Libraria Eu Sunt - libraria sufletului
intrare cont | creare cont | asistenţă
» EuSunt » Îndrăzneşte! sâmbătă, 25 februarie 2017 
căutare avansată
  căutare   OK
 
domenii
arte divinatorii astrologie budism creştinism dicţionare filosofie hinduism islamism iudaism literatură maeştri spirituali mitologie ocultism orientări spirituale paranormal psihologie taoism terapii yoga
 
 
index alfabetic
noutăţi în curând autori edituri titluri
 
 
newsletter

abonare
 
 
informaţii utile
asistenţă cum comand despre livrare cum plătesc despre EuSunt anunţuri
 
 
link-uri
link-uri parteneri
 

Îndrăzneşte!

de la idei inovatoare la poveşti de succes
de Peter H. Diamandis, Steven Kotler
Recomanda unui prieten Recomanda unui prieten
Îndrăzneşte! Imaginea mare preţ Eu Sunt: 28,00 lei

preţ listă: 29,90 lei

reducere:
1,90 lei (6,35%)

  buc.
alte modalităţi de comandă:

1. prin e-mail la comenzi@eusunt.ro

2. prin messenger la libraria_eusunt

3. telefonic la:
orange 0754.025.588
vodafone 0722.298.137
romtelecom 021.665.69.86

Detalii despre cartea Îndrăzneşte!

Cartea este structurată în trei părţi. Prima parte ne oferă o privire aprofundată asupra unor tehnologii precum imprimarea 3D, inteligenţa artificială, robotica şi biologia sintetică. Partea a doua se concentrează pe psihologia celor curajoşi, învăţând din experienţa unor antreprenori miliardari precum Larry Page, Elon Musk, Richard Branson şi Jeff Bezos. În plus, Peter H. Diamandis ne dezvăluie secretele antreprenoriatului, el însuşi un antreprenor de succes care a fondat 15 companii, cum ar fi: Universitatea Singularity, XPRIZE, Planetary Resources şi Human Longevity. Cartea se încheie cu o analiză a celor mai bune practici care permit oricui să beneficieze de puterea mulţimii superconectate din ziua de azi.
Îndrăzneşte! este deopotrivă un manifest şi un manual. Poate fi cartea de căpătâi a antreprenorului vizionar de astăzi, de unde acesta va afla cum se folosesc tehnologiile emergente, gândirea la nivel global şi puterea incredibilă a instrumentelor de crowdsourcing şi crowdfunding.
INTRODUCERE: Naşterea unui antreprenor exponenţial ... 9

Prima parte TEHNOLOGIE TEMERARĂ

Capitolul 1
La revedere gândirii lineare... Bun venit gândirii exponenţiale! ... 17
Capitolul 2
Tehnologia exponenţială. Democratizarea puterii de a schimba lumea ... 36
Capitolul 3
Cinci care să schimbe lumea ... 52

Partea a doua SCHEMA MENTALĂ A ÎNDRĂZNELII

Capitolul 4
Escaladând Muntele Temerarilor ... 81
Capitolul 5
Secretele pentru a deveni mare ... 103
Capitolul 6
Înţelepciune de miliarde. Gândind la scară largă ... 121

Partea a treia MULŢIMEA TEMERARĂ

Capitolul 7
Crowdsourcing. Piaţa pentru cei un miliard de oameni aflaţi în ascensiune ... 145
Capitolul 8
Crowdfunding. Fără bani, fără Buck Rogers ... 168
Capitolul 9
Construind comunităţi ... 208
Capitolul 10
Competiţii stimulative. Cum să-i determinaţi pe cei mai buni şi mai isteţi să vă rezolve provocările ... 232

POSTFAŢĂ: Paşii următori. Cum să acţionaţi ... 261
MULŢUMIRI ... 265
NOTE ... 267

