despre livrare cum plătesc despre EuSunt anunţuri
 
 
link-uri
link-uri parteneri
 

Exorcismele

de la origini până la Tanacu
de Vasile Andru
Recomanda unui prieten Recomanda unui prieten
Exorcismele Imaginea mare preţ Eu Sunt: 13,50 lei

preţ listă: 15,00 lei

reducere:
1,50 lei (10,00%)
momentan indisponibilă *

Puteţi cere ca să fiţi anuntaţi atunci când această carte devine disponibilă.
Pentru aceasta trebuie ca să fiţi autentificaţi.
Apasaţi aici pentru a vă autentifica.
alte modalităţi de comandă:

1. prin e-mail la comenzi@eusunt.ro

2. prin messenger la libraria_eusunt

3. telefonic la:
orange 0754.025.588
vodafone 0722.298.137
romtelecom 021.665.69.86

Detalii despre cartea Exorcismele

Constituită în urmă cu aproape cincisprezece ani, cartea lui Vasile Andru ne introduce în lumea mirifică şi temută a descântecelor, a vrăjilor, a legărilor, a îngerilor căzuţi. Autorul consideră "exorcismele" un subiect deopotrivă actual şi incitant:
Demonul, spiritul rău, este ca un virus, care intră în sistemul minţii vulnerabile, o cotropeşte. El trebuie scos de acolo, tratând prin acelaşi sistem de referinţă în care el operează. De aceea problema demonizărilor şi a exorcismelor este de actualitate. Chiar când o firească demitizare va aduce o altă înţelegere a acestor categorii de fapte, exorcismele vor avea actualitate, care ţine nu doar de dominanta tradiţională a pacienţilor afectaţi, din zone rurale, ci şi de constituirea omului şi de oglindirea, în mentalul său, a istoriei sale, dinspre geneză până astăzi. (Vasile Andru)
PROLEGOMENE
Actualitatea exorcismelor ... 5

PARTEA 1. Două exorcizări intens mediatizate şi o luare-aminte
Cazul Tanacu sau Sfârşitul exorcizărilor folclorice ... 11
Cazul Stanca, la Sihăstria sau O exorcizare relativ reuşită ... 23
Amintiri din lumea posedaţilor sau inducerea sindromului P prin hipnoză spontană ... 35

PARTEA a II-a. Legări, dezlegări, protecţie psihică
Moartea prin farmece ... 47
Legări minore şi legări majore ... 50
Posedarea demonică o boală psihică? ... 53
Vulnerabilii ... 56
Dezlegarea unui blestem de familie ... 60
Cununiile legate ale Simonei ... 67

PARTEA a III-a. Drac naţional şi drac universal
Pisarea dracilor, în Oceania ... 75
Sfântul Antonie vizitat de diavolul cu cei şapte pui ai săi ... 81
Trânta cu diavolul pe Athos ... 84
Mitul lui Dracula în zilele noastre. Riscurile spiritismului ... 90

PARTEA a IV-a. Exorcisme populare şi elaborate
Ion Creangă, dresorul de diavoli ... 101
Dracul la români, ieri şi azi ... 106
Cu părintele Cleopa, despre exorcizări ... 110
Descântec de restaurare a frumuseţii ... 114
De la programarea sălbatică la programarea sofronică ... 119

PARTEA a V-a. Exorcismele teologice/vasiliene
Exorcizarea unui tânăr din Cezareea de către Marele Vasilie ... 139
Molitvele sau Exorcismele lui Vasile cel Mare ... 48
Extrase din Molitvele Sfântului Vasile cel Mare ... 153
Molitvele lui Ioan Gură de Aur ... 157

PARTEA a VI-a. Addenda. Noutăţi despre rai şi iad, în două proze de Vasile Andru
Doctor Fausta sau Despre apariţiile supranaturale ... 165
Povestea lui Sarsailă care a zidit o catedrală sau Despre destinul luciferic ... 181

pag. 40-41

   Ne-a vorbit despre praznicul zilei, sărbătoarea Bunei Vestiri, începutul mântuirii noastre.
   Şi, în chip minunat, n-a pomenit niciodată de cel rău. Se petrecuse oare o schimbare? Sau, totuşi, acesta era chipul lui cel adevărat?
   La urmă, ne-a poftit frumos să luăm o gustare şi ne-a condus la trapeză.

