Libraria Eu Sunt - libraria sufletului
intrare cont | creare cont | asistenţă
» EuSunt » Vâltoarea minţii marţi, 17 octombrie 2017 
căutare avansată
  căutare   OK
 
domenii
arte divinatorii astrologie budism creştinism dicţionare filosofie hinduism islamism iudaism literatură maeştri spirituali mitologie ocultism orientări spirituale paranormal psihologie taoism terapii yoga
 
 
index alfabetic
noutăţi în curând autori edituri titluri
 
 
newsletter

abonare
 
 
informaţii utile
asistenţă cum comand despre livrare cum plătesc despre EuSunt anunţuri
 
 
link-uri
link-uri parteneri
 

Vâltoarea minţii

puterea şi rolul transformărilor cerebrale în adolescenţă
de Daniel J. Siegel
Recomanda unui prieten Recomanda unui prieten
Vâltoarea minţii Imaginea mare preţ Eu Sunt: 39,00 lei

preţ listă: 41,00 lei

reducere:
2,00 lei (4,88%)

  buc.
alte modalităţi de comandă:

1. prin e-mail la comenzi@eusunt.ro

2. prin messenger la libraria_eusunt

3. telefonic la:
orange 0754.025.588
vodafone 0722.298.137
romtelecom 021.665.69.86

Detalii despre cartea Vâltoarea minţii

"Vâltoarea minţii este o carte revelatoare şi impresionantă, un dar minunat pentru noi toţi. Daniel Siegel demonstrează cum presupusele dezavantaje ale anilor adolescenţei au, de asemenea, avantajele lor. Lecţiile de viaţă care îi aşteaptă pe adolescenţi sunt lecţii din care putem învăţa cu toţii, indiferent de vârstă." - Daniel Coleman, autor al cărţii Inteligenţa emoţională

"Daniel Siegel priveşte adolescenţa nu ca pe o problemă sau dificultate care trebuie depăşită, ci mai degrabă ca pe un izvor de curaj şi creativitate. Prin atitudinea plină de consideraţie, Vâltoarea minţii este foarte potrivită atât pentru adolescenţi, cât şi pentru părinţii şi mentorii acestora." - Lawrence J. Cohen, autor al cărţilor Reţete de jocuri şi Reţete împotriva îngrijorării
PARTEA I Esenţa adolescenţei

Beneficiile şi provocările adolescenţei ... 14
Perpetuarea puterii şi a rolului minţii adolescente la maturitate ... 17
Adolescenţa de la interior către exterior ... 21
Riscul şi recompensa ... 26
Distanţarea ... 32
Sincronizarea pubertăţii, sexualităţii şi adolescenţei ... 33
Cazurile şi necazurile cu adolescenţa noastră extinsă ... 36
Transformările adolescenţei şi importanţa relaţiilor noastre ... 39
INSTRUMENTE DE MINDSIGHT 1: Secţiunea 1: Cum să privim şi să îmblânzim oceanul interior ... 48
Cele trei tipuri principale de hărţi mindsight ... 51
Cum să privim în adâncul oceanului interior ... 52
Exerciţii de mindsight A: Introspecţia şi examinarea minţii ... 56
Imaginea fizică a lumii materiale şi mindsight-ul lumii interioare ... 57
Exerciţiul de mindsight B: Mindsight desluşit ... 60
Empatia ... 61
Exerciţiul de mindsight G Empatia ... 63
Integrarea ... 63
Exerciţii de mindsight D: Simţind armonia integrării ... 66
Când integrarea nu este prezentă: haos sau rigiditate ... 67
Exerciţiul de mindsight F: Detectarea haosului sau a rigidităţii şi echilibrarea minţii ... 70
Datorită abilităţilor de mindsight, putem avea o minte, un creier şi relaţii mai puternice ... 72

