colecții
colecții

Despre suflet şi înviere - Despre învăţătura creştină - ediţia a doua

Despre suflet şi înviere - Despre învăţătura creştină - ediţia a doua

Sf. Grigore de Nyssa
data apariției:
Februarie 2006
editura:
traducător:
Pr. Grigore Teodorescu
ISBN:
973-7970-5-0
număr pagini:
224
format:
13x22
greutate:
0.235 kg
1936 vizualizări
ne poți contacta și la:
0722.298.137 / 0754.025.588 (luni - vineri: 9:00 - 18:00) sau pe: comenzi@eusunt.ro
0722.298.137 / 0754.025.588 (luni - vineri: 9:00 - 18:00) sau pe: comenzi@eusunt.ro
ne poți contacta și la: 0722.298.137 / 0754.025.588 | comenzi@eusunt.ro (luni - vineri: 9:00 - 18:00)
1936 vizualizări

Livrare prin
Poșta Română

10.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 150 lei)

Termen de livrare: 2 - 4 zile lucrătoare

Livrare prin curier rapid în
București și zone limitrofe*

10.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 150 lei)

Termen de livrare: 24 - 48 ore
(în funcție de ora la care s-a lansat comanda)

*București, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroești, Dudu, Măgurele, Mogoșoaia, Otopeni, Pantelimon, Popești Leordeni, Pipera, Roșu, Voluntari.

Livrare prin curier rapid în
alte localități decât București

14.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 200 lei)

Termen de livrare: 24 - 48 ore
(în funcție de ora la care s-a lansat comanda)

   Dacă ştiinţa şi psihologia experimentală nu au reuşit să ofere răspunsuri adecvate la problema existenţei sufletului – căci e aproape evident că elementele şi adevărurile metafizice nu pot fi cercetate pe calea experimentelor fizice – filozofia a întreprins paşi hotărâţi, demonstrând că mintea omenească se poate apropia de acest adevăr, dar numai pe cale logică. Din polemicile diferitelor şcoli filozofice s-au conturat două abordări: teoria dualismului, care susţine că sufletul şi corpul sunt de natură diferită, chiar eterogenă; teoria monismului, care, confundând sufletul cu trupul, susţine fie că sufletul e din trup – de unde materialismul – fie că trupul e din suflet, – de unde spiritualismul. Rezultatul acestor teorii şi al cercetării fenomenelor psihice întreprinsă de psihologia raţională este următorul: sufletul e o substanţă nematerială şi independentă de materia văzută, întrucât actele sufleteşti ale omului n-au nici un fel de asemănare cu proprietăţile funcţiilor vitale ale corpurilor organice.
   De observat că filozofia reuseşte să spună doar că există un suflet deosebit de materie; însă ce este sufletul în sine, sau care e originea şi menirea lui, sau cum trebuie el dirijat în ordinea actelor morale, sau cum poate ajunge sufletul să se cunoască pe sine, sau ce se va alege de el după moarte – iată tot atâtea probleme pe care filozofia şi psihologia nu reusesc să le soluţioneze.
   Dialogul despre suflet şi înviere este menit să ne descopere, pe de o parte, doctrina despre existenţa sufletului conformă cu învăţătura Sfintei Scripturi, iar pe de altă parte se constituie într-o apărare a adevărurilor şi tradiţiilor Bisericii cu privire la învierea trupurilor.
   Dialogul se poartă între Sf. Grigore şi Macrina, sora şi învăţătoarea sa, despre care el vorbeşte într-o scrisoare adresată unui călugăr numit Olimpie. Ea fost fiica cea mai mare a Sfintei Emilia; purta numele de Macrina, ca şi bunica ei. Încă din tinereţe a arătat un spirit înclinat spre filozofie şi o viaţă cucernică. Înzestrată cu o frumuseţe aleasă, fusese făgăduită de soţie unui tânăr, care însă moare înainte de a o lua în căsătorie. Macrina se retrage de bună voie într-o manăstire, unde va trăi pană la sfarşitul vieţii. După moartea fratelui său Vasile, fiind încă sub impresia tristului eveniment şi cuprinsă ea însăşi de slăbiciunea provocată de o boala ce îi va pune capăt vieţii, Macrina se întâlneşte cu Sf. Grigore, ocazie cu care are loc dialogul din scrierea intitulată "Despre suflet şi înviere".
   Dacă ştiinţa şi psihologia experimentală nu au reuşit să ofere răspunsuri adecvate la problema existenţei sufletului – căci e aproape evident că elementele şi adevărurile metafizice nu pot fi cercetate pe calea experimentelor fizice – filozofia a întreprins paşi hotărâţi, demonstrând că mintea omenească se poate apropia de acest adevăr, dar numai pe cale logică. Din polemicile diferitelor şcoli filozofice s-au conturat două abordări: teoria dualismului, care susţine că sufletul şi corpul sunt de natură diferită, chiar eterogenă; teoria monismului, care, confundând sufletul cu trupul, susţine fie că sufletul e din trup – de
unde materialismul – fie că trupul e din suflet, – de unde spiritualismul. Rezultatul acestor teorii şi al cercetării fenomenelor psihice întreprinsă de psihologia raţională este următorul: sufletul e o substanţă nematerială şi independentă de materia văzută, întrucât actele sufleteşti ale omului n-au nici un fel de asemănare cu proprietăţile funcţiilor vitale ale corpurilor organice.
   De observat că filozofia reuseşte să spună doar că există un suflet deosebit de materie; însă ce este sufletul în sine, sau care e originea şi menirea lui, sau cum trebuie el dirijat în ordinea actelor morale, sau cum poate ajunge sufletul să se cunoască pe sine, sau ce se va alege de el după moarte – iată tot atâtea probleme pe care filozofia şi psihologia nu reusesc să le soluţioneze.
   Dialogul despre suflet şi înviere este menit să ne descopere, pe de o parte, doctrina despre existenţa sufletului conformă cu învăţătura Sfintei Scripturi, iar pe de altă parte se constituie într-o apărare a adevărurilor şi tradiţiilor Bisericii cu privire la învierea trupurilor.
   Dialogul se poartă între Sf. Grigore şi Macrina, sora şi învăţătoarea sa, despre care el vorbeşte într-o scrisoare adresată unui călugăr numit Olimpie. Ea fost fiica cea mai mare a Sfintei Emilia; purta numele de Macrina, ca şi bunica ei. Încă din tinereţe a arătat un spirit înclinat spre filozofie şi o viaţă cucernică. Înzestrată cu o frumuseţe aleasă, fusese făgăduită de soţie unui tânăr, care însă moare înainte de a o lua în căsătorie. Macrina se retrage de bună voie într-o manăstire, unde va trăi pană la sfarşitul vieţii. După moartea fratelui său Vasile, fiind încă sub impresia tristului eveniment şi cuprinsă ea însăşi de slăbiciunea provocată de o boala ce îi va pune capăt vieţii, Macrina se întâlneşte cu Sf. Grigore, ocazie cu care are loc dialogul din scrierea intitulată "Despre suflet şi înviere".
citeşte mai mult
citeşte mai puțin
REVIEW-uri CLIENȚI
(0 reviews)
INFORMAȚII CARTE
data apariției:
Februarie 2006
editura:
Herald
colecția:
Spiritualitate creştină
traducător:
Pr. Grigore Teodorescu
ISBN:
973-7970-5-0
număr pagini:
224
format:
13x22
greutate:
0.235 kg
REVIEW-uri CLIENȚI
(0 reviews)
alte cărți din același domeniu