edituri
edituri
colecții
colecții

Ceremoniile magice - Heptameronul - Cartea lucrurilor secrete

Ceremoniile magice - Heptameronul - Cartea lucrurilor secrete

data apariției:
August 2013
editura:
traducător:
Maria Genescu
ISBN:
978-973-111-401-9
număr pagini:
176
format:
13x22
greutate:
0.155 kg
2458 vizualizări
ADAUGĂ LA FAVORITE
2100 lei
/
24 00 lei
Alertă stoc
ne poți contacta și la:
0722.298.137 / 0754.025.588 (luni - vineri: 9:00 - 18:00) sau pe: comenzi@eusunt.ro
2100 lei
/
24 00 lei
Alertă stoc
0722.298.137 / 0754.025.588 (luni - vineri: 9:00 - 18:00) sau pe: comenzi@eusunt.ro
ne poți contacta și la: 0722.298.137 / 0754.025.588 | comenzi@eusunt.ro (luni - vineri: 9:00 - 18:00)
2458 vizualizări

Livrare prin
Poșta Română

10.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 150 lei)

Termen de livrare: 2 - 4 zile lucrătoare

Livrare prin curier rapid în
București și zone limitrofe*

10.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 150 lei)

Termen de livrare: 24 - 48 ore
(în funcție de ora la care s-a lansat comanda)

*București, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroești, Dudu, Măgurele, Mogoșoaia, Otopeni, Pantelimon, Popești Leordeni, Pipera, Roșu, Voluntari.

Livrare prin curier rapid în
alte localități decât București

14.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 200 lei)

Termen de livrare: 24 - 48 ore
(în funcție de ora la care s-a lansat comanda)

   Cărţile care, pe un parcurs milenar, si-au dobandit trista si teribila faimă de "cărţi blestemate", au fost definite de Agrippa ca fiind acele scrieri prin care "magicienii intră in legatură cu spiritele scabroase si cu demonii familiali. Goetia a facut sa apara acele cărţi tenebroase ce au putut să-i păcălească pe oameni ca Alfons din Castilia, Robert din Anglia, Bacon, Apponus si pe alţii, de altminteri, oameni foarte inteligenţi, aceste cărti blestemate pe care, numai văzandu-le, oamenii simpli ingheaţă de spaimă, din cauza că acestora le sunt străine cărţile cu adevarat bune" (De incertitudine et vanitate scientiarum..).
   Oare si-ar fi imaginat Agrippa că, peste secole, cartea lui va fi pe lista acestor "cărţi blestemate"? In scrisoarea catre Trithemius (1510) el isi declara intenţiile pe care le-a avut atunci cand a inceput să elaboreze grandioasa lucrare intitulata Filosofia oculta: "Roger Bacon si Robert, Petrus din Appono, Albert cel Mare, Arnold de Villanova, Anselmus din Parma, spaniolul Picatius, florentinul Siccus, Asculus si incă mulţi alţii, mai putin cunoscuţi, care promit, este adevarat, să ne inveţe magia, dar care, totusi, ne oferă numai cateva himere, sau chiar numai superstiţii nedemne de oamenii cinstiţi. [...]. Toate acestea m-au facut să mă gandesc, inca din prima tinereţe, cercetand cu atenţie si fără teamă tot acest material misterios si miraculos, ca n-ar fi lipsit de merit dacă as restabili adevărata magie, protejand-o de toti detractorii, această primă stiinţă a tuturor inţeleptilor ca, dupa ce in prealabil o voi curăţa de toate falsificările necinstite, să ii dezvalui adevaratele principii" (J.Orsier, Henri Cornelis Agrippa).
   In text deosebim trei secvente: cea dintai se referă, in special, la tehnica de deducere a numelor demonilor, prin calcule astrologice si cabalistice, ce ne face sa imputăm acest text, mai degrabă, lui Trithemius sau altuia din cercul lui; ca si in textul biblic, pentru a răspunde la chemare, fiecare demon trebuie apelat cu numele său. Intr-o a doua secventă, se prezintă modul cum pot fi realizate farmecele: cu lucruri din natura, urmand misteriile din religie (rugăciuni, sacramente, miracole etc.)... Cea de a treia secvenţă cuprinde liste cu numele demonilor.
   Agrippa si-a organizat imensa sa compilatie pe patru subdiviziuni: astrologie, alchimie, cabala si demonologie. (Maria Genescu)