PARTEA A II-A Creierul tău

Dopamină, decizii şi căutarea satisfacţiei ... 74
Familia, prietenii şi distracţia ... 80
Rolul adolescenţei ... 82
Luarea deciziilor ... 85
.Nu face asta!" nu are niciun efect: puterea susţinerii pozitive ... 88
Integrarea cerebrală ... 90
Un mulaj .la îndeMână" al creierului ... 94
Adolescenţa ca poartă către explorarea creativa ... 98
Colaborarea dintre generaţii ... 104
Vulnerabilitate şi oportunitate ... 106
Remodelarea creierului când ne ieşim din balamale ... 110
Adolescenţa creează integrare cerebrală ... 114
Creierul emoţional inferior ... 116
Configurat pentru aventură şi conectare ... 118
INSTRUMENTE DE MINDSIGHT 2: Timpul-cu-tine ... 121
Timpul-cu-tine, mindsight şi prezenţa conştientă ... 121
Prezent la ce se întâmplă, atunci când se întâmplă ... 126
Exerciţiul de mindsight A: Conştientizarea respiraţiei ... 128
Construirea lentilei mindsight ... 134
Integrarea Conştiinţei folosind Roata prezenţei ... 137
Exerciţiul de mindsight B: Roata prezenţei ... 140
Reflectând la Roata prezenţei ... 144

PARTEA A III-A Ataşamentele tale

O bază sigură şi o rampă de lansare ... 152
Modurile în care ne ataşăm ... 158
Ataşamentul reactiv ... 163
Dobândirea ataşamentului securizant şi integrarea creierului ... 164
Reflectează asupra relaţiilor tale de ataşament pentru a-ţi înţelege viaţa ... 170
întrebări pentru reflecţie asupra ataşamentului ... 172
Naraţiunile noastre de ataşament şi cele două emisfere cerebrale ... 177
Evitarea, distanţa emoţională şi emisfera cerebrală stângă ... 186
Ambivalenţa, confuzia emoţională şi emisfera dreaptă a creierului ... 193
Ataşamentul dezorganizat şi creierul disociat ... 199
Crearea unui spaţiu securizant şi a unei rampe de lansare pentru adolescenţi ... 205
INSTRUMENTE DE MlNDSIGHT 3: Timpul-cu-ceilaţi şi conversaţia contemplativă ... 207
Să înţelegem modelele care ne formează nelaţde actuale ... 209
Exerciţiul de mindsight A: Reflectează la modelele de ataşament care modelează conversaţiile contemplative ... 212
Reflecţia, integrarea şi originile empatiei ... 213
Exerciţiul de mindsight B: Conversaţiile contemplative ... 216
Rolul în crearea identităţii noastre în relaţie cu ceilalţi ... 218
Exerciţiul de mindsight G Repararea rupturibr ... 219

PARTEA A IV-A Cum să rămâi prezent în timpul transformărilor şi al provocărilor

Cum să respecţi persoana în care se transformă adolescentul ... 225
Plecarea de acasă ... 228
Pubertatea, sexualitatea şi identitatea ... 234
Aventurile de o noapte ... 240
Relaţiile sentimentale şi prima iubire ... 242
Pentru început, fii prezent! ... 249
Schimbările şi provocările integrării ... 253
Acceptarea, renunţarea ta aşteptări şi orientarea sexuală ... 255
Consum sau abuz de droguri? ... 270
întoarcerea acasă: reflecţia, realinierea şi repararea rupturilor ... 283
INSTRUMENTE DE MINDSIGHT4 Şapte exerdji simple de mhdsght ... 290
Exerciţiul de mindsight A: Timpul-cu-tine ... 291
Exerciţiul de mindsight B: Timpul pentru somn ... 293
Exerciţiul de mindsight G Timpul pentru concentrare ... 296
Exerciţiul de mindsight D: Timpul pentru relaxare ... 298
Exerciţiul de mindsight E: Timpul pentru joacă ... 299
Exerciţiu de mindsight F: Timpul pentru activităţi fizice ... 302
Exerciţiul de mindsight G: Timpul pentru conectare ... 304

