caută
edituri
edituri
colecții
colecții

Eros şi agape - prefaceri ale iubirii creştine

313 vizualizări
ADAUGĂ LA FAVORITE

Eros şi agape - prefaceri ale iubirii creştine

313 vizualizări
data apariției:
Februarie 2019
editura:
traducător:
Wilhelm Tauwinkl
ISBN:
978-973-50-6257-6
număr pagini:
656
format:
15.5x24
greutate:
0.995 kg
114,00 lei
/
119,00 lei
Adaugă în coș
ne poți contacta și la:
0722.298.137 / 0754.025.588 (luni - vineri: 9:00 - 18:00) sau pe: [email protected]
114,00 lei
/
119,00 lei
ÎN STOC
Cartea se află în stocul Librăriei Eu Sunt (3 buc.)
Adaugă în coș
0722.298.137 / 0754.025.588 (luni - vineri: 9:00 - 18:00) sau pe: [email protected]
ne poți contacta și la: 0722.298.137 / 0754.025.588 | [email protected] (luni - vineri: 9:00 - 18:00)

Livrare prin
Poșta Română

11.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 150 lei)

Termen de livrare: 2 - 4 zile lucrătoare

cu ridicare personală de la oficiul poştal arondat adresei de livrare

Livrare prin curier rapid în
București și zone limitrofe*

11.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 150 lei)

Termen de livrare: 24 - 48 ore
(în funcție de ora la care s-a lansat comanda)

livrarea se face: luni-vineri între 9-17

*București, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroești, Dudu, Măgurele, Mogoșoaia, Otopeni, Pantelimon, Popești Leordeni, Pipera, Roșu, Voluntari.

Livrare prin curier rapid în
alte localități decât București

16.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 200 lei)

Termen de livrare: 24-48 ore
(în funcție de ora la care s-a lansat comanda)

livrarea se face: luni-vineri între 9-17

    Cercetarea de faţă trebuie să servească unui dublu scop: ea doreşte să contribuie la înţelegerea sensului ideii creştine de iubire şi să pună în lumină prefacerile pe care le-a suferit aceasta în decursul istoriei.
    Pe bună dreptate, ne-am putea aştepta ca teologia să fi acordat deja o atenţie deosebită acestor probleme. Desigur, e clar ca lumina zilei că, din punct de vedere religios şi etic, ideea de iubire ocupă un loc central, ca să nu spunem locul central în creştinism. Dar e suficient să aruncăm o privire asupra atitudinii pe care a avut-o teologia, în decursul ultimelor decenii, faţă de problema sensului şi pre¬facerilor ideii creştine de iubire, ca să constatăm că această sarcină a fost foarte neglijată. Istoria dogmelor a dedicat o muncă exhaustivă şi anevoioasă clarificării unor detalii cu totul periferice, dar pentru problema centrală a iubirii creştine a mai rămas, de cele mai multe ori, doar foarte puţin de spus - ca şi cum sensul şi structura ideii creştine de iubire ar fi, fără alte explicaţii, clare, neechivoce şi îndeajuns de bine definite prin simplul fapt că se spune „iubire" ca şi cum ideea de iubire ar fi avut, în decursul timpului, mereu aceeaşi semnificaţie. Acelaşi lucru e valabil şi pentru etica creştină şi istoria acesteia. Şi aici, multe detalii au fost analizate cu precizie. Aflăm despre modificările, de cele mai multe ori cu totul nesemnificative, pe care le-au suferit conceptele şi aprecierile etice curente prin intermediul anumitor gânditori. Dar despre iubire, noua concepţie etică de bază a creştinismului, care a adus o schimbare atât de revoluţionară a întregului mod de prezentare a eticii, încât istoria domeniului nu i-a aflat pereche — pe bună dreptate a descris-o Nietzsche drept o desăvârşită „reevaluare a tuturor valorilor antice" -, despre această nouă concepţie şi destinul ei în istoria creştinismului auzim doar foarte puţin în prezentările tradiţionale ale istoriei eticii.

    Cercetarea de faţă trebuie să servească unui dublu scop: ea doreşte să contribuie la înţelegerea sensului ideii creştine de iubire şi să pună în lumină prefacerile pe care le-a suferit aceasta în decursul istoriei.
    Pe bună dreptate, ne-am putea aştepta ca teologia să fi acordat deja o atenţie deosebită acestor probleme. Desigur, e clar ca lumina zilei că, din punct de vedere religios şi etic, ideea de iubire ocupă un loc central, ca să nu spunem locul central în creştinism. Dar e suficient să aruncăm o privire asupra atitudinii pe care a avut-o
teologia, în decursul ultimelor decenii, faţă de problema sensului şi pre¬facerilor ideii creştine de iubire, ca să constatăm că această sarcină a fost foarte neglijată. Istoria dogmelor a dedicat o muncă exhaustivă şi anevoioasă clarificării unor detalii cu totul periferice, dar pentru problema centrală a iubirii creştine a mai rămas, de cele mai multe ori, doar foarte puţin de spus - ca şi cum sensul şi structura ideii creştine de iubire ar fi, fără alte explicaţii, clare, neechivoce şi îndeajuns de bine definite prin simplul fapt că se spune „iubire" ca şi cum ideea de iubire ar fi avut, în decursul timpului, mereu aceeaşi semnificaţie. Acelaşi lucru e valabil şi pentru etica creştină şi istoria acesteia. Şi aici, multe detalii au fost analizate cu precizie. Aflăm despre modificările, de cele mai multe ori cu totul nesemnificative, pe care le-au suferit conceptele şi aprecierile etice curente prin intermediul anumitor gânditori. Dar despre iubire, noua concepţie etică de bază a creştinismului, care a adus o schimbare atât de revoluţionară a întregului mod de prezentare a eticii, încât istoria domeniului nu i-a aflat pereche — pe bună dreptate a descris-o Nietzsche drept o desăvârşită „reevaluare a tuturor valorilor antice" -, despre această nouă concepţie şi destinul ei în istoria creştinismului auzim doar foarte puţin în prezentările tradiţionale ale istoriei eticii.

citeşte mai mult
citeşte mai puțin
REVIEW-uri CLIENȚI
(0 reviews)
INFORMAȚII CARTE
data apariției:
Februarie 2019
editura:
Humanitas
colecția:
În afara colecţiilor
traducător:
Wilhelm Tauwinkl
ISBN:
978-973-50-6257-6
număr pagini:
656
format:
15.5x24
greutate:
0.995 kg
REVIEW-uri CLIENȚI
(0 reviews)
alte cărți din același domeniu