Libraria Eu Sunt - libraria sufletului

n perioada 12 august - 3 septembrie vom fi n vacanţă. Ultimele expedieri se vor face pe 11 august, iar comenzile primite n perioada vacanţei vor fi onorate ncepnd cu 4 septembrie. Revenim cu o surpriză :)
intrare cont | creare cont | asistenţă
» EuSunt » Învăţăturile lui Confucius duminică, 20 august 2017 
căutare avansată
  căutare   OK
 
domenii
arte divinatorii astrologie budism creştinism dicţionare filosofie hinduism islamism iudaism literatură maeştri spirituali mitologie ocultism orientări spirituale paranormal psihologie taoism terapii yoga
 
 
index alfabetic
noutăţi în curând autori edituri titluri
 
 
newsletter

abonare
 
 
informaţii utile
asistenţă cum comand despre livrare cum plătesc despre EuSunt anunţuri
 
 
link-uri
link-uri parteneri
 

Învăţăturile lui Confucius

istoria ideilor politice
Recomanda unui prieten Recomanda unui prieten
Învăţăturile lui Confucius Imaginea mare preţ Eu Sunt: 15,00 lei


  buc.
alte modalităţi de comandă:

1. prin e-mail la comenzi@eusunt.ro

2. prin messenger la libraria_eusunt

3. telefonic la:
orange 0754.025.588
vodafone 0722.298.137
romtelecom 021.665.69.86

Detalii despre cartea Învăţăturile lui Confucius

Dacă, aşadar, confucianismul urmăreşte un scop salutar, nu este totuşi o soteriologie religioasă. Într-adevăr, confucianul nu are o concepţie negativă asupra lumii, ca budistul sau creştinul: el nu înţelege, spre deosebire de taoist, nemurirea ca pe ceva care se poate câştiga individual, ci ca un ţel deja atins de succesiunea naturală a generaţiilor; el nu are o relaţie directă, adesea problematică şi dureroasă, cu Dumnezeu precum evreul şi nu tremură în faţa Cerului ca un musulman înaintea lui Allah. Confucianismul nu meneşte omului vreun alt scop decât acela de a-şi desăvârşi umanitatea prin îndeplinirea datoriilor potrivit cu ceea ce este adevărat şi drept: tatăl trebuie să fie tală, fiul să fie fiu. (Mircea Eliade, Ioan P. Culianu)
Confucianism, creştinism, comunism. Apropieri şi despărţiri (studiu introductiv de Lucian Pricop) ... 7
Notă asupra ediţiei ... 13

învăţăturile lui Confucius ... 15

Capitolul 1. Despre învăţătură ... 17
Capitolul 2. Despre guvernare ... 21
Capitolul 3. Despre rituri şi muzică ... 26
Capitolul 4. Despre virtutea omeniei ... 32
Capitolul 5. Despre omul ales ... 36
Capitolul 6. Despre rituri şi guvernare ... 42
Capitolul 7. Despre arta de a fi maestru ... 48
Capitolul 8. Despre cei din vechime ... 55
Capitolul 9. Despre păstrarea regulilor ... 59
Capitolul 10. Despre postura corectă ... 65
Capitolul 11. Despre discipoli ... 71
Capitolul 12. Despre virtuţi şi punerea lor în practică ... 78
Capitolul 13. Despre calea acţiunii ... 85
Capitolul 14. Despre calea omului ... 92
Capitolul 15. Despre sensul bunei acţiuni ... 101
Capitolul 16. Despre modelarea de sine şi despre calea guvernării prin rit ... 108
Capitolul 17. Despre calea guvernării cu virtute, prin rituri şi prin muzică ... 113
Capitolul 18. Despre drumurile maestrului în căutarea unui principe model ... 120
Capitolul 19. Despre învăţătură şi despre meritele maestrului ... 125
Capitolul 20. Despre spusele celor vechi ... 131

pag. 22-23

   2.6. Meng Wubo întreabă ce este iubirea pentru părinte. Maestrul răspunde: Doar când e bolnav, copilul să-l facă pe părinte să se frământe pentru el.