CONCLUZIE: Eu-noi şi integrarea identităţii ... 306
Mulţumiri ... 315

pag. 14-15

   Beneficiile şi provocările adolescenţei

   Caracteristicile esenţiale ale adolescenţei se conturează datorită modificărilor sănătoase şi naturale în dezvoltarea creierului. Deoarece creierul influenţează atât mintea, cât şi relaţiile noastre, cunoştinţele despre creier pot fi de ajutor în priyinţa experienţelor interioare şi a relaţiilor noastre sociale. Pe parcursul acestei călătorii, vom vedea cum această înţelegere şi învăţarea paşilor practici de îmbunătăţire a funcţionarii creierului, ne pot ajuta să construim o minte mai puternică şi relaţii mai satisfăcătoare cu ceilalţi.
   în timpul adolescenţei, mintea noastră funcţionează diferit în ceea ce priveşte memoria, gândirea, judecata, concentrarea atenţiei, luarea deciziilor şi relaţionarea cu ceilalţi, începând cu vârsta de aproximativ doisprezece (ani) până la vârsta de douăzeci şi patru de ani, are loc cel mai intens proces de creştere şi maturizare din viaţa noastră. înţelegerea acestor schimbări ne ajută să parcurgem un drum mai pozitiv şi mai productiv în viaţă.
   Sunt tatăl a doi adolescenţi. Lucrez, de asemenea, ca medic în practica psihiatrică adresată copiilor, adolescenţilor şi adulţilor, sprijinind copii, tineri, adulţi, cupluri şi familii să înţeleagă această perioadă palpitantă a vieţii. Pe lângă activitatea de psihoterapeut, susţin şi cursuri despre sănătatea mentală. Ceea ce m-a uimit, în toate aceste calităţi, este faptul că nu există nicio carte care să arate că anii adolescenţei reprezintă, de fapt, perioada cea mai intensă de curaj şi de creativitate din viaţa noastră. Viaţa îşi ia avânt când ajungem la vârsta adolescenţei. Aceste schimbări nu sunt de evitat sau, pur şi simplu, de răbdat, ci trebuie încurajate. Vâltoarea minţii s-a născut din nevoia de a sublinia esenţa pozitivă a acestei perioade a vieţii, pentru adolescenţi şi pentru adulţi.
   Deşi anii adolescenţei pot însemna şi provocări, modificările cerebrale care generează manifestarea unică a minţii adolescente, dau naştere unor calităţi care, folosite cu înţelepciune, sunt constructive nu numai în adolescenţă, ci şi la maturitate. Modul în care navigam prin anii adolescenţei influenţează direct restul vieţii noastre. Iar calităţile creative pot avea, de asemenea, un impact asupra întregului nostru univers. Oferind noi idei şi perspective care decurg firesc din respingerea status-quo-ului şi din energia tinerească.
   Fiecare nou tipar emoţional, comportamental sau de gândire are un potenţial pozitiv, dar vine la pachet cu posibile dezavantaje. Există totuşi posibilitatea de a învăţa să profiţi din plin, la această vârstă, de principalele calităţi ale minţii adolescente, cât şi să ţi le faci utile şi mai târziu, la maturitate.
   Schimbările cerebrale din timpul adolescenţei timpurii stimulează apariţia următoarelor patru caracteristici ale minţii la această vârstă: căutarea noului, implicarea socială, intensitatea emoţională crescută şi explorarea creativă. Adolescenţa este diferită de copilărie în urma schimbărilor care intervin în circuitele fundamentale ale creierului. Aceste modificări influenţează modul în care adolescenţii caută satisfacţie prin: încercarea de lucruri noi, relaţionarea cu semenii în moduri diferite, experimentarea unor emoţii mai intense şi respingerea tiparelor, pentru a găsi noi modalităţi de a exista în lume. Fiecare dintre aceste schimbări contribuie la marile reconfigurări care au loc în gândirea, simţirea, relaţionarea şi procesul decizional din adolescenţă. Da, aceste schimbări pozitive ascund şi posibile dezavantaje. Deci, hai să vedem care sunt avantajele şi dezavantajele dezvoltării cerebrale în adolescenţă şi cum se manifestă în viaţa noas-tră atât cu beneficii, cât şi cu riscuri.

