Libraria Eu Sunt - libraria sufletului
intrare cont | creare cont | asistenţă
» EuSunt » Întâlniri cu maeştri şi vizionari sâmbătă, 24 iunie 2017 
căutare avansată
  căutare   OK
 
domenii
arte divinatorii astrologie budism creştinism dicţionare filosofie hinduism islamism iudaism literatură maeştri spirituali mitologie ocultism orientări spirituale paranormal psihologie taoism terapii yoga
 
 
index alfabetic
noutăţi în curând autori edituri titluri
 
 
newsletter

abonare
 
 
informaţii utile
asistenţă cum comand despre livrare cum plătesc despre EuSunt anunţuri
 
 
link-uri
link-uri parteneri
 

Întâlniri cu maeştri şi vizionari


de Vasile Andru
Recomanda unui prieten Recomanda unui prieten
Întâlniri cu maeştri şi vizionari Imaginea mare preţ Eu Sunt: 19,00 lei

preţ listă: 19,90 lei

reducere:
0,90 lei (4,52%)
momentan indisponibilă *

Puteţi cere ca să fiţi anuntaţi atunci când această carte devine disponibilă.
Pentru aceasta trebuie ca să fiţi autentificaţi.
Apasaţi aici pentru a vă autentifica.
alte modalităţi de comandă:

1. prin e-mail la comenzi@eusunt.ro

2. prin messenger la libraria_eusunt

3. telefonic la:
orange 0754.025.588
vodafone 0722.298.137
romtelecom 021.665.69.86

Detalii despre cartea Întâlniri cu maeştri şi vizionari

Când ajung într-un loc nou, pe planetă, întreb cine-i înțeleptul locului. Vreau să-l întâlnesc pe înțeleptul locului. Întrebat de ce călătorește atât de frecvent în Occident, Dalai Lama a răspuns: Să mă întâlnesc cu înțelepții Occidentului!... Unii s-au mirat, crezând că numai Asia are maeștri și vizionari. Dar ei sunt și-n Grecia, și-n Franța, și-n Canada, și-n România... Uneori sunt nevăzuți, sub ochii noștri acoperiți de un voal. Călătoria inițiatică este un mod de ridicare a voalului. Inițiere înseamnă saltul de la simțuri la duh; înseamnă a face experiența unor stări superioare de conștiință. Inițierea presupune relația maestru-ucenic, askesis și mutare a minții spre altă dimensiune. Șocul inițiatic, sau mutarea minții pot surveni fie prin mitul locului sacru, fie prin prestigiul legendar al unor aleși: un magistru harismatic te promovează în har, îți sporește milivoltajul mental, indicele noetic.... Când evoci sau întâlnești un mahatma precum Swami Vishnudevananda sau un avva precum Teofil Părăian intri în rezonanță cu un fluid energetic al lui; mintea ta ia forma imaginii evocate, ai putea face saltul de la biosferă la noosferă, de la informațional la revelatoriu."
Pelerinajul, o meditaţie în mişcare ... 5

PARTEA I
Svarga, adică cerul indian


Întâlniri memorabile cu Swami Vishnudevananda ... 17
Ascensiuni în Himalaya ... 23
Biserica văzută şi nevăzută a Indiei ... 30
Urmele lui Mircea Eliade în India ... 38

PARTEA A II-A
Satori, iluminarea silenţioasă


Experienţa Zen ... 49
Satori de-a lungul bunei zile ... 61
Sutra Marii Înţelepciuni ... 91

PARTEA A III-A
Tushita, adică cerul tibetan


Întâlnire cu Dalai Lama ... 95
Tibetanul Sonam Rinchen, doctor în ştiinţe divine ... 102
Creştinismul pătrunde la tibetani ... 111
Umbra lui Nicolai Roerich în Asia ... 121

PARTEA A IV-A
Raiul, adică cerul iudeo-crestin


Cu despota Nectarios în Raiul Dodecanez ... 131
Experienţe cu văzătoarea Valentina Gârlea ... 141
Despre soartă, cu Maestrul Emil Cioran ... 156