2.7. You Zi întreabă: Ce înseamnă să-i respecţi pe părinţi? Maestrul răspunde: în ziua de azi înseamnă doar să-i hrăneşti. Dar câinii şi caii sunt şi ei îngrijiţi în acest fel. Dacă pentru părinţi nu ai şi veneraţie şi supunere, atunci cum mai pot fi deosebiţi de animale?

2.8. Zi Xia întreabă şi el ce este respectul filial. Maestrul răspunde: Totul e legat de felul în care ştii să fii reţinut când îl slujeşti pe cel respectat. E mai mult decât să faci în locul celor vârstnici ce este greu de făcut şi să le dai întâi lor din vin şi din bucate.

2.9. Maestrul spune: l-am vorbit lui Yan Hui o zi întreagă şi nu a avut vreo opoziţie la tot ce i-am spus; părea prost, atât era de supus. După ce s-a retras, rămas singur am cercetat şi am văzut că, de fapt, n-a făcut decât să-mi aplice învăţătura. Yan Hui nu este prost prin felul în care s-a purtat.

2.10. Maestrul spune: Vezi mai întâi ce vrea să facă, află apoi cauza acţiunii sale şi descoperă la ce rezultat a ajuns. Mai poate astfel felul de a fi al unui om să-ţi rămână de neînţeles?

2.11. Maestrul spune: Cel ce împrospătează ceea ce c vechi şi de acolo nouă învăţătură poate să deprindă, acela e demn şi altuia să-i dea sfaturi.

2.12. Maestrul spune: Omul ales nu este un vas de umplut, o simplă unealtă.

2.13. Zi Gong întreabă: Ce este Omul superior? Maestrul răspunde: Omul superior întâi laptuieşte şi apoi faptele vorbesc.

2.14. Maestrul spune: Omul superior este nepărtinitor. Caută să cuprindă tot, fără părtinire. Cel inferior e aplecat doar spre propria dreptate şi nu vede decât o parte a întregului.

2.15. Maestrul spune: Cel ce învaţă şi nu gândeşte nimic nu dobândeşte. Pe cel ce nu învaţă şi doar gândeşte mare pericol îl pândeşte.

2.16. Maestrul spune: Să te avânţi în cercetarea unei învăţături ciudate poate să-ţi facă rău, aşa că e mai bine să stai departe de acestea.

2.17. Maestrul spune: You1, trebuie să te învăţ ce înseamnă a cunoaşte. Când cunoşti ceva, atunci să arăţi că ţi-e cunoscut. Când nu cunoşti, necunoscut să-ţi rămână. Aceasta este cunoaşterea deplină.

2.18. Zi Zhang învaţă cum să obţină în noul său rang dregătoresc răsplată. Maestrul spune: Dacă, după ce ai ascultat îndelung, păstrezi pentru tine cele asupra cărora te-ai îndoit, iar despre celelalte vorbeşti cu măsură, te vei feri de greşeli. Dacă, după ce ai privit îndelung, te ţii departe de ceea ce este periculos şi în cele ce ai de făcut nu te-avânţi să înfăptuieşti, atunci n-ai de ce să te căieşti. Dacă vorbele nu-ţi vor atrage vreo vină, iar faptele nu-ţi vor cere căinţă, astfel îţi vei primi răsplata, aşa cum doreşti.

2.19. Ai Gong întreabă: Cum să fac poporul să mă urmeze cu supunere? Maestrul răspunde: Pe cei ce urmează Calea dreaptă să îi aşezi mai presus decât pe cei ce o aleg pe cea strâmbă. Dacă pe cei drepţi îi...

pag. 22-23

   2.6. Meng Wubo întreabă ce este iubirea pentru părinte. Maestrul răspunde: Doar când e bolnav, copilul să-l facă pe părinte să se frământe pentru el.