   1. Căutarea noului se naşte dintr-un impuls accentuat în circuitele cerebrale ale adolescentului de căutare a satisfacţiei, ceea ce creează motivaţia interioară de a încerca ceva nou şi de a trăi mai intens, generând mai multă implicare în...

pag. 14-15

   Beneficiile şi provocările adolescenţei

   Caracteristicile esenţiale ale adolescenţei se conturează datorită modificărilor sănătoase şi naturale în dezvoltarea creierului. Deoarece creierul influenţează atât mintea, cât şi relaţiile noastre, cunoştinţele despre creier pot fi de ajutor în priyinţa experienţelor interioare şi a relaţiilor noastre sociale. Pe parcursul acestei călătorii, vom vedea cum această înţelegere şi învăţarea paşilor practici de îmbunătăţire a funcţionarii creierului, ne pot ajuta să construim o minte mai puternică şi relaţii mai satisfăcătoare cu ceilalţi.
   în timpul adolescenţei, mintea noastră funcţionează diferit în ceea ce priveşte memoria, gândirea, judecata, concentrarea atenţiei, luarea deciziilor şi relaţionarea cu ceilalţi, începând cu vârsta de aproximativ doisprezece (ani) până la vârsta de douăzeci şi patru de ani, are loc cel mai intens proces de creştere şi maturizare din viaţa noastră. înţelegerea acestor schimbări ne ajută să parcurgem un drum mai pozitiv şi mai productiv în viaţă.
   Sunt tatăl a doi adolescenţi. Lucrez, de asemenea, ca medic în practica psihiatrică adresată copiilor, adolescenţilor şi adulţilor, sprijinind copii, tineri, adulţi, cupluri şi familii să înţeleagă această perioadă palpitantă a vieţii. Pe lângă activitatea de psihoterapeut, susţin şi cursuri despre sănătatea mentală. Ceea ce m-a uimit, în toate aceste calităţi, este faptul că nu există nicio carte care să arate că anii adolescenţei reprezintă, de fapt, perioada cea mai intensă de curaj şi de creativitate din viaţa noastră. Viaţa îşi ia avânt când ajungem la vârsta adolescenţei. Aceste schimbări nu sunt de evitat sau, pur şi simplu, de răbdat, ci trebuie încurajate. Vâltoarea minţii s-a născut din nevoia de a sublinia esenţa pozitivă a acestei perioade a vieţii, pentru adolescenţi şi pentru adulţi.
   Deşi anii adolescenţei pot însemna şi provocări, modificările cerebrale care generează manifestarea unică a minţii adolescente, dau naştere unor calităţi care, folosite cu înţelepciune, sunt constructive nu numai în adolescenţă, ci şi la maturitate. Modul în care navigam prin anii adolescenţei influenţează direct restul vieţii noastre. Iar calităţile creative pot avea, de asemenea, un impact asupra întregului nostru univers. Oferind noi idei şi perspective care decurg firesc din respingerea status-quo-ului şi din energia tinerească.
   Fiecare nou tipar emoţional, comportamental sau de gândire are un potenţial pozitiv, dar vine la pachet cu posibile dezavantaje. Există totuşi posibilitatea de a învăţa să profiţi din plin, la această vârstă, de principalele calităţi ale minţii adolescente, cât şi să ţi le faci utile şi mai târziu, la maturitate.
   Schimbările cerebrale din timpul adolescenţei timpurii stimulează apariţia următoarelor patru caracteristici ale minţii la această vârstă: căutarea noului, implicarea socială, intensitatea emoţională crescută şi explorarea creativă. Adolescenţa este diferită de copilărie în urma schimbărilor care intervin în circuitele fundamentale ale creierului. Aceste modificări influenţează modul în care adolescenţii caută satisfacţie prin: încercarea de lucruri noi, relaţionarea cu semenii în moduri diferite, experimentarea unor emoţii mai intense şi respingerea tiparelor, pentru a găsi noi modalităţi de a exista în lume. Fiecare dintre aceste schimbări contribuie la marile reconfigurări care au loc în gândirea, simţirea, relaţionarea şi procesul decizional din adolescenţă. Da, aceste schimbări pozitive ascund şi posibile dezavantaje. Deci, hai să vedem care sunt avantajele şi dezavantajele dezvoltării cerebrale în adolescenţă şi cum se manifestă în viaţa noas-tră atât cu beneficii, cât şi cu riscuri.