   HEPTAMERONUL

   "In a sa Filosofia Oculta, Agrippa vorbeste pe larg despre Ingeri, despre genii, despre inteligente, despre spirite si despre ceremoniile magice. Cu toate acestea, cei cu adevărat interesaţi nu s-au declarat satisfăcuţi de lucrarea acestui autor faimos, ... fapt ce ne-a determinat să venim cu o completare, aparţinand Invătatului Petrus din Apono, In vederea desăvarsirii artei magiei, continand practici pe care, urmandu-le, nu vom cadea In eroare, asa cum urmează. S-a crezut de cuviinţă să se publice aici elementele ce compun filosofia lui Petrus din Apono, anume, pentru ca cei ce nu sunt Indeajuns de pricepuţi In aceasta arta sa fie adusi la stadiul In care o pot exercita ei Insisi. Vor descoperi In acest opuscul dovezi ale existenţei virtuţilor magice, diferitele funcţii ale spiritelor, cum pot fi ele atrase pentru a le face să vorbească, ce anume trebuie făcut pentru aceasta, In funcţie de zile si de ceasuri, modul In care trebuie citite numele entităţilor, silabă cu silabă, totalitatea consideraţiilor magice, ale caror principii se regăsesc In această carte, precum si etapele obligatorii ce se impun a fi respectate In orice lucrare de magie". (cuvint inainte al editorului editiei latine)

   CARTEA LUCRURILOR SECRETE

   Tratatul lui Trithemius De septem secundeis sau Chronologia mystica, din care ar fi putut fi extras acest ritual de invocare a demonilor, este o scriere curioasă In care, vorbind despre Ingerii planetari, In numar de sapte, spunea ca fiecare dintre acestia guvernează lumea timp de 354 de ani si patru luni, cu randul, ca ultimul dintre ei si-a Inceput domnia In anul 1880, sfarsitul lumii urmand să se Intample la Incheierea acestui ciclu, respectiv, In anul 2235.
   Ca o noutate In domeniu (ce confirma prezumtia ca textul nu i-ar aparţine lui Trithemius), In acest ritual de convocare a demonilor apar "bagheta magică" (simbol străvechi, reprezentat prin toiagul faraonilor, caduceul lui Hermes, toiagul cu un sarpe al lui Asclepios, tyrsul lui Dionysos etc.) si "sfera de cristal" (simbol mai recent; In operaţiunile de magie; abia Incepand cu secolul al XVII-lea, oglinda a fost Inlocuită cu sfera de cristal). Cei mai mulţi dintre exegeţii scrierilor lui Trithemius, un geniu uimitor al timpului sau situat la limita periculoasă dintre stiinţă si magie, considera ca el este cel mai de seama reprezentant al magiei renascentiste, Inceputa de Marsilio Ficino si Pico della Mirandola, continuand cu Agrippa, Paracelsus etc. Scopul demersurilor "magice" ale prelatului Trithemius, asa cum el Insusi declara, era de a-si satisface o ambiţie, ea Insasi demonică: "de a sti tot ce se Intampla In lume".
   Cărţile care, pe un parcurs milenar, si-au dobandit trista si teribila faimă de "cărţi blestemate", au fost definite de Agrippa ca fiind acele scrieri prin care "magicienii intră in legatură cu spiritele scabroase si cu demonii familiali. Goetia a facut sa apara acele cărţi tenebroase ce au putut să-i păcălească pe oameni ca Alfons din Castilia, Robert din Anglia, Bacon, Apponus si pe alţii, de altminteri, oameni foarte inteligenţi, aceste cărti blestemate pe care, numai văzandu-le, oamenii simpli ingheaţă de spaimă, din cauza că acestora le sunt străine cărţile cu adevarat bune" (De incertitudine
et vanitate scientiarum..).
   Oare si-ar fi imaginat Agrippa că, peste secole, cartea lui va fi pe lista acestor "cărţi blestemate"? In scrisoarea catre Trithemius (1510) el isi declara intenţiile pe care le-a avut atunci cand a inceput să elaboreze grandioasa lucrare intitulata Filosofia oculta: "Roger Bacon si Robert, Petrus din Appono, Albert cel Mare, Arnold de Villanova, Anselmus din Parma, spaniolul Picatius, florentinul Siccus, Asculus si incă mulţi alţii, mai putin cunoscuţi, care promit, este adevarat, să ne inveţe magia, dar care, totusi, ne oferă numai cateva himere, sau chiar numai superstiţii nedemne de oamenii cinstiţi. [...]. Toate acestea m-au facut să mă gandesc, inca din prima tinereţe, cercetand cu atenţie si fără teamă tot acest material misterios si miraculos, ca n-ar fi lipsit de merit dacă as restabili adevărata magie, protejand-o de toti detractorii, această primă stiinţă a tuturor inţeleptilor ca, dupa ce in prealabil o voi curăţa de toate falsificările necinstite, să ii dezvalui adevaratele principii" (J.Orsier, Henri Cornelis Agrippa).
   In text deosebim trei secvente: cea dintai se referă, in special, la tehnica de deducere a numelor demonilor, prin calcule astrologice si cabalistice, ce ne face sa imputăm acest text, mai degrabă, lui Trithemius sau altuia din cercul lui; ca si in textul biblic, pentru a răspunde la chemare, fiecare demon trebuie apelat cu numele său. Intr-o a doua secventă, se prezintă modul cum pot fi realizate farmecele: cu lucruri din natura, urmand misteriile din religie (rugăciuni, sacramente, miracole etc.)... Cea de a treia secvenţă cuprinde liste cu numele demonilor.
   Agrippa si-a organizat imensa sa compilatie pe patru subdiviziuni: astrologie, alchimie, cabala si demonologie. (Maria Genescu)

