colecții
colecții

Alimentaţia în practica yoga

Alimentaţia în practica yoga

data apariției:
Noiembrie 2005
editura:
ISBN:
973-8471-38-9
număr pagini:
192
format:
13x20
greutate:
0.19 kg
4407 vizualizări
ADAUGĂ LA FAVORITE
2600 lei
/
29 00 lei
Adaugă în coș
ne poți contacta și la:
0722.298.137 / 0754.025.588 (luni - vineri: 9:00 - 18:00) sau pe: comenzi@eusunt.ro
2600 lei
/
29 00 lei
ÎN STOC
Cartea se află în stocul Librăriei Eu Sunt (1 buc.)
Adaugă în coș
0722.298.137 / 0754.025.588 (luni - vineri: 9:00 - 18:00) sau pe: comenzi@eusunt.ro
ne poți contacta și la: 0722.298.137 / 0754.025.588 | comenzi@eusunt.ro (luni - vineri: 9:00 - 18:00)
4407 vizualizări

Livrare prin
Poșta Română

10.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 150 lei)

Termen de livrare: 2 - 4 zile lucrătoare

Livrare prin curier rapid în
București și zone limitrofe*

10.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 150 lei)

Termen de livrare: 24 - 48 ore
(în funcție de ora la care s-a lansat comanda)

*București, Bragadiru, Buftea, Chiajna, Chitila, Dobroești, Dudu, Măgurele, Mogoșoaia, Otopeni, Pantelimon, Popești Leordeni, Pipera, Roșu, Voluntari.

Livrare prin curier rapid în
alte localități decât București

14.00 lei
(gratuit la comenzi de peste 200 lei)

Termen de livrare: 24 - 48 ore
(în funcție de ora la care s-a lansat comanda)