2.7. You Zi întreabă: Ce înseamnă să-i respecţi pe părinţi? Maestrul răspunde: în ziua de azi înseamnă doar să-i hrăneşti. Dar câinii şi caii sunt şi ei îngrijiţi în acest fel. Dacă pentru părinţi nu ai şi veneraţie şi supunere, atunci cum mai pot fi deosebiţi de animale?

2.8. Zi Xia întreabă şi el ce este respectul filial. Maestrul răspunde: Totul e legat de felul în care ştii să fii reţinut când îl slujeşti pe cel respectat. E mai mult decât să faci în locul celor vârstnici ce este greu de făcut şi să le dai întâi lor din vin şi din bucate.

2.9. Maestrul spune: l-am vorbit lui Yan Hui o zi întreagă şi nu a avut vreo opoziţie la tot ce i-am spus; părea prost, atât era de supus. După ce s-a retras, rămas singur am cercetat şi am văzut că, de fapt, n-a făcut decât să-mi aplice învăţătura. Yan Hui nu este prost prin felul în care s-a purtat.

2.10. Maestrul spune: Vezi mai întâi ce vrea să facă, află apoi cauza acţiunii sale şi descoperă la ce rezultat a ajuns. Mai poate astfel felul de a fi al unui om să-ţi rămână de neînţeles?

2.11. Maestrul spune: Cel ce împrospătează ceea ce c vechi şi de acolo nouă învăţătură poate să deprindă, acela e demn şi altuia să-i dea sfaturi.

2.12. Maestrul spune: Omul ales nu este un vas de umplut, o simplă unealtă.

2.13. Zi Gong întreabă: Ce este Omul superior? Maestrul răspunde: Omul superior întâi laptuieşte şi apoi faptele vorbesc.

2.14. Maestrul spune: Omul superior este nepărtinitor. Caută să cuprindă tot, fără părtinire. Cel inferior e aplecat doar spre propria dreptate şi nu vede decât o parte a întregului.

2.15. Maestrul spune: Cel ce învaţă şi nu gândeşte nimic nu dobândeşte. Pe cel ce nu învaţă şi doar gândeşte mare pericol îl pândeşte.

2.16. Maestrul spune: Să te avânţi în cercetarea unei învăţături ciudate poate să-ţi facă rău, aşa că e mai bine să stai departe de acestea.

2.17. Maestrul spune: You1, trebuie să te învăţ ce înseamnă a cunoaşte. Când cunoşti ceva, atunci să arăţi că ţi-e cunoscut. Când nu cunoşti, necunoscut să-ţi rămână. Aceasta este cunoaşterea deplină.

2.18. Zi Zhang învaţă cum să obţină în noul său rang dregătoresc răsplată. Maestrul spune: Dacă, după ce ai ascultat îndelung, păstrezi pentru tine cele asupra cărora te-ai îndoit, iar despre celelalte vorbeşti cu măsură, te vei feri de greşeli. Dacă, după ce ai privit îndelung, te ţii departe de ceea ce este periculos şi în cele ce ai de făcut nu te-avânţi să înfăptuieşti, atunci n-ai de ce să te căieşti. Dacă vorbele nu-ţi vor atrage vreo vină, iar faptele nu-ţi vor cere căinţă, astfel îţi vei primi răsplata, aşa cum doreşti.

2.19. Ai Gong întreabă: Cum să fac poporul să mă urmeze cu supunere? Maestrul răspunde: Pe cei ce urmează Calea dreaptă să îi aşezi mai presus decât pe cei ce o aleg pe cea strâmbă. Dacă pe cei drepţi îi...

pag. 62-63

   9.13. Zi Gong întreabă: Dacă aţi avea un jad preţios, l-aţi ascunde într-o casetă spre păstrare sau aţi căuta pe cineva care prin vânzare să vă obţină un preţ bun?
Maestrul: Fireşte că l-aş vinde. Fireşte! Nu-s eu acela care tocmai aşteaptă un cumpărător?

