Florilegiu filocalic

1933 vizualizări
   In cuvantul compus filo-calie se intalnesc Parnasul si Taborul, spiritualitatea si cultura elena cu indumnezeirea crestina. Elinii, "gandesc, vorbesc si scriu sub vraja frumosului formelor".
   Scrierile Sfintilor Parinti insa "urmaresc frumosul interior, acea desavarsire ideala pana la transfigurare si sfintenie". Daca notiunea filos are sensul stabil, acela... citește descrierea completă
15,00 lei
indisponibilă
comenzi telefonice (09:00 - 18:00):
0722.298.137 / 0754.025.588
opțiuni de livrare:
prin curier rapid
Miercuri 20.03 - Joi 21.03
12 lei / 17 lei (în funcție de localitate)
ridicare de la EasyBox
Miercuri 20.03 - Joi 21.03
12 lei
ridicare de la oficiul poștal
2 - 4 zile lucrătoare
12 lei
livrare internațională prin DHL
2 - 4 zile lucrătoare
calculează cost livrare
opțiuni de plată
online prin card bancar
ramburs la livrarea / ridicarea coletului
transfer bancar
card bancar la EasyBox
îți recomandăm și alte cărți
din același domeniu

Florilegiu filocalic

   In cuvantul compus filo-calie se intalnesc Parnasul si Taborul, spiritualitatea si cultura elena cu indumnezeirea crestina. Elinii, "gandesc, vorbesc si scriu sub vraja frumosului formelor".
   Scrierile Sfintilor Parinti insa "urmaresc frumosul interior, acea desavarsire ideala pana la transfigurare si sfintenie". Daca notiunea filos are sensul stabil, acela de iubitor sau iubire, cuvantul calos (callos), tradus in general prin frumos sau frumusete are la Platon si altii si acela de bine sau virtute, de actiuni frumoase, ceea ce face ca in acest cuvant sa fie concentrat acel caloc’ agathia, idealul educatiei si culturii elene.
   In Sfanta Scriptura cuvantul calos unit cu poiein (a face) are numai sensul de bine (Lev. 5, 4 si II Tes. 3, 13), a face bine, a savarsi binele. La Sf. Epifanie filo calein inseamna a pune in buna randuiala. Doar la Dionisie Areopagitul, atributul lui Dumnezeu de Bun, cu sens de bunatate, implica si intelesul de frumos, bine si iubire, ca puterea suprema unificatoare, care, prin energiile Sale necreate, iese din Sine si se coboara la creaturi (rationale), atragandu le la Sine. Ori Sfanta Scriptura si scrierile duhovnicesti ale Sfintilor Parinti si scriitori bisericesti sunt tocmai aceste coborari neincetate ale lui Dumnezeu la oameni spre a-i calauzi si ajuta prin harul Sau sa urce, prin eforturile lor ascetice si prin viata liturgica, hranite mereu cu al Sau cuvant si esentialmente cu trupul si sangele lui Hristos, din nou la frumusetea cea dintai, la Binele prin excelenta, la firea creata de Dumnezeu ca buna foarte, la asemanarea cu El, la indumnezeire, caci toti suntem chemati la "sfintenie si desavarsire".
   In prezentul volum - care cauta sa evidentieze curentul viu al traditiei filocalice si permnenta lui in ciuda vremelnicelor schimbari istorice - sunt reuniti peste 40 de sfinti parinti si traitori in duhul lui Hristos, care, impreuna, fac dovada existentei neintrerupte a unei trairi contemplative in intreg spatiul ortodox.
data apariției:
Ianuarie 2003
editura:
ISBN:
973-9453-83-X
număr pagini:
336
format:
14x22 cm
greutate:
0.365 kg
Ai citit cartea? Spune-ne cum ți s-a părut!