PARTEA A V-A
Regnum caeleste, adică cerul revelaţiei


Cunoaşterea revelatorie. Dialog cu Valeriu Popa ... 167
Legende ale măiestriei româneşti ... 191
Umorul zeilor ... 201
Acest destin este un mister ... 206
Confluenţa vieţilor noastre ... 210

pag. 18-19

   Şi, într-o zi, Swami Vishnudevananda s-a arătat în curtea ashram-ului. Au venit în acea zi mulţi oameni din satele din jur să-l vadă pe Swamiji. Dânsul era mereu înconjurat de multă lume. Unii îl căutau din devoţiune, alţii pentru probleme de sănătate.
   Erau acolo si îndrumătorii, si ucenicii.
   M-am apropiat cu bucurie. El era numai privire, numai ochi, numai vedere. Prezentă teribilă, tăcere teribilă.
Timp de două-trei ore rostea doar câteva monosilabe sau o propoziţie al cărei ecou rămânea parcă sculptat în aer, în noi.
   Şi-a îndemnat rudele bogate să renunţe la bogăţia lor şi să o dea caselor învăţăturii sau pentru proiecte sociale ale ashram-ului Sivananda. Îi îndemna să dea toată averea!
"Să nu plecaţi cumva cu ea în mormânt!", le zicea cu umor sobru.
   La un moment dat, Swami Vishnu m-a arătat rudelor sale, zicând: "Iată, acest om a venit de foarte departe!"
   Atât. Mult şi implicativ. Toţi au înţeles ce înseamnă această distingere. Ca şi cum le zicea: Iată, alţii fac eforturi pentru adevăr, aşa că faceţi şi voi eforturi! Sau se mai putea înţelege că există un departe posibil, relativ; o regăsire a înrudirii noastre.
   A tăcut iarăşi. Tăcere grăitoare; sănătate şi lumină.

   În altă zi, Swami Vishnu s-a pregătit pentru o călătorie la Kanya Kumari (Capul Comorin), să aducă ofrandă la templul de care era foarte legat sufleteşte şi pe care-l înzestrase cu donaţii de preţ.
   Swami Sankarananda, îndrumătorul seriei din ianuarie, m-a invitat să vin şi eu la Kanya Kumari. Poate din proprie iniţiativă, poate la sugestia lui Swami Vishnu.
   Ne-am suit în autocarul pregătit de drum.
   Era pentru a treia oară când călătoream la Kanya Kumari, un loc dumnezeiesc al lumii. Erau o încântare şi drumul până acolo, şi ajungerea - locul în care se uneau trei oceane şi coexistau trei religii: hinduismul, islamismul şi creştinismul.
   Mergeam a treia oară, şinu oricum, ciînsoţindu-l pe Swamiji.
   Swamiji era puternic ataşat de Templul Fecioarei (Kumari), aici era "mănăstirea lui de metanie", să zic aşa. Iar Kumari, fecioara, mama primordială, este şi protectoarea ashram-ului de la NeyyarDam.
   Tot aici, la Capul Comorin, pe o stâncă, în largul oceanului, mai bine zis în locul în care se unesc trei oceane, se află templul lui Swami Vivekananda.
   L-am însoţit pe Swamiji Vishnu în Templul Fecioarei, unde el a adus ofrandă.
   Încă nu ştiam că Swamiji face acum pelerinajul esenţial, ultimul din viaţa sa pământească. Sau nu îndrăzneam să credem asta, dar simţeam toţi pasul de excepţie, de măreţie finală. De altfel, el însuşi vorbea, cu umorul lui sobru, despre marea trecere.
   Apoi l-am însoţit pe vaporaşul care ne-a dus pe stânca lui Swami Vivekananda.
   M-a impresionat călătoria cu vaporaşul. Oceanul era agitat, valuri mari clătinau primejdios vaporaşul, câte un val mătura puntea şi noi ne ţineam cu mâinile de pilonii de fier, mulţi speriaţi de-a binelea. Eu îl priveam pe Swamiji. Era liniştit, cu desăvârşire liniştit, niciun muşchi al fetei nu i s-a clintit cât a durat călătoria cu zdruncinături şi rafale. Mereu privea înainte, ochii ficşi, pătrunzători: aşa îl am acum în memorie: privind cu ochi ficşi, mari, deschişi, ţintă, calm, penetrant, peste furtunile vieţii.
   În zilele următoare, reveniţi la Neyyar Dam, Swamiji pregătea o călătorie la Gangotri, la izvoarele Gangelui - deci chiar la polul opus al Indiei -, unde dânsul are un schit. De câte ori vine...