9.14. Maestrul voia să se retragă în ţinutul Celor nouă triburi barbare - Jiu Yi.
Cineva a spus: Acolo unde totul este atât de înapoiat? Cum credeţi oare că o să puteţi trăi?
Maestrul spune: Locul unde se află un Om ales barbar nu se mai poate numi!

9.15. Maestrul spune: Doar după ce m-am întors din regatul Wei în Lu, muzica pentru Shi Jing a fost ordonată. Abia atunci hotărârea de a fi împărţită în Ode şi Imnuri a fost în fine luată.

9.16. Maestrul spune: Să-1 slujesc pe Principe şi pe demnitarul nobil în guvernare, iar în familie să-mi slujesc tatăl sau fratele mai mare. Să îndeplinesc cu pioşenie riturile funerare şi cumpătare să dovedesc atunci când beau. Dintre cerinţele acestea toate, pe care am ajuns să o ating oare?

9.17. Maestrul aflat pe malul unui râu spune: Să-ţi petreci ceasul vieţii, zi şi noapte, tot aşa, fără să-ţi întrerupi cugetarea!

9.18. Maestrul spune: N-am întâlnit vreodată pe cineva care să iubească Forţa Virtuţii tot atât de mult pe cât iubeşte frumuseţea femeii.

9.19. Maestrul spune: E ca atunci când vrei să înalţi un deal: dacă înainte să cari ultimul coş de pământ te-ai oprit, ştii că lucrul va rămâi ie pentru totdeauna neterminat. E ca atunci când vrei să astupi o groapă: dacă un singur coş de pământ ai răsturnat, ajunge să-ţi urmezi ţelul şi ai să reuşeşti.

9.20. Maestrul spune: Dintre cei ce mi-au sorbit vorbele atent, numai Yan Hui poate fi amintit.

9.21. Maestrul oftând după Yan Hui: Mare păcat că a murit! L-am văzut cum înainta cu învăţătura, dar cum ar fi ajuns la ţel n-am avut parte să-1 pot vedea!

9.22. Maestrul spune: Sunt şi mlădiţe care n-ajung să-nflorească, sunt şi flori care n-ajung să rodească.

9.23. Maestrul spune: Nu-1 trata pe cel mai mic decât tine cu uşurinţă. Poate într-o zi va ajunge să-ţi fie la fel. Dar dacă până la 40-50 de ani nu reuşeşte să facă să se vorbească de el, atunci poţi să nu-i mai acorzi importanţă.

9.24. Maestrul spune: Cum să nu urmezi o povaţă dreaptă? E nepreţuită dacă tragi din ea învăţăminte şi te-ndrepţi spre purtare înţeleaptă. Cum să nu te bucuri când auzi vorbe de încurajare? Sunt nepreţuite dacă le pricepi tâlcul, adică ceea ce a dus la încuviinţare. N-am ce să fac cu cei care ascultă poveţele, dar apoi nu-i vezi cu nimic îndreptaţi.

9.25. Maestrul spune: Cel mai important lucru e să fii credincios şi cuvântul dat să-ţi respecţi. Să nu legi prietenie cu cei ce nu-s de aceeaşi valoare cu tine. Dacă greşeşti să nu te temi să-ţi recunoşti greşeala şi să te îndrepţi.

9.26. Maestrul spune: Poţi lăsa mai degrabă Cele trei armate fără conducător, decât să-i obligi pe oamenii de rând să se despartă de propriile lor păreri.

9.27. Maestrul spune: Să stea, Iară să se ruşineze, îmbrăcat într-o robă veche  alături  de  cei  înveşmântaţi în blănuri  şi mătăsuri...

pag. 92-93

   Capitolul 14

   DESPRE CALEA OMULUI


14.1. Yuan Xian întreabă ce este ruşinea, dezonoarea.
Maestrul spune: Când statul e condus după Tao, aşa cum se cuvine, e foarte bine să fii dregător. Când statul nu-i condus cu înţelepciune, e ruşinos să fii dregător.
Xian: Se poate spune că a atins Virtutea cel care ambiţia, orgoliul, ura şi dorinţa egoistă şi le-a putut înfrâna?
Maestrul: Se poate spune că-i greu să fie întrecut, dar dacă este vorba chiar de Virtutea Supremă, nu pot şti nici eu.