   1. Căutarea noului se naşte dintr-un impuls accentuat în circuitele cerebrale ale adolescentului de căutare a satisfacţiei, ceea ce creează motivaţia interioară de a încerca ceva nou şi de a trăi mai intens, generând mai multă implicare în...

pag. 116-117

   ...dar şi să acţionăm într-un mod constructiv, despre care vom afla în curând. De fapt, exerciţiile de mindsight pe care le vom explora pe parcursul cărţii susţin dezvoltarea regiunilor integrative ale creierului. Pentru că se pare că putem chiar cultiva creşterea fibrelor integrative ale cortexului prefrontal. Interacţiunile pozitive cu ceilalţi şi reflecţia asupra sinelui sunt două moduri de a amplifica integrarea prefrontală. Ai citit bine: poţi dezvolta acele fibre dacă alegi să înveţi cum!

   Creierul emoţional inferior

   Ştiai că, pe lângă aceste transformări prefrontale, zonele creierului inferior de sub cortex (zona limbică - degetul mare şi trunchiul cerebral - palma din modelul mâinii) sunt mai active la adolescenţi decât la copii şi adulţi? De aceea, emoţiile adolescenţilor se pot naşte rapid şi intens, fără deten-sionare din partea cortexului prefrontal. Regiunea prefrontală trimite circuite calmante, numite "fibre inhibitorii" către aceste zone inferioare pentru a linişti impulsurile lor nervoase.
   Neuroimagistica ne arată că adolescenţilor cărora li se arată o fotografie cu o faţă umană neutră li se activează o zonă majoră a regiunii limbice, amigdala, pe când la adulţi, aceeaşi fotografie activează numai cortexul prefrontal, sediul raţiunii. Rezultatul, în cazul adolescenţilor, poate proveni dintr-o convingere interioară că până şi răspunsul neutru al unei alte persoane este foarte ostil şi de neîncredere. O expresie neutră a feţei sau o atingere accidentală pe holul şcolii pot fi interpretate ca fiind intenţionate, iar adolescentul poate răspunde cu o remarcă agasată, chiar dacă privirea sau atingerea erau complet nevinovate. Această descoperire ştiinţifică m-a ajutat să înţeleg, ca părinte, reacţiile adesea intense ale propriilor mei copii adolescenţi la remarci pe care le făcusem şi care erau, din punctul meu de vedere, destul de neutre, dar pe care ei le-au interpretat ca fiind agresive.
   Există două căi prin care se trimite informaţie către amigdală. Una este calea lentă, în care partea superioară a cortexului analizează informaţia, judecă, reflectează, iar apoi informează amigdala într-un mod calm şi raţional. Există o a doua cale, care ocoleşte cortexul şi trimite, pur şi simplu, fluxuri de percepţie direct la amigdala. Aceasta este calea rapidă. Studiile efectuate asupra adolescenţilor arată că, până şi în condiţii calme, calea rapidă către activarea amigdalei are loc mai rapid şi mai frecvent la adolescenţi decât la adulţi. Calea lentă este folosită mai des de adulţi. Ceea ce înseamnă că emoţiile intense ale unui răspuns apărut exclusiv din amigdala se pot manifesta chiar şi atunci când funcţionarea cortexului nu este împiedicată de ceva anume, aşa cum se întâmplă atunci când ne ieşim din balamale într-o stare agitată, haotică sau într-o stare de închidere, de rigiditate. Adolescenţii manifestă, pur şi simplu, un răspuns mai rapid, nefiltrat prin judecata corticală. în acel moment, funcţionează calea rapidă. Parţial, ne referim la aceasta atunci când spunem că adolescenţa este o perioadă mai intensă, cu mai multe scântei emoţionale. Calea rapidă către amigdala este mai repede activată în timpul acestei perioade decât a fost vreodată şi decât va fi vreodată.
   Noi, fie că suntem adolescenţi sau adulţi, avem nevoie să învăţăm să simţim şi să ne confruntăm cu emoţiile intense, atunci când ele erup în mintea noastră. Aşa cum spunea Fred Rogers în emisiunile sale televizate, dacă le numim, emoţiile pot fi ţinute sub control. Aşa cum am învăţat din secţiunea Instrumente de mindsight 1, putem folosi tehnica "Numeşte şi îmblânzeşte". Să învăţăm să ne confruntăm emoţiile înseamnă să fim conştienţi de ele si să le modificăm, în interior, astfel încât să putem gândi cu claritate. Uneori putem să "numim ca să îmblânzim" şi să contribuim la echilibrarea intensităţii emoţionale a creierului spunând în cuvinte ceea ce simţim. Ne poate fi de ajutor să spunem în...