   HEPTAMERONUL

   "In a sa Filosofia Oculta, Agrippa vorbeste pe larg despre Ingeri, despre genii, despre inteligente, despre spirite si despre ceremoniile magice. Cu toate acestea, cei cu adevărat interesaţi nu s-au declarat satisfăcuţi de lucrarea acestui autor faimos, ... fapt ce ne-a determinat să venim cu o completare, aparţinand Invătatului Petrus din Apono, In vederea desăvarsirii artei magiei, continand practici pe care, urmandu-le, nu vom cadea In eroare, asa cum urmează. S-a crezut de cuviinţă să se publice aici elementele ce compun filosofia lui Petrus din Apono, anume, pentru ca cei ce nu sunt Indeajuns de pricepuţi In aceasta arta sa fie adusi la stadiul In care o pot exercita ei Insisi. Vor descoperi In acest opuscul dovezi ale existenţei virtuţilor magice, diferitele funcţii ale spiritelor, cum pot fi ele atrase pentru a le face să vorbească, ce anume trebuie făcut pentru aceasta, In funcţie de zile si de ceasuri, modul In care trebuie citite numele entităţilor, silabă cu silabă, totalitatea consideraţiilor magice, ale caror principii se regăsesc In această carte, precum si etapele obligatorii ce se impun a fi respectate In orice lucrare de magie". (cuvint inainte al editorului editiei latine)

   CARTEA LUCRURILOR SECRETE

   Tratatul lui Trithemius De septem secundeis sau Chronologia mystica, din care ar fi putut fi extras acest ritual de invocare a demonilor, este o scriere curioasă In care, vorbind despre Ingerii planetari, In numar de sapte, spunea ca fiecare dintre acestia guvernează lumea timp de 354 de ani si patru luni, cu randul, ca ultimul dintre ei si-a Inceput domnia In anul 1880, sfarsitul lumii urmand să se Intample la Incheierea acestui ciclu, respectiv, In anul 2235.
   Ca o noutate In domeniu (ce confirma prezumtia ca textul nu i-ar aparţine lui Trithemius), In acest ritual de convocare a demonilor apar "bagheta magică" (simbol străvechi, reprezentat prin toiagul faraonilor, caduceul lui Hermes, toiagul cu un sarpe al lui Asclepios, tyrsul lui Dionysos etc.) si "sfera de cristal" (simbol mai recent; In operaţiunile de magie; abia Incepand cu secolul al XVII-lea, oglinda a fost Inlocuită cu sfera de cristal). Cei mai mulţi dintre exegeţii scrierilor lui Trithemius, un geniu uimitor al timpului sau situat la limita periculoasă dintre stiinţă si magie, considera ca el este cel mai de seama reprezentant al magiei renascentiste, Inceputa de Marsilio Ficino si Pico della Mirandola, continuand cu Agrippa, Paracelsus etc. Scopul demersurilor "magice" ale prelatului Trithemius, asa cum el Insusi declara, era de a-si satisface o ambiţie, ea Insasi demonică: "de a sti tot ce se Intampla In lume".
citeşte mai mult
citeşte mai puțin
REVIEW-uri CLIENȚI
(0 reviews)
INFORMAȚII CARTE
data apariției:
August 2013
editura:
Herald
colecția:
Quinta Essentia
traducător:
Maria Genescu
ISBN:
978-973-111-401-9
număr pagini:
176
format:
13x22
greutate:
0.155 kg
REVIEW-uri CLIENȚI
(0 reviews)
alte cărți din același domeniu