pag. 18-19

   Şi, într-o zi, Swami Vishnudevananda s-a arătat în curtea ashram-ului. Au venit în acea zi mulţi oameni din satele din jur să-l vadă pe Swamiji. Dânsul era mereu înconjurat de multă lume. Unii îl căutau din devoţiune, alţii pentru probleme de sănătate.
   Erau acolo si îndrumătorii, si ucenicii.
   M-am apropiat cu bucurie. El era numai privire, numai ochi, numai vedere. Prezentă teribilă, tăcere teribilă.
Timp de două-trei ore rostea doar câteva monosilabe sau o propoziţie al cărei ecou rămânea parcă sculptat în aer, în noi.
   Şi-a îndemnat rudele bogate să renunţe la bogăţia lor şi să o dea caselor învăţăturii sau pentru proiecte sociale ale ashram-ului Sivananda. Îi îndemna să dea toată averea!
"Să nu plecaţi cumva cu ea în mormânt!", le zicea cu umor sobru.
   La un moment dat, Swami Vishnu m-a arătat rudelor sale, zicând: "Iată, acest om a venit de foarte departe!"
   Atât. Mult şi implicativ. Toţi au înţeles ce înseamnă această distingere. Ca şi cum le zicea: Iată, alţii fac eforturi pentru adevăr, aşa că faceţi şi voi eforturi! Sau se mai putea înţelege că există un departe posibil, relativ; o regăsire a înrudirii noastre.
   A tăcut iarăşi. Tăcere grăitoare; sănătate şi lumină.

   În altă zi, Swami Vishnu s-a pregătit pentru o călătorie la Kanya Kumari (Capul Comorin), să aducă ofrandă la templul de care era foarte legat sufleteşte şi pe care-l înzestrase cu donaţii de preţ.
   Swami Sankarananda, îndrumătorul seriei din ianuarie, m-a invitat să vin şi eu la Kanya Kumari. Poate din proprie iniţiativă, poate la sugestia lui Swami Vishnu.
   Ne-am suit în autocarul pregătit de drum.
   Era pentru a treia oară când călătoream la Kanya Kumari, un loc dumnezeiesc al lumii. Erau o încântare şi drumul până acolo, şi ajungerea - locul în care se uneau trei oceane şi coexistau trei religii: hinduismul, islamismul şi creştinismul.
   Mergeam a treia oară, şinu oricum, ciînsoţindu-l pe Swamiji.
   Swamiji era puternic ataşat de Templul Fecioarei (Kumari), aici era "mănăstirea lui de metanie", să zic aşa. Iar Kumari, fecioara, mama primordială, este şi protectoarea ashram-ului de la NeyyarDam.
   Tot aici, la Capul Comorin, pe o stâncă, în largul oceanului, mai bine zis în locul în care se unesc trei oceane, se află templul lui Swami Vivekananda.
   L-am însoţit pe Swamiji Vishnu în Templul Fecioarei, unde el a adus ofrandă.
   Încă nu ştiam că Swamiji face acum pelerinajul esenţial, ultimul din viaţa sa pământească. Sau nu îndrăzneam să credem asta, dar simţeam toţi pasul de excepţie, de măreţie finală. De altfel, el însuşi vorbea, cu umorul lui sobru, despre marea trecere.
   Apoi l-am însoţit pe vaporaşul care ne-a dus pe stânca lui Swami Vivekananda.
   M-a impresionat călătoria cu vaporaşul. Oceanul era agitat, valuri mari clătinau primejdios vaporaşul, câte un val mătura puntea şi noi ne ţineam cu mâinile de pilonii de fier, mulţi speriaţi de-a binelea. Eu îl priveam pe Swamiji. Era liniştit, cu desăvârşire liniştit, niciun muşchi al fetei nu i s-a clintit cât a durat călătoria cu zdruncinături şi rafale. Mereu privea înainte, ochii ficşi, pătrunzători: aşa îl am acum în memorie: privind cu ochi ficşi, mari, deschişi, ţintă, calm, penetrant, peste furtunile vieţii.
   În zilele următoare, reveniţi la Neyyar Dam, Swamiji pregătea o călătorie la Gangotri, la izvoarele Gangelui - deci chiar la polul opus al Indiei -, unde dânsul are un schit. De câte ori vine...