pag. 62-63

   Ce avantaje poate să vă aducă toată această putere de calcul? Pentru început, un nou mod de abordare a inovaţiei. Să ne gândim la forţa brută, termen care se referă la abilitatea noastră nou descoperită de a folosi informatica fără limite pentru a ocoli, la propriu, problemele. Imaginaţi-vă că vreţi să rezolvaţi un joc de Sudoku. Puteţi să abordaţi problema într-un mod elegant, matematic, deducând un algoritm care să calculeze numerele corecte care lipsesc, sau puteţi pur şi simplu să apelaţi la un calculator pentru a încerca orice număr posibil în orice căsuţă şi apoi să-l alegeţi pe cel care se potriveşte cel mai bine. Ultima abordare este cea a forţei brute.
   Atunci când au făcut turul complexului Pier 9 Design Center al Autodesk, pentru a ilustra încă o dată forţa brută, Bass mi-a arătat cartul electric pe care îl construieşte împreună cu fiul său de 15 ani. "Înainte, dacă ar fi trebuit să ataşez un motor electric la un cart, aş fi optat pentru o soluţie elegantă: aş fi estimat grosimea unor suporţi şi cea mai bună amplasare pentru aceştia, apoi aş fi făcut câteva calcule ca să văd dacă ceea ce făceam eu este potrivit. Astăzi pot crea un model pe calculator şi să aflu exact forţa şi tensiunea de la fiecare punct al designului ales de mine. Dar în viitorul apropiat, cu ajutorul informaticii infinite, aş putea să cer serviciului cloud să facă simulări de design, să facă experimente cu fiecare amplasament posibil al motorului şi cu o serie de materiale şi grosimi diferite, care să ducă nu doar la un design bun, ci la cel mai bun design".
   Şi ce poate să facă Bass, puteţi şi voi să faceţi. Dacă sunteţi pasionaţi de construirea de carturi mai bune, tehnologia vă permite acum să construiţi cele mai bune carturi. Şi toate acestea mult mai repede şi mai ieftin decât de obicei.
   Iar ceea ce e valabil pentru carturi, e valabil pentru orice altceva aţi vrea să creaţi. Mai mult decât atât, toţi învăţăm din greşeli, dar până de curând, greşelile erau prea scumpe pentru ca antreprenorii să le facă cu nonşalanţă. Şi acest lucru s-a schimbat. Informatica infinită demonetizează comiterea de erori şi democratizează astfel experimentarea. Nu mai trebuie să repudiem pe loc ideile năstruşnice din cauza risipei de timp şi resurse pe care le implică invariabil. În ziua de astăzi putem să le încercăm pe toate.
   Puterea de calcul nelimitată a dus la o creştere semnificativă a posibilităţilor de design, deşi pentru a-i dezlănţui cu adevărat puterea, tot suntem nevoiţi să adunăm informaţiile, să le introducem în calculator, apoi să codăm algoritmii pentru a analiza informaţiile. Dar dacă nu ar trebui să fie nevoie de aceasta? Dacă ar trebui doar să vorbiţi cu calculatorul dumneavoastră şi el v-ar înţelege perfect dorinţele, ar aduna informaţiile pentru dumneavoastră şi le-ar analiza într-un mod care să vă răspundă la întrebări? Ei bine, în sensul cel mai larg, aceasta este capacitatea pe care o vom explora la următoarea tehnologie exponenţială de care ne ocupăm, şi anume domeniul exploziv al inteligenţei artificiale.

   Inteligenţa artificială (IA): Expertiză la cerere

   "Dave, ce-o fi în capul tău? Ce crezi că faci?"
   Ciudat lucru: Aceste cuvinte, prin calmul lor implacabil şi tonul profund ameninţător, au fost culmea absolută a inteligenţei artificiale timp de aproape 50 de ani. Această replică este rostită de către HAL, calculatorul conştient de la bordul navei Discovery One din filmul legendar al regizorului Stanley Kubrick, 2001: O odisee spaţială, film la care a colaborat cu Arthur C. Clarke. Când nu se ceartă cu Dave, HAL este sprijinul echipajului, fiind pe post de interfaţă a navei spaţiale, răspunde la întrebări şi ajută la analiza informaţiilor adunate (nava aflându-se într-o misiune ştiinţifică). Prezenţa fizică a lui HAL apare în film ca ochiul vigilent omniprezent care supraveghează cu atenţie totul de pe navă.
   Dar ochiul acela ţine de secolul trecut.
   Acum HAL a făcut cunoştinţă cu JARVIS. JARVIS este acronimul pentru Just Another Rafher Very Intelligent System, şi a apărut prima oară în Iron Man în calitate de sistem de inteligenţă artificială personală a lui Tony Stark. JARVIS, programat să vorbească cu o voce de bărbat cu accent britanic, se ocupă de toate pentru Stark, de la securitatea casei sale, la crearea costumelor de Iron Man până la administrarea colosalei sale afaceri globale în valoare de miliarde de dolari, un volum de muncă enorm pentru un sistem extraordinar.
   Dintr-un punct de vedere strict tehnologic, omniprezenţa lui JARVIS în viaţa lui Stark şi capacitatea sa de a înţelege instrucţiuni în limbaj natural, chiar atunci când conversaţia este plină de ironie sau umor, demonstrează din plin că JARVIS este un sistem extraordinar. Din punct de vedere mai tehnic, JARVIS este un sistem software care este legătura dintre fiecare dorinţă a lui Stark şi restul lumii, JARVIS fiind capabil să adune informaţii din miliarde de senzori şi să acţioneze prin orice sistem sau dispozitiv robotizat la care este el conectat. Astfel, pentru JARVIS, Internet of Things ţine loc de ochi, urechi, mâini şi picioare.
   Sigur, HAL a fost detronat de JARVIS, care acum deţine titlul de cea mai recognoscibilă Inteligenţă Artificială din lume, dar influenţa sa este cu atât mai...