   Lucrarea de faţă îşi propune să abordeze în mod sintetic şi cât se poate de concis o problemă care, cel puţin omului contemporan, i se prezintă destul de spinoasă sau lipsită de prea mare importanţă. Ceea ce considerăm inedit, este prezentarea unei alimentaţii juste şi raţionale, mai ales din punct de vedere yoghin, adică explicată, îmbogăţită şi corelată cu punctele de vedere, observaţiile şi practicile milenarului sistem yoga.
   Chiar de la început facem precizarea că o astfel de alimentaţie inteligentă nu poate fi concepută decât în absenţa cărnii şi a produselor din carne, a tutunului, alcoolului şi cafelei. Cei înveteraţi în a face mereu apel la celebrul triolet: cafea, tutun, alcool, pot avea la început măcar bunăvoinţa de a citi cele câteva elemente şi argumentaţii de bază privind consumul celor menţionate mai sus în viaţa de toate zilele, urmând ca mai apoi să-şi formuleze o părere asupra acestui aspect.
   Omul obişnuit are, de cele mai multe ori, un fel de fobie în a cataloga o persoană care nu consumă carne, care nu bea şi nu fumează, drept fanatică sau sectantă. El nu prea ştie sigur ce înţelege prin aceste cuvinte, dar totuşi le foloseşte, simţindu-se oarecum împăcat cu faptul că marea majoritate a celor din jur - după cum lesne se poate constata - duc o viaţă apropiată de cea a lui. Un astfel de om ignorant, lipsit de o minimă cunoaştere în domeniu, va continua să contrazică, să combată şi chiar să lupte cu o mare înfocare împotriva unei alimentaţii lipsită de carne.
   Experienţa dobândită de-a lungul multor ani mi-a permis să înţeleg mecanismul subconştient al unei astfel de atitudini. De fapt, omul obişnuit se simte într-un fel "ameninţat" de o eventuală schimbare a unui trai sau concepţii - spune el: împământenite - ce ar necesita un oarecare efort, cel puţin la început. Fiind departe de a recunoaşte acest aspect lăuntric, el caută fel de fel de explicaţii, justificări şi "contralovituri", dintre care două se impun cu precădere:
   1) cea a necesarului de proteine, care nu poate fi asigurat decât prin consumul de carne. Acesta este, de obicei, atuul folosit de medicii alopaţi moderni, care se confruntă ei înşişi cu bolile şi suferinţele generate de o alimentaţie dezordonată. Ne întrebăm, în legătură cu aceasta, dacă un orb poate oare să conducă pe un alt orb spre limanul păcii şi al siguranţei! Se pare că la cei orgolioşi şi plini de sentimentul unei suficienţe interioare nu este de ajuns nici un argument şi nici o dovadă, oricât de evidentă ar fi ea. Cu toate acestea, noi vom prezenta în lucrarea de faţă o justificare cât se poate de clară a acestui aspect, care se pare că îi chinuie pe mulţi, aruncându-i în "angoasa" incertitudinii dacă e bine sau nu să renunţi la consumul de carne.
   2) cea a propriei amăgiri, în sensul că poate nu este absolut necesar să se renunţe definitiv la consumul de carne. Nu putem decât să zâmbim condescendent faţă de astfel de atitudini, la urma urmei, destul de imature. Dacă s-ar înţelege just adevăratele raţiuni (atât fizice cât şi subtile) ale eliminării cărnii din alimentaţie, acest lucru n-ar mai apare ca un simplu moft, ci ca un lucru firesc, ce decurge dintr-o experienţă milenară.
   Astfel de comportamente reprezintă tot atâtea semnale de alarmă în ceea ce priveşte omul zilelor noastre; ele ne atenţionează asupra falselor lui intenţii, asupra lipsei de luciditate şi a unui scop cu adevărat nobil de urmat (fiind vorba, la urma urmei, de propria lui fiinţă), asupra orgoliului şi îngustimii universului în care el îşi duce viaţa.
   Lucrarea de faţă îşi propune să abordeze în mod sintetic şi cât se poate de concis o problemă care, cel puţin omului contemporan, i se prezintă destul de spinoasă sau lipsită de prea mare importanţă. Ceea ce considerăm inedit, este prezentarea unei alimentaţii juste şi raţionale, mai ales din punct de vedere yoghin, adică explicată, îmbogăţită şi corelată cu punctele de vedere, observaţiile şi practicile milenarului sistem yoga.
   Chiar de la început facem precizarea că o astfel de alimentaţie inteligentă nu poate fi concepută decât în absenţa cărnii şi a produselor din
carne, a tutunului, alcoolului şi cafelei. Cei înveteraţi în a face mereu apel la celebrul triolet: cafea, tutun, alcool, pot avea la început măcar bunăvoinţa de a citi cele câteva elemente şi argumentaţii de bază privind consumul celor menţionate mai sus în viaţa de toate zilele, urmând ca mai apoi să-şi formuleze o părere asupra acestui aspect.
   Omul obişnuit are, de cele mai multe ori, un fel de fobie în a cataloga o persoană care nu consumă carne, care nu bea şi nu fumează, drept fanatică sau sectantă. El nu prea ştie sigur ce înţelege prin aceste cuvinte, dar totuşi le foloseşte, simţindu-se oarecum împăcat cu faptul că marea majoritate a celor din jur - după cum lesne se poate constata - duc o viaţă apropiată de cea a lui. Un astfel de om ignorant, lipsit de o minimă cunoaştere în domeniu, va continua să contrazică, să combată şi chiar să lupte cu o mare înfocare împotriva unei alimentaţii lipsită de carne.
   Experienţa dobândită de-a lungul multor ani mi-a permis să înţeleg mecanismul subconştient al unei astfel de atitudini. De fapt, omul obişnuit se simte într-un fel "ameninţat" de o eventuală schimbare a unui trai sau concepţii - spune el: împământenite - ce ar necesita un oarecare efort, cel puţin la început. Fiind departe de a recunoaşte acest aspect lăuntric, el caută fel de fel de explicaţii, justificări şi "contralovituri", dintre care două se impun cu precădere:
   1) cea a necesarului de proteine, care nu poate fi asigurat decât prin consumul de carne. Acesta este, de obicei, atuul folosit de medicii alopaţi moderni, care se confruntă ei înşişi cu bolile şi suferinţele generate de o alimentaţie dezordonată. Ne întrebăm, în legătură cu aceasta, dacă un orb poate oare să conducă pe un alt orb spre limanul păcii şi al siguranţei! Se pare că la cei orgolioşi şi plini de sentimentul unei suficienţe interioare nu este de ajuns nici un argument şi nici o dovadă, oricât de evidentă ar fi ea. Cu toate acestea, noi vom prezenta în lucrarea de faţă o justificare cât se poate de clară a acestui aspect, care se pare că îi chinuie pe mulţi, aruncându-i în "angoasa" incertitudinii dacă e bine sau nu să renunţi la consumul de carne.
   2) cea a propriei amăgiri, în sensul că poate nu este absolut necesar să se renunţe definitiv la consumul de carne. Nu putem decât să zâmbim condescendent faţă de astfel de atitudini, la urma urmei, destul de imature. Dacă s-ar înţelege just adevăratele raţiuni (atât fizice cât şi subtile) ale eliminării cărnii din alimentaţie, acest lucru n-ar mai apare ca un simplu moft, ci ca un lucru firesc, ce decurge dintr-o experienţă milenară.
   Astfel de comportamente reprezintă tot atâtea semnale de alarmă în ceea ce priveşte omul zilelor noastre; ele ne atenţionează asupra falselor lui intenţii, asupra lipsei de luciditate şi a unui scop cu adevărat nobil de urmat (fiind vorba, la urma urmei, de propria lui fiinţă), asupra orgoliului şi îngustimii universului în care el îşi duce viaţa.
citeşte mai mult
citeşte mai puțin
REVIEW-uri CLIENȚI
(0 reviews)
INFORMAȚII CARTE
data apariției:
Noiembrie 2005
editura:
Mix
colecția:
Alternative tămăduitoare
ISBN:
973-8471-38-9
număr pagini:
192
format:
13x20
greutate:
0.19 kg
REVIEW-uri CLIENȚI
(0 reviews)
alte cărți din același domeniu