Libraria Eu Sunt - libraria sufletului
intrare cont | creare cont | asistenţă
» EuSunt » Psihologia succesului sâmbătă, 22 iulie 2017 
căutare avansată
  căutare   OK
 
domenii
arte divinatorii astrologie budism creştinism dicţionare filosofie hinduism islamism iudaism literatură maeştri spirituali mitologie ocultism orientări spirituale paranormal psihologie taoism terapii yoga
 
 
index alfabetic
noutăţi în curând autori edituri titluri
 
 
newsletter

abonare
 
 
informaţii utile
asistenţă cum comand despre livrare cum plătesc despre EuSunt anunţuri
 
 
link-uri
link-uri parteneri
 

Psihologia succesului

autosugestie şi relaxare
de Irina Holdevici
Recomanda unui prieten Recomanda unui prieten
Psihologia succesului Imaginea mare preţ Eu Sunt: 25,00 lei


  buc.
alte modalităţi de comandă:

1. prin e-mail la comenzi@eusunt.ro

2. prin messenger la libraria_eusunt

3. telefonic la:
orange 0754.025.588
vodafone 0722.298.137
romtelecom 021.665.69.86

Detalii despre cartea Psihologia succesului

Lucrarea de faţă oferă cititorilor câteva metode simple de prevenire şi combatere a consecinţelor negative ale stresului. Acestea sunt: autosugestia, gândirea pozitivă, relaxarea şi autoprogramarea mentală. Sunt descrise în detaliu tehnici simple de autoreglare a stărilor psihice, tehnici pe care subiecţii le pot practica independent, fără a apela la serviciile unor cabinete de specialitate.
Ajutându-se singuri, aceştia vor face economie de timp, bani şi tranchilizante, evitând să devină pacienţii cabinetelor de psihoterapie sau psihiatrie.
Mai mult, aceste tehnici de autoreglare nu au doar un rol psihoprofilactic, de prevenire a producerii unor tulburări nevrotice şi psihosomatice, ci şi un rol autoinformativ, practicarea lor de către oamenii sănătoşi şi chiar de către sportivii de performanţă contribuind la creşterea eficienţei unor procese şi funcţii psihice (se obţine o mai bună concentrare a atenţiei, o memorie cu indicatori superiori, o voinţă mai puternică şi un echilibru emoţional de nivel superior) şi a randamentului în activitate.
Lucrarea se adresează tuturor celor care doresc să se autoperfecţioneze şi să fie sănătoşi, eficienţi, şi să aibă succes indiferent de domeniul de activitate.
Cuvânt înainte ... 7

Capitolul I. Ce este personalitatea? ... 11
1.1. Aspecte generale cu privire la personalitate ... 11
1.2. Teorii asupra personalităţii ... 14
1.3. Teorii psihanalitice asupra personalităţii ... 15
1.4. Teorii comportamentaliste asupra personalităţii ... 26
1.5. Teorii ierarhice sau factoriale ale personalităţii ... 34
1.6. Schema tipologică a lui Pfahler ... 38

Capitolul II. Personalitatea de succes - Psihologia campionului ... 41
2.1. Caracteristicile unui campion ... 41
2.2. Introversie-extraversie ... 44
2.3. Toleranţă la stres ... 46
2.4. Reactivitatea şi stabilitatea emoţională ...55
2.5. Nivelul intelectual ... 57
2.6. Forţa (tăria) caracterului ... 58
2.7. Dominanţa ... 59
2.8. încrederea în sine ... 60
2.9. Preocuparea faţă de aspectul exterior şi faţă de starea sănătăţii ... 60
2.10. Anxietatea ... 61
2.11. Anxietatea şi eficienţa activităţii ... 62
2.12. Nevrozismul ... 72
2.13. Agresivitatea ... 74
2.14. Modificări ale personalităţii sub influenţa practicării sportului ... 81
2.15. Trăsături de personalitate în funcţie de nivelul performanţei sportive ... 85

Capitolul III. Stresul psihic - dimensiune a vieţii cotidiene ... 91
3.1. Conceptul de stres psihic şi cauzele apariţiei acestuia ... 91
3.2. Factorii care influenţează reacţia individului la stres ... 109
3.3. Strategii de adaptare la situaţiile stresante ... 117

Capitolul IV. Relaxarea - o cale spre sănătate şi eficienţă ... 139
4.1. Tipuri şi metode de relaxare ... 140
4.2. Antrenamentul autogen ... 151
4.3. Mecanismele relaxării ... 167

Capitolul V. Respiraţia şi relaxarea ... 180
5.1. Respiraţie şi sănătate ... 180
5.2. Tipuri de respiraţie ... 183
5.3. Exerciţii de respiraţie pentru menţinerea stării de sănătate şi creşterea randamentului în activitate ... 189
5.4. Câteva îndrumări metodice pentru practicarea exerciţiilor de gimnastică respiratorie ... 196
5.5. Program de gimnastică respiratorie pentru creşterea eficienţei în activitate ... 198
5.6. Respiraţia şi comportamentul eficient ... 200
5.7. Respiraţie şi destindere ... 204
5.8. Respiraţie şi autosugestie ... 219

Capitolul VI. Antrenamentul mental - Psihoterapie scurtă şi tehnică de autoreglare a stărilor psihice ... 231

Capitolul VII. Sistemul Hatha-Yoga ... 241
7.1. Definirea şi importanţa sistemului Hatha-Yoga ... 241
7.2. Poziţiile corpului ... 250
7.3. Respiraţia ... 271
7.4. Câteva exerciţii de respiraţie ... 276
7.5. Concentrarea atenţiei ... 279
7.5. Regimul alimentar ... 283
7.6. Cum se pot aplica unele elemente de Hatha-Yoga în pregătirea sportivilor de performanţă ... 286

Capitolul VIII. Relaxarea şi autoprogramarea mentală ... 290
8.1. Tehnici de autoprogramare psihică ... 296
8.2. Program N.L.P. pentru abandonarea fumatului (Graham, 1990) ... 328
8.3. Relaxarea în rezolvarea situaţiilor conflictuale ... 333
8.4. Tehnica raţional-intuitivă de rezolvare a conflictelor (Graham-Scott, 1990) ... 335
8.5. Modalităţi de de depăşire a două surse majore de conflict ... 344
8.6. Strategia de a face faţă mâniei şi anxietăţii în situaţii conflictuale ... 353

Bibliografie selectivă ... 361

pag. 17

   Extrăgând energia din resursele id-ului, ego-ul analizează ce se petrece în mediul înconjurător şi elaborează comportamente operaţionale pentru a satisface solicitările id-ului. El este cel care funcţionează pe baza gândirii logice şi face tot posibilul pentru a asigura individului o existenţă sănătoasă. In măsura în care cerinţele, tendinţele şi pulsiunile id-ului pot fi satisfăcute fără a-l pune pe individ în pericol, ego-ul permite împlinirea lor. Dar, atunci când satisfacerea acestor pulsiuni ameninţă ca individul să fie rejectat de către societate sau să ajungă la închisoare, ego-ul reprimă aceste pulsiuni sau permite satisfacerea lor pe o cale ocolită, substitutivă, socialmente acceptabilă.
   Super-ego-ul (super-eul). Lupta constantă a ego-ului de a satisface pulsiunile inconştiente ale id-ului, fără a permite ca acestea să distrugă individul, este sprijinită de un aliat puternic, care pune însă unele probleme. Aceasta este cea de-a treia partea psihicului în concepţia lui Freud, denumită super-ego. Ea reprezintă partea morală, sentimentul binelui şi răului şi este dobândită prin învăţarea socială încă din copilărie.
   Ca şi id-ul, super-ego-ul este în bună măsură inconştient, exercitând o mai mare influenţă asupra comportamentului nostru decât ne închipuim. Acesta este în mare parte...

pag. 17

   Extrăgând energia din resursele id-ului, ego-ul analizează ce se petrece în mediul înconjurător şi elaborează comportamente operaţionale pentru a satisface solicitările id-ului. El este cel care funcţionează pe baza gândirii logice şi face tot posibilul pentru a asigura individului o existenţă sănătoasă. In măsura în care cerinţele, tendinţele şi pulsiunile id-ului pot fi satisfăcute fără a-l pune pe individ în pericol, ego-ul permite împlinirea lor. Dar, atunci când satisfacerea acestor pulsiuni ameninţă ca individul să fie rejectat de către societate sau să ajungă la închisoare, ego-ul reprimă aceste pulsiuni sau permite satisfacerea lor pe o cale ocolită, substitutivă, socialmente acceptabilă.
   Super-ego-ul (super-eul). Lupta constantă a ego-ului de a satisface pulsiunile inconştiente ale id-ului, fără a permite ca acestea să distrugă individul, este sprijinită de un aliat puternic, care pune însă unele probleme. Aceasta este cea de-a treia partea psihicului în concepţia lui Freud, denumită super-ego. Ea reprezintă partea morală, sentimentul binelui şi răului şi este dobândită prin învăţarea socială încă din copilărie.
   Ca şi id-ul, super-ego-ul este în bună măsură inconştient, exercitând o mai mare influenţă asupra comportamentului nostru decât ne închipuim. Acesta este în mare parte...

pag. 114-115

   Poate cea mai puternică şi mai chinuitoare stare afectivă produsă de stres este anxietatea, definită psihopatologic ca teamă difuză, fără obiect bine precizat. Anxietatea, ca stare afectivă, are o serie de particularităţi, dintre care amintim:
   - caracterul anticipatorul: teama se referă la un eveniment ameninţător din viitor, eveniment mai curând de natură psihologică decât fizică;
   - caracterul predominant simbolic şi ambiguu al pericolului potenţial de care se crede ameninţat subiectul.
   Prin aceste caracteristici anxietatea se deosebeşte de frică, trăire emoţională cu caracter imediat şi concret, ea caracterizându-se pe plan subiectiv printr-un sentiment difuz, de teamă şi disconfort legat de un posibil pericol.
   Anxietatea se deosebeşte de alte stări emoţionale produse de stres prin caracterul ei vag, nelimitat. Astfel, de pildă, în cazul reacţiei de mânie sursa generatoare de frustraţie este clar definită (un adversar, o situaţie percepută ca nedreaptă), individul simţind nevoia imperioasă de a ataca şi distruge sursa producătoare de stres. Atunci când agresivitatea este inhibată datorită faptului că individul nu se simte suficient de puternic pentru a înlătura stimulul care îl provoacă sau deoarece agresivitatea contravine normelor interne de conduită învăţate, individul supus stresului poate trăi o stare de anxietate care are la bază reacţia agresivă refulată.
   în cazul stării depresive, persoana consideră situaţia în care se află ca fiind fără speranţă sau trăieşte sentimentele autodevalorizării sau culpabilităţii, simţindu-se responsabilă pentru producerea respectivei situaţii sau pentru deznodământul acesteia. Specific acestor trăiri este starea de disperare, individul fiind incapabil să se mai bucure de viaţă ca înainte şi să facă eforturi pentru a ieşi din situaţia respectivă.
   Deşi frecvent stările emoţionale produse de stres au, datorită intensităţii lor, un caracter dezadaptativ, există şi cazuri în care acesta mobilizează şi pune în acţiune resurse adaptative nebănuite de forţa fizică şi psihică ale organismului.
   Doar atunci când posibilităţile subiectului sunt depăşite de solicitări şi acesta nu mai găseşte mijloace adecvate de a-şi rezolva problemele apar aşa-numitele reacţii dezadaptative la stres.
   în afară de bolile psihosomatice şi de tulburările nevrotice care reprezintă consecinţe mai severe ale stresului, situaţiile stresante pot perturba eficienţa în activitate a persoanei şi aceasta din două motive:

pag. 181-182

   Respiraţia superficială şi incorectă reduce vitalitatea, predispune la îmbolnăviri şi practic scurtează viaţa omului.
   Animalele şi copiii nou-născuţi au în mod natural un sistem corect de respiraţie. De asemenea, omul primitiv, a cărui existenţă se desfăşura în contact direct cu natura, nu avea nevoie să reînveţe să respire. Vânătoarea, pescuitul, muncile câmpului, viaţa în aer liber îi furnizau acestuia din plin posibilităţi de mişcare, fapt ce contribuia în mod spontan la formarea unui tip de respiraţie corect. Faptul că adultul civilizat şi-a pierdut în mare măsură deprinderile de respiraţie naturală a produs o serie de dereglări în buna funcţionare a organismului acestuia.
   Omul modern are posibilitatea de a exercita o influenţă binefăcătoare asupra aparatului respirator prin intermediul activităţilor sportive. Din păcate însă, foarte puţini adulţi practică în mod sistematic exerciţiile fizice, chiar dacă în copilărie sau tinereţe au fost sportivi.
   O soluţie pentru remedierea acestei deficienţe este practicarea gimnasticii respiratorii. Primul pas spre respiraţia corectă este stăpânirea acesteia, controlul ei conştient, transformarea respiraţiei dintr-un act automatizat într-un act conştient, voluntar.
   O regulă de bază a respiraţiei corecte şi eficiente este respiraţia pe nas. Este cunoscut faptul că aparatul respirator este astfel constituit încât să se poată respira atât pe nas, cât şi pe gură. Respiraţia pe nas este, însă, fiziologică şi sănătoasă, la nivelul căilor nazale asigurându-se filtrarea şi încălzirea aerului care pătrunde în plămâni. Din acest motiv, majoritatea exerciţiilor de gimnastică respiratorie implică respiraţia pe nas şi doar în unele cazuri inspiraţie pe nas şi expiraţie pe gură.
   Un element important de care trebuie să ţinem seama în execuţia unor exerciţii de gimnastică respiratorie este ritmarea acesteia, execuţia unei respiraţii ciclice. Respiraţia ciclică cuprinde două etape importante: inspiraţia şi expiraţia. în multe exerciţii de educare a respiraţiei sunt introduse faze de oprire a respiraţiei, de apnee, care poate să urmeze după inspiraţie şi după expiraţie. Pentru însuşirea unei respiraţii ritmice este absolut necesară o poziţie comodă cu coloana vertebrală dreaptă, această poziţie putând fi culcat pe spate, sau şezând sau stând cu spatele drept.
   Observaţiile empirice şi cercetările ştiinţifice au demonstrat faptul că apneea voluntară are un efect pozitiv asupra funcţiei respiratorii. Astfel, apneea contribuie la amplificarea...

pag. 282

   d) Exerciţiu de relaxare imaginativă (după Jencks, 1977)
   "Imaginaţi-vă un boboc de floare de lotus în interiorul corpului dumneavoastră, situat undeva sub diafragmă, aproximativ la nivelul ombilicului. Floarea, atunci când e închisă, seamănă cu cele două palme împreunate. în timpul expiraţiei imaginaţi-vă că petalele se deschid încetişor, până când floarea rămâne complet deschisă. Imaginaţi-vă ca floarea de lotus pluteşte pe o apă liniştită. Admiraţi frumuseţea florii. Imaginaţi-vă că sunteţi floarea care pluteşte pe apă. Observaţi frumuseţea petalelor albe, care strălucesc în soare. Imaginaţi-vă că floarea înmagazinează energie de la soare. Căutaţi să simţiţi energia acumulată de floare. Energia parcă vibrează. Percepeţi această energie în timpul inspiraţiei şi expiraţiei. Imaginaţi-vă apoi că în timpul inspiraţiei petalele se strâng din nou. în timp ce se închid ele absorb, parcă, energia şi vitalitatea căpătate de la soare. Imaginaţi-vă că acumulaţi în organism această energie. Lăsaţi petalele să se deschidă din nou în timpul expiraţiei, încercaţi să vă induceţi o stare de calm, seninătate, încredere în sine, linişte. Repetaţi exerciţiul de închidere şi deschidere a petalelor de câteva ori, urmărind mental inspiraţia şi expiraţia."

pag. 356-357

   1. Tehnica de autoprotejare constă în aceea că subiectul îşi imaginează un zid de energie pozitivă alb-strălucitoare care îl înconjoară şi ţine la distanţă valurile de energie care provin de la persoana negativă.
   Orientalii descriu această tehnică sub denumirea de "aură de protecţie".
   2. Atunci când persoana este excesiv de negativă şi condiţiile permit acest lucru, metoda cea mai bună este să rupem relaţia, mai ales dacă analiza mentală ne spune că preţul pe care trebuie să-l plătim pentru a o păstra este prea mare. în cazul în care relaţia nu se poate rupe total, este indicată reducerea contactelor cu persoana respectivă.
   3. O altă strategic care s-a dovedit eficientă în situaţiile de conflict este detaşarea de situaţie, subiectul fiind instruit să nu acorde situaţiei o semnificaţie personală. Astfel, comportamentul negativ sau provocator al altei persoane nu este neapărat îndreptat spre noi. Este posibil ca respectivul individ să aibă o problemă personală. Este deci indicat să ne spunem în gând: "e problema lui". Această strategie este valabilă mai ales în cazul întâlnirilor accidentale, când cineva are deja o problemă şi apariţia unei alte persoane îi declanşează un răspuns agresiv. Această strategie îl face pe cel care o practică să-şi păstreze o bună imagine de sine şi în acelaşi timp menţine deschisă posibilitatea de a continua o relaţie bună cu persoana care s-a comportat faţă de el ostil în mod accidental.

   Tehnica revanşei mentale.
   Este o strategie care dă rezultate doar la anumiţi  subiecţi, care se simt uşuraţi dacă îşi imaginează cum se răzbună pe cel care i-a supărat, în timp ce la alţi subiecţi această strategie nu face decât să amplifice frustrarea şi mânia. Deci această tehnică trebuie utilizată cu prudenţă.
   Strategia constă în a imagina mental cum energia negativă produsă de situaţia frustrantă este dirijată spre persoana care a comis nedreptatea, procesul de imaginare fiind însoţit de trăirea unui puternic sentiment de uşurare.
   într-o altă variantă subiectul poate imagina scene în care se răzbună pe cel care i-a produs supărarea, sau poate realiza acţiuni simbolice de revanşă, ca de pildă să scrie o scrisoare dură adversarului, fără însă a o expedia.
   Depăşirea stărilor de frică şi a conflictelor interioare.
   Temerile şi conflictele interioare ne împiedică adesea să reacţionăm adecvat într-o situaţie conflictuală, fapt ce produce frustraţie şi resentimente, îngreunând comunicările viitoare şi amplificând conflictele.

  • cartea a apărut în mai 2011 la editura Universitară, în cadrul colecţiei Psihologie
  • cartea cuprinde 368 pagini în format 10.5x17.5cm şi o greutate de 0.205 kg
  • ISBN: 978-973-749-897-7
  • cartea a fost vizualizată de 3010 ori începând cu data de 06.05.2011
Nu sunt păreri

Puteţi adăuga păreri doar dacă sunteţi autentificat.
  • Poşta Română
    10.00 lei
    Livrare prin Poşta Română, plata ramburs
    Termen de livrare: 2-4 zile lucrătoare
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în Bucureşti şi zone limitrofe (Bookurier)
    10.00 lei
    Bucureşti, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroeşti, Dudu, Măgurele, Mogoşoaia, Otopeni, Pantelimon, Popeşti Leordeni, Pipera, Roşu, Voluntari.
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în alte localităţi decât Bucureşti
    14.00 lei
    livrare prin curier rapid în orice localitate, confirmarea livrării se va face telefonic
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 200.00 lei

Nu sunt definite linkuri pentru această carte
carţi de acelaşi autor cu "Psihologia succesului"
carţi din acelaşi domeniu cu "Psihologia succesului"
(psihologie > aplicată, psihologie > dezvoltare personală)
derulare
Tu eşti placebo - CD
Tu eşti placebo - CD
(dezvoltare personală)
Îngerii abundenţei
Îngerii abundenţei
(dezvoltare personală)
Învaţă să câştigi timp!
Învaţă să câştigi timp!
(dezvoltare personală)
O poveste magică - CD
O poveste magică - CD
(dezvoltare personală)
Pregătit pentru succes
Pregătit pentru succes
(dezvoltare personală)
Singura minte
Singura minte
(dezvoltare personală)
Totul este bine
Totul este bine
(dezvoltare personală, general)
DA!
DA!
(dezvoltare personală)
O călătorie dincolo de moarte
O călătorie dincolo de moarte
(dezvoltare personală)
De ce m-am îmbolnăvit?
De ce m-am îmbolnăvit?
(dezvoltare personală, general)
Cele cinci limbaje ale scuzelor
Cele cinci limbaje ale scuzelor
(cuplu, dezvoltare personală)
Remedii lente
Remedii lente
(dezvoltare personală)
contact | termeni şi condiţii | © EuSunt.ro | ultima actualizare vineri, 21 iulie 2017
Cărţi vizualizate recent
toolbar
toolbar