pag. 62-63

   Ce avantaje poate să vă aducă toată această putere de calcul? Pentru început, un nou mod de abordare a inovaţiei. Să ne gândim la forţa brută, termen care se referă la abilitatea noastră nou descoperită de a folosi informatica fără limite pentru a ocoli, la propriu, problemele. Imaginaţi-vă că vreţi să rezolvaţi un joc de Sudoku. Puteţi să abordaţi problema într-un mod elegant, matematic, deducând un algoritm care să calculeze numerele corecte care lipsesc, sau puteţi pur şi simplu să apelaţi la un calculator pentru a încerca orice număr posibil în orice căsuţă şi apoi să-l alegeţi pe cel care se potriveşte cel mai bine. Ultima abordare este cea a forţei brute.
   Atunci când au făcut turul complexului Pier 9 Design Center al Autodesk, pentru a ilustra încă o dată forţa brută, Bass mi-a arătat cartul electric pe care îl construieşte împreună cu fiul său de 15 ani. "Înainte, dacă ar fi trebuit să ataşez un motor electric la un cart, aş fi optat pentru o soluţie elegantă: aş fi estimat grosimea unor suporţi şi cea mai bună amplasare pentru aceştia, apoi aş fi făcut câteva calcule ca să văd dacă ceea ce făceam eu este potrivit. Astăzi pot crea un model pe calculator şi să aflu exact forţa şi tensiunea de la fiecare punct al designului ales de mine. Dar în viitorul apropiat, cu ajutorul informaticii infinite, aş putea să cer serviciului cloud să facă simulări de design, să facă experimente cu fiecare amplasament posibil al motorului şi cu o serie de materiale şi grosimi diferite, care să ducă nu doar la un design bun, ci la cel mai bun design".
   Şi ce poate să facă Bass, puteţi şi voi să faceţi. Dacă sunteţi pasionaţi de construirea de carturi mai bune, tehnologia vă permite acum să construiţi cele mai bune carturi. Şi toate acestea mult mai repede şi mai ieftin decât de obicei.
   Iar ceea ce e valabil pentru carturi, e valabil pentru orice altceva aţi vrea să creaţi. Mai mult decât atât, toţi învăţăm din greşeli, dar până de curând, greşelile erau prea scumpe pentru ca antreprenorii să le facă cu nonşalanţă. Şi acest lucru s-a schimbat. Informatica infinită demonetizează comiterea de erori şi democratizează astfel experimentarea. Nu mai trebuie să repudiem pe loc ideile năstruşnice din cauza risipei de timp şi resurse pe care le implică invariabil. În ziua de astăzi putem să le încercăm pe toate.
   Puterea de calcul nelimitată a dus la o creştere semnificativă a posibilităţilor de design, deşi pentru a-i dezlănţui cu adevărat puterea, tot suntem nevoiţi să adunăm informaţiile, să le introducem în calculator, apoi să codăm algoritmii pentru a analiza informaţiile. Dar dacă nu ar trebui să fie nevoie de aceasta? Dacă ar trebui doar să vorbiţi cu calculatorul dumneavoastră şi el v-ar înţelege perfect dorinţele, ar aduna informaţiile pentru dumneavoastră şi le-ar analiza într-un mod care să vă răspundă la întrebări? Ei bine, în sensul cel mai larg, aceasta este capacitatea pe care o vom explora la următoarea tehnologie exponenţială de care ne ocupăm, şi anume domeniul exploziv al inteligenţei artificiale.

