colecții
colecții

Prima şi ultima libertate

Prima şi ultima libertate

data apariției:
Noiembrie 2018
editura:
traducător:
Claudia Dumitriu
titlu original:
The First and Last Freedom
ISBN:
978-973-111-620-4
număr pagini:
288
format:
13x20
greutate:
0.23 kg
1732 vizualizări
ADAUGĂ LA FAVORITE
2800 lei
/
30 00 lei
Adaugă în coș
ne poți contacta și la:
0722.298.137 / 0754.025.588 (luni - vineri: 9:00 - 18:00) sau pe: comenzi@eusunt.ro
2800 lei
/
30 00 lei
ÎN STOC
Cartea se află în stocul Librăriei Eu Sunt (2 buc.)
Adaugă în coș
0722.298.137 / 0754.025.588 (luni - vineri: 9:00 - 18:00) sau pe: comenzi@eusunt.ro
ne poți contacta și la: 0722.298.137 / 0754.025.588 | comenzi@eusunt.ro (luni - vineri: 9:00 - 18:00)
1732 vizualizări

Livrare prin
Poșta Română

10.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 150 lei)

Termen de livrare: 2 - 4 zile lucrătoare

Livrare prin curier rapid în
București și zone limitrofe*

10.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 150 lei)

Termen de livrare: 24 - 48 ore
(în funcție de ora la care s-a lansat comanda)

*București, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroești, Dudu, Măgurele, Mogoșoaia, Otopeni, Pantelimon, Popești Leordeni, Pipera, Roșu, Voluntari.

Livrare prin curier rapid în
alte localități decât București

14.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 200 lei)

Termen de livrare: 24 - 48 ore
(în funcție de ora la care s-a lansat comanda)

   Scriind introducerea la "Prima şi ultima libertate", Aldous Huxley spunea: "În acest volum de culegeri din scrierile şi convorbirile lui Krishnamurti, cititorul va găsi o clară şi actuală formulare a problemei fundamental umane, cât şi invitaţia de a o rezolva prin singurul mod în care ea poate fi rezolvată, şi anume, singur de către fiecare în parte. Soluţiile colective, în care atât de mulţi se încred cu disperare, nu sunt niciodată adecvate. "Pentru a înţelege chinul şi tulburarea ce există înăuntru nostru, cum există şi în lume, trebuie mai întâi să găsim claritatea înlăuntru nostru, iar aceasta claritate rezultă dintr-o gândire corectă. Este o claritate care nu trebuie organizată, căci nu poate fi schimbată cu alta. Gândirea unui grup organizat e doar repetitivă. Claritatea nu este rezultatul unei afirmaţii verbale, ci al unei intense auto-conştientizări şi al unei gândiri corecte. Gândirea corectă nu este consecinţa unei simple cultivări a intelectului, nici conformarea la un model, oricat de valoros şi nobil ar fi acesta. Gândirea corectă rezultă din autocunoaştere. Fără a te înţelege pe tine însuţi nu ai o bază de gândire; fără autocunoaştere, ceea ce gândeşti nu este adevărat".
   Această temă fundamentală e dezvoltată cu consecvenţă de Krishnamurti. "În oameni se află speranţa, nu în societate, nici în sisteme, nici în sisteme religioase organizate, ci în tine şi în mine". Religiile organizate, cu intermediarii lor, cu cărţile lor sfinte, cu dogmele, ierarhiile şi ritualurile lor, oferă doar o falsă soluţie problemei de bază. "Când citezi Bhagavad Gita sau Biblia, sau unele Cărţi Sacre chineze, fără îndoială că nu faci altceva decât să repeţi. Si ceea ce repeţi nu reprezintă adevărul; este un neadevăr, deoarece adevărul nu poate fi repetat". Un neadevăr poate fi amplificat, expus şi repetat, dar adevărul nu; iar când repeţi adevărul, el încetează de a mai fi adevăr şi, prin urmare, cărţile sfinte sunt lipsite de importanţă.
   Doar prin autocunoaştere şi nu prin credinţa în simbolurile altcuiva, poate ajunge omul la realitatea eternă, unde fiinţa sa îşi are originea. Credinţa într-o adecvare totală şi într-o valoare superlativă a unui sistem de simboluri dat, oricare ar fi el, nu ne duce la eliberare, ci la istorie, la aceleaşi vechi dezastre. "Credinţa dezbină în mod inevitabil. Dacă ai o credinţă anume, sau cauţi siguranţă în credinţa ta, te separi de cei care caută siguranţă într-o altă formă de credinţă. Toate credinţele organizate se întemeiază pe separare, chiar dacă propovăduiesc înfrăţirea". Omul care a rezolvat cu succes problema relaţiilor sale cu cele două lumi, cea de date şi cea de simboluri, este un om care nu are credinţe. În ce priveşte problemele practice ale vieţii, el acceptă o serie de ipoteze de lucru care-i servesc scopurile, dar cărora nu le dă mai multă importanţă decât unei unelte sau unui instrument. În privinţa semenilor săi, şi a realităţii pe care aceştia se bazează, el are experienţele directe ale dragostei şi înţelegerii.