pag. 96-97

   M-a condus aici venerabilul Serge Rabten, de la secretariatul palatului. M-a prezentat, a explicat contextul: că mă aflu în India de câteva luni, graduat al Centrului Sivananda, ca master; că în India am participat la Forumul internaţional de spiritualitate organizat de "World Spiritual University" din Mount Abu - forum la care au participat cercetători şi oameni de cultură din 60 de ţări... Îi trimisesem lui Dalai Lama, în prealabil, eseul meu "Tibetanii sunt moştenitorii celor trei comori", frumos ilustrat cu tanka (reprezentare picturală specifică). Venerabilul Serge Rabten spune: "Este primul scriitor şi cărturar român care vă întâlneşte."
   "Ce mai face România?" m-a întrebat cu căldură Dalai Lama, firesc, de parcă ne-am fi cunoscut demult şi aştepta veşti.
   Evident, i-am spus ce face România...

   A fost o zi de primire în audienţe la Dalai Lama. Mi s-a îngăduit să stau în preajma sa pe toată durata primirilor. Am spus că sunt bucuros că-l văd pe Dalai Lama într-o zi de lucru, printre oameni şi printre răspunderi, cum se manifestă, cum trăieşte tripla ipostază, de reîncarnare a unei divinităţi mitologice, de practician al tradiţiei iniţiatice tibetane şi de om greu încercat al istoriei contemporane.
   Primirile au început cu venirea câtorva compatrioţi tibetani. Unii veneau pentru bucuria de a-l vedea, alţii cu necazuri sau boli. Întâmpinare paternă dinspre Dalai Lama, înfăţişare devoţională dinspre vizitatori. Mulţi asiatici încearcă în preajma sa o emoţie religioasă. Cu tibetanii, Dalai Lama vorbea pe limba lor; cu alţii, în engleză. O femeie a izbucnit în hohote de plâns.
   Dalai Lama are o mobilitate deosebită a expresiei faciale, un metalimbaj puternic, adecvat la fiecare vizitator. Devenea grav şi concentrat cu cineva care-i expunea un caz dramatic. Râdea ca un copil lângă un copil. Intra în stare de reculegere când trebuia să aline sau să vindece un bolnav. Atenţie foarte distributivă şi o excepţională empatizare cu zeci de stări ale vizitatorilor.
   Din când în când, brusc, îşi muta privirea de la vizitator spre mine, mă privea cu ochi pătrunzători, de sub lentila ochelarilor, ca şi cum în clipa aceea m-ar fi descoperit.
   Unor compatrioţi le dădea câte un dar.
   Câteva femei au adus copii nou-născuţi pentru binecuvântare . I-a binecuvântat, atrăgând asupra lor binele lumilor superioare, printr-o gestică rituală, specifică.
   Au venit, în ziua aceea de vineri, şi circa 10-12 bolnavi. Unul avea o serioasă afecţiune de coloană dorsală. Dalai Lama i-a uşurat suferinţa prin atingere şi impunerea mâinilor, pe care în prealabil le-a ţinut câteva secunde în poziţia încărcării. Atingerea a fost mai prelungă în zona vertebrelor lombare.
   Un bolnav abia putea vorbi şi şi-a descris foarte imprecis boala. Dalai Lama i-a luat capul între mâini şi l-a ţinut strâns un minut, apoi a apăsat uşor în zona cervicală. Apoi a ţinut palma în partea stângă a spatelui. Bolnavul a cunoscut o înviorare bruscă.
   Un altul a mărturisit dureri continue de cap. Dalai Lama a suflat asupra sa, în direcţia ochilor. Iar cu mâna i-a atins mâna stângă, masând-o uşor. Omul a avut o senzaţie de bine. Eu ştiam dinainte acest procedeu, care combină două acţiuni: scoaterea de sub legare şi deschiderea unui canal energetic. Şi eram atent să văd manevrele suple, precise, ale lui Dalai Lama.
   Un părinte a venit aducând pe fiul său olog. La acest caz, Dalai Lama a fost asistat de un specialist al său.
   Ştiam că Dalai Lama are cunoştinţe de medicină traditională. În acelaşi timp, ştiu că nu dispreţuieşte medicina europeană. Când cineva a fost mirat că el a recurs, într-o situaţie, la banalul produs farmaceutic Balsamorhinol, el a răspuns amuzat:
   "De ce să recurgem la manevre magice, când efectul acestui Balsamorhinol al vostru este chiar magic!"