   Inteligenţa artificială (IA): Expertiză la cerere

   "Dave, ce-o fi în capul tău? Ce crezi că faci?"
   Ciudat lucru: Aceste cuvinte, prin calmul lor implacabil şi tonul profund ameninţător, au fost culmea absolută a inteligenţei artificiale timp de aproape 50 de ani. Această replică este rostită de către HAL, calculatorul conştient de la bordul navei Discovery One din filmul legendar al regizorului Stanley Kubrick, 2001: O odisee spaţială, film la care a colaborat cu Arthur C. Clarke. Când nu se ceartă cu Dave, HAL este sprijinul echipajului, fiind pe post de interfaţă a navei spaţiale, răspunde la întrebări şi ajută la analiza informaţiilor adunate (nava aflându-se într-o misiune ştiinţifică). Prezenţa fizică a lui HAL apare în film ca ochiul vigilent omniprezent care supraveghează cu atenţie totul de pe navă.
   Dar ochiul acela ţine de secolul trecut.
   Acum HAL a făcut cunoştinţă cu JARVIS. JARVIS este acronimul pentru Just Another Rafher Very Intelligent System, şi a apărut prima oară în Iron Man în calitate de sistem de inteligenţă artificială personală a lui Tony Stark. JARVIS, programat să vorbească cu o voce de bărbat cu accent britanic, se ocupă de toate pentru Stark, de la securitatea casei sale, la crearea costumelor de Iron Man până la administrarea colosalei sale afaceri globale în valoare de miliarde de dolari, un volum de muncă enorm pentru un sistem extraordinar.
   Dintr-un punct de vedere strict tehnologic, omniprezenţa lui JARVIS în viaţa lui Stark şi capacitatea sa de a înţelege instrucţiuni în limbaj natural, chiar atunci când conversaţia este plină de ironie sau umor, demonstrează din plin că JARVIS este un sistem extraordinar. Din punct de vedere mai tehnic, JARVIS este un sistem software care este legătura dintre fiecare dorinţă a lui Stark şi restul lumii, JARVIS fiind capabil să adune informaţii din miliarde de senzori şi să acţioneze prin orice sistem sau dispozitiv robotizat la care este el conectat. Astfel, pentru JARVIS, Internet of Things ţine loc de ochi, urechi, mâini şi picioare.
   Sigur, HAL a fost detronat de JARVIS, care acum deţine titlul de cea mai recognoscibilă Inteligenţă Artificială din lume, dar influenţa sa este cu atât mai...

pag. 114-115

   Nu m-aş fi mirat dacă nu am fi primit niciun răspuns. Dar n-a fost aşa. În decurs de şase luni am primit 7 propuneri pentru finanţări de la 20 la 50 de milioane de dolari pentru fonduri, clădire, profesori, echipament şi chiar şi promisiunea că vom fi acreditaţi. Pe scurt, tot ce ne trebuia pentru a implementa următorul pas către ISU.
   Deci, cât de departe te poate duce combinaţia dintre supercredibilitate, scopuri bine puse în scenă şi pasiune? În cazul nostru, destul de departe. În cele din urmă, oraşul care a câştigat apelul nostru a fost Strasbourg. Au construit o clădire frumoasă de 50 de milioane de dolari în Parc d'Innovation. Azi, mulţi dintre şefii de agenţii spaţiale sunt absolvenţi ai ISU. Chiar dacă nu ne-am extins încă pe orbită, putem să băgăm mâna-n foc că dacă proiectul nostru de exploatare minieră pe asteroizi este folosit pe scară largă, campusul nostru spaţial se va concretiza apoi rapid.

