colecții
colecții

Liber să înveţi - eliberarea instinctului de a se juca îi va face mai fericiţi pe copiii noştri, mai încrezători şi mai pregătiţi pentru viaţă

Liber să înveţi - eliberarea instinctului de a se juca îi va face mai fericiţi pe copiii noştri, mai încrezători şi mai pregătiţi pentru viaţă

Peter Gray
data apariției:
Mai 2013
editura:
colectia:
traducător:
Iustina Cojocaru
ISBN:
978-973-111-395-1
număr pagini:
368
format:
13x20
greutate:
0.305 kg
2614 vizualizări
ADAUGĂ LA FAVORITE
3500 lei
/
3900 lei
Alertă stoc
ne poți contacta și la:
0722.298.137 / 0754.025.588 (luni - vineri: 9:00 - 18:00) sau pe: comenzi@eusunt.ro
3500 lei
/
3900 lei
Alertă stoc
0722.298.137 / 0754.025.588 (luni - vineri: 9:00 - 18:00) sau pe: comenzi@eusunt.ro
ne poți contacta și la: 0722.298.137 / 0754.025.588 | comenzi@eusunt.ro (luni - vineri: 9:00 - 18:00)
2614 vizualizări

Livrare prin
Poșta Română

10.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 150 lei)

Termen de livrare: 2 - 4 zile lucrătoare

Livrare prin curier rapid în
București și zone limitrofe*

10.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 150 lei)

Termen de livrare: 24 - 48 ore
(în funcție de ora la care s-a lansat comanda)

*București, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroești, Dudu, Măgurele, Mogoșoaia, Otopeni, Pantelimon, Popești Leordeni, Pipera, Roșu, Voluntari.

Livrare prin curier rapid în
alte localități decât București

14.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 200 lei)

Termen de livrare: 24 - 48 ore
(în funcție de ora la care s-a lansat comanda)