pag. 216-217

   ...şi emoţiile noastre. Astfel, devenim mai conştienţi de noi înşine. Când ne acordăm la viaţa interioară a altcuiva, putem crea o comunicare plină de compasiune, empatie şi grijă. Conexiunea este esenţa unei relaţii sănătoase, de susţinere, plină de respect reciproc, bunătate şi compasiune. Conversaţiile contemplative ne oferă posibilitatea de a ne alătura celorlalţi din interior către exterior.
   învăţând să fim mai contemplativi, putem stimula integrarea cerebrală, indiferent de vârstă. Cel mai mult beneficiază adolescenţii care lucrează la aceste abilităţi pe parcursul celor mai importanţi ani, când experienţele Ia care este supus creierul stabilesc bazele integrării. Adolescenţii pot deveni mai rezistenţi în faţa schimbărilor şi provocărilor vieţii dacă învaţă cum să relaţioneze cu ceilalţi în moduri semnificative, folosind conversaţiile contemplative specifice timpului-cu-ceilalţi. în viaţă, este bine să înveţi să fii rezistent cât mai curând posibil! Hai să explorăm exerciţiul de mindsight care îi ajută pe adolescenţi şi pe adulţi deopotrivă să dezvolte abilităţile necesare pentru a purta conversaţii contemplative şi a deveni experţi în mindsight.

   Exerciţiul de mindsight B: Conversaţiile contemplative

   Cândeşte-te la o persoană din viaţa ta care scoate la suprafaţă tot ce-i mai bun în tine. Permite interacţiunii cu acea persoană să îţi umple conştiinţa. Acum, gândeşte-te la altă persoană care scoate la suprafaţă ce este mai rău în tine. în continuare, compară cele două modele pe care le manifeşti în fiecare dintre relaţii. Au jucat sau nu vreun rol conversaţiile contemplative în fiecare dintre aceste relaţii? Respectarea diferenţelor şi cultivarea conexiunilor au jucat, sau nu, un rol în relaţiile tale cu fiecare dintre aceşti doi oameni din viaţa ta?
   Pentru prima parte a exerciţiului, vorbeşte cu persoana care scoate la suprafaţă ce-i mai bun în tine. încearcă să găseşti puţin timp pentru a-ţi exprima recunoştinţa pe care o simţi pentru relaţia voastră. Poţi să îţi examinezi mintea şi să îi spui persoanei ce simţi şi ce înseamnă relaţia voastră pentru tine. Permite sentimentului pozitiv de conectare să te umple, făcându-ţi timp să te adânceşti în sentimentul de apropiere. Recunoştinţa este o sursă puternică de întărire a experienţelor pozitive pe care le-am trăit. împărtăşirea recunoştinţei faţă de o altă persoană este o cale eficientă prin care putem amplifica conexiunea interpersonală pozitivă.
   Acum, imaginează-ţi cum ai putea îmbunătăţi relaţia cu persoana care scoate la suprafaţă ce-i mai rău în tine. Ce ai face diferit? Cum ai putea comunica cu această persoană, astfel încât să fii mai receptiv la conversaţia contemplativă şi la integrare? Crezi că ai putea încerca să iniţiezi o abordare nouă în relaţia voastră? încearcă mai întâi să alegi o persoană cu care ai avut o relaţie de lungă durată din trecut, bazată pe încredere, care a suferit recent nişte schimbări şi are nevoie să fie readusă pe cursul potrivit. Poate, la un moment dat, aţi avut o neînţelegere sau aţi ratat oportunitatea de a vă conecta. Ţine minte că, uneori, poate fi dificil să iniţiezi o conversaţie. Chiar dacă este util să faci o schimbare în modul tău de comunicare, uneori nu va funcţiona. Aşa că, pregăteşte-te, acceptând incertitudinea specifică oricărei relaţii: pur şi simplu nu ştim cu exactitate cum va reacţiona cealaltă persoană. Dar timpul-cu-celălalt oferă atenţie acestui proces şi este un punct de pornire important. încearcă să scrii unele dintre gândurile care apar înainte şi după ce faci acest exerciţiu. Reţine că poţi mereu să alegi cum te vei comporta în relaţiile cu ceilalţi. Nu e niciodată prea târziu să aduci îmbunătăţiri.