   Legile lui Peter - mentalitatea contează

   În zilele de început ale ISU, stăteam în acelaşi birou cu Todd Hawley, care a pus în glumă o copie a legilor lui Murphy pe perete. Aveam propoziţia aceea deprimantă: "Dacă ceva poate să meargă prost, va merge prost" în fiecare zi în faţa ochilor. Începuse să nu-mi mai iasă din cap. În afaceri există o zicală veche: Eşti la fel de bun ca media celor cinci oameni cu care îţi petreci majoritatea timpului. La fel de adevărat este şi în privinţa ideilor. Aşa cum am spus şi în ultimul capitol, mentalitatea contează. Astfel, la o săptămână de la atacul mental al lui Murphy, m-am dus la tabla din spatele biroului meu şi am scris aşa: Dacă ceva poate să meargă prost, repară-l! (La naiba cu Murphy!) Apoi am scris mai sus: Legea lui Peter.
   De-a lungul anilor care au urmat, am început să adun mai multe astfel de legi-principii şi truisme care m-au ghidat în vremuri mai grele sau prielnice. Majoritatea sunt reguli fundamentale după care mă ghidez, principiile la care mă întorc când proverbiala măciucă ameninţă să îmi cadă în cap. Vom arunca o privire mai atentă în restul secţiunii, dar mai întâi să ne uităm la ceva mult mai important: ideile voastre.
   Maximele prezentate mai jos sunt cele care au funcţionat în cazul meu, dar nu există vreo garanţie că vor funcţiona şi în cazul vostru. Aşa că trebuie să vi le născociţi ca fiind ale voastre. Împrumutaţi idei de la oricine doriţi. Ideea nu este să vă fabricaţi imagini drăguţe acoperite de citate care să vă dea inspiraţie. Măsuraţi-vă trecutul ca să vă croiţi viitorul. După ce v-aţi analizat viaţa şi aţi văzut ce strategii au funcţionat constant de-a lungul timpului, începeţi să strângeţi maxime care să vă ghideze gândirea. Transformaţi aceste maxime în legile dumneavoastră.
   De ce este atât de important să faceţi acest lucru? Pentru că frica paralizează puterea de decizie. Când nivelul de risc începe să crească, creierul începe să ne limiteze opţiunile. Răspunsul de tip luptă-sau-fugi este versiunea extremă a acestei poveşti. Când ne confruntăm cu un pericol mortal, alegerile noastre sunt limitate la propriu de trei opţiuni: să fugim, să luptăm sau să ne blocăm. Dar acelaşi lucru începe să se întâmple şi cu frici mai mici. Gregory Berns, neurochimist la Universitatea Emory a scris astfel într-un articol din New York Times următoarele: "Frica îndeamnă la retragere. Este la antipodul progresului." Şi de aceea este important să ne scriem propriile legi. Practic că creaţi o memorie externă pentru cazul în care hard discul vi se va prăbuşi (şi se va prăbuşi cu siguranţă).
   La sfârşitul acestui capitol, veţi găsi o listă completă cu legile mele, dar mai întâi să vă spun câteva dintre legile mele favorite cu povestea din spatele lor, sper că asta vă va fi mai util. Furaţi de la mine, împrumutaţi de la alţii, modificaţi cum vreţi, dar mai ales, treceţi la acţiune şi creaţi-vă propria listă!

   REGULA NR. 17: CEL MAI BUN MOD DE A PREZICE VIITORUL ESTE DE A-L CREA VOI ÎNŞIVĂ!

   Am văzut diverse variaţii pe marginea acestui citat atribuit diverselor persoane de la Abraham Lincoln la Peter Drucker, ceea ce îi asigură fără îndoială perenitatea. Şi e normal să fie aşa. Viitorul nu este prestabilit. Se desfăşoară ca rezultat al acţiunilor noastre, al alegerilor pe care le facem şi al riscurilor pe care ni le asumăm. În esenţă, cam asta înseamnă să fii antreprenor. Să ai o viziune pentru ziua de mâine, să te îndrepţi neabătut către ea. Eu mi-am dorit un viitor în care să existe şi zboruri comerciale în spaţiu, aşa că am lansat premiul XPRIZE. Exploatarea minieră pe asteroizi mi s-a părut o realitate viabilă, aşa că am fost cofondatorul companiei Planetary Resources.

   REGULA NR. 10: CÂND NU TE CONFRUNŢI CU NICIO PROVOCARE, INVENTEAZĂ UNA!

   Noi, oamenii, suntem făcuţi pentru provocări. De aceea fluxul, starea optimală pentru performanţa umană supremă, îşi face apariţia numai când ne părăsim...

pag. 176-177

   ...ceasuri în primele 12 luni, doborând recordul înregistrat de iPod în primul an (ei au vândut doar 394000).

   Studiul de caz nr. 2:"Hai să construim un muzeu Tesla şmecher"

