Libraria Eu Sunt - libraria sufletului
intrare cont | creare cont | asistenţă
» EuSunt » Shiva miercuri, 18 octombrie 2017 
căutare avansată
  căutare   OK
 
domenii
arte divinatorii astrologie budism creştinism dicţionare filosofie hinduism islamism iudaism literatură maeştri spirituali mitologie ocultism orientări spirituale paranormal psihologie taoism terapii yoga
 
 
index alfabetic
noutăţi în curând autori edituri titluri
 
 
newsletter

abonare
 
 
informaţii utile
asistenţă cum comand despre livrare cum plătesc despre EuSunt anunţuri
 
 
link-uri
link-uri parteneri
 

Shiva

legenda marelui zeu, povestiri şi învățături din Shiva Mahapurana
de Mataji Devi Vanamali
Recomanda unui prieten Recomanda unui prieten
Shiva Imaginea mare preţ Eu Sunt: 32,00 lei

preţ listă: 40,00 lei

reducere:
8,00 lei (20,00%)

  buc.
alte modalităţi de comandă:

1. prin e-mail la comenzi@eusunt.ro

2. prin messenger la libraria_eusunt

3. telefonic la:
orange 0754.025.588
vodafone 0722.298.137
romtelecom 021.665.69.86

Detalii despre cartea Shiva

În amețitoarea galaxie de zei a panteonului hindus, Shiva iese în evidență ca fiind cel mai vechi și cel mai iubit. În zorii creației cosmosului, cu mult înainte de crearea omului, el a apărut sub forma arcașului divin, ce avea arcul îndreptat spre Absolutul cel nerevelat. Lumea este terenul lui de vânătoare. Universul răsună de prezența sa. El este atât sunetul, cât și ecoul. El este atât vibrația intangibilă, cât și substanța infinitezimală. El este atât ruginiul frunzelor uscate, cât și verdele lucios al ierbii încolțite. El este atât barcagiul care ne poartă pe fluviul vieții către moarte, cât și cel care ne eliberează de ciclul renașterilor și ne conferă nemurirea. El apucă, susține, dă drumul și eliberează. El este atât boala, cât și distrugătorul bolii. El este hrana, cel care ne hrănește, cât și procesul hrănirii.
Maiestuozitatea și puterea sa divină sunt reprezentate prin descrieri simbolice și totodată extrem de realistice, prezentând atât o imagine impresionantă, îndepărtată, distantă și rece în fortăreața sa retrasă din munții Himalaya, cât și una apropiată, binevoitoare și iubitoare, un simbol viu și vibrant al Absolutului.
Cuvânt înainte ... i
Introducere ... v

PARTEA ÎNTÂI

IPOSTAZELE DIVINE ALE LUI SHIVA


1 Marele zeu universal ... 5
2 Creaţia ... 19
3 Sandhya, steaua vesperală ... 41
4 Promisiunea lui Durga ... 51
5 Shiva o curtează pe Sati ... 61
6 Sati şi Shiva ... 73
7 Yajna lui Daksha ... 85
8 Mânia lui Shiva ... 99
9 Parvati îl căută pe Domnului inimii ei ... 111
10 înfrângerea lui Kama ... 123
11 Asceza lui Parvati ... 133
12 Nunta cosmică ... 149
13 Cuplul cosmic ... 161
14 Karttikeya îl învinge pe demon ... 175
15 Ganesha, cel care îndepărtează obstacolele ... 187
16 Cele trei cetăţi demonice ... 203
17 Căderea demonilor ... 215
18 Smântânirea Oceanului de Lapte ... 233
19 Coborârea fluviului Gange ... 249
20 Distrus de propria-i mână ... 259
21 Markandeya şi Agnisvara ... 265
22 Manifestările lui Shiva ... 277
23 Shiva, preaiubitul ... 297
24 Cele douăsprezece jyotirlinga-uri ... 307

PARTEA A DOUA

DEVOŢII LUI SHIVA


25 Adoratorii lui Shiva ... 327
26 Cei patru sfinţi ... 337
27 Adoratorii frenetici ... 361
28 Adoratoarele lui Shiva ... 373

Epilog ... 383
Apencide 1 - Metode de adorare a Măreţului Shiva ... 389
Apendice 2 - Numele lui Shiva ... 390
Apendice 3 - Numele altor caractere din panteonul hindus ... 392
Apendice 4 - Lista alfabetică a mantra-elor folosite în această carte ... 397
Invocaţii vedice pentru pacea lumii ... 399

pag. 10-11

   Pentru brahmani, casta preoţilor ortodocşi, a fost destul de greu să accepte acest zeu sălbatic şi înspăimântător. Aidoma regelui-preot Daksha, ei l-au privit cu dispreţ şi au refuzat să îi consacre vreo parte a yajna-elor (focuri sacrificiale) pe care le realizau pentru ceilalţi zei. Povestea lui Daksha şi a focului său sacrificial yaga sau yajna ne arată cum doar prin puterea adevărului, care este adevărul întregii creaţii, Shiva a ajuns să fie acceptat drept Zeul Suprem. El transcende dualitatea dintre bine şi rău, dintre corect şi greşit, dintre favorabil şi nefavorabil.
   Sanatana Dharma, străvechiul cod religios şi moral al hinduşilor, forţează din când în când mintea umană să înţeleagă şi să accepte că Divinul este tot ceea ce există, atât ceea ce este curat cât şi ceea ce este murdar, atât ce este pur cât şi ce este impur, atât ce este favorabil, cât şi ce este nefavorabil. Acelaşi cod care ne-a dat sistemul castelor, ne-a dat de asemenea şi imaginea lui Shiva cel nonconformist, care a contestat toate codurile sociale şi a căutat un adevăr ce se află dincolo de orice dualitate. Nu există niciun lucru şi nicio fiinţă despre care să se poată spune că este de neacceptat pentru Shiva. Divinul acceptă orice creatură, indiferent cât de urâtă ori de diformă este ea. Toate riturile şi ritualurile realizate de oameni pentru a găsi pe bâjbâite o cale către divinitate, trebuie să fie acceptate de către Divin, întrucât chiar şi acestea vin doar de la El. Shiva este simbolul acestei universalităţi ce include totul şi care este specifică pentru viziunea hindusă asupra divinului, iar astfel brahmanii au fost forţaţi să îl accepte în spaţiul credinţelor lor conservatoare. La vremea la care au fost scrise Upanishade-le, Shiva devenise deja o zeitate de prim rang. Deşi la începuturi a fost considerat a fi impur şi nefavorabil, el a ajuns mai apoi să fie cunoscut drept Shiva, cel plin de bunăvoinţă. El a devenit inspiratorul dansului şi al artei dramatice şi a fost o figură preferată de mulţi pictori şi sculptori.
   în cadrul trinităţii hinduse sau Trimurti, Brahma este Creatorul, Vishnu este Susţinătorul, iar Shiva este Distrugătorul. Cu toate acestea, shivaismul siddhănta4 nu acceptă ideea că Shiva ar fi doar una dintre faţetele lui Trimurti. Pentru ei, el este Supremul Brahman, căruia atât Vishnu cât şi Brahma i se supun. El este numit Stăpânul sau Pati, având cele cinci funcţii importante ale divinităţii: creaţia, menţinerea, distrugerea, iluzia şi graţia. Sufletul omenesc este numit creatura sau pashu, care este legată cu laţul legăturilor sau al constrângerilor sau pasha. Această legătură constă din trei tipuri de impurităţi: prima este ignoranţa primordială, avidya. Următoarea care apare este condiţionarea ce provine din acţiunile noastre, karma mala. Iar ultima este impuritatea generată de ataşamentul faţă de lume, maya mala.
   Pentru a elimina ultimele două tipuri de impurităţi, sunt prescrise patru modalităţi de abordare. Prima este calea slujitorului, dasa marga. Aceasta constă în realizarea unor acte exterioare de adorare, cum ar fi culegerea unor flori pentru adorare, curăţarea podelei templului şi aşa mai...

pag. 10-11

   Pentru brahmani, casta preoţilor ortodocşi, a fost destul de greu să accepte acest zeu sălbatic şi înspăimântător. Aidoma regelui-preot Daksha, ei l-au privit cu dispreţ şi au refuzat să îi consacre vreo parte a yajna-elor (focuri sacrificiale) pe care le realizau pentru ceilalţi zei. Povestea lui Daksha şi a focului său sacrificial yaga sau yajna ne arată cum doar prin puterea adevărului, care este adevărul întregii creaţii, Shiva a ajuns să fie acceptat drept Zeul Suprem. El transcende dualitatea dintre bine şi rău, dintre corect şi greşit, dintre favorabil şi nefavorabil.
   Sanatana Dharma, străvechiul cod religios şi moral al hinduşilor, forţează din când în când mintea umană să înţeleagă şi să accepte că Divinul este tot ceea ce există, atât ceea ce este curat cât şi ceea ce este murdar, atât ce este pur cât şi ce este impur, atât ce este favorabil, cât şi ce este nefavorabil. Acelaşi cod care ne-a dat sistemul castelor, ne-a dat de asemenea şi imaginea lui Shiva cel nonconformist, care a contestat toate codurile sociale şi a căutat un adevăr ce se află dincolo de orice dualitate. Nu există niciun lucru şi nicio fiinţă despre care să se poată spune că este de neacceptat pentru Shiva. Divinul acceptă orice creatură, indiferent cât de urâtă ori de diformă este ea. Toate riturile şi ritualurile realizate de oameni pentru a găsi pe bâjbâite o cale către divinitate, trebuie să fie acceptate de către Divin, întrucât chiar şi acestea vin doar de la El. Shiva este simbolul acestei universalităţi ce include totul şi care este specifică pentru viziunea hindusă asupra divinului, iar astfel brahmanii au fost forţaţi să îl accepte în spaţiul credinţelor lor conservatoare. La vremea la care au fost scrise Upanishade-le, Shiva devenise deja o zeitate de prim rang. Deşi la începuturi a fost considerat a fi impur şi nefavorabil, el a ajuns mai apoi să fie cunoscut drept Shiva, cel plin de bunăvoinţă. El a devenit inspiratorul dansului şi al artei dramatice şi a fost o figură preferată de mulţi pictori şi sculptori.
   în cadrul trinităţii hinduse sau Trimurti, Brahma este Creatorul, Vishnu este Susţinătorul, iar Shiva este Distrugătorul. Cu toate acestea, shivaismul siddhănta4 nu acceptă ideea că Shiva ar fi doar una dintre faţetele lui Trimurti. Pentru ei, el este Supremul Brahman, căruia atât Vishnu cât şi Brahma i se supun. El este numit Stăpânul sau Pati, având cele cinci funcţii importante ale divinităţii: creaţia, menţinerea, distrugerea, iluzia şi graţia. Sufletul omenesc este numit creatura sau pashu, care este legată cu laţul legăturilor sau al constrângerilor sau pasha. Această legătură constă din trei tipuri de impurităţi: prima este ignoranţa primordială, avidya. Următoarea care apare este condiţionarea ce provine din acţiunile noastre, karma mala. Iar ultima este impuritatea generată de ataşamentul faţă de lume, maya mala.
   Pentru a elimina ultimele două tipuri de impurităţi, sunt prescrise patru modalităţi de abordare. Prima este calea slujitorului, dasa marga. Aceasta constă în realizarea unor acte exterioare de adorare, cum ar fi culegerea unor flori pentru adorare, curăţarea podelei templului şi aşa mai...

pag. 76-77

   însă la un moment dat, când sezonul ploios al musonului tocmai începuse, Sati i s-a plâns lui Shiva: "O, preaiubitul meu soţ, acesta este cel mai neplăcut anotimp pentru rătăcitori ca noi, care nu avem un sălaş al nostru. Aceste bubuituri înfricoşătoare şi fulgerele strălucitoare mă înspăimântă. Nici soarele şi nici luna nu se mai văd pe cer. Uriaşii cedrii de Himalaya, devadaru, se prăbuşesc la pământ trosnind. Ziua pare să fie noapte. Şi priveşte-mi trupul, sfâşiat de grindina nemiloasă ce a căzut asupra mea. Doar păunii se bucură de sunetul tunetelor şi dansează plini de încântare. în acest anotimp până şi corbii şi păsările chakora îşi fac cuib. Noi suntem singurii care nu avem o casă a noastră. O, preaiubitul meu Stăpân, te implor, găseşte un sălaş şi pentru noi cât mai degrabă."
   Auzind aceste cuvinte ale lui Sati, Shiva a spus: "O, preaiubita mea! Fie după cum doreşti. Alege un loc care este pe placul tău şi acolo vom face un sălaş pentru tine. Ai vrea să fie pe Muntele Meru, acolo unde îşi au sălaşul şi zeii? Sau poate îţi place mai mult Kasi? Spune-mi unde ţi-ar place şi acel loc va fi al tău, de îndată. Frumuseţea ta o va întrece pe cea a fecioarelor celeste şi le va face să roşească. Sau poate ţi-ar place să rămâi în tărâmul lui Himavan, regele Munţilor Himalaya, dimpreună cu femeile munţilor şi fiicele naga-şilor, care să te slujească?" Până şi animalele de pradă sunt paşnice acolo, întrucât este sălaşul multor înţelepţi şi sfinţi. Sau poate vrei să locuieşti pe Kailasa, muntele meu, în apropiere de sălaşul lui Kubera, zeul bogăţiei? Alege, orice ar fi, şi dorinţa ţi se va împlini."
   Sati a ales să meargă în ţinutul lui Himavan, prin urmare Măreţul Stăpân a luat-o acolo şi i-a făcut un sălaş al ei, şi a rămas împreună cu ea vreme de mulţi ani divini. El nu s-a săturat niciodată de prezenţa ei, iar ea a fost mereu încântată de prezenţa lui. Măreţul Shiva, care îşi găsea deliciul doar în Şinele Divin, Atman, îşi găsea acum deliciul doar în Sati, preaiubita inimii sale. Zi şi noapte ei se priveau plini de iubire în ochi, uitând de lume, cufundaţi în iubirea lor.
   Dar într-o zi Sati s-a desprins din îmbrăţişarea lui şi a început să îi pună anumite întrebări, la care doar el ar fi putut să-i răspundă. Şi ea a făcut aceasta din iubire pentru lume, deoarece ea era Mama Divină care cunoştea toate dorinţele şi nevoile creaturilor.
   Sati a întrebat atunci: "O, Shiva, tu care eşti marele yoghin! Aş dori să cunosc acel principiu prin care orice creatură se poate elibera din strânsoarea suferinţei ei. Ce anume ar putea să îi ajute pe oameni să se elibereze din strânsoarea legăturilor lumeşti şi să atingă tărâmul celest?"
   "O, Sati, minunata mea zeiţă, ascultă cu mare atenţie, căci îţi voi împărtăşi cunoaşterea care va putea elibera toate sufletele înlănţuite. O, zeiţă, să ştii că suprema cunoaştere constă în experimentarea Adevărului Suprem, Eu sunt Brahman, Aham Brahmasmi. O minte perfect purificată, nu-şi va mai aduce aminte nimic altceva. Acest tip de conştiinţă este foarte rară în această lume. Dar, preaiubita mea, adu-ţi aminte că eu însumi sunt Supremul Brahman, aşa cum este şi Vishnu. Devoţiunea profundă faţă de el sau faţă de mine este cea mai uşoară cale de a atinge eliberarea spirituală. Suprema devoţiune...

pag. 192-193

   La un moment dat în copilăria sa, Ganesha aidoma oricărui copil năzdrăvan se juca cu o pisică. Ghiduş, el a tras-o de coadă şi apoi a târât pisica prin noroi. Animalul a scos un strigăt de durere şi s-a făcut nevăzut. Ganesha s-a întors apoi în grabă la mama lui şi s-a cuibărit la pieptul ei. Dar spre uluirea lui, veşmintele mamei sale erau murdărite cu noroi, iar ochii ei erau plini de lacrimi. îngrijorat, a întrebat-o ce anume o supărase, iar Parvati l-a învăţat atunci o lecţie importantă despre unitatea întregii vieţi. "Chiar tu m-ai supărat", i-a spus Parvati.
   "Cum aş fi putut? Nu am făcut nicicând ceva ce să te supere."
   "Nu m-ai tras oare chiar tu de coadă, după care m-ai târât prin noroi?" l-a întrebat Parvati. Abia atunci Ganesha a înţeles marele adevăr că orice rău făcut vreunei creaturi era echivalent cu un rău făcut chiar mamei sale, care era de asemenea şi Mama Cosmică.
   înainte de a merge mai departe în povestea lui Ganesha, ar fi bine să explorăm înţelesul formei şi originii sale. Parvati este Shakti, forţa Măreţului Zeu Shiva, cel Suprem. Ganesha provine din ceea ce Parvati şi-a curăţat de pe trup. Astfel, el reprezintă conştiinţa ce evoluează din materie şi care se expansionează către cea mai înaltă stare de libertate spirituală. în forma lui Ganesha se descoperă simbolul vieţii care apare din pământ şi al conştiinţei ce se iveşte din chiar sânul materiei. Ganesha reprezintă forţa spirituală iniţiatoare ce stă la baza a tot, şi tocmai de aceea el este cel care trebuie adorat mai întâi de toate. El este prima literă din alfabetul zeilor. El este de asemenea forţa spirituală iniţiatoare de pe fiecare stadiu al evoluţiei. Dacă privim cu atenţie la imaginea sa, ce îi prezintă trompa încovoiată, putem vedea imaginea mantra-ei sacre AUM. Imaginea lui Ganesha simbolizează ideea vieţii care se iveşte din pământ şi ivirea conştiinţei din materie. Forma sa duală de animal şi om indică propria noastră aspiraţie de a atinge nivelul supramental, nivel care se află deasupra naturii inferioare, animale, din om. Ganesha sau Ganapati este conducătorul sau domnul gana-şilor, care sunt forţele subtile, obstructive ale universului. Şi întrucât el este conducătorul lor, el este de asemenea şi Vignesvara, Domnul care înlătură toate impedimentele sau forţele obstructive ce acţionează ca un obstacol în calea progresului nostru spiritual. în fiinţa umană, el îşi are sălaşul în muladhara chakra, la baza coloanei vertebrale, conţinând forţele spirituale în forma lor potenţială. Kundalini Shakti se poate trezi doar atunci când Ganesha conferă graţia sa.
   Vehiculul lui Ganesha este un şoarece şi aceasta este cât se poate de surprinzător. Este greu de imaginat figura uriaşului elefant care stă aşezat pe spatele unui şoricel! Care să fie înţelesul acestei reprezentări? Un şoarece se iveşte din pământ şi se ascunde în vizuini şi găuri săpate în pământ. Conform credinţei indiene, conştiinţa pătrunde până şi în cel mai mic fir de nisip. Ea ajunge să atingă stadiul inteligenţei de abia după ce a trecut prin multe forme rudimentare. Şoarecele este un simbol care se potriveşte foarte bine pentru a reprezenta acest aspect. El are o inteligenţă primitivă închisă în ignoranţă şi astfel este mereu neliniştit, agitat şi neastâmpărat.
   Pe de altă parte, elefantul este simbolul forţei şi înţelepciunii şi se spune că are o memorie extraordinară...

pag. 270-271

   ...toate se aflau în inima acestui copil minunat. Casa lui Markandeya se afla şi ea acolo. Şi pe când privea plin de uimire aceste imagini, înţeleptul a simţit că era scos afară din pântecele copilului tot dimpreună cu răsuflarea lui. Şi din nou plutea pe apele potopului, iar copilul minunat se odihnea pe frunza de banyan, legănat de valuri, îndepărtându-se de el. Copleşit de privirea plină de iubire a copilului, înţeleptul a înotat către el pentru a-l îmbrăţişa. Dar de îndată ce şi-a întins braţele, Domnul a dispărut şi Markandeya s-a trezit înapoi în sălaşul său din munţii Himalaya, şi a realizat perioada extraordinar de lungă care trecuse şi despre care crezuse că nu durase mai mult de o clipită. Dar Markandeya tocmai trăise experienţa glorioasei puteri de iluzionare, maya, a Măreţului Vishnu. Căci întregul timp nu este decât o clipită pentru Domnul Suprem. Pentru el nu există nici trecut şi nici viitor, nu există decât prezentul cel glorios.
   Văzându-şi devotul în această stare extraordinară, Shiva şi consoarta lui, Parvati, au venit să îi ofere binecuvântarea lor. înţeleptul era aşezat, cu ochii închişi, meditând asupra formei copilului divin, când brusc a observat că acea imagine a fost înlocuită cu formele cuplului divin. Markandeya şi-a deschis ochii şi i-a văzut pe Shiva şi Parvati stând chiar în faţa lui. Shiva avea culoarea fulgerului. Şuviţele sale de păr împletit era împodobite cu cornul lunii şi el era înveşmântat într-o piele de elefant, în mâini ţinea tridentul, ghioaga, pavăza, sabia şi arcul, cât şi un şirag din seminţe de rudraksha. Parvati, mama tuturor lumilor, stătea în picioare lângă el. Ridicându-se în grabă, Markandeya s-a prosternat în faţa lor şi le-a închinat imnuri de slavă. Shiva i-a cerut atunci să-i spună dacă are vreo dorinţă.
   Markandeya, care tocmai îşi revenise din experienţa îndeplinirii dorinţei anterioare, i-a răspuns: "Măritul meu Stăpân, tocmai ce am trăit efectele teribile ale puterii de iluzionare, maya, ale Zeului Vishnu. Nu-mi mai doresc nimic din această lume. Tot ce-mi doresc este o devoţiune fermă şi de nezdruncinat la picioarele tale şi la picioarele zeului Vishnu, şi ale tuturor devoţilor tăi."
   Măreţul Shiva i-a răspuns: "O suflet mare şi nobil! Tot ceea ce ţi-ai dorit îţi va fi dat. Tu nu vei mai fi supus nevoilor şi suferinţelor bătrâneţii şi morţii. Căci vei trăi până la disoluţia acestui cosmos, aşa cum ţi-am spus atunci când te-am salvat din laţul lui Yama. Tu vei dobândi cunoaşterea trecutului, a prezentului şi a viitorului, cât şi completa detaşare de lumea fenomenală şi iluminarea spirituală deplină. Simpla vedere a unui om sfânt care a atins starea de detaşare spirituală exemplară este îndeajuns pentru a purifica sufletul. Până şi zeii jinduiesc să vadă o fiinţă sfântă. Prin simpla contemplare a fiinţei tale, oamenii vor putea să se purifice. Iar faima ta va fi pentru vecie."
   Şi binecuvântându-l astfel, Shiva şi Parvati au părăsit sălaşul sfântului. Se spune că şi în zilele noastre, înţeleptul Markandeya se mai află încă în regiunile singuratice ale munţilor Himalaya, cufundat în meditaţie şi gata să îi binecuvânteze pe toţi devoţii plini de iubire ai Domnului Suprem.

pag. 331-332

   ...gen de adorator un model uman, putem să păşim pe urmele lui şi să primim aceleaşi binecuvântări pe care le-a primit şi el, şi să atingem aceleaşi culmi de spiritualitate autentică.
   Toţi cei şaizeci şi trei de sfinţi menţionaţi în Periya Puranam au fost asceţi, dar nu nişte asceţi obişnuiţi. Căci aceşti sfinţi nu au renunţat la prieteni şi rude, la casele şi satele din care proveneau, ori la ocupaţiile lor. Ei au renunţat la mânie, la tâlhărie, la violenţă, la mândrie, la a-i răni pe ceilalţi, la ataşament şi la dorinţe inferioare. Ei nu s-au înveşmântat în roba portocalie exterioară, ci în obiceiurile interioare ale nonviolenţei, răbdării, îndurării, adevărului şi austerităţii. Priviţi din exterior, ei nu păreau să fie diferiţi de oamenii de lângă ei, dar în inimile lor ei erau adevăraţi asceţi. în conformitate cu viziunea tradiţională asupra modului în care ar trebui să se comporte un ascet, niciunul dintre ei nu pare să fi făcut ceva spectaculos şi care să-i facă demni să dobândească eliberarea spirituală, mukti, dar adevărul este că toţi au obţinut această stare. "Capcana" pe care fiecare dintre aceşti sfinţi i-au întins-o lui Dumnezeu a fost "capcana iubirii". Este foarte posibil ca acest gen de iubire să nu se poată dezvolta într-o zi, poate nici într-o viaţă de om. Probabil că este nevoie de vieţi şi vieţi la rând pentru a dezvolta un asemenea gen de iubire, care-l face pe Dumnezeu să fie "prizonier" în inima devotului.
   Manikkavachakar cânta astfel: "Priviţi-l pe Dumnezeu care cade în plasa iubirii."
   Prin acest gen de iubire plină de dăruire - bhakti după cum este ea numită, acest deziderat poate fi uşor de atins. Această iubire poate fi trăită de orice fiinţă umană, indiferent de sex, castă, credinţă, limbă, naţionalitate, profesie, indiferent cât de săraci sau bogaţi ar fi. Nicio condiţie exterioară nu poate să stea în calea fiinţei umane, pentru ca ea să dobândească această calitate unică, singura care poate să-l "prindă captiv" pe Dumnezeu în inima adoratorului. Este o iubire necondiţionată - o iubire totală, o iubire care nu încearcă să posede sau să fie posedată. Este o iubire ce prin simpla ei existenţă ne îngăduie să fuzionăm cu însăşi sursa iubirii, care este Dumnezeu. Entitatea separată cunoscută sub numele de individualitate dispare şi ceea ce rămâne atunci este Dumnezeu şi doar Dumnezeu - Shivoham, Shivoham. Adoratorul se topeşte în braţele Preaiubitului Divin şi astfel nu mai rămâne nimic din ego-ul separator. Mesajul lăsat nouă de către toţi aceşti sfinţi este simplu: "Renunţă la toate ataşamentele şi iubeşte-l doar pe Dumnezeu, slujeşte-l pe Dumnezeu în întreaga umanitate! Şi atunci eliberarea spirituală va fi a ta."
   Se spune că Shiva însuşi a rostit aceste cuvinte despre adoratorii săi: "Lor nu le lipseşte absolut nimic!"
   Haideţi prin urmare să vedem cum anume a fost dovedită această bhakti de către unii sfinţi. Au urmat ei acelaşi standard, ori poate modul în care şi-au exprimat devoţiunea a diferit totuşi? Şapte dintre ei au urmat modelul acceptat de conduită şi au cântat plini de iubire, păşind astfel pe calea spre eliberarea spirituală. Nouă dintre ei şi-au continuat asceza, în ciuda vârstei înaintate ori a sărăciei. Şaptesprezece dintre ei au realizat acte radicale, renunţând la vieţile lor, mai degrabă decât să renunţe la asceza pe care o urma. Unul dintre ei...

  • cartea a apărut în aprilie 2016 la editura Atman
  • traducător: Aretina Timoce
  • cartea cuprinde 420 pagini în format 13x20cm şi o greutate de 0.375 kg
  • ISBN: 978-606-8758-10-7
  • cartea a fost vizualizată de 881 ori începând cu data de 06.05.2011
Nu sunt păreri

Puteţi adăuga păreri doar dacă sunteţi autentificat.
  • Poşta Română
    10.00 lei
    Livrare prin Poşta Română, plata ramburs
    Termen de livrare: 2-4 zile lucrătoare
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în Bucureşti şi zone limitrofe (Bookurier)
    10.00 lei
    Bucureşti, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroeşti, Dudu, Măgurele, Mogoşoaia, Otopeni, Pantelimon, Popeşti Leordeni, Pipera, Roşu, Voluntari.
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în alte localităţi decât Bucureşti
    14.00 lei
    livrare prin curier rapid în orice localitate, confirmarea livrării se va face telefonic
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 200.00 lei

Nu sunt definite linkuri pentru această carte
carţi de acelaşi autor cu "Shiva"
carţi din acelaşi domeniu cu "Shiva"
(hinduism > general)
derulare
Kama Sutra
Kama Sutra
(general, erotism)
Bhagavad-Gita
Bhagavad-Gita
(general)
Maeştrii spirituali
Maeştrii spirituali
(general, general, general, general, general, general)
Tantra
Tantra
(general, tantra)
contact | termeni şi condiţii | © EuSunt.ro | ultima actualizare miercuri, 18 octombrie 2017
Cărţi vizualizate recent
toolbar
toolbar