   Tudora, un caz de preluare a sindromului

   In cele de mai sus, am expus un caz de inducere a sindromului, de către cineva, pe vrute, sau nevrute. Am cunoscut şi un caz al unei persoane care a preluat sindromul, printr-o împrejurare şocantă, prin asistare la o exorcizare. Există persoane vulnerabile, labile, care preiau lesne un sindrom de posedare.
   în urmă cu vreo mulţi ani, o cursantă mi-a cerut s-o ajut. Era disperată că mama dânsei, o bătrână evlavioasă, Tudora pe numele ei, a făcut un sindrom de posesiune demonică, după ce a asistat la câteva exorcizări pe care le făcea părintele Argatu, la Cernica.
   Exorcizări cu public. Public de curioşi sau de sprijinitori. Unii vin să vadă, spectacolul e atroce, când persoana „posedată", în criză, este adusă şi i se citesc molitvele, se zbuciumă, se zvârcoleşte, are ochii vineţi şi ficşi, pietrificaţi, şi toată fizionomia înfricoşătoare, vorbeşte din gâtlej. Unii vin să vadă, alţii să ajute, să fie parte din grupul de susţinere, prin rugăciune.
   Bătrâna Tudora, de care vorbesc, văzând zvârcolirea penitentei demonizate, auzind urletele ei intensificate la stropirea cu agheasmă, a auzit la un moment dat cum chinuita de cel rău sau duhul din ea a zis: „Mă ardeţi cu tămâie, am să vă ard şi eu, că sunteţi zălogiţi mie şi smoalei!"
   Atunci Tudora a simţit că duhul rău intră în ea.
   Comportamentul Tudorei s-a schimbat pe loc, era muncită de cel rău, care n-o lăsa să doarmă noaptea, n-o lăsa să intre în biserică, o îndemna să blasfemieze obiec¬tele de cult şi să batjocorească cele sfinte.
   Când îşi revenea din crize, femeia era cuprinsă de remuşcări şi muncită de culpe.
   Când mi s-a cerut sfatul, am îndemnat-o pe bătrână să facă un pelerinaj la moaştele Cuvioasei Teodora de la Sihla. Pe bătrână o chema Tudora şi constatasem că are mare evlavie la Cuvioasa Teodora.
   S-a dus la moaştele Sf. Teodora chiar de ziua acesteia, pe 7 august. Şi Cuvioasa Teodora a ajutat-o negrăit de mult. Când bolnava a atins racla cu moaştele Cuvioasei, pe loc a fost uşurată de tot greul şi a simţit cum duhul rău iese năvalnic fugind; şi ea a fost cuprinsă de o dulceaţă duhovnicească, şi faţa i-a fost scăldată de lacrimi, şi a trăit o fericire care a emoţionat tot norodul care se adunase lângă racla Cuvioasei.
   Şi-a recăpătat întreaga linişte, stăpânirea minţii şi bucuria evlaviei. A înţeles că nu mai trebuie să participe vreodată la exorcizările publice mănăstireşti.

   Alt caz. S-au mai petrecut „preluări" de duh necurat de către o mireană şi un preot, la mănăstirea N. Mi s-a povestit cum cel rău a intrat chiar în unul din preoţii care oficiau Sf. Maslu, la o exorcizare. Mi s-a spus că Domnul a îngăduit necuratului să intre în acel preot exorcist, pentru...

pag. 40-41

   Ne-a vorbit despre praznicul zilei, sărbătoarea Bunei Vestiri, începutul mântuirii noastre.
   Şi, în chip minunat, n-a pomenit niciodată de cel rău. Se petrecuse oare o schimbare? Sau, totuşi, acesta era chipul lui cel adevărat?
   La urmă, ne-a poftit frumos să luăm o gustare şi ne-a condus la trapeză.