   Popularul artist comic de web, Mathew Inman, cunoscut şi ca "The Oatmeal" este de multă vreme un fan al inventatorului Nikola Tesla. Şi de ce nu? Vorbim de Tesla, omul care a inventat curentul electric alternativ (deşi s-a spus că a fost Edison), radioul wireless (deşi Marconi a primit premiul Nobel pentru această invenţie) şi razele X, radarul, hidroenergia şi porţiuni mari dintr-un tranzistor (dar meritul nu i-a fost recunoscut în niciunul dintre cazuri). Ba chiar a făcut experimente cu criogenia, şi asta cu cincizeci de ani mai înainte ca acest domeniu să aibă măcar un nume. Astfel încât atunci când a aflat că era de vânzare Wardenclyffe, ultimul laborator al lui Tesla (aflat în Shoreham în New York unde inventatorul a încercat să creeze o centrală care să ofere electricitate gratuită lumii), a trebuit să facă ceva.
   A făcut un parteneriat cu organizaţia nonprofit Centrul de Ştiinţă Tesla, care încercase de optsprezece ani să cumpere terenul respectiv, şi şi-a îndreptat atenţia către platforma de finanţare Indiegogo. Apoi a creat o lungă bandă desenată plină de umor despre Nikola Tesla în care explica cine fusese Tesla, de ce era important şi de ce trebuia ca acea proprietate să fie cumpărată pentru a se construi un muzeu care să-i onoreze amintirea. Inman i-a dat campaniei sale, pe care a lansat-o în august 2012, un nume amuzant, şi anume Operaţiunea: "Hai să construim un muzeu Tesla şmecher".
   într-o singură zi, proiectul său a devenit viral. În prima săptămână a strâns 145000 de dolari pe zi, 6000 pe oră şi 100 pe minut. Până la sfârşitul lunii, i se împlinise obiectivul de a strânge 850 000 de dolari, strângând peste 1,3 milioane de dolari de la 33000 de susţinători din 102 de ţări.
   Asemenea campaniei Pebble Watch, campania muzeului Tesla a marcat o turnură în domeniul crowdfunding-ului. Ce a fost unic în privinţa ei a fost faptul că era o iniţiativă nonprofit (în general, iniţiativele nonprofit nu prea au succes pe platformele de crowdfunding) fără a avea un produs palpabil pe care să-l ofere (mai precis, spre deosebire de campania ceasului Pebble, susţinătorii nu primesc niciun mărunţiş în cutia poştală). Prin urmare, Muzeul Tesla a împins limitele crowdfunding-ului, devenind cea mai de succes campanie din Indiegogo şi deschizând uşile pentru proiecte mai mari, mai conceptuale. Oatmeal, desigur, a tras linia cu un nou final al benzii sale desenate, scriind astfel: "Domnule Tesla... Ne pare rău că omenirea a uitat de dumneavoastră pentru ceva timp. Dar tot vă iubim tare. Iată un muzeu şmecher pentru dumneavoastră".

   Studiul de caz nr. 3: Telescopul spaţial ARKYD - accesul permis tuturor

   Când Eric Anderson, Chris Lewicki şi cu mine ne-am hotărât să lansăm compania noastră de exploatare minieră pe asteroizi, ştiam că avem nevoie de o comunitate puternică să ne susţină. Când faci ceva atât de radical diferit precum exploatare minieră pe asteroizi, este absolut necesar să ai alături un grup de susţinători pasionaţi. Întrebarea era cum am fi putut să mobilizăm în mod autentic publicul pentru a ne sprijini în acţiunea noastră de exploatare spaţială. Până la urmă, spaţiul cosmic este scump, greu accesibil şi, aşa cum am putut constata, impenetrabil până la încăpăţânare. În plus, oamenilor le pasă cel mai mult de lucrurile asupra cărora pot să aibă un impact imediat, dar încă de la începutul exploatărilor extraplanetare ale omenirii, cam tot ce am făcut în spaţiul cosmic a fost realizat cu o mână de experţi şi a durat ani întregi până s-a urnit ceva. Noi voiam să stimulăm interesul oamenilor acum, poate prin găsirea unei metode de a-i face să participe nemijlocit. Atunci ni s-a aprins beculeţul şi ne-am gândit să finanţăm prin crowdfunding primul telescop spaţial manevrabil de către mulţime, ARKYD.
   Aşa am pornit într-o călătorie de patru luni în care am făcut cercetări, am plănuit şi am extins campania noastră pe Kickstarter. L-am numit responsabil pentru dirijarea eforturilor pe Frank Mycroft, un membru al echipei noastre, am strâns un grup de parteneri afiliaţi, inclusiv figuri notabile din domeniul ştiinţific şi al spaţiului cosmic precum Bill Nye, Hank Green şi Brent Spiner, şi am ajuns în sfârşit la ideea de a recruta o armată de superactivişti pe care i-am poreclit Avangărzile Planetare să ne ajute să implementăm şi să promovăm campania. Echipa noastră de media s-a pus pe treabă să filmeze, să editeze şi să promoveze filmuleţul nostru de promovare. Echipa noastră tehnică a finalizat designurile de prototip, execuţia şi prototipurile telescopului spaţial ARKYD astfel încât oamenii au putut vedea cum ar arăta produsul final.
   Dar am întâmpinat o altă problemă. Campaniile "produselor" cele mai de succes chiar aveau un produs de oferit. Noi nu. Noi nu vindeam un ceas nou şmecher, noi făceam un telescop proiectat să vâneze asteroizi. Puteam să le dăm susţinătorilor noştri, de exemplu, o imagine a unui asteroid făcută cu ajutorul telescopului, a unei galaxii sau a lunii, dar, când am făcut un sondaj în comunitatea noastră să le cerem...

