colecții
colecții

Florilegiu filocalic

Florilegiu filocalic

data apariției:
Ianuarie 2003
editura:
ISBN:
973-9453-83-X
număr pagini:
336
format:
14x22
greutate:
0.365 kg
1239 vizualizări
ADAUGĂ LA FAVORITE
ne poți contacta și la:
0722.298.137 / 0754.025.588 (luni - vineri: 9:00 - 18:00) sau pe: comenzi@eusunt.ro
0722.298.137 / 0754.025.588 (luni - vineri: 9:00 - 18:00) sau pe: comenzi@eusunt.ro
ne poți contacta și la: 0722.298.137 / 0754.025.588 | comenzi@eusunt.ro (luni - vineri: 9:00 - 18:00)
1239 vizualizări

Livrare prin
Poșta Română

10.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 150 lei)

Termen de livrare: 2 - 4 zile lucrătoare

Livrare prin curier rapid în
București și zone limitrofe*

10.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 150 lei)

Termen de livrare: 24 - 48 ore
(în funcție de ora la care s-a lansat comanda)

*București, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroești, Dudu, Măgurele, Mogoșoaia, Otopeni, Pantelimon, Popești Leordeni, Pipera, Roșu, Voluntari.

Livrare prin curier rapid în
alte localități decât București

14.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 200 lei)

Termen de livrare: 24 - 48 ore
(în funcție de ora la care s-a lansat comanda)

   In cuvantul compus filo-calie se intalnesc Parnasul si Taborul, spiritualitatea si cultura elena cu indumnezeirea crestina. Elinii, "gandesc, vorbesc si scriu sub vraja frumosului formelor".
   Scrierile Sfintilor Parinti insa "urmaresc frumosul interior, acea desavarsire ideala pana la transfigurare si sfintenie". Daca notiunea filos are sensul stabil, acela de iubitor sau iubire, cuvantul calos (callos), tradus in general prin frumos sau frumusete are la Platon si altii si acela de bine sau virtute, de actiuni frumoase, ceea ce face ca in acest cuvant sa fie concentrat acel caloc’ agathia, idealul educatiei si culturii elene.
   In Sfanta Scriptura cuvantul calos unit cu poiein (a face) are numai sensul de bine (Lev. 5, 4 si II Tes. 3, 13), a face bine, a savarsi binele. La Sf. Epifanie filo calein inseamna a pune in buna randuiala. Doar la Dionisie Areopagitul, atributul lui Dumnezeu de Bun, cu sens de bunatate, implica si intelesul de frumos, bine si iubire, ca puterea suprema unificatoare, care, prin energiile Sale necreate, iese din Sine si se coboara la creaturi (rationale), atragandu le la Sine. Ori Sfanta Scriptura si scrierile duhovnicesti ale Sfintilor Parinti si scriitori bisericesti sunt tocmai aceste coborari neincetate ale lui Dumnezeu la oameni spre a-i calauzi si ajuta prin harul Sau sa urce, prin eforturile lor ascetice si prin viata liturgica, hranite mereu cu al Sau cuvant si esentialmente cu trupul si sangele lui Hristos, din nou la frumusetea cea dintai, la Binele prin excelenta, la firea creata de Dumnezeu ca buna foarte, la asemanarea cu El, la indumnezeire, caci toti suntem chemati la "sfintenie si desavarsire".
   In prezentul volum - care cauta sa evidentieze curentul viu al traditiei filocalice si permnenta lui in ciuda vremelnicelor schimbari istorice - sunt reuniti peste 40 de sfinti parinti si traitori in duhul lui Hristos, care, impreuna, fac dovada existentei neintrerupte a unei trairi contemplative in intreg spatiul ortodox.
   In cuvantul compus filo-calie se intalnesc Parnasul si Taborul, spiritualitatea si cultura elena cu indumnezeirea crestina. Elinii, "gandesc, vorbesc si scriu sub vraja frumosului formelor".
   Scrierile Sfintilor Parinti insa "urmaresc frumosul interior, acea desavarsire ideala pana la transfigurare si sfintenie". Daca notiunea filos are sensul stabil, acela de iubitor sau iubire, cuvantul calos (callos), tradus in general prin frumos sau frumusete are la Platon si altii si acela de bine sau virtute, de actiuni frumoase, ceea ce face ca in acest cuvant sa fie concentrat acel caloc’ agathia, idealul educatiei si culturii
elene.
   In Sfanta Scriptura cuvantul calos unit cu poiein (a face) are numai sensul de bine (Lev. 5, 4 si II Tes. 3, 13), a face bine, a savarsi binele. La Sf. Epifanie filo calein inseamna a pune in buna randuiala. Doar la Dionisie Areopagitul, atributul lui Dumnezeu de Bun, cu sens de bunatate, implica si intelesul de frumos, bine si iubire, ca puterea suprema unificatoare, care, prin energiile Sale necreate, iese din Sine si se coboara la creaturi (rationale), atragandu le la Sine. Ori Sfanta Scriptura si scrierile duhovnicesti ale Sfintilor Parinti si scriitori bisericesti sunt tocmai aceste coborari neincetate ale lui Dumnezeu la oameni spre a-i calauzi si ajuta prin harul Sau sa urce, prin eforturile lor ascetice si prin viata liturgica, hranite mereu cu al Sau cuvant si esentialmente cu trupul si sangele lui Hristos, din nou la frumusetea cea dintai, la Binele prin excelenta, la firea creata de Dumnezeu ca buna foarte, la asemanarea cu El, la indumnezeire, caci toti suntem chemati la "sfintenie si desavarsire".
   In prezentul volum - care cauta sa evidentieze curentul viu al traditiei filocalice si permnenta lui in ciuda vremelnicelor schimbari istorice - sunt reuniti peste 40 de sfinti parinti si traitori in duhul lui Hristos, care, impreuna, fac dovada existentei neintrerupte a unei trairi contemplative in intreg spatiul ortodox.
citeşte mai mult
citeşte mai puțin
REVIEW-uri CLIENȚI
(0 reviews)
INFORMAȚII CARTE
data apariției:
Ianuarie 2003
editura:
Herald
colecția:
Spiritualitate creştină
ISBN:
973-9453-83-X
număr pagini:
336
format:
14x22
greutate:
0.365 kg
REVIEW-uri CLIENȚI
(0 reviews)
alte cărți din același domeniu