pag. 298-299

   ...atenţiei către alte materiale decât cele pentru şcoală, care iau forma chatului, sms-urilor, scrierii pe blog şi navigării pe Internet, întrerup încontinuu condiţiile neuroplastice necesare pentru ca informaţiile studiate să devină schimbări sinaptice în creier. în lipsa schimbărilor structurale de durată în creier, nu poate avea loc învăţarea pe termen lung. Examenul vine şi pleacă, la fel ca atenţia divizată care a prevenit dezvoltarea sinapselor.
   Devierile digitale ale atenţiei compromit învăţarea pe termen lung pentru adolescenţi şi pentru adulţi. De fapt, mulţi adulţi care pe parcursul vieţii nu sunt implicaţi în vreun program de învăţare, precum cluburile de carte, grupurile de discuţii sau cursurile de educaţie pentru adulţi, se confruntă cu o problemă potenţial serioasă. Dacă nu ne concentrăm cu regularitate, creierul nostru nu-şi mai urmează rostul - să continue să înveţe, să se dezvolte şi să creeze conexiuni noi pe tot parcursul vieţii. Adulţii care nu se implică în proiecte care să-i facă apţi să se concentreze atent asupra unui lucru anume pot simţi că viaţa a devenit o rutină neschimbătoare şi plictisitoare. învăţarea pe tot parcursul vieţii ar trebui privită ca o oportunitate de a ne confrunta cu provocări, de a ne dezvolta creierul şi de a ne menţine implicaţi în învăţare.
   Din nefericire, pentru mulţi dintre noi, şcoala a devenit o povară, nu o plăcere. Accentul pus pe competiţie şi nu pe colaborare, pe realizări şi nu pe explorarea creativă, îi determină pe mulţi dintre noi să se închidă în faţa experienţei de învăţare. Timpul pentru concentrare ne reaminteşte că avem nevoie să ne menţinem mintea ascuţită şi să continuăm să învăţăm pe tot parcursul vieţii.

