colecții
colecții

Evanghelia Mariei - Miriam din Magdala

Evanghelia Mariei - Miriam din Magdala

data apariției:
Octombrie 2018
editura:
traducător:
Celina Angelescu
ISBN:
978-606-8758-55-8
număr pagini:
256
format:
13x20
greutate:
0.21 kg
321 vizualizări
ADAUGĂ LA FAVORITE
2700 lei
/
30 00 lei
Alertă stoc
ne poți contacta și la:
0722.298.137 / 0754.025.588 (luni - vineri: 9:00 - 18:00) sau pe: comenzi@eusunt.ro
2700 lei
/
30 00 lei
Alertă stoc
0722.298.137 / 0754.025.588 (luni - vineri: 9:00 - 18:00) sau pe: comenzi@eusunt.ro
ne poți contacta și la: 0722.298.137 / 0754.025.588 | comenzi@eusunt.ro (luni - vineri: 9:00 - 18:00)
321 vizualizări

Livrare prin
Poșta Română

10.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 150 lei)

Termen de livrare: 2 - 4 zile lucrătoare

Livrare prin curier rapid în
București și zone limitrofe*

10.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 150 lei)

Termen de livrare: 24 - 48 ore
(în funcție de ora la care s-a lansat comanda)

*București, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroești, Dudu, Măgurele, Mogoșoaia, Otopeni, Pantelimon, Popești Leordeni, Pipera, Roșu, Voluntari.

Livrare prin curier rapid în
alte localități decât București

14.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 200 lei)

Termen de livrare: 24 - 48 ore
(în funcție de ora la care s-a lansat comanda)

    Nenumărate sunt Evangheliile inventariate de către istoricii originilor creştinismului; Evangheliile lui Matei, Marcu, Luca şi Ioan sunt cele mai cunoscute şi rămân în anumite biserici ca singurele „autorizate” să ne transmită ecourile şi interpretările evenimentelor şi învăţăturilor care ar fi avut loc în Galileea şi Iudeea acum mai bine de douăzeci de secole. Descoperirile mai recente – în 1945 – ale bibliotecii de la Nag-Hammadi din Egiptul de Sus ne permit astăzi să ne lărgim perspectivele şi să ne îmbogăţim cunoaşterea cu anumite aspecte ale creştinismului până acum „ocultate” sau profanate.
    Dincolo de interesul teologic, filosofic, etic pe care-l vom avea de „imaginat” cugetând asupra acestui text aparţinând creştinismului originar, ar trebui să ne reamintim şi de interesul său istoric şi de informaţiile preţioase pe care ni le furnizează despre primele comunităţi creştine. Reflecțiile şi conflictele lor ne lasă să întrevedem, din nefericire, excluderea femininului şi, prin urmare, diferite moduri şi practici de cunoaştere care îi inspirau pe aceşti primi creştini.
    Poţi să iubeşti într-o manieră „dumnezeiască” toate fiinţele şi chiar pe duşmanii tăi, după modelul propus de Yeshua; dar dragostea umană are preferinţe, adică afinităţi, rezonanţe, intimităţi, care nu sunt posibile cu toată lumea:
    „Învăţătorul o iubea pe Maria mai mult decât pe toţi ceilalţi discipoli, uneori chiar o săruta pe gură. Discipolii L-au văzut iubind-o pe Maria astfel şi I-au zis: «De ce o iubeşti mai mult decât pe noi toţi?» Iar Învăţătorul le-a răspuns: «Cum se face că nu vă iubesc aşa de mult precum pe ea?»”
    Aceste câteva rânduri i-ar putea încă şoca pe cei care nu cunosc textele fondatoare ale creştinismului. Nu este vorba aici în niciun caz de a intra în vreo polemică. Unii afirmă că Iisus ar fi trebuit să fie „obligatoriu" căsătorit din moment ce predica în sinagogi şi că, după tradiţia evreiască, un om necăsătorit era considerat ca fiind incomplet şi neascultător faţă de poruncile lui Dumnezeu şi nu putea predica în sinagogi. Cu atât mai mult, nu putea să fie preot şi să intre în locurile cele mai sfinte din Templu.

    Nenumărate sunt Evangheliile inventariate de către istoricii originilor creştinismului; Evangheliile lui Matei, Marcu, Luca şi Ioan sunt cele mai cunoscute şi rămân în anumite biserici ca singurele „autorizate” să ne transmită ecourile şi interpretările evenimentelor şi învăţăturilor care ar fi avut loc în Galileea şi Iudeea acum mai bine de douăzeci de secole. Descoperirile mai recente – în 1945 – ale bibliotecii de la Nag-Hammadi din Egiptul de Sus ne permit astăzi să ne lărgim perspectivele şi să ne îmbogăţim cunoaşterea cu anumite aspecte ale creştinismului până acum „ocultate” sau profanate.
    Dincolo de
interesul teologic, filosofic, etic pe care-l vom avea de „imaginat” cugetând asupra acestui text aparţinând creştinismului originar, ar trebui să ne reamintim şi de interesul său istoric şi de informaţiile preţioase pe care ni le furnizează despre primele comunităţi creştine. Reflecțiile şi conflictele lor ne lasă să întrevedem, din nefericire, excluderea femininului şi, prin urmare, diferite moduri şi practici de cunoaştere care îi inspirau pe aceşti primi creştini.
    Poţi să iubeşti într-o manieră „dumnezeiască” toate fiinţele şi chiar pe duşmanii tăi, după modelul propus de Yeshua; dar dragostea umană are preferinţe, adică afinităţi, rezonanţe, intimităţi, care nu sunt posibile cu toată lumea:
    „Învăţătorul o iubea pe Maria mai mult decât pe toţi ceilalţi discipoli, uneori chiar o săruta pe gură. Discipolii L-au văzut iubind-o pe Maria astfel şi I-au zis: «De ce o iubeşti mai mult decât pe noi toţi?» Iar Învăţătorul le-a răspuns: «Cum se face că nu vă iubesc aşa de mult precum pe ea?»”
    Aceste câteva rânduri i-ar putea încă şoca pe cei care nu cunosc textele fondatoare ale creştinismului. Nu este vorba aici în niciun caz de a intra în vreo polemică. Unii afirmă că Iisus ar fi trebuit să fie „obligatoriu" căsătorit din moment ce predica în sinagogi şi că, după tradiţia evreiască, un om necăsătorit era considerat ca fiind incomplet şi neascultător faţă de poruncile lui Dumnezeu şi nu putea predica în sinagogi. Cu atât mai mult, nu putea să fie preot şi să intre în locurile cele mai sfinte din Templu.

citeşte mai mult
citeşte mai puțin
REVIEW-uri CLIENȚI
(0 reviews)
INFORMAȚII CARTE
data apariției:
Octombrie 2018
editura:
Atman
traducător:
Celina Angelescu
ISBN:
978-606-8758-55-8
număr pagini:
256
format:
13x20
greutate:
0.21 kg
REVIEW-uri CLIENȚI
(0 reviews)
alte cărți de Jean-Yves Leloup
alte cărți din același domeniu