14.2. Maestrul spune: Dacă un cărturar rămâne acasă pentru a duce o viaţă uşoară, nu e demn să fie numit nobil învăţat.

14.3. Maestrul spune: Când un stat e prin Tao guvernat, acţionează cu îndrăzneală şi vorbeşte direct. Când în stat lumina lui Tao ;i pierit, acţionează tot aşa, dar vorbeşte mai domolit.

14.4. Maestrul spune: Omul care are forţa Virtuţii e priceput la vorbe înţelepte, dar un bun vorbitor nu e neapărat un asemenea Om superior. Omul omenos e întotdeauna curajos, dar cel curajos nu e neapărat omenos.

14.5. Nan Gongkuo i se adresează Maestrului Kong: Yi era un bun arcaş, iar Ao un bun corăbier, dar niciunul n-a murit de
moarte bună. In schimb Yu şi Ji au trudit pe pământ şi au stăpânit lumea.
Maestrul nu răspunde. Abia după ce Nan Gongkuo s-a retras, spune: Cu adevărat Ales este omul acesta, căci îi venerează pe strămoşii care practicau Virtutea.

14.6. Maestrul spune: Un om nobil doar prin obârşia sa dar fără Virtutea Omeniei se mai găseşte. Dar om de rând care să aibă Virtutea Superioară nu se întâlneşte.

14.7. Maestrul spune: Pe cel pe care îl iubeşti, poţi să-l fereşti de muncă? Şi dacă cuiva îi eşti supus, devotat, poţi să nu-i mai dai învăţătură sau sfat?

14.8. Maestrul spune: Când era o poruncă de întocmit, demnitarul Pi Chen o compunea, Shi Shu o cerceta şi o comenta, ministrul de Externe Zi Yu o îmbunătăţea şi la sfârşit primul ministru Zi Chan, la Dong Li, o desăvârşea.

14.9. Cineva îl întreabă pe Maestru despre Zi Chan. Maestrul spune: Zi Chan este un om generos.
Este apoi întrebat despre Zi Xi. Maestrul doar exclamă: Oh, el! Când despre Guan Zhong este întrebat, răspunde: Ăsta da om! Le-a luat celor din familia Bo cetatea Pian cu trei sute de suflete şi cu toate că pe Bo Shi l-a sărăcit, acesta până la sfârşitul vieţii lui cu nimic nu l-a învinuit.

  • cartea a apărut în iulie 2017 la editura Cartex
  • traducător: Lucian Pricop
  • cartea cuprinde 136 pagini în format 13x20cm şi o greutate de 0.145 kg
  • ISBN: 978-606-8023-97-7
  • cartea a fost vizualizată de 212 ori începând cu data de 06.05.2011
Nu sunt păreri

Puteţi adăuga păreri doar dacă sunteţi autentificat.
  • Poşta Română
    10.00 lei
    Livrare prin Poşta Română, plata ramburs
    Termen de livrare: 2-4 zile lucrătoare
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în Bucureşti şi zone limitrofe (Bookurier)
    10.00 lei
    Bucureşti, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroeşti, Dudu, Măgurele, Mogoşoaia, Otopeni, Pantelimon, Popeşti Leordeni, Pipera, Roşu, Voluntari.
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în alte localităţi decât Bucureşti
    14.00 lei
    livrare prin curier rapid în orice localitate, confirmarea livrării se va face telefonic
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 200.00 lei

Nu sunt definite linkuri pentru această carte
carţi din acelaşi domeniu cu "Învăţăturile lui Confucius"
()
derulare
contact | termeni şi condiţii | © EuSunt.ro | ultima actualizare vineri, 11 august 2017
Cărţi vizualizate recent
toolbar
toolbar