   Tudora, un caz de preluare a sindromului

   In cele de mai sus, am expus un caz de inducere a sindromului, de către cineva, pe vrute, sau nevrute. Am cunoscut şi un caz al unei persoane care a preluat sindromul, printr-o împrejurare şocantă, prin asistare la o exorcizare. Există persoane vulnerabile, labile, care preiau lesne un sindrom de posedare.
   în urmă cu vreo mulţi ani, o cursantă mi-a cerut s-o ajut. Era disperată că mama dânsei, o bătrână evlavioasă, Tudora pe numele ei, a făcut un sindrom de posesiune demonică, după ce a asistat la câteva exorcizări pe care le făcea părintele Argatu, la Cernica.
   Exorcizări cu public. Public de curioşi sau de sprijinitori. Unii vin să vadă, spectacolul e atroce, când persoana „posedată", în criză, este adusă şi i se citesc molitvele, se zbuciumă, se zvârcoleşte, are ochii vineţi şi ficşi, pietrificaţi, şi toată fizionomia înfricoşătoare, vorbeşte din gâtlej. Unii vin să vadă, alţii să ajute, să fie parte din grupul de susţinere, prin rugăciune.
   Bătrâna Tudora, de care vorbesc, văzând zvârcolirea penitentei demonizate, auzind urletele ei intensificate la stropirea cu agheasmă, a auzit la un moment dat cum chinuita de cel rău sau duhul din ea a zis: „Mă ardeţi cu tămâie, am să vă ard şi eu, că sunteţi zălogiţi mie şi smoalei!"
   Atunci Tudora a simţit că duhul rău intră în ea.
   Comportamentul Tudorei s-a schimbat pe loc, era muncită de cel rău, care n-o lăsa să doarmă noaptea, n-o lăsa să intre în biserică, o îndemna să blasfemieze obiec¬tele de cult şi să batjocorească cele sfinte.
   Când îşi revenea din crize, femeia era cuprinsă de remuşcări şi muncită de culpe.
   Când mi s-a cerut sfatul, am îndemnat-o pe bătrână să facă un pelerinaj la moaştele Cuvioasei Teodora de la Sihla. Pe bătrână o chema Tudora şi constatasem că are mare evlavie la Cuvioasa Teodora.
   S-a dus la moaştele Sf. Teodora chiar de ziua acesteia, pe 7 august. Şi Cuvioasa Teodora a ajutat-o negrăit de mult. Când bolnava a atins racla cu moaştele Cuvioasei, pe loc a fost uşurată de tot greul şi a simţit cum duhul rău iese năvalnic fugind; şi ea a fost cuprinsă de o dulceaţă duhovnicească, şi faţa i-a fost scăldată de lacrimi, şi a trăit o fericire care a emoţionat tot norodul care se adunase lângă racla Cuvioasei.
   Şi-a recăpătat întreaga linişte, stăpânirea minţii şi bucuria evlaviei. A înţeles că nu mai trebuie să participe vreodată la exorcizările publice mănăstireşti.

   Alt caz. S-au mai petrecut „preluări" de duh necurat de către o mireană şi un preot, la mănăstirea N. Mi s-a povestit cum cel rău a intrat chiar în unul din preoţii care oficiau Sf. Maslu, la o exorcizare. Mi s-a spus că Domnul a îngăduit necuratului să intre în acel preot exorcist, pentru...

pag. 81-82

   Sfântul Antonie vizitat de diavolul cu cei şapte pui ai săi

   Pe când era pustnic în Egipt, ava Antonie a adormit şi a visat că era pustnic în Egipt... Şi că au venit la el în vizită diferite întrupări...
   Dacă o parte a visului este reală, gândirea comodă va declara că şi întregul visului este real. Mai ales când visele au relief fascinant şi tărie halucinantă.
   Ava Antonie a mai adormit o dată şi a visat-o pe regina din Saba. Ea a venit la el, 1-a mângâiat pe barba arămie şi i-a zis:
   „Frumosule anahoret, l-am părăsit chiar pe Solomon pentru tine, te vreau de bărbat, imediat, te voi parfuma şi te voi depila, sărută-mă, eu nu sunt numai o femeie, eu sunt o lume, iubeşte-mă, urmează-mă!".
   Ea îşi dezvelea trupşorul splendid, iar Antonie se zvârcolea de poftă, rezista crâncen cu greu, îşi dădea seama că nu visează, ci era aevea, regina chiar venise (întrupată din istorie şi din simţuri incendiate), ea râdea şi plângea, era femeia universală, pustnicul rezista cu greu, adică era pe punctul de a lăsa pustia!
   Dar a rezistat ispitei şi a rămas în pustie. în altă zi, a venit la el un îngeraş, ca o răsplată a rezistenţei sale, ca un premiu! Un înger e întotdeauna un premiu! Antonie a avut tăria să alunge şi îngerul. Acest înger mic şi blond era o înşelăciune, evident... Ca să-i aprindă orgoliul omenesc şi fumurile sfinţeniei... Căci până şi marii asceţi spun că au avut la cap fumurile sfinţeniei şi ispitei de a părăsi pustia pentru o femeie regească (oare nu orice femeie iubită este regească?); tot aşa a biruit şi subtila momeală a încercării sfinţilor, apariţia îngerească, alungând-o.
   Ava Antonie nu-i un caz singular. Sunt atestate sute şi sute de asemenea cazuri, când pustnicii au viziuni fie negative (ispitiri, expresii ale poftei sau ale mândriei deşarte), fie pozitive (simboluri ale salvării în situaţii disperate, sugestii creatoare, încurajări).
   Multe evenimente psihice (scenarii fantasmatice, cioc¬niri cu aşa-zise entităţi astrale, vedenii de spirite care te vizitează) nu sunt reale. Există, au sens, dar nu sunt reale.
   „Nu discutăm dacă există, ci dacă este real!" zice înţeleptul.
   Ia cunoştinţă de aceste stări şi „existenţe" şi lasă-le să treacă. Culege semnificaţia lor când e folositoare şi lasă-le să treacă.
   Iluzia e bună doar ca să te trezească la real.
   Dr. Milan Ryzl, în cartea Moartea şi ce urmează după ea, scrie: „O experienţă subiectivă intensă a fost considerată în mod eronat ca realitate obiectivă".
   De ce? Pentru că experienţa psi are un relief şi un dramatism copleşitor.
   La nivelul transei, nu există deosebire între imaginar şi real.
   Dar transa pecetluieşte fiinţa sub iluzie aşa cum grijile o pecetluiesc sub păcat.