   Copiii noştri îşi petrec zilele fiind instruiţi în mod pasiv şi fiind împinşi să stea locului şi să dea teste - de multe ori împotriva voinţei lor. Această încarcerare noi o numim scolarizare şi totodată ne întrebăm de ce copiii se plictisesc şi nu se poartă cum trebuie. Chiar şi în afara şcolii, copiii de astăzi rareori se joacă şi explorează fără supraveghere adultă şi le sunt permise puţine oportunităţi în care să îşi controleze propriile lor vieţi. Rezultatul: copii anxioşi şi lipsiţi de concentrare care consideră şcoala - şi viaţa - o serie de obstacole peste care trebuie să treacă.
   In Liber să înveţi, psihologul Peter Gray susţine că dacă copiii noştri sunt lăsaţi liberi să îşi urmeze propriile interese prin joc, nu numai că învaţă tot ceea ce e nevoie să ştie, dar o fac şi cu multă energie şi pasiune. Copiii vin pe lume cu dorinţa de a învăţa, înzestraţi cu spirit ludic, curiozitate şi sociabilitate ce îi călăuzesc în propria lor educaţie. Totuşi, noi am nimicit astfel de instincte într-un model scolar proiectat iniţial pentru a îndoctrina şi nu pentru a promova dezvoltarea intelectuală.
   Pentru a creşte copii care vor trăi în lumea actuală aflată în continuă schimbare, trebuie să le dam posibilitatea să îşi gestioneze propria educaţie şi dezvoltare. Tinand cont de dovezi venite din antropologie, psihologie şi istorie, Gray demonstrează că jocul liber reprezintă principalul mijloc prin care copiii învaţă să-şi controleze vieţile, să-şi rezolve problemele, să se înţeleagă cu cei de varsta lor şi să capete rezilienta emoţională. Capacitatea de învăţare prin joc a evoluat cu mult timp în urmă, iar aceste instincte operează remarcabil de bine şi astăzi, asa cum arată studiile referitoare la şcolile alternative administrate democratic. Cand copii îşi controlează propria educaţie, învată mai bine - lucru realizat cu costuri mai scaăute decat modelul tradiţional de şcoala coercitivă.
   O propunere curajoasă şi contraintuitivă de eliberare a copiilor noştri din lanţurile instituţiei ce inăbuşă curiozitatea pe care o numim scoală, Liber să înveti ne spune că a sosit vremea să nu ne mai întrebăm ce se întamplă cu copiii noştri ci să ne întrebăm ce se întamplă cu sistemul. Ne arată cum putem acţiona - atat ca părinţi cat şi ca membri ai societăţii - pentru a îmbunătăţi educaţia copiilor noştri şi a le asigura o viaţă cat mai fericită.
   Copiii noştri îşi petrec zilele fiind instruiţi în mod pasiv şi fiind împinşi să stea locului şi să dea teste - de multe ori împotriva voinţei lor. Această încarcerare noi o numim scolarizare şi totodată ne întrebăm de ce copiii se plictisesc şi nu se poartă cum trebuie. Chiar şi în afara şcolii, copiii de astăzi rareori se joacă şi explorează fără supraveghere adultă şi le sunt permise puţine oportunităţi în care să îşi controleze propriile lor vieţi. Rezultatul: copii anxioşi şi lipsiţi de concentrare care consideră şcoala - şi viaţa - o serie
de obstacole peste care trebuie să treacă.
   In Liber să înveţi, psihologul Peter Gray susţine că dacă copiii noştri sunt lăsaţi liberi să îşi urmeze propriile interese prin joc, nu numai că învaţă tot ceea ce e nevoie să ştie, dar o fac şi cu multă energie şi pasiune. Copiii vin pe lume cu dorinţa de a învăţa, înzestraţi cu spirit ludic, curiozitate şi sociabilitate ce îi călăuzesc în propria lor educaţie. Totuşi, noi am nimicit astfel de instincte într-un model scolar proiectat iniţial pentru a îndoctrina şi nu pentru a promova dezvoltarea intelectuală.
   Pentru a creşte copii care vor trăi în lumea actuală aflată în continuă schimbare, trebuie să le dam posibilitatea să îşi gestioneze propria educaţie şi dezvoltare. Tinand cont de dovezi venite din antropologie, psihologie şi istorie, Gray demonstrează că jocul liber reprezintă principalul mijloc prin care copiii învaţă să-şi controleze vieţile, să-şi rezolve problemele, să se înţeleagă cu cei de varsta lor şi să capete rezilienta emoţională. Capacitatea de învăţare prin joc a evoluat cu mult timp în urmă, iar aceste instincte operează remarcabil de bine şi astăzi, asa cum arată studiile referitoare la şcolile alternative administrate democratic. Cand copii îşi controlează propria educaţie, învată mai bine - lucru realizat cu costuri mai scaăute decat modelul tradiţional de şcoala coercitivă.
   O propunere curajoasă şi contraintuitivă de eliberare a copiilor noştri din lanţurile instituţiei ce inăbuşă curiozitatea pe care o numim scoală, Liber să înveti ne spune că a sosit vremea să nu ne mai întrebăm ce se întamplă cu copiii noştri ci să ne întrebăm ce se întamplă cu sistemul. Ne arată cum putem acţiona - atat ca părinţi cat şi ca membri ai societăţii - pentru a îmbunătăţi educaţia copiilor noştri şi a le asigura o viaţă cat mai fericită.
citeşte mai mult
citeşte mai puțin
REVIEW-uri CLIENȚI
(0 reviews)
INFORMAȚII CARTE
data apariției:
Mai 2013
editura:
Herald
colecția:
Alter Ego
traducător:
Iustina Cojocaru
ISBN:
978-973-111-395-1
număr pagini:
368
format:
13x20
greutate:
0.305 kg
REVIEW-uri CLIENȚI
(0 reviews)