pag. 202-203

   În Matsya Purana găsim un text în care un vizionar, Narada, îl întreabă pe zeul Vishnu despre taina lumii nevăzute şi a destinului uman. Răspunsul prim al zeului este un surâs ambiguu. Un surâs polisemantic şi metanoic.
   Apoi zeul îi creează ascetului scenariul concentrat al unei vieţi umane "pricopsite", ca astfel ascetul să vadă dramatic capacitatea de înşelare a omului. într-o transă mediumnică, ascetul vede scenariul stereotip şi amar al vieţii "pricopsite". Trezit din vraja cognitivă, revenit la starea diurnă, ascetul Narada vede chipul lui Vishnu care surâdea. Lecţia vieţii i-a fost dată cu un surâs de relativizare.
   În spaţiul românesc, un scenariu analog îl găsim în proza Moara lui Călifar, de Gala Galaction. Românul Stoicea, tot în transă mediumnică, primeşte lecţia vieţii şi pricopseala vieţii nu de la un zeu, ci de la un "maestru" deghizat în morar carpatic, care, cu un zâmbet ambiguu, dispare în lumea nevăzută, pe la anul 1901... Deci exact acum 100 de ani! De atunci n-a mai apărut şi de aceea înţelepciunea este în declin!
   În alt text sacru indian, un ascet îl întreabă pe zeul Shiva: Care este taina universului şi a salvării omului?
   Shiva surâde şi-i răspunde printr-un gest special: unind degetul arătător cu degetul mare. Această "figură" (mudra, în limba sanscrită) se poate citi în trei feluri: sau ZERO, sau OK (ar citi americanii), sau îndemnul "calmează-te".
   Arsenie cel Mare, sfânt creştin, a primit acelaşi răspuns de la Dumnezeu. Când a întrebat care-i secretul mântuirii, şoapta divină i-a spus: "Quiesce!" ("Linişteşte-te!", în limba latină).
   Adesea zeiţele au un umor mai robust decât soţii lor, zeii.
   Rama, încarnare a lui Vishnu, a venit pe pământ să mai civilizeze lumea. Şi într-o zi, în timp ce el civiliza, zăreşte o tânără frumoasă, numită Sitha. Se îndrăgosteşte spontan şi apoi o ia de nevastă. Dar curând îşi aduce aminte că, în cer, el mai are o nevastă, pe milenara Lakshmi, ca să nu zicem bătrânica Lakshmi. Aşadar, în locul nevestei sale multicentenare, el a luat o tinerică, bruneţică şi plină de nuri din sudul Indiei. Bietul zeu începe să aibă mustrări de conştiinţă.
   Dar doamna Sitha îi înlătură aceste mustrări, spunându-i că ea, Sitha, este chiar milenara lui nevastă Lakshmi, şi s-a întrupat într-o tinerică, spre a-i ţine tovărăşie pe pământ, în misiunea lui, şi spre a-l feri de ispitele indiencelor nurlii.
   Rama a primit astfel o lecţie grozavă!
   De aceea, ori de câte ori văd că un om îşi lasă prima nevastă si se recăsătoreşte cu una mai tânără, eu ştiu că a doua soţie este tot prima, într-o întrupare mai jună... Ca o ironie a sorţii.