   Exerciţiul de mindsight D: Timpul pentru relaxare

   în timp ce concentrarea neîntreruptă a atenţiei ajută creierul să se dezvolte, s-ar putea să te simţi uşurat să afli că nu este nevoie să te concentrezi tot timpul. De fapt, pauzele şi varietatea muncii sunt cele mai importante dintre cele şapte activităţi zilnice simple. în fiecare zi ne putem oferi puţină relaxare pentru a permite minţii noastre să se calmeze şi creierului nostru să se pună în ordine. Relaxarea se produce atunci când nu avem planuri, nu încercăm să realizăm ceva anume şi nu avem nimic de făcut. în această perioadă, creierul pare să-şi reîncarce bateriile, dând voie minţii să ia, intenţionat, o pauză.
Relaxarea este diferită de rătăcirea minţii, fără vreo intenţie. Dacă sarcina noastră este să ne concentrăm la ceva anume, precum o conversaţie pe care o purtăm cu cineva, o temă sau o discuţie la şcoală, iar noi ne lăsăm mintea să rătăcească fără alegerea noastră, acest lucru poate fi destul de perturbator pentru ceea ce încercăm să realizăm. Unele studii sugerează chiar că fuga atenţiei dăunează sănătăţii şi fericirii noastre.
   Relaxarea înseamnă că alegem un timp în care să ne liniştim, atunci când nu avem nimic stabilit în agendă şi ne lăsăm imaginaţia să călătorească unde doreşte. Vacanţele sunt un moment bun să pierdem vremea. Dar zilnic ne face bine să ne luăm puţin timp în care să-i oferim creierului o pauză, să ne relaxăm şi să ne liniştim. Permite-ţi să faci acest lucru cu intenţie. Scopul relaxării este să nu avem, intenţionat, vreun scop. Ştiu, sună ironic. însă cercetările arată că relaxarea este o activitate foarte importantă, chiar dacă este practicată zilnic, pentru scurt timp.

   Exerciţiul de mindsight E: Timpul penfru joacă

   Poate termenul de "joacă" îţi aminteşte de experienţele din copilărie de pe terenul de joacă, dar descoperim în...

  • cartea a apărut în septembrie 2014 la editura Herald, în cadrul colecţiei Parentaj
  • traducător: Raluca Toth
  • Titlu original: Brainstorm: The Power and Purpose of the Teenage Brain
  • cartea cuprinde 320 pagini în format 13x20cm şi o greutate de 0.270 kg
  • ISBN: 978-973-111-485-9
  • cartea a fost vizualizată de 2900 ori începând cu data de 06.05.2011
Nu sunt păreri

Puteţi adăuga păreri doar dacă sunteţi autentificat.
  • Poşta Română
    10.00 lei
    Livrare prin Poşta Română, plata ramburs
    Termen de livrare: 2-4 zile lucrătoare
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în Bucureşti şi zone limitrofe (Bookurier)
    10.00 lei
    Bucureşti, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroeşti, Dudu, Măgurele, Mogoşoaia, Otopeni, Pantelimon, Popeşti Leordeni, Pipera, Roşu, Voluntari.
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 150.00 lei

  • Livrare prin curier rapid în alte localităţi decât Bucureşti
    14.00 lei
    livrare prin curier rapid în orice localitate, confirmarea livrării se va face telefonic
    Termen de livrare: 24-48 ore (în funcţie de ora la care s-a lansat comanda)
    - Gratuit pentru comenzi cu valoare a produselor mai mare de 200.00 lei

Nu sunt definite linkuri pentru această carte
carţi de acelaşi autor cu "Vâltoarea minţii"
carţi din acelaşi domeniu cu "Vâltoarea minţii"
(psihologie > dezvoltare personală, psihologie > educaţie)
derulare
Cum să-ţi reinventezi viaţa
Cum să-ţi reinventezi viaţa
(dezvoltare personală)
Alege să devii
Alege să devii
(dezvoltare personală)
Părinţii toxici
Părinţii toxici
(educaţie, socială)
Ghidul succesului pentru leneşi
Ghidul succesului pentru leneşi
(dezvoltare personală)
Recuperarea sufletului
Recuperarea sufletului
(dezvoltare personală)
Frumuseţea dintâi şi roadele ei
Frumuseţea dintâi şi roadele ei
(dezvoltare personală)
Psihologia succesului
Psihologia succesului
(aplicată, dezvoltare personală)
Singura minte
Singura minte
(dezvoltare personală)
Realizarea ţelurilor
Realizarea ţelurilor
(dezvoltare personală)
Cele 4 legăminte ale fericirii
Cele 4 legăminte ale fericirii
(dezvoltare personală)
Femeile, alimentaţia şi Dumnezeu
Femeile, alimentaţia şi Dumnezeu
(dietoterapie, dezvoltare personală)
contact | termeni şi condiţii | © EuSunt.ro | ultima actualizare marţi, 17 octombrie 2017
Cărţi vizualizate recent
toolbar
toolbar