pag. 258-259

   ...profundă. Aceasta se poate face doar prin expunere media intensă. Cât mai mulţi oameni trebuie să afle că această provocare aparent imposibilă este acum rezolvată. De aceea contează atât de mult să aveţi un finiş telegenic.

   Gânduri de încheiere

   De-a lungul ultimilor ani mi-am conturat propriul scop foarte transformator. După câteva încercări şi începuturi false, am descoperit că sunt cel mai fericit să "ajut antreprenorii să creeze o bogăţie extraordinară prin crearea concomitentă a unei lumi a abundenţei". Acest SFT a venit după ce mi-am dat seama că cele mai mari probleme ale lumii sunt şi cele mai mari oportunităţi de afaceri. Aceste probleme sunt minele de aur din ziua de azi. Cu cât este mai mare problema, cu atât este mai valoroasă şi mai importantă soluţia.
   Iar numărul jucătorilor din lume care pot să exploateze acest aur şi care se ocupă de aceste provocări a explodat. Cu câteva sute de ani în urmă, astfel de activităţi ţineau strict de domeniul regalităţii. Cu câteva zeci de ani în urmă, ele ţineau de prerogativele liderilor naţionali şi directorilor companiilor multinaţionale. Dar astăzi, aproapre oricine are o pasiune are şi puterea de a produce o schimbare reală în această lume.
   În esenţă, acesta a fost şi rostul acestei cărţi. Tehnologiile exponenţiale discutate în partea întâi ne oferă instrumentele fizice pentru a face o schimbare radicală, strategiile psihologice descrise în partea a doua oferă cadrul mental pentru succes, iar instrumentele mulţimii descrise în partea a treia vă dau toate resursele adiţionale (talent, bani ş.a.m.d.) necesare pentru depăşirea liniei de finiş.
   Iată şi punctul cel mai important: abundenţa nu este o viziune tehno-utopică. Doar tehnologia nu va îmbunătăţi această lume. Acest lucru depinde de fiecare dintre noi. Pentru a aduce pe pământ această lume mai bună este nevoie de cel mai mare efort de cooperare din istorie. Cu alte cuvinte, există perspectiva unui viitor temerar şi luminos. Însă, ca în cazul multor alte lucruri, ce se va întâmpla în continuare depinde de noi.
   Şi aşa ajung la gândurile mele de final. În cartea Abundenţă, eu şi Steven am pus în loc de încheiere o secţiune despre pericolele exponenţialului. Acum ne vom întoarce atenţia către leadership. Importanţa subiectului a fost tematizată de Marcus Shingles, lider de inovaţie la Deloitte Consulting, pe care l-am întâlnit mai devreme în carte. El a spus aşa: "era exponenţialelor care se apropie va plasa tehnologii transformatoare de paradigme în mâna oricui. Şi deşi acest lucru ne va duce fără îndoială pe drumul către abundenţă, există şi şansa de concentrare a bunăstării şi a puterii în mâinile câtorva indivizi. Pentru a putea naviga înainte în aceste timpuri tumultoase avem nevoie de o nouă specie de lideri etici care nu sunt corupţi de o putere atât de absolută".
   Apelul lui Shingles pentru un nou calibru de leadership moral este indisputabil bine-venit şi oportun. Şi dacă această carte este despre antreprenori temerari şi impacturi la fel de temerare, vrem să încheiem printr-un apel către leadership temerar.
   Majoritatea răului se petrece în întuneric. Dictatorii şi despoţii oprimă femei, copii, şi minorităţi în secret, când puţini îi văd. Dar, în era exponenţială ce va urma, în lumea unui bilion de senzori, drone, sateliţi şi sticlă, cineva va sta de veghe în permanenţă. Deşi acest aspect ridică mari semne de întrebare privitor la dreptului nostru la intimitate, în acelaşi timp oferă speranţa că se va sfârşi cu oprimarea şi poate va marca începutul unui nou tip de leadership moral mondial.
   Cine vor fi liderii precum Martin Luther King Jr. Sau Mahatma Ghandi în era exponenţială? Istoria ne spune că acest gen de lideri sunt foarte rari şi adesea subapreciaţi la prima vedere. Poate că un astfel de leadership se va materializa din experimentare în lumea virtuală, sau să iasă dintr-o competiţie de crowdsourcing sau să fie cedată unei inteligenţe artificiale binevoitoare. Pentru prima oară în istorie, fiecare dintre noi este o posibilitate reală de a fi un lider. Poate că un astfel de leadership se va naşte într-un mod tradiţional, din rândurile acelor puţini cetăţeni angajaţi care sunt dispuşi să îndure ore îndelungate şi însingurate necesare pentru a putea căpăta viziunea plină de speranţă a unui viitor mai bun şi a construi poduri peste prăpăstiile care încă ne despart atât de des.
   Un lucru este sigur, ca să cităm vorbele imorale ale lui Voltaire (furate de către Stan Lee pentru Spider-Man): "Puterea mare vine cu mare responsabilitate." Iar acum fiecare dintre noi, fie că ne place sau nu, suntem beneficiarii unei mari puteri. Deci avem puterea de a rezolva cele mai mari probleme ale lumii şi să creăm o lume a abundenţei. Dar aceasta implică şi să ne învingem obiceiurile proaste care dăinuie de secole. Lăcomia, teama, sclavia, cruzimea, tirania, oare aceste blesteme nu şi-au depăşit de mult utilitatea?
   Gândiţi-vă cât de departe am ajuns. A avea un adăpost deasupra capului este una dinte nevoile noastre cele mai vechi, iar acum putem să imprimăm în 3D zece case pentru câte o familie într-o singură zi. Sănătatea este la fel de importantă ca adăpostul. Cândva în următorii cinci ani, vom putea diagnostica bolile cu ajutorul...