   Doamna Parvati, nevasta lui Siva, este hâtră şi practică. Într-o zi, Siva i se făleşte că a descoperit Yoga, sistemul salvării, care se compune din 84000 de "figuri" sau "posturi" corporale şi mentale. Parvati îi zice cu umor şi simţ practic: "Măi bărbate, asta-i infernal de complicat. Dacă vrei să faci un asemenea cadou oamenilor, nu cred că-i fericeşti. Decât să te salvezi cu acest preţ torturant, prin 84000 de asanas, oamenii o s-o lase baltă, preferând să moară nesalvaţi. Uite, aş învăţa şi eu sistemul salvării, ca să mă salvez şi eu, evident; dar numai dacă vei inventa o singură postură salvatoare care să le rezume pe toate cele 84000."
   Domnul Siva, şocat si mobilizat de umorul creativ al nevestei, şi-a pus capul la bătaie, şi a inventat postura minunată numită Lotus (Padmasana), care într-adevăr le rezumă pe toate!
   Umorul este expresia înţelepciunii sau calea spre ea. Semnalăm acum acel gen sapienţial numit koan, sau "metoda de gândit" koan.

  • cartea a apărut în august 2014 la editura Mistica
  • cartea cuprinde 224 pagini în format 14x20cm şi o greutate de 0.195 kg
  • ISBN: 978-606-579-811-3
  • cartea a fost vizualizată de 1402 ori începând cu data de 06.05.2011
Nu sunt păreri

Puteţi adăuga păreri doar dacă sunteţi autentificat.
  • Poşta Română
    10.00 lei
    Livrare prin Poşta Română, plata ramburs
    Termen de livrare: 2-4 zile lucrătoare
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în Bucureşti şi zone limitrofe (Bookurier)
    10.00 lei
    Bucureşti, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroeşti, Dudu, Măgurele, Mogoşoaia, Otopeni, Pantelimon, Popeşti Leordeni, Pipera, Roşu, Voluntari.
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în alte localităţi decât Bucureşti
    14.00 lei
    livrare prin curier rapid în orice localitate, confirmarea livrării se va face telefonic
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 200.00 lei

Nu sunt definite linkuri pentru această carte
carţi de acelaşi autor cu "Întâlniri cu maeştri şi vizionari"
carţi din acelaşi domeniu cu "Întâlniri cu maeştri şi vizionari"
()
derulare
90 de minute în Rai
90 de minute în Rai
(transformare personală)
Fii coios - CD
Fii coios - CD
(dezvoltare personală)
Legătura cu îngerii
Legătura cu îngerii
(transformare personală)
Atingerea cuantică - transformarea esenţei
Atingerea cuantică - transformarea esenţei
(transformare personală, general)
Sentenţe
Sentenţe
(neoplatonicism)
Shiva
Shiva
(general)
Paşi către tine însuţi
Paşi către tine însuţi
(eseuri, transformare personală)
Astromedicina - cheile astrologice ale terapiei bolilor
Astromedicina - cheile astrologice ale terapiei bolilor
(occidentală, general, ayurveda, fitoterapie)
Dependent de spirit
Dependent de spirit
(dezvoltare personală)
contact | termeni şi condiţii | © EuSunt.ro | ultima actualizare sâmbătă, 24 iunie 2017
Cărţi vizualizate recent
toolbar
toolbar