   Scriind introducerea la "Prima şi ultima libertate", Aldous Huxley spunea: "În acest volum de culegeri din scrierile şi convorbirile lui Krishnamurti, cititorul va găsi o clară şi actuală formulare a problemei fundamental umane, cât şi invitaţia de a o rezolva prin singurul mod în care ea poate fi rezolvată, şi anume, singur de către fiecare în parte. Soluţiile colective, în care atât de mulţi se încred cu disperare, nu sunt niciodată adecvate. "Pentru a înţelege chinul şi tulburarea ce există înăuntru nostru, cum există şi în lume, trebuie mai întâi să găsim claritatea înlăuntru
nostru, iar aceasta claritate rezultă dintr-o gândire corectă. Este o claritate care nu trebuie organizată, căci nu poate fi schimbată cu alta. Gândirea unui grup organizat e doar repetitivă. Claritatea nu este rezultatul unei afirmaţii verbale, ci al unei intense auto-conştientizări şi al unei gândiri corecte. Gândirea corectă nu este consecinţa unei simple cultivări a intelectului, nici conformarea la un model, oricat de valoros şi nobil ar fi acesta. Gândirea corectă rezultă din autocunoaştere. Fără a te înţelege pe tine însuţi nu ai o bază de gândire; fără autocunoaştere, ceea ce gândeşti nu este adevărat".
   Această temă fundamentală e dezvoltată cu consecvenţă de Krishnamurti. "În oameni se află speranţa, nu în societate, nici în sisteme, nici în sisteme religioase organizate, ci în tine şi în mine". Religiile organizate, cu intermediarii lor, cu cărţile lor sfinte, cu dogmele, ierarhiile şi ritualurile lor, oferă doar o falsă soluţie problemei de bază. "Când citezi Bhagavad Gita sau Biblia, sau unele Cărţi Sacre chineze, fără îndoială că nu faci altceva decât să repeţi. Si ceea ce repeţi nu reprezintă adevărul; este un neadevăr, deoarece adevărul nu poate fi repetat". Un neadevăr poate fi amplificat, expus şi repetat, dar adevărul nu; iar când repeţi adevărul, el încetează de a mai fi adevăr şi, prin urmare, cărţile sfinte sunt lipsite de importanţă.
   Doar prin autocunoaştere şi nu prin credinţa în simbolurile altcuiva, poate ajunge omul la realitatea eternă, unde fiinţa sa îşi are originea. Credinţa într-o adecvare totală şi într-o valoare superlativă a unui sistem de simboluri dat, oricare ar fi el, nu ne duce la eliberare, ci la istorie, la aceleaşi vechi dezastre. "Credinţa dezbină în mod inevitabil. Dacă ai o credinţă anume, sau cauţi siguranţă în credinţa ta, te separi de cei care caută siguranţă într-o altă formă de credinţă. Toate credinţele organizate se întemeiază pe separare, chiar dacă propovăduiesc înfrăţirea". Omul care a rezolvat cu succes problema relaţiilor sale cu cele două lumi, cea de date şi cea de simboluri, este un om care nu are credinţe. În ce priveşte problemele practice ale vieţii, el acceptă o serie de ipoteze de lucru care-i servesc scopurile, dar cărora nu le dă mai multă importanţă decât unei unelte sau unui instrument. În privinţa semenilor săi, şi a realităţii pe care aceştia se bazează, el are experienţele directe ale dragostei şi înţelegerii.

citeşte mai mult
citeşte mai puțin
REVIEW-uri CLIENȚI
(0 reviews)
INFORMAȚII CARTE
data apariției:
Noiembrie 2018
editura:
Herald
colecția:
Aventura spiritului
traducător:
Claudia Dumitriu
titlu original:
The First and Last Freedom
ISBN:
978-973-111-620-4
număr pagini:
288
format:
13x20
greutate:
0.23 kg
REVIEW-uri CLIENȚI
(0 reviews)
alte cărți de Jiddu Krishnamurti
alte cărți din același domeniu