  • cartea a apărut în decembrie 2016 la editura Niculescu
  • traducător: Alexandra Calu
  • cartea cuprinde 280 pagini în format 16x23cm şi o greutate de 0.390 kg
  • ISBN: 978-606-38-0068-9
  • cartea a fost vizualizată de 158 ori începând cu data de 06.05.2011
Nu sunt păreri

Puteţi adăuga păreri doar dacă sunteţi autentificat.
  • Poşta Română
    10.00 lei
    Livrare prin Poşta Română, plata ramburs
    Termen de livrare: 2-4 zile lucrătoare
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în Bucureşti şi zone limitrofe (Bookurier)
    10.00 lei
    Bucureşti, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroeşti, Dudu, Măgurele, Mogoşoaia, Otopeni, Pantelimon, Popeşti Leordeni, Pipera, Roşu, Voluntari.
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în alte localităţi decât Bucureşti
    14.00 lei
    livrare prin curier rapid în orice localitate, confirmarea livrării se va face telefonic
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 200.00 lei

Nu sunt definite linkuri pentru această carte
carţi din acelaşi domeniu cu "Îndrăzneşte!"
(psihologie > dezvoltare personală)
derulare
Dialoguri astrale
Dialoguri astrale
(dezvoltare personală)
Iubirea, dincolo de luna de miere…
Iubirea, dincolo de luna de miere…
(cuplu, dezvoltare personală)
Grafologia semnăturii
Grafologia semnăturii
(dezvoltare personală)
Trezeşte uriaşul din tine - CD
Trezeşte uriaşul din tine - CD
(dezvoltare personală)
Dincolo de vieţile trecute
Dincolo de vieţile trecute
(dezvoltare personală)
Triumful inimii
Triumful inimii
(dezvoltare personală, educaţie)
Cele şapte legi spirituale pentru părinţi
Cele şapte legi spirituale pentru părinţi
(dezvoltare personală, educaţie)
Realizarea ţelurilor
Realizarea ţelurilor
(dezvoltare personală)
Despre cancer
Despre cancer
(dezvoltare personală, general)
Ia iniţiativa!
Ia iniţiativa!
(dezvoltare personală)
Viaţa ca o ţeapă
Viaţa ca o ţeapă
(dezvoltare personală)
O minte curioasă
O minte curioasă
(dezvoltare personală)
contact | termeni şi condiţii | © EuSunt.ro | ultima actualizare sâmbătă, 25 februarie 2017
Cărţi vizualizate recent
toolbar
toolbar