pag. 128-129

   Cele 21 de nopţi alpha. Sofrologia a preluat ceva din acele moduri programatorii, le-a dat un sistem, o elaborare precisă. In locul cadrului aleatoriu oferit de somnul natural, sofrologia studiază producerea stării alpha: stare între somn şi veghe, o mare relaxare, o uşoară catalepsie. Cenzurile neocortexului slăbesc. Pentru ca programul regenerator să poată fi preluat de rinencefal. Iar programul regenerator este mânuit nu de un zeu, ci de un terapeut iniţiat în tehnică.
   Şi dacă zeul reuşea să vindece într-o singură clipă, într-o singură noapte în incubatorium, sofrologul trebuie să creeze cel puţin 21 de şedinţe alpha pentru a imprima, să zicem, o trăsătură îmbunătăţită unui pacient cooperant, înseamnă că sofrologul este de 21 de ori mai slab decât un zeu? Sau poate, prin opacizarea unor formaţiuni paleoen-cefalice, pacientul s-a îndepărtat şi el de 21 de ori de izvoarele naturale ale restaurării sale.

   Terpnos logos, descântecul. „Mai ales sufletului trebuie să îi dăm îngrijire, dacă vrem ca deopotrivă capul, cât şi restul trupului să fie în stare bună. Iar sufletul, arăta el (Zamolxis) se îngrijeşte cu anumite descântece, iar descântecele nu sunt altceva decât rostirile frumoase. Din asemenea rostiri şi gânduri se iscă în suflete înţelepciunea care, dacă se iveşte şi stăruie în noi, dă sănătatea atât capului, cât şi trupului întreg. Arătându-mi deci leacul şi descântecul, el îmi spunea: «Să nu te laşi înduplecat să îngrijeşti capul nimănui care nu-şi va încredinţa mai întâi sufletul spre îngrijire cu descântecul»." (Platon, Charmides).
   Românii au un repertoriu impresionant de descântece. Active şi astăzi, în comunităţile rurale. în declin evident. Pentru exemple, aici apelez la culegerea de descântece a lui Artur Gorovei. Varietate impresionantă, pentru un întreg tablou nosografic. Descântecele sunt microscenarii psihoterapeutice. La conţinutul lor tonic, fireşte, importante sunt ritmarea, modularea, vocea.
   Pentru întărire, energizare, vindecare, descântecul repetă cuvinte numind elemente naturale, astrale, minerale: soare, lună, apă, aur.
   Ameliorarea stării maladive e pusă în legătură cu purificarea.
   Pentru purificare, repetarea unor cuvinte precum alb, curat, luminos, senin; asociate cu enumerarea unor instrumente de curăţire: 99 de lopeţi, 99 de greble, 99 de mături - sugestii de asalt purificator.
   Descântece de ameninţare a bolii. Boala e gonită, speriată, prin anumite formule, să iasă din trup, să meargă în locuri de unde nu mai poate veni înapoi: „Peste 99 de hotare/ Peste 99 de hotare nehotărâte/ La 99 de livezi neîmpărţite/ La 99 de izvoare neîncepute/ In capul lupilor/ In coada şerpilor/ La împăratul..."
   Impresionarea psihicului prin cantitate. întărirea sugestiei vindecătoare prin acest 99 repetat.
   Emile Coue propunea şi el o formulă de ostenit boala: „Asta trece". Să repeţi această formulă simplă, „asta trece", la adormire, pe culoarul alpha natural. „Asta trece." Subconştientul nu ştie neologisme, dar cunoaşte foarte bine cuvântul „asta", care acoperă orice neologism medi¬cal. Şi verbul la indicativ prezent.

pag. 178-179

   7.
   Fausta a tăcut, parcă mai eliberată după mărturisire, întreabă:
   — Spune-mi, cine era Zmeul cel neted? Este cu putinţă să ştim?
   — Da, este cu putinţă să ştim.
   — Şi cine a fost? înger sau ne-înger? Mefisto sau Arhanghelul Rafael?
   Linia de demarcaţie între cei doi era, într-adevăr, minimă.

   Ani de zile n-au mai vorbit despre asta şi o prietenie domoală anestezia rana, o ardea la foc mic.
   într-o zi a venit în oraşul nostru, să ţină o conferinţă, un savant american cu nume anglo-italian, John Falone. Anunţa o conferinţă despre „forme-gând". Şi încă ceva de astrofizica, de astropsihologie, în care acest John Falone era competent. S-au dus să-l asculte.
   Fausta a fost foarte atentă şi a notat mult:
   • Ce este forma-gând? Materie rarefiată într-o stare conceptualizată, organizată prin diferite sarcini electrice, de către dorinţă, memorie, identificare şi destin, într-o entitate holografică, ce există în numeroase planuri dimensionale.
   • Fiecare formă-gând poartă semnătura magnetică unică a sufletului până la identificare.
   • Din ce-i făcută o formă-gând? De câtă cantitate de gânduri este nevoie pentru a o face să devină formă-gând? Este nevoie de o intensitate teribilă ca gândul să devină o entitate?
   • Până şi cel mai neînsemnat gând este o formă-gând, o entitate vie... ce se adaugă masei în creştere de forme-gând prinse în câmpurile de conştiinţă...
   • Formele-gând există ca entităţi vii, din cauză că sunt create de către Procesul Divin, care există în mod inerent în oameni."

   Fausta zice:
   — La conferinţa asta am auzit ceea ce trebuia să aud.
   — Da, iluminarea bate exorcizarea.
   Fausta întreabă:
   — Dacă l-aş chema disperată pe Zmeul cel neted... să-i cer încă o dată un miracol... de care noi suntem în stare... ar mai veni? Acum, când ştiu multe despre el... când ştiu unde locuieşte şi cu ce se hrăneşte... cu câtă dorinţă, cu câtă memorie, cu cât destin se hrăneşte... ar mai veni?
   — Dar tu ai mai avea puterea suprafirească să-l chemi, acum, când ştii unde vieţuieşte... prin cine se trupeşte...?

   8.
   Mă apropii de sfârşitul naraţiunii.
   A mai trecut o vreme. Zece ani Fausta n-a putut avea copii. începea să se elibereze de dorinţa perpetuării speţei. Găsise şi argumentul renunţării, zicea:
   — De altfel, urmaşul devine prea repede autonom şi-ţi curmă bucuria că te continui în el. Te neagă şi te rejectează, voalat sau brutal, de îndată ce merge pe picioarele lui. Adevărata continuitate nu e prin câţi ai procreat, ci prin câţi ai vindecat. Copilul este, aşadar, cea mai frumoasă formă a egoismului nostru. Este chiar reciclarea egoismului în virtute.
   Şi totuşi, Fausta nu renunţase definitiv, din moment ce zicea într-o zi de vară: „Mai am vreo 22 sau 23 de ovule... deci încă sunt procreativă."

  • cartea a apărut în octombrie 2012 la editura Paralela 45, în cadrul colecţiei Sapienţia
  • cartea cuprinde 200 pagini în format 13x21cm şi o greutate de 0.170 kg
  • ISBN: 978-973-47-1420-9
  • cartea a fost vizualizată de 1980 ori începând cu data de 06.05.2011
Nu sunt păreri

Puteţi adăuga păreri doar dacă sunteţi autentificat.
  • Poşta Română
    10.00 lei
    Livrare prin Poşta Română, plata ramburs
    Termen de livrare: 2-4 zile lucrătoare
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în Bucureşti şi zone limitrofe (Bookurier)
    10.00 lei
    Bucureşti, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroeşti, Dudu, Măgurele, Mogoşoaia, Otopeni, Pantelimon, Popeşti Leordeni, Pipera, Roşu, Voluntari.
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în alte localităţi decât Bucureşti
    14.00 lei
    livrare prin curier rapid în orice localitate, confirmarea livrării se va face telefonic
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 200.00 lei

Nu sunt definite linkuri pentru această carte
carţi de acelaşi autor cu "Exorcismele"
carţi din acelaşi domeniu cu "Exorcismele"
(creştinism > general)
contact | termeni şi condiţii | © EuSunt.ro | ultima actualizare sâmbătă, 29 aprilie 2017
Cărţi vizualizate recent
toolbar
toolbar