Libraria Eu Sunt - libraria sufletului
intrare cont | creare cont | asistenţă
» EuSunt » Trei cercetări de teoria sexualităţii marţi, 17 octombrie 2017 
căutare avansată
  căutare   OK
 
domenii
arte divinatorii astrologie budism creştinism dicţionare filosofie hinduism islamism iudaism literatură maeştri spirituali mitologie ocultism orientări spirituale paranormal psihologie taoism terapii yoga
 
 
index alfabetic
noutăţi în curând autori edituri titluri
 
 
newsletter

abonare
 
 
informaţii utile
asistenţă cum comand despre livrare cum plătesc despre EuSunt anunţuri
 
 
link-uri
link-uri parteneri
 

Trei cercetări de teoria sexualităţii


de Sigmund Freud
Recomanda unui prieten Recomanda unui prieten
Trei cercetări de teoria sexualităţii Imaginea mare preţ Eu Sunt: 17,00 lei

preţ listă: 18,00 lei

reducere:
1,00 leu (5,56%)

  buc.
alte modalităţi de comandă:

1. prin e-mail la comenzi@eusunt.ro

2. prin messenger la libraria_eusunt

3. telefonic la:
orange 0754.025.588
vodafone 0722.298.137
romtelecom 021.665.69.86

Detalii despre cartea Trei cercetări de teoria sexualităţii

Unele aspecte din această lucrare, accentuarea importanţei vieţii sexuale pentru toate acţiunile umane şi extinderea conceptului de sexualitate, au oferit întotdeauna motivele cele mai puternice pentru rezistenţa la psihanaliză. Nevoia de cuvinte tari a mers atât de departe încât s-a vorbit despre "pansexualismul" psihanalizei şi i s-a reproşat absurd că ar explica "totul" prin sexualitate...
În ceea ce priveşte "extinderea" conceptului de sexualitate, care este atât de necesară ca urmare a analizei copiilor şi a aşa-numiţilor perverşi, ar trebui ca toţi cei care dispreţuiesc psihanaliza să îşi aducă aminte că sexualitatea extinsă a psihanalizei este asemenea Erosului divinului Platon. (Sigmund Freud)
De ce am ales cercetări şi nu eseuri şi alte explicaţii de istorie culturală (studiu introductiv de Lucian Pricop) ...7
Notă asupra ediţiei ... 13
Trei cercetări de teoria sexualităţii ... 15

Deviaţiile sexuale ... 17

I. Deviaţii care se referă la obiectul sexual ... 18
II. Deviaţii care se referă la scopul sexual ... 35
III. Generalităţi privind perversiunile ... 48
IV. Despre pulsiunea sexuală la nevrotici ... 51
V. Pulsiuni parţiale şi zone erogene ... 57
VI. Explicaţia predominanţei aparente a sexualităţii perverse în psihonevroze ... 59
VII. Caracterul infantil al sexualităţii ... 61

Sexualitatea infantilă ... 3

I. Perioada de latenţă sexuală în timpul copilăriei şi întreruperile sale ... 67
II. Manifestările sexualităţii la copil ... 71
III. Scopul sexual al sexualităţii infantile ... 75
IV. Manifestările sexuale masturbatorii ... 77
V. Căutările copilului cu privire la sexualitate ... 88
VI. Fazele dezvoltării organizării sexuale ... 91
VII. Sursele sexualităţii infantile ... 95

Transformările pubertăţii ... 103

I. Primatul zonei genitale şi plăcerea preliminară ... 104
II. Despre problema excitaţiei sexuale ... 110
III. Teoria libidoului ... 115
IV. Diferenţierea sexelor ... 117
V. Descoperirea obiectului ... 121

Concluzie ... 131

pag. 48-49

   Constatăm astfel că anumite tendinţe formează în mod regulat perechi de contrarii, ceea ce pare a fi de o mare importanţă teoretică, aşa cum o vor dovedi alte cazuri pe care le vom analiza mai târziu. Este evident că opoziţia sadism-masochism nu poate fi explicată doar prin implicarea agresivităţii. În schimb, am fi tentaţi să raportăm această uniune de contrarii la bisexualitatea care leagă masculinitatea şi feminitatea, care în psihanaliză este deseori introdusă ca o opoziţie între activ şi pasiv.

   III. GENERALITĂŢI PRIVIND PERVERSIUNILE

   Variaţie şi boală


   Medicii care au studiat primii perversiunile, în anumite cazuri marcante şi în condiţii speciale, au fost tentaţi, în mod natural, să le considere drept simptome de boală sau degenerescenţă, aşa cum se întâmplase cu inversiunea. Totuşi, în acest caz, este mai uşor să respingem această concepţie. Experienţa cotidiană ne-a arătat că majoritatea acestor transgresiuni, mai ales când este vorba de cazurile mai puţin grave, constituie o componentă rareori absentă a vieţii sexuale a subiecţilor normali şi că este considerată de ei ca o particularitate a vieţii lor intime. Acolo unde circumstanţele sunt favorabile, se poate ca o fiinţă normală să substituie, pentru un timp, o perversiune sau alta scopului sexual normal sau să îi acorde un loc alături de acesta. Se poate spune că la niciun individ normal nu lipseşte un element ce poate fi numit perversiune şi care se adaugă scopului sexual normal. Doar acest fapt ar trebui să fie suficient pentru a arăta inutilitatea folosirii reprobatoare a denumirii de perversiune. În domeniul vieţii sexuale, în mod sigur, se întâlnesc dificultăţi deosebite şi care par irezolvabile, când vrem să trasăm o graniţă strictă între simplele variaţii, care rămân în cadrul domeniului fiziologic, şi simptomele patologice.
   Totuşi, calitatea noului scop sexual în anumite perversiuni impune un studiu special. Într-adevăr, anumite perversiuni se îndepărtează de normal încât nu putem să nu le calificăm altfel decât "patologice", în special pe acelea în care pulsiunea sexuală realizează, în învingerea anumitor obstacole (ruşine, dezgust, spaimă, durere), acte uimitoare (lingerea excrementelor, violarea cadavrelor). Totuşi, ar fi greşit să credem că, chiar la aceşti subiecţi, se regăsesc în mod regulat analogii grave de un alt gen sau simptome ale bolilor mintale. Nu putem trece peste faptul că persoane care altfel au comportamente normale pot intra în categoria bolnavilor doar în domeniul vieţii sexuale, sub imperiul celei mai de nestăpânit dintre pulsiuni. Dimpotrivă, anormalitatea care poate fi remarcată în alte relaţii de viaţă are întotdeauna în fundal un comportament sexual anormal.
   În majoritatea cazurilor, caracterul patologic nu se manifestă în conţinutul noului scop sexual, ci în raporturile acestuia cu cel normal. Numai când perversiunea nu apare alături de viaţa sexuală normală (a scopului şi a obiectului), după cum condiţiile sunt favorabile uneia şi defavorabile alteia, când ea, dimpotrivă, refulează normalul şi îl înlocuieşte în toate circumstanţele - deci în cazul caracterului exclusiv şi al fixării perversiunii -, în această situaţie ne considerăm îndreptăţiţi să o calificăm drept simptom patologic.

pag. 48-49

   Constatăm astfel că anumite tendinţe formează în mod regulat perechi de contrarii, ceea ce pare a fi de o mare importanţă teoretică, aşa cum o vor dovedi alte cazuri pe care le vom analiza mai târziu. Este evident că opoziţia sadism-masochism nu poate fi explicată doar prin implicarea agresivităţii. În schimb, am fi tentaţi să raportăm această uniune de contrarii la bisexualitatea care leagă masculinitatea şi feminitatea, care în psihanaliză este deseori introdusă ca o opoziţie între activ şi pasiv.

   III. GENERALITĂŢI PRIVIND PERVERSIUNILE

   Variaţie şi boală


   Medicii care au studiat primii perversiunile, în anumite cazuri marcante şi în condiţii speciale, au fost tentaţi, în mod natural, să le considere drept simptome de boală sau degenerescenţă, aşa cum se întâmplase cu inversiunea. Totuşi, în acest caz, este mai uşor să respingem această concepţie. Experienţa cotidiană ne-a arătat că majoritatea acestor transgresiuni, mai ales când este vorba de cazurile mai puţin grave, constituie o componentă rareori absentă a vieţii sexuale a subiecţilor normali şi că este considerată de ei ca o particularitate a vieţii lor intime. Acolo unde circumstanţele sunt favorabile, se poate ca o fiinţă normală să substituie, pentru un timp, o perversiune sau alta scopului sexual normal sau să îi acorde un loc alături de acesta. Se poate spune că la niciun individ normal nu lipseşte un element ce poate fi numit perversiune şi care se adaugă scopului sexual normal. Doar acest fapt ar trebui să fie suficient pentru a arăta inutilitatea folosirii reprobatoare a denumirii de perversiune. În domeniul vieţii sexuale, în mod sigur, se întâlnesc dificultăţi deosebite şi care par irezolvabile, când vrem să trasăm o graniţă strictă între simplele variaţii, care rămân în cadrul domeniului fiziologic, şi simptomele patologice.
   Totuşi, calitatea noului scop sexual în anumite perversiuni impune un studiu special. Într-adevăr, anumite perversiuni se îndepărtează de normal încât nu putem să nu le calificăm altfel decât "patologice", în special pe acelea în care pulsiunea sexuală realizează, în învingerea anumitor obstacole (ruşine, dezgust, spaimă, durere), acte uimitoare (lingerea excrementelor, violarea cadavrelor). Totuşi, ar fi greşit să credem că, chiar la aceşti subiecţi, se regăsesc în mod regulat analogii grave de un alt gen sau simptome ale bolilor mintale. Nu putem trece peste faptul că persoane care altfel au comportamente normale pot intra în categoria bolnavilor doar în domeniul vieţii sexuale, sub imperiul celei mai de nestăpânit dintre pulsiuni. Dimpotrivă, anormalitatea care poate fi remarcată în alte relaţii de viaţă are întotdeauna în fundal un comportament sexual anormal.
   În majoritatea cazurilor, caracterul patologic nu se manifestă în conţinutul noului scop sexual, ci în raporturile acestuia cu cel normal. Numai când perversiunea nu apare alături de viaţa sexuală normală (a scopului şi a obiectului), după cum condiţiile sunt favorabile uneia şi defavorabile alteia, când ea, dimpotrivă, refulează normalul şi îl înlocuieşte în toate circumstanţele - deci în cazul caracterului exclusiv şi al fixării perversiunii -, în această situaţie ne considerăm îndreptăţiţi să o calificăm drept simptom patologic.

pag. 130-131

   Mijloacele de apărare împotriva inversiunii
   Unul dintre scopurile evidente ale alegerii constă în a se îndrepta spre un obiect aparţinând sexului opus. După cum se ştie, problema nu se rezolvă decât după unele tatonări. Primele impulsuri după apariţia pubertăţii se îndreaptă frecvent greşit, fără ca aceste rătăciri să antreneze un rău durabil. Dessoir a remarcat, pe drept, cu ce regularitate se regăsesc totdeauna aceleaşi caractere în prieteniile entuziaste sau romaneşti ale adolescenţilor pentru prietenii lor de acelaşi sex. Forţa care interzice inversiunii să se prelungească este, înainte de orice, atracţia pe care caracterele sexelor opuse le exercită unele asupra altora. Nu putem aici, în cadrul acestei lucrări, să încercăm o explicaţie a acestui fenomen. Dar acest singur factor nu ar fi suficient să înlăture inversiunea. Se adaugă elemente secundare care acţionează în acelaşi sens. În primul rând, trebuie menţionată influenţa inhibantă pe care o exercită societatea. Acolo unde inversiunea nu este considerată crimă se poate verifica faptul că ea corespunde dorinţei sexuale a numeroşi indivizi. În mod egal, se poate presupune că, la bărbat, amintirile din copilăria sa, în timpul căreia a fost abandonat tandreţei mamei sale şi a altor femei din anturajul său, contribuie în mod decisiv să orienteze alegerea asupra femeii, în timp ce rezerva sexuală manifestată devreme de tată faţă de copil, poziţia de rival adoptată faţă de el îl îndepărtează de propriul sex. Totodată, să adăugăm că ambii factori acţionează la fetiţă, a cărei activitate sexuală se dezvoltă sub protecţia specială a mamei. Se stabileşte astfel o atitudine ostilă din partea sa faţă de propriul său sex, care exercită o influenţă decisivă cu ocazia alegerii obiectului în cazul considerat normal. Educaţia băieţilor de către persoane masculine (sclavii din lumea antică) pare să fi favorizat inversiunea; frecvenţa inversiunii la nobilimea de astăzi se explică mai bine, având în vedere că în familiile nobile se folosesc mai ales servitori de sex masculin şi că mamele se dedică mai puţin îngrijirii copiilor lor. La unii isterici se remarcă faptul că condiţiile care au determinat alegerea obiectului sexual şi au fixat astfel o inversiune permanentă îşi au originea în aceea că unul dintre părinţi a dispărut prematur (fie că a murit, fie că a divorţat de soţul său sau că şi-a înstrăinat afecţiunea copilului), în aşa fel încât întreaga iubire a copilului se deplasează asupra persoanei care a rămas cu el.

   CONCLUZIE

   Ni se pare că a sosit momentul pentru a face un rezumat. Am pornit de la deviaţiile instinctului sexual relative la obiectul şi scopurile sale şi ne-am pus întrebarea dacă aceste deviaţii provin dintr-o predispoziţie înnăscută sau sunt căpătate ca urmare a influenţelor vieţii. Am răspuns la această întrebare graţie cunoştinţelor pe care le-am obţinut din pulsiunea sexuală observată la persoane afectate de psihonevroze, care formează un grup numeros şi cu un caracter atât de apropiat de al indivizilor sănătoşi. Am obţinut aceste cunoştinţe prin investigaţia psihanalitică. Am constatat astfel că la indivizii din această categorie se pot regăsi dispoziţiile comune tuturor perversiunilor sub forma forţelor inconştiente, determinând o întreagă serie de simptome.

  • cartea a apărut în octombrie 2017 la editura Cartex
  • traducător: Lucian Pricop
  • cartea cuprinde 148 pagini în format 13x20cm şi o greutate de 0.130 kg
  • ISBN: 978-606-8893-01-3
  • cartea a fost vizualizată de 121 ori începând cu data de 06.05.2011
Nu sunt păreri

Puteţi adăuga păreri doar dacă sunteţi autentificat.
  • Poşta Română
    10.00 lei
    Livrare prin Poşta Română, plata ramburs
    Termen de livrare: 2-4 zile lucrătoare
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în Bucureşti şi zone limitrofe (Bookurier)
    10.00 lei
    Bucureşti, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroeşti, Dudu, Măgurele, Mogoşoaia, Otopeni, Pantelimon, Popeşti Leordeni, Pipera, Roşu, Voluntari.
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în alte localităţi decât Bucureşti
    14.00 lei
    livrare prin curier rapid în orice localitate, confirmarea livrării se va face telefonic
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 200.00 lei

Nu sunt definite linkuri pentru această carte
carţi de acelaşi autor cu "Trei cercetări de teoria sexualităţii"
carţi din acelaşi domeniu cu "Trei cercetări de teoria sexualităţii"
(psihologie > psihanaliză)
derulare
Ce este nebunia?
Ce este nebunia?
(psihanaliză)
Jung & Reich
Jung & Reich
(psihanaliză)
Fuga de libertate
Fuga de libertate
(psihanaliză)
Desenele copilului tău
Desenele copilului tău
(educaţie, psihanaliză)
contact | termeni şi condiţii | © EuSunt.ro | ultima actualizare marţi, 17 octombrie 2017
Cărţi vizualizate